سئو چیست؟

سئو چیست؟
سئو چیست؟

سئو (SEO)  چیست ؟

SEO = SEARCH ENGINE OPTIOMIZATION

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، مجموعه فاکتورها و عملکردهایی است که باعث می شود شما در جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشید. سئو باعث افزایش بازدیدهای مرتبط و با کیفیت به سایت می شود, شما می توانید با استراتژی مناسب و افزایش نرخ تبدیل، سود و فروش خود را به صورت انفجار افزایش دهید.

سئو رقابتی ترین روش دیجیتال مارکتینگ است، شما برای افزایش توان رقابتی خود آنار به خوبی فرا بگیرید و از مشاوره یا خدمات مرتبط یک شرکت حرفه ای بهره بگیرید.

عمل بهینه سازی زمانبر است اما علیرغم آهستگی پیروزی آن بزرگ و پرسود است. اگر سایتی جدیدی را راه اندازی کردید علاوه بر بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو از روش های دیگر افزایش بازدید بهره بگیرید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از بزرگترین اهرم هایی است که یک کسب و کار می تواند در استراتژی خرید خود به عنوان بخشی از اهداف رشد استفاده کند.

SEO مخفف چه عبارتی است؟

سئو یا بهتر بگوئیم اس ای او یا SEO اختصار عبارت Search Engine Optimization می باشد. ترجمه این عبارت انگلیسی به فارسی “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” می باشد.

ما سئو را در فارسی به عنوان یک کلمه با معنی در نظر می گیریم.البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

عبارات مختلفی در مورد سئو وجود دارد: ” سئو سایت ، سئوکار،  سئو حرفه ای، سئو ارزان، سئو داخلی،  سئو خارجی،  سئو تکنیکال، سئو تصاویر، سئو موبایل، خدمات سئو ، آموزش سئو و  … ”

سئو همه چیز در مورد بهبود رتبه سایت در بخش ارگانیک (غیر پولی) نتایج جستجو است.

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
سئو چیست؟ “search engine optimization ” بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

شما به ارمغان بیاورد، اما واقعاً مطمئن نیستید که چگونه کار می کند یا روی چه زمینه هایی تمرکز کنید؟ خوب، شما به جای مناسب آمده اید. برای دانستن آنچه که هر مدیری سایت یا بازاریاب دیجیتال باید در مورد سئو بداند، ادامه مطلب را بخوانید.

 

 

 از زبان گوگل

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، عبارت است از قرار دادن محتوایی در سایت شما که پتانسیل بهبود دید سایت شما را برای موتورهای جستجو و کاربران آنها دارد. به عبارت دیگر، سئو می تواند به سایت شما کمک کند تا در جستجوهای مرتبط بیشتر نشان داده شود.

 

هنگام تلاش برای بهبود سئوی سایت خود باید به چند نکته توجه کنید.

در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد:

اطمینان حاصل کنید که نوشته روی وب سایت شما واضح، مفید و توصیفی است.
موضوع خود را به زبانی ساده و خوانا توضیح دهید.
کلمات کلیدی مرتبط را درج کنید، که کلماتی هستند که فکر می‌کنید کاربر ممکن است هنگام جستجوی آنلاین برای آنچه ارائه می‌دهید جستجو کند. (منبع: گوگل)

نتایج ارگانیک جستجو گوگل

نتایج ارگانیک بیشتر از نتایج پولی ( تبلیغات گوگل PPC) شده قابل اعتماد هستند. داشتن وب سایت شما برای کلمات کلیدی مناسب ممکن است بازدیدکنندگان زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

تکنیک‌های سئو شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا برای کلمات کلیدی احتمالی بدون پرداخت هچ هزینه ای در بازاریابی موتورهای جستجو رتبه‌بندی کنند و در نتیجه با ارزش‌ترین بازدیدکنندگان را به دست آورند. این به عنوان نتایج “ارگانیک”، “رایگان” و “طبیعی” شناخته می شود.

موتورهای جستجو نتایج جستجوی ارگانیک را بر اساس صدها فاکتور  مختلف رتبه بندی می کنند. اما به طور کلی، نتایج ارگانیک توسط گوگل نسبی ترین، قابل اعتمادترین و معتبرترین نتایج هستند.

سئو چگونه کار می کند؟

سئو با بهینه سازی صفحات وب سایت، انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کسب لینک های ورودی کار می کند. به طور کلی می توانید نتایج تلاش های سئو را زمانی که صفحه وب توسط یک موتور جستجو خزیده شده و فهرست بندی شده است، مشاهده کنید.
با وجود این، راه های زیادی برای بهبود سئوی صفحات سایت شما وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال عناصری از جمله برچسب‌های عنوان، کلمات کلیدی، تگ‌های تصویر، ساختار لینک داخلی و لینک‌های ورودی هستند (همچنین به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شوند). و این فقط برای نام بردن چند مورد است.
موتورهای جستجو همچنین به ساختار و طراحی سایت، رفتار بازدیدکنندگان و سایر عوامل خارجی و خارج از سایت نگاه می کنند تا تعیین کنند که سایت شما، چه رتبه در صفحه نتایج  جستجو (SERP)  داشته باشد.

منبع: blog.hubspot.com


سئو به زبان ساده  (Seo for Beginners)

 

همه ما کم یا بیش برای جذب مشتری وابسته به اینترنت هستیم، سئو یکی از محدود راه های اینترنتی برای جذب بازدیدکننده بیشتر برای سایتمان و فروش بیشتر است و البته بهترین و موثر ترین راه است.

اکثر مردم برای خرید محصولات و خدمات مشابه آنچه شما ارائه می دهید به گوگل می روند و سرچ می کنند، گر شما در گوگل بالاتر از رقیب خود باشید، شما بی دردسر مشتری را کسب کرده اید، به همین سادگی. پس راز سئو حضور در رنک اول گوگل یا حداقل صفحه اول گوگل است.

اما صفحه اول گوگل بیشتر از ده  کاندید ندارد. سئو ساده نیست و متأسفانه همیشه در یک بازار برای همه جا وجود ندارد.

 

پاسخ به سئوالات مهم سئو

وقتی برای اولین بار بازاریابی را شروع کردم، فکر می کردم می دانم سئو چیست. من می دانستم که این به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. و من می دانستم که هر چه سئوی شما بهتر باشد، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت.

نه چندان چیزهای زیادی وجود دارد که نمی‌دانستم نمی‌دانم – و هر چه بیشتر یاد گرفتم، سؤالات بیشتری ایجاد شد.

بنابراین بیایید در مورد تمام موارد سئو صحبت کنیم که در طول مسیر در مورد آنها سؤالاتی داشتم، اما مطمئن نبودم که از چه کسی توضیح بخواهم. امیدواریم اگر با هر یک از این سوالات که به ظاهر ساده هستند، اما همچنان باعث سردرگمی زیادی می شوند، دست و پنجه نرم می کنید، به شما کمک خواهد کرد.

ادامه مطلب: پاسخ 20 سئوال مهم سئو


موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو برای هر درخواست جستجویی که کاربر وارد می کند، نتایج را ارائه می دهد. برای انجام این کار، آنها شبکه گسترده وب سایت هایی را که وب را تشکیل می دهند بررسی و “درک” می کنند. آنها یک الگوریتم پیچیده را اجرا می کنند که تعیین می کند چه نتایجی برای هر جستجوی جستجو نمایش داده شود.

چرا سئو بر روی گوگل تمرکز می کند؟

برای بسیاری از مردم، اصطلاح “موتور جستجو” مترادف با گوگل است که حدود 92٪ از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد. از آنجایی که گوگل موتور جستجوی غالب است، سئو معمولاً حول محور مواردی است که برای گوگل بهتر عمل می کند. این مفید است که درک روشنی از نحوه کار گوگل و چرایی آن داشته باشید.

آنچه گوگل می خواهد
گوگل برای ارائه بهترین تجربه جستجو به کاربران یا جستجوگرانش طراحی شده است. این به معنای ارائه مرتبط ترین نتایج، در سریع ترین زمان ممکن است.

دو عنصر اصلی تجربه جستجو عبارتند از عبارت جستجو (ورودی کاربر) و نتایج جستجو (خروجی).

چگونه گوگل پول در می آورد

گوگل از افرادی که به سرویس جستجویش اعتماد دارند و ارزش قائل هستند سود می برد. با ارائه نتایج جستجوی مفید به این امر دست می یابد.

گوگل همچنین به کسب و کارها این فرصت را می دهد که برای قرار دادن آگهی در بالای صفحات نتایج جستجو پرداخت کنند. کلمه “تبلیغ” این لیست ها را نشان می دهد. وقتی جستجوگران روی این تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) کلیک می کنند، گوگل درآمد کسب می کند که شما از طریق AdWords خریداری می کنید. شما این تبلیغات را به ویژه در جستارهای عمومی تر خواهید دید.

به غیر از برچسب کوچک، این نتایج جستجو تقریباً از سایر نتایج جستجو قابل تشخیص نیستند. البته، این عمدی است، زیرا بسیاری از کاربران روی این نتایج کلیک می کنند بدون اینکه متوجه شوند که آنها تبلیغات هستند.

این همان چیزی است که گوگل روی آن حساب می کند. درآمدهای تبلیغاتی بیش از 80 درصد از 182.5 میلیارد دلاری را که گوگل در سال 2020 به دست آورده بود، تشکیل می داد. بنابراین در حالی که عملکردهای جستجو محصول اصلی آن باقی می ماند، به تجارت تبلیغاتی آن بستگی دارد.

آناتومی نتایج جستجو

صفحه نتایج گوگل یا همان SERP از نتایج جستجوی پولی و نتایج جستجوی «ارگانیک» تشکیل شده است، جایی که نتایج ارگانیک به درآمد گوگل کمک نمی کند. در عوض، گوگل نتایج ارگانیک را بر اساس ارزیابی خود از ارتباط و کیفیت سایت ارائه می دهد. بسته به نوع پرس و جوی جستجو، گوگل عناصر مختلفی مانند نقشه ها، تصاویر یا ویدئوها را نیز در SERP شامل می شود.

حجم تبلیغات در SERP بستگی به جستجوی کاربران دارد. برای مثال، اگر بخواهید کلمه “کفش” را جستجو کنید، احتمالاً تعداد قابل توجهی از نتایج برتر را تبلیغات خواهید یافت. در واقع، احتمالاً باید صفحه را به پایین اسکرول کنید تا اولین نتیجه ارگانیک را بیابید.

پرس و جوی مانند این معمولاً تبلیغات بسیار زیادی ایجاد می کند زیرا احتمال زیادی وجود دارد که جستجوگر به دنبال خرید آنلاین کفش باشد، و شرکت های کفش زیادی هستند که مایلند برای یک ویژگی در نتایج AdWords برای این جستجو هزینه پرداخت کنند.


نقش سئو

هدف سئو بالا بردن رتبه شما در نتایج جستجوی ارگانیک است. روش های مختلفی برای بهینه سازی AdWords، خرید و نتایج محلی وجود دارد.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که بسیاری از عناصر رقیب که املاک و مستغلات را در SERP ها جذب می کنند، فهرست های ارگانیک را پایین می آورند، سئو همچنان می تواند یک تلاش بسیار قدرتمند و پرسود باشد.

با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها عبارت جستجو را پردازش می کند، نتایج جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از یک کیک بسیار بزرگ است. و در حالی که برای ایمن سازی و حفظ رتبه بندی های ارگانیک نیاز به سرمایه گذاری اولیه و مداومی وجود دارد، هر کلیکی که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کند کاملا رایگان است.

 


استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی سئو یک برنامه جامع برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئوی موفق شامل استراتژی های روی صفحه است که از کلمات کلیدی مبتنی بر هدف استفاده می کنند. و استراتژی های خارج از صفحه، که لینک های ورودی را از سایر وب سایت ها به دست می آورند. (اطلاعات بیشتر : استراتژی سئو)

داشتن یک استراتژی کارآمد از مهمترین بخش های انجام سئو موفق است.

مقاله مرتبط: 7 گام اساسی برای یک استراتژی سئوی موثر

 

سئو چه چیزی نیست

برخی از مردم اغلب از من می پرسند “آیا سئو همان بازاریابی دیجیتال است؟” ساده ترین پاسخی که می توانم بدهم این است که سئو یکی از ابزارهای موجود در زرادخانه دیجیتال مارکتینگ شماست.

سئو دیجیتال مارکتینگ نیست

در واقع سئو یک از راهکاری های موثر، مقرون به صرفه و کارآمد دیجیتال مارکتینگ می باشد. امروز سئو به یک رقابت سخت تبدیل شده است
سئو می تواند بخشی از کمپین کلی بازاریابی دیجیتال شما باشد که معمولاً شامل موارد دیگری مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ ، روابط عمومی دیجیتال   PPC، استراتژی محتوا و غیره می شود.

سئو ساده نیست

برخی تنظیمات چند تگ و یا هدینگ و تولید محتوا را سئو می دانند، بسیاری از ما می پرسند که آیا خودم می توانم کار سئو سایتم را انجام بدهم. خاطر نشان می شوم ، سئو نه تنها ساده نیست، یکی از پیچیده ترین و پر ابهام ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است. سئو نیاز به تجربه و دانش بالا دارد. سئو دانستن یک یا دو نکته نیست که با دانستن آن بتوانیم ادعا کنیم که سئو بلد هستیم یا از سئو جواب می گیریم.

سئو کار هر کسی نیست

نه تنها پسر همسایه، منشی ، دوست یا رفیق سئوکار نیستند، بله بسیاری از افراد و مجموعه هایی که تجربه و دانش سئو در حد یک تا دو سال را هم دارند، نمی توانند پروژه های سئو متوسط و بزرگ را انجام بدهند. یک سئو کار حرفه ای علاوه بر دانش بالا که هر روز آنرا به روز می کند، تجربه و شیکیبایی را در مدت طولانی کار خود کسب کرده است. اینان کسانی نیستند که در مورد سئو صحبت می کنند ، کسانی هستند که از سئو جواب می گیرند و کاملا برایشان روشن است که کدام کار چه نیتجه ای در بر دارد.

سئو جایگزینی برای طراحی ضعیف  سایت نیست

اگر طراح وب شما به SEO اعتقاد ندارد یا حداقل درک اولیه از نحوه رتبه بندی بر اساس ساختار سایت و توانایی ربات ها برای خزیدن در سایت شما ندارد، بازی را اشتباه شروع کرده اید.
حتی اگر آن‌ها آن را درک نکنند، چیزهای اساسی وجود دارد که قبلاً برای آن هزینه می‌گرفتیم که اکنون به‌طور خودکار از طریق بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا عالی انجام می‌شود.
مطلب مرتبط: طراحی سایت حرفه ای، با بازدهی 100 درصد

سئو یک موفقیت یک شبه نیست

اگر ماه گذشته وب‌سایت خود را ساخته‌اید یا ماه آینده در خطر از کار افتادن هستید، برای نجات شما به دنبال SEO نیستم. سئو یک استراتژی تجاری بلند مدت است که ترافیک مرتبط را هدایت می کند و می تواند نتیجه شما را افزایش دهد … اما این یک شبه اتفاق نمی افتد.
اگر سایت جدیدی دارید و فقط به فکر سئو هستید، یا باید جیب پر پولی داشته باشید و یا باید از راه های دیگر بازدید سایت خود را افزایش دهید. تبلیغات اینترنتی به ویژه تبلیغات کلیکی گوگل، گزینه ای است که نباید از آن صرف نظر کنید.
اگر تعمیرکار یخچال هستید و می خواهید در مدت سه ماه که به تابستان می رسیم ، سایت با سئو عالی داشته باشید، این سئو نیست و به شما جواب نمی دهد.

سئو یک کمپین تبلیغاتی نیست

در سایت متمم آمده است: “SEO همچنین، یک کمپین تبلیغاتی نیست که به عنوان یک پروژه با بودجه‌ای مشخص و در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، اجرا شود. همچنانکه یک مجموعه تکنیک و اصول فنی هم نیست. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است.اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.”

 سئو فقط بهینه سازی در سایت نیست

فقط اضافه کردن چند کلمه کلیدی به صفحه اصلی به شما کمک می کند، اما این یک قطعه بسیار بسیار کوچک از پازل است. خیلی چیزهای دیگر هم هست که به آنها نگاه می کنیم.

سئو فقط در مورد گوگل نیست

چی؟ بله، درست است که گوگل بخش بزرگی از سئو است.  اما مهم است که به یاد داشته باشید که راه های بیشتری برای هدایت ترافیک به سایت شما نسبت به گوگل وجود دارد. اینستاگرام، وبلاگ نویسی، لینکدین، فیس بوک، یوتیوب، پینترست و چندین پلتفرم دیگر قوانین جستجوی خاص خود را دارند و همچنین در نتایج گوگل نقش دارند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه می توانید برای این سایت ها نیز بهینه سازی کنید. برای برخی از مشتریان ما، ما این سایت ها را به عنوان یک تولید کننده ترافیک برتر می بینیم.

سئو جادو نیست

یک بخش علم، یک بخش هنر که در مقاله آخر من ذکر شد شامل جادو نمی شود. اگر به درستی و با موفقیت انجام شود، سئو کار سختی است.
تحقیق به زمان نیاز دارد، انجام کار به زمان نیاز دارد، تجزیه و تحلیل نتایج به زمان نیاز دارد و تنظیمات لازم به زمان است.
سئو ترفندهای من در آوردی و حتی راه حل های که دیگران از آن جواب گرفته اند نیست، سئو یک بار اختراع شده است و هر کس دیگری ادعا کند که برای سئو راهی جادوئی کشف کرده است، یا دانش کمی دارد و یا قصد فریبکاری در میان است.

سئو دیگر در مورد رتبه بندی نیست

سال‌ها پیش، رتبه‌بندی‌ها مهم بودند و راهی بودند که می‌توانستیم ببینیم آیا کاری که انجام می‌دهیم موفق بوده است یا خیر. خوشبختانه، موتورهای جستجو تکامل یافته و روش کار خود را تغییر داده اند.
متأسفانه، نگاه کردن به یک عدد برای ردیابی نتایج را دشوارتر می کند.
با گنجاندن موقعیت مکانی، سابقه جستجو، دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید، و عوامل شخصی‌سازی متعدد دیگری که در جستجو گنجانده شده‌اند، نتایج متفاوتی را از مکان به مکان، روز به روز و فردی به فرد دیگر خواهید دید. راهنمای بهتر این است که به ترافیک و تبدیل ها نگاه کنید.

SEO رایگان ، یا ارزان نیست

همانطور که در نکته شماره 5 گفتم، سئوی مناسب زمان زیادی می برد. در دنیای امروز، زمان واقعاً پول است. شما می توانید زمان زیادی را صرف انجام آن خودتان کنید یا برای انجام آن به کسی پول بدهید اما قطعا رایگان نیست.

سئو یک راه حل کامل نیست، بلکه بخشی از استراتژی دیجیتال شما است

سئو بخشی از استراتژی شما است که شامل SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)، رسانه های اجتماعی، سایت های نشانک، وبلاگ نویسی، هدف گذاری مجدد جستجو و ویدئو می شود.

سئو به معنای خرید یا فریب دادن راه شما به سمت بالا نیست

صفحات دروازه، مزارع لینک، سرقت محتوا، مخفی کردن کلمات در کد، مخفی کردن کلمات در پس زمینه و غیره این موارد امروزه سئو نیستند. از هر کسی که “راز آسان” را دارد به رتبه های برتر بدوید.

سئو هرگز تمام نشده است

همه چیز در وب همیشه در حال تغییر است. تا زمانی که این مطلب را خواندید، ممکن است نظرم را در مورد چیزی در این مقاله تغییر داده باشم. به علاوه، رقبای شما از تلاش برای به دست آوردن ترافیک شما دست نمی کشد. در نهایت، همیشه می‌توانید بهتر عمل کنید، ترافیک بیشتری دریافت کنید، یا بازدیدکنندگان بیشتری را به سرنخ یا فروش تبدیل کنید.

 


بهترین ابزار سئو برای مبتدیان

  1. Google Search Console
  2. Pagespeed Insights
  3. Screaming Frog SEO Spider
  4. Proranktracker
  5. SEMrush
  6. Answer The Public
  7. Google Analytics
  8. Clicky Web Analytics
  9. Majestic

مزایای سئو

سئو چیست؟ مزایای بهینه سازی سایت
سئو چیست؟ مزایای بهینه سازی سایت

سئو جواب می دهد

چرا سئو کار کنیم، چون جواب می دهد ، مطابق آمار هر سال شرکت های بزرگ و کوچک در دنیا میلیاردها دلار صرف سئو می کند. بجای سئو از چه روش دیگری استفاده کنم، این خیلی خوب است که شما از روش های افزایش بازدید استفاده کنید، اما مطمئن باشید SEO هیچ جایگزینی ندارد. علیرغم زمانبر بودن ، روشی منحصر بفرد و عالی است.

سئو سایت شدنی است  بزرگترین  و مهم ترین مزیت

بزرگترین مزیت بهینه سازی وب سایت، امکان پذیری آن است. ما شاهد بوده ایم که چند سال پیش، طراحی سایت مناسب و گذاشتن چند مطلب و مراعات نکات مربوط به سئو داخلی باعث می شد ظرف مدت چند هفته نتایج عالی را ایجاد کنیم. امروزه سئو بسیار سخت تر و رقابتی تر شده است، اما هنوز امکانپذیر است. شاید در آینده نزدیک دیگر تلاش های شرکت های نوپا و بهینه سازی سایت های جدید دیگر جواب ندهد.

سئو تنها مختص کسب و کارهای بزرگ نیست.

سئو یک مزیت برای مشاغل کوچک است، من شاهد بودم افراد و مشاغل کوچک، با سئو ارزان و هزینه های بسیار پائین توانستند درآمدهای بالائی را کسب کنند و رشدن کنند، بسیاری از آنها امروز شغل خود را ارتقاء داده اند و جزء شرکت های بزرگ هستند. در بسیاری از این مثالها من به عنوان طراح سایت، مشاور، مربی سئو بوده ام و در موارد خدمات صفر تا صد بهینه سازی را انجام داده ام .

SEO بازگشت سرمایه قابل توجهی را ارائه می دهد

هنگام ارزیابی کانال‌های بازاریابی دیجیتال، بازگشت سرمایه (ROI) اگر مهم‌ترین اولویت نباشد، اغلب یک اولویت است. در حالی که نتایج SEO زمان بر است، یک استراتژی با کیفیت بالا در نهایت ROI قابل توجهی را ارائه می دهد.

سرنخ‌های موتور جستجو نرخ نزدیکی 14.6% را ارائه می‌دهند، تقریباً 12% بیشتر از بازاریابی سنتی – با این حال، اگر وب‌سایت شما در انتهای صفحه دو، سه، چهار یا اصلاً رتبه‌بندی نشده باشد، احتمالاً سرنخ وجود ندارد. از سوی دیگر، اولین فهرست گوگل 33 درصد از کل ترافیک جستجو را دریافت می کند. دیده شدن موتورهای جستجو به طور مستقیم با افزایش ترافیک وب و افزایش درآمد مرتبط است و بازگشت سرمایه را به یکی از مهم ترین مزایای SEO برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند.
سئو دارای بازگشت سرمایه عالی است
در خلأ، سرنخ‌هایی که از جستجوی ارگانیک به دست می‌آیند معمولاً نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سرنخ‌های تولید شده توسط جستجوی پولی، اجتماعی و تبلیغات چاپی دارند. و در حالی که شما هزینه های بالایی را برای تبلیغات خرج می کنید، سئو بیشتر در مورد سرمایه گذاری زمان شما است.

سئو مقرون به صرفه است

جدا از زمان، اگر خودتان آن را مدیریت کنید، سئو هزینه ای مانند سایر استراتژی های بازاریابی مانند پرداخت به ازای کلیک ندارد. موتورهای جستجو 24/7 سایت شما را می خزند و محتوای مفید را تبلیغ می کنند و به شما کمک می کنند تا مشتریان جدید را به طور ارگانیک پیدا کنید. برای بهترین استفاده از تلاش های سئوی خود، مقداری از زمان خود را به بررسی مطالب در سایت های با رتبه بالاتر در جایگاه خود اختصاص دهید و سعی کنید محتوایی بهتر از آنها بنویسید. سپس، محتوای خود را در سیستم عامل های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

افزایش بازدید با کیفیت

دید ارگانیک که منجر به افزایش ترافیک وب سایت می شود، یک مزیت بزرگ سئو است.
از آنجایی که کاربر از قبل به دنبال چیزی است که شما باید ارائه دهید، دید ارگانیک بدون تلاش برای جذب یا متقاعد کردن بازدیدکننده، ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت شما هدایت می کند.
بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار هدفمند و مشتری محور است. یک استراتژی موثر SEO به ارائه صفحات وب شما به مخاطبان مرتبط از طریق جستجوهای مربوطه کمک می کند.

سئو کلیدی برای مشاهده جستجو است

ما در یک عصر غیرقابل انکار دیجیتال زندگی می کنیم. سازمان هایی که قصد ایجاد یک برند تاثیرگذار را دارند باید در وب قابل مشاهده باشند. با این حال، اگر در صفحه یک نیستید، احتمالاً کلیک برنده نمی‌شوید یا برند خود را برای کسی تبلیغ نمی‌کنید. امروزه، بهینه سازی موتورهای جستجو برای هویت برند پررونق حیاتی است.

اعتبار شما را افزایش می دهد

سایتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد معمولاً توسط موتورهای جستجو با کیفیت بالا و قابل اعتماد در نظر گرفته می شود و این به نوبه خود اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهد. زمانی را صرف بهبود و افزودن محتوا به سایت خود کنید، سرعت سایت خود را افزایش دهید و در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید تا به رتبه سایت شما حتی بالاتر رود.

سئو  اعتماد را بهبود می بخشد

رتبه بندی در صفحه اول گوگل باعث افزایش اعتبار در بین مشتریان بالقوه می شود. گوگل وب سایت ها را بر اساس ده ها سیگنال درون صفحه و خارج از صفحه، مانند محتوای ایجاد شده، سرعت وب سایت و قابلیت استفاده از موبایل رتبه بندی می کند. در حالی که اکثر مصرف‌کنندگان احتمالاً این سیگنال‌ها را در نظر نمی‌گیرند، کاربران انتظار دارند Google ابتدا محتوای مرتبط و ارزشمند را ارائه دهد. اکثراً به طور ضمنی به الگوریتم اعتماد دارند و 75 درصد از کاربران به صفحه دو نمی روند.
اعتماد بر اساس قدرت موتور جستجو و یک محصول یا خدمات با کیفیت بالا ایجاد می شود که باعث ایجاد اعتبار در بین بازدیدکنندگان می شود.

سئو تاثیرات مثبت و بلند مدتی دارد

در حالی که سئوی با کیفیت اغلب در سال اول تأثیر قابل توجهی در تجارت ایجاد نمی کند، تلاش های سئو در طول زمان  منجر به افزایش نتایج برای چندین سال می شود. در واقع، بزرگی نتایج سئو و بازگشت سرمایه با بودجه، تلاش و زمان صرف شده برای آن مطابقت دارد. اگر یک شرکت SEO وعده نتایج آنی را می دهد، مراقب باشید.
اجرای استراتژی سئو متفکرانه – مانند ایجاد محتوا و بهینه سازی در صفحه – و تسلط بر الگوریتم گوگل زمان اختصاص داده شده ای را می طلبد. برای مشاهده بهترین نتایج از گنجاندن SEO در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، آماده باشید که سئو را به عنوان یک سرمایه گذاری با بازده طولانی مدت قابل توجه ببینید.

رشد برند با سئو سایت

هیچ شکی در مورد آن وجود ندارد – سئو کلید رشد برند شما است. همانطور که در بالا ذکر کردیم، هرچه رتبه شما در موتور جستجو برای انواع کلمات کلیدی با حجم بالا بالاتر باشد، ترافیک وب ارگانیک (معروف به غیر پولی) سایت شما بیشتر خواهد شد. به همین سادگی.
وب سایتی که به خوبی بهینه شده باشد به احتمال زیاد مشتریان بیشتری به دست آورده و فروش بیشتری خواهد داشت. پس از اینکه افراد وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا کردند، احتمال بیشتری وجود دارد که برند شما را در سایر سیستم عامل های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

به شما یک مزیت رقابتی می دهد

رقبای شما احتمالاً در سئو سرمایه گذاری خواهند کرد، به این معنی که شما نیز باید سرمایه گذاری کنید. کسانی که سرمایه گذاری زیادی روی سئو می کنند اغلب در نتایج موتورهای جستجو از رقبا پیشی می گیرند و سهم بازار را به دست می آورند. اگر فکر می کنید که نتایج در صفحه اول جستجوی گوگل بیش از 90 درصد از ترافیک را دریافت می کنند، نمی توانید آنجا نباشید، به خصوص اگر رقبای شما هستند. با شناسایی رقبای خود، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف آنها و ایجاد و مدیریت شهرت آنلاین خود شروع کنید. سپس، مطمئن شوید که سایت شما سریع بارگذاری می شود و برای موبایل مناسب است، بهترین محتوای ممکن را ایجاد کنید و بر ارائه بهترین تجربه کاربری تمرکز کنید.

می توانید جلوتر از رقابت حرکت کنید

دو سایت که محصولات و خدمات مشابه دارند، هر کدام در گوگل جلوتر باشد، فروش بالاتری خواهید داشت.
امروزه سئو به طور گسترده ای جزء اصلی هر استراتژی بازاریابی در نظر گرفته می شود.
در واقع، 61 درصد از بازاریابان می گویند که بهبود سئو و بهبود حضور آنلاین خود اولویت اصلی است.
این بدان معناست که رقبای شما احتمالاً در حال انجام اقداماتی برای ایجاد رتبه های بالا در نتایج جستجو هستند.
و با یک استراتژی سئوی خودتان، می‌توانید با آن‌ها – و در حالت ایده‌آل، جلوتر بروید – تا در صنعت خود رقابتی بمانید.

سئو کل قیف بازاریابی را هدف قرار می دهد

بازاریابی محتوا که توسط SEO هدایت می شود، شامل انواع مختلفی از محتوا است که هر مرحله از قیف بازاریابی را هدف قرار می دهد. در حالی که یک پست وبلاگ برتر یا میان قیف در ابتدا تبدیل نمی شود، محتوایی مانند این وفاداری و آگاهی به نام تجاری را ایجاد می کند – ویژگی هایی که منجر به تبدیل می شود.

 

 SEO ارتقاء 24/7 را ارائه می دهد

تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو پس از ساعات کاری متوقف نمی‌شود. محتوا پس از اتمام بودجه، مانند تبلیغات پولی، ناپدید نمی شود. رتبه‌بندی‌هایی که از طریق سئو به دست می‌آیند، وب‌سایت شما را 24/7 ارتقا می‌دهند و از (حداقل) 60000 جستجوی گوگل که در هر ثانیه انجام می‌شود، استفاده مطلق می‌برند. یک بار دیگر، سئو منحصر به فرد است، زیرا به شرکت شما اجازه می دهد تا در حالی که کاربران شما را جستجو می کنند، دسترسی پیدا کند – نه روی بیلبوردی که در راه خارج از شهر دیده می شود.

سئو به تمام مخاطبان هدف شما می رسد

سئو فقط برای سازمان هایی با یک مخاطب هدف واحد نیست. بهینه سازی موتورهای جستجو برای شرکت هایی که مخاطبان مختلف را هدف قرار می دهند، شاید با همان خدمات، به همان اندازه موثر است.

نرخ تعامل کاربر را بهبود می بخشد

یک سایت بهینه شده ترافیک باکیفیتی به ارمغان می آورد. اگر سایتی با محتوای مفید دارید که با هدف جستجوگر مطابقت دارد، احتمالاً زمان بیشتری را برای مرور صرف می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به تبدیل بیشتر و افزایش بازگشت سرمایه شود. مشتریانی که مدت طولانی تری با یک وب سایت ارتباط برقرار می کنند، تمایل بیشتری به ارتباط با برند دارند – این می تواند منجر به حمایت از مشتری و درآمد طولانی مدت شود. برای بهبود نرخ تعامل کاربر، از یکی از ابزارهای آنلاین متعدد برای ممیزی سایت خود استفاده کنید و سپس مواردی مانند عنوان و متا تگ های خود را بهینه کنید. همچنین، مطمئن شوید که یک وب سایت امن و سازگار با موبایل ارائه می دهید.

SEO تجربه کاربر را بهینه می کند

تجربه کاربری یک جزء حیاتی سئو و یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. ژورنال موتور جستجو توضیح می دهد: “گوگل یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند و یک تجربه کاربری مثبت به عنصری اساسی برای موفقیت یک وب سایت تبدیل شده است.”
یک کاربر گوگل انتظار دارد که در چند لحظه به پرسش او پاسخ داده شود. بازدیدکننده‌ای که روی یک وب‌سایت کلیک می‌کند و با تجربه کاربری ضعیفی مواجه می‌شود – مانند ناسازگاری تلفن همراه یا انبوهی از پنجره‌های بازشو – احتمالاً در عرض چند ثانیه آن را ترک می‌کند. نرخ پرش بالا به گوگل می گوید که صفحه وب برای کاربر ارزشمند نیست و اغلب باعث رتبه بندی پایین تر می شود.

از بازاریابی محتوا پشتیبانی می کند

محتوای اصلی و سئو دست به دست هم می دهند. با ایجاد محتوای مفید برای بازدیدکنندگان، از جمله متن، تصویر و ویدیو، سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری خواهد داشت. اما سئو می تواند از تلاش های بازاریابی محتوای شما نیز پشتیبانی کند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با کیفیت بالا و برای کلمات کلیدی که می خواهید رتبه بندی کنید بهینه شده است و از آنجایی که موتورهای جستجو تازگی را دوست دارند، محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.

SEO موفقیت PPC را افزایش می دهد

تبلیغات موتور جستجوی پولی (PPC) و سئو به خوبی با هم کار می کنند. رتبه‌بندی وب‌سایت در بالای نتایج جستجوی پولی و در میان رتبه‌بندی‌های ارگانیک صفحه اول، فرصت‌های بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا از وب‌سایت شما بازدید کنند و اعتبار برند را تقویت کنند. علاوه بر این، از داده های SEO می توان برای اطلاع رسانی و بهینه سازی استراتژی PPC خود استفاده کرد.

سئو بیشتر از PPC کلیک خور دارد

اگرچه تبلیغات PPC بالاتر از رتبه بندی ارگانیک ظاهر می شود، 71.33٪ از جستجوها منجر به کلیک روی یک نتیجه ارگانیک در صفحه اول می شود.
گفتن دلیل این امر دشوار است، اگرچه منطقی ترین نتیجه این است که کاربران به الگوریتم گوگل اعتماد دارند. آن‌ها می‌دانند که تبلیغ‌کنندگان برای کدام مکان‌ها پول پرداخت می‌کنند، و در عوض از صفحاتی که موتور جستجو بهترین تشخیص داده است بازدید می‌کنند.
اما صرف نظر از استدلال پشت آن، واقعیت این است که اکثر کلیک‌ها برای هر جستجوی معین به یک نتیجه ارگانیک می‌رود.

با سئو نتایج قابل اندازه گیری دریافت می کنید

با سئو، می توانید تغییرات در رتبه بندی، تبدیل ها و ترافیک وب سایت را دنبال کنید. پلتفرم‌هایی مانند Google Analytics مجموعه جامعی از اطلاعات را ارائه می‌کنند که به شما امکان می‌دهد تا سطح فوق‌العاده‌ای را بررسی کنید. برای مثال، می‌توانید سفر خرید هر کاربر وب‌سایت را مشاهده کنید – از جمله صفحاتی که با آنها درگیر شده‌اند، کلمات کلیدی که برای جستجو استفاده کرده‌اند و اینکه آیا اقدامات خاصی را انجام داده‌اند یا خیر. شما می توانید از این بینش ها برای تنظیم و بهبود استراتژی SEO خود استفاده کنید.

سئو دید آنلاین را بهبود می بخشد

افراد جستجوهای ارگانیک را به روش های مختلف و با ترکیب های متفاوتی از کلمات کلیدی انجام می دهند. اگر وب سایت شما در نتایج جستجو برای جابجایی های مختلف کلمات کلیدی  ظاهر می شود، شانس خوبی برای مشاهده قوی وجود دارد.
اکثر کاربران موتورهای جستجو (بیش از 70٪ ) به احتمال زیاد روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) کلیک می کنند. برای استفاده از این مزیت و جذب بازدیدکنندگان وب سایت یا مشتریان فروشگاه آنلاین شما، وب سایت شما باید در یکی از موقعیت های برتر ظاهر شود.
سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست، بلکه شیوه های خوب سئو باعث بهبود تجربه کاربر و قابلیت استفاده از یک وب سایت می شود.
اعتماد کاربران به موتورهای جستجو و حضور در جایگاه های برتر برای کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر، باعث افزایش اعتماد وب سایت می شود.

سئو برای ارتقای اجتماعی وب سایت شما خوب است.

افرادی که وب سایت شما را با جستجو در گوگل یا بینگ پیدا می کنند، به احتمال زیاد آن را در فیس بوک، توییتر یا ساایر کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند.

سئو برای اجرای روان یک وب سایت بزرگ مهم است.

وب سایت هایی که بیش از یک نویسنده دارند می توانند به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سئو بهره مند شوند. مزیت مستقیم آنها افزایش ترافیک ارگانیک و سود غیرمستقیم آنها داشتن یک چارچوب (چک لیست) مشترک برای استفاده قبل از انتشار محتوا در سایت است.
سئوی با کیفیت بالا که برای وب سایت یک برند پیاده سازی می شود، نتایج سودمند و بلند مدتی خواهد داشت. تیم بهینه سازی موتور جستجوی ما به ارائه بازده قابل توجه، ارائه شفافیت کامل در سراسر فرآیند جامع SEO اختصاص دارد.

سئو به برند شما اعتبار می دهد

رتبه بندی شما اغلب مترادف با اعتبار شما است. آیا به کسب و کاری اعتقاد دارید که جستجوی خوبی نداشته باشد؟

درک محیط وب

کاربرانی که در اینترنت در حال تغییر به‌روز می‌مانند، بهتر می‌توانند نیازهای سئوی مداوم یک وب‌سایت را اجرا کنند. با به‌روز ماندن، کسب‌وکارها می‌توانند بهتر درک کنند که جستجو چگونه کار می‌کند و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد نحوه تغییر و تطبیق استراتژی‌های خود بگیرند.

سئو بینش ذهنی مشتریان را فراهم می کند

ابزارهای تجزیه و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس) یکی از جنبه های مهم سئو هستند. تجزیه و تحلیل می تواند روندهای جستجوی مشتری، ترجیحات صفحه، رسانه های جستجو و حتی مکان آنها را رمزگشایی کند. در ذهن مشتریان خود غوطه ور شوید تا بتوانید وب سایت خود را برای آنها بهینه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما، لطفاً با شماره 02188193691 یا همراه 09123079967 با  ما تماس بگیرید. ما دوست داریم به سوالات شما پاسخ دهیم یا در مورد پروژه شما بشنویم!

بگذارید بار دیگر این سئو ال را مطرح کنیم که چرا سئو مهم است و آیا ارزش هزینه کردن را دارد.

چرا سئو مهم است؟

چرا سئو مهم است - نمودار بازدیدهای سایت و نقش سئو در آن
چرا سئو مهم است – نمودار بازدیدهای سایت و نقش سئو در آن

در بازار رقابتی امروز، بازاریابی سئو از همیشه مهمتر است.
موتورهای جستجو روزانه به میلیون‌ها کاربر خدمات می‌دهند که به دنبال پاسخ به سؤالات خود یا یافتن راه‌حل برای مشکلات خود هستند.
اگر وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو به شما کمک می کند تا ترافیک هدفمند رایگان را از موتورهای جستجو دریافت کنید.
سئو در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی بسیار محبوب شده است. کسب‌وکارهای بی‌شماری برای حفظ حضور آنلاین قوی، آوردن بازدیدکنندگان جدید به وب‌سایت‌های خود و ایجاد سرنخ به آن متکی هستند.
در گزارش وضعیت بازاریابی HubSpot (لیک مرتبط: HubSpot’s State of Marketing Report)، نشان داده شده است که حدود 64 درصد از بازاریابان به طور فعال برای بهینه سازی موتورهای جستجو وقت می گذارند. اگر به رقبای خود فکر می کنید، بیش از نیمی از آنها با صرف زمان و هزینه بر روی بهینه سازی وب سایت و احتمالاً برتری، کسب و کار خود را تقویت می کنند.

سئو مزایای عمده ای برای وب سایت ها دارد و می تواند منجر به رشد تصاعدی بلند مدت شود. برندهایی که در سئو سرمایه گذاری می کنند می توانند اعتبار و اعتماد مخاطبان را ایجاد کنند و آن را به بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی دیجیتال تبدیل کنند.

برای اینکه اهمیت سئو را مشخص کنیم دو مثال می آوریم:

فرض کنید، به گوگل می روید و عبارتی را جستجو می کند، به احتمال زیاد شما بدون اینکه به صفحه دوم بروید، در داخل صفحه اول و بهتر بگویم چند لینک اول کلیک کرده و پاسخ خود را دریافت می کنید، پس سئو مهم است چون با حضور در صفحه اول باعث افزایش بازدید به صورت انفجاری خواهیم بود.

با دوستی صحبت می کردیم که کار تعمیر یخچال انجام می دهد، هزینه یک روز تبلیغ در گوگل با عبارت ” تعمیر یخچال سامسونگ” ، پانصد هزار تومان می باشد. این تبلیغ 5 زنگ خور را ایجاد می کند ( تبلیغات گوگل یکی از روش های مفید افزایش بازدید است) .
این نشان می دهد شما با بهینه سازی سایت چقدر جلوتر خواهید و ارزش افزوده برای تجارت خود ایجاد می کنید. لازم به ذکر است که تبلیغات گوگل محدود و رندوم هست، یعنی با هر جستجو شما صفحه اول نیستید. نکته دیگر آن است که بسیاری از جستجوگران به جستجوهای ارگانیک اعتماد دارند، نه تبلیغات گوگل .


معایب سئو سایت SEO Disadvantages

سئو زمان می برد

این که سئو زمان زیادی طول می کشد یکی از اصلی ترین “اما” است که مدیران قبل از سرمایه گذاری در موقعیت یابی وب دارند
چقدر طول می کشد تا در صفحه اول گوگل ظاهر شود؟ پاسخ قطعی این است: بستگی دارد.
به چه چیزی بستگی دارد؟ از بسیاری از عوامل. برخی از مهمترین مواردی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • وب سایت شما چقدر بزرگ است
  • دامنه شما چقدر جدید است.
  • محتوای شما چقدر جدید و تازه است
  • از چه کلمات کلیدی برای رتبه بندی استفاده می کنید

یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در این زمینه، Ahrefs، تضمین می کند که رسیدن به صفحه اول گوگل به طور متوسط ​​بین 2 تا 6 ماه طول می کشد.
توصیه: صبور باشید و از کارشناسانی مشاوره بگیرید که به شما کمک می‌کنند مؤثرترین راه‌ها را برای جایگاه کسب‌وکارتان در دنیای سئو پیدا کنید.
یکی از اولین و مهمترین گام ها این است که شما یک تحلیل عمیق کلمه کلیدی انجام دهید. به این معنا که: زمانی که مشتریان بالقوه شما به دنبال مواردی هستند که به موارد زیر مربوط می شوند، از اصطلاحاتی استفاده می کنند: الف) صنعت شما. ب) محصولات یا خدماتی که شما و رقبایتان می فروشید و ج) سوالات متداول مصرف کننده معمولی.

با انجام سئو شما با بقیه اینترنت رقابت می کنید

رقابت در دنیای آنلاین بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید.
در اینترنت، هزاران وب سایت در مورد محصول یا خدمات مشابه شما محتوا تولید می کنند و شما باید مشخص کنید که چگونه خود را از آنها متمایز خواهید کرد.
بدیهی به نظر می رسد، اما در اینترنت تا زمانی که تمام نتایجی را که موتور جستجو هنگام انجام یک پرس و جوی مرتبط با صنعت خود به دست می دهد، بررسی نکنید، نمی دانید رقیب شما کیست.
ارزیابی صحیح رقابت به شما ایده می دهد که چه تعداد (و کدام) وب سایت را باید شکست دهید تا رتبه های برتر گوگل را بدست آورید.
توصیه: از قرار دادن خود برای کلمات کلیدی بسیار عمومی خودداری کنید. به عنوان مثال: “خدمات سئو “.
برای بهبود موقعیت خود در گوگل باید در استفاده از کلمات کلیدی بسیار خاص باشید. از پرس و جوهایی مانند “خدمات سئو در تهران” استفاده کنید.

 در سئو نتایج تضمین نمی شود

پیش بینی نتایج یک پروژه سئو غیرممکن است .
دلیل اصلی این است که الگوریتم گوگل، روندها و حجم جستجو برای هر پرس و جو دائما در حال تغییر است.
علاوه بر این، عملکرد تحت تأثیر آنچه که رقیب انجام می دهد یا انجام نمی دهد، خواهد بود.
بنابراین، هنگام انجام موقعیت‌یابی در موتورهای جستجو، اطمینان از موارد زیر غیرمسئولانه است:

  • ما ترافیک را 70 درصد افزایش خواهیم داد.
  • ماهانه 7000 بازدیدکننده جذب خواهیم کرد.
  • ما هر هفته 150 محصول را به فروش خواهیم رساند.

توصیه: به معیارهای اصلی سئو در طول پروژه توجه کنید. به هر حال، آنها هستند که شما را راهنمایی می کنند تا بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.

 سئو نیاز به هوشیاری مداوم دارد

سئو نیاز به بررسی دائمی دارد تا پیشرفت انجام شده را از دست ندهید.
در مرحله SEO Maintenance ، بررسی آنچه در طول SEO On Page و بازاریابی محتوا انجام شده است و پیشنهاد تنظیمات راحت است.
توصیه: به طور دوره ای سئوی وب سایت خود را تعمیر و نگهداری کنید که در آن عناوین و توضیحات و همچنین تجربه کاربری را به روز می کنید.
به یاد داشته باشید که هدف از این نکته، به حداکثر رساندن نتایج استراتژی سئو و تضمین عدم اعتبار یا اثربخشی آن است.

سئو در ابتدا سودآور نیست

در ابتدا پول زیادی سرمایه گذاری خواهید کرد و بازدهی را نخواهید دید. یعنی بدون دریافت سود بیشتر تلاش خواهید کرد.
همچنین به خاطر داشته باشید که بازدیدها فروش نیستند: همه افرادی که به وب سایت شما می آیند از شما خرید نمی کنند.
اگر نمی توانید مشاوره یک متخصص برای پروژه سئوی خود را بپردازید، موضوع را مطالعه کنید و وب سایت خود را آزمایش کنید.
توصیه: به سئو اعتماد کنید و صبور باشید. اگر جرات دارید سایت خود را بهینه کنید، مراحل این چک لیست را دنبال کنید .

سئو به سرمایه گذاری بیشتری نسبت به سایر حوزه های بازاریابی نیاز دارد (در ابتدا)

یکی از معایب سئو این است که نسبت به رسانه های اجتماعی یا تبلیغات، حوزه بازاریابی کمتر شناخته شده ای است .
به عنوان موضوعی که اکثر آژانس ها در آن تخصص ندارند، خدمات سئو در اولین تغییر هزینه های بالایی دارند .
توصیه: پیشنهاد بازار نمایندگی را به دقت بررسی کنید و سعی کنید یکی از متخصصان آن منطقه را انتخاب کنید.

اعمال کلاه سیاه باعث می شود گوگل شما را جریمه کند

روش های سئو تهاجمی خاصی وجود دارد که موتور جستجو را دستکاری می کند تا در مدت زمان کوتاهی از نتایج عالی بهره مند شود.
این «ترفندها» یا بهتر به نام سئو کلاه سیاه، همان چیزی است که گوگل با سقوط موقعیت در رتبه بندی یا حذف وب سایت از نتایج موتورهای جستجو جریمه می کند.
استفاده از روش های نادرست مانند به دست آوردن ترافیک غیر ارگانیک یا استفاده از کلمات کلیدی زیاد هیچ نتیجه مثبتی برای شما به همراه نخواهد داشت.
برعکس، شما باید نحوه کار این ربات را درک کنید. این به شما امکان می دهد او را راضی کنید و شما را در صفحه اول او قرار دهید.
توصیه: یک تیم متخصص در سئو با داستان های موفقیت استخدام کنید که به شما اطمینان می دهد که آنها کار صادقانه و با کیفیتی را در وب سایت شما انجام خواهند داد.

هدف رقبا (Targeted by Competitors)

سئوی موثر به این معنی است که شما رتبه بالایی دارید. سایت‌هایی که رتبه بالایی دارند توسط رقبای هدف قرار می‌گیرند که می‌خواهند تکه‌ای از کیک SEO را داشته باشند، به این معنی که شما همیشه در حال تلاش هستید.

تغییرات (Changes)

سئو می تواند تغییر کند. فقط کلمه پاندا را بگویید و اخم های صاحبان مشاغل را تماشا کنید. یک تغییر کوچک در سئو، و شما می توانید یک روز در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید و روز بعد سایت خود را تا حد زیادی تنزل رتبه پیدا کنید.

نتایج آهسته (Slow Results)

سئو فرآیندی سریع نیست. شما می توانید سایت خود را به روز کنید و از بهترین روش ها استفاده کنید و ماه ها نتیجه نگیرید.

بدون قول(No Promises)

شما می توانید تمام محتوا و ویژگی های وب سایت خود را به روز کنید و هنوز متوجه نشده اید که سایت شما بهبود یافته است. سئو نتایج را نوید نمی دهد.


 

 

 


انواع سئو

سئو چیست؟ انواع سئو
سئو چیست؟ انواع سئو

1. سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید  شیوه های  است که مطابق با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی ، از جمله گوگل است.
سئو کلاه سفید رتبه موتور جستجوی شما را در SERP ها بهبود می بخشد و در عین حال یکپارچگی وب سایت شما را با شرایط خدمات موتور جستجو تنظیم می کند.
روش های سئو کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت موفق است. در اینجا چند روش سئو سفید وجود دارد که باید به شدت آنها را دنبال کنید:

2. سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه از نقاط ضعف الگوریتم جستجوی گوگل برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی خود استفاده می کند. استراتژی‌های ایجاد لینک هرزنامه یا پولی، پر کردن کلمات کلیدی، پنهان‌سازی و غیره برای پیشروی در نتایج موتورهای جستجو استفاده می‌شوند. این روش‌ها نتایج فوری می‌دهند، اما اگر توسط گوگل شناسایی شوند، می‌توانند بر وب‌سایت شما تأثیر منفی بگذارند. از این رو، توصیه می شود از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید.

3. سئو کلاه خاکستری

روش‌های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این موضوع نامشخص است.
با این حال، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به ممنوعیت سایت از موتورهای جستجو نمی شود. به عبارت ساده تر، مطالب یا محتوایی که مطابق با سئوی کلاه خاکستری منتشر می کنید نامشخص باقی می مانند.
دانستن روش‌های سئو کلاه خاکستری می‌تواند وب‌سایت شما را از از دست دادن ترافیک نجات دهد، زیرا به خوبی از پیامدهای منفی آن آگاه خواهید بود، که به شما در اتخاذ شیوه‌های منصفانه کمک می‌کند.

4. سئوی درون صفحه

سئوی درون صفحه فرآیند بهینه‌سازی برچسب‌های عنوان صفحات وب، لینک‌های داخلی، کد HTML، URL، تصاویر و بسیاری دیگر از عناصر درون صفحه برای بهبود رتبه‌بندی و تجربه کاربر است. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای عوامل درون صفحه شامل : نوشتن محتوای آموزنده، مرتبط و جذاب برای کاربران وب سایت شما در حالی که برای ربات های گوگل بهینه می شود،
استفاده از تگ‌های HTML برای تأکید بر بخش‌های مهم مطالب خود، و بررسی لینک های خراب یا تکراری بودن محتوا.
کاهش حجم فایل عکس ها
ساختار URL برای صفحات متعدد برای اطمینان از واضح و دقیق بودن آنها.

5. سئوی خارج از صفحه

شما می توانید سئوی خارج از صفحه را به عنوان هر کاری که در خارج از وب سایت خود انجام می دهید در نظر بگیرید تا به رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل کمک کنید. این شامل دریافت تبلیغات خوب در رسانه های اجتماعی، واداشتن مشتریان به ارائه نظرات خوب در انجمن های آنلاین و دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر در همان زمینه شما است. بهترین شیوه کسب بلک لینک های معتبر و مرتبط تولید محتوایی است که قابلیت بک لینک ها را فراهم کند

6. تکنیکال سئو

هدف اولیه سئو فنی کمک به ربات های گوگل در خزیدن، تفسیر و فهرست بندی  (ایندکس) صفحات وب سایت شما است.
به عنوان مثال، ایجاد یک نقشه سایت XML گسترده و سازگار کردن سایت شما برای موبایل تنها برخی از تاکتیک‌هایی هستند که برای کمک به عنکبوت‌های وب برای فیلتر کردن و دسته‌بندی صفحات شما بر اساس محتوایشان استفاده می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر، به پست ما در مورد سئو فنی مراجعه کنید.

7. سئوی بین المللی

سئوی بین المللی ترافیک ارگانیک وب سایت شما را از مناطق و زبان های مختلف بهبود می بخشد. اگر می‌خواهید در سئوی بین‌المللی موفق شوید، باید به بافت فرهنگی بازار هدف خود توجه کنید و به آن‌ها اجازه دهید تا معاملات را به ارز و زبان خود انجام دهند.
از قالب مناسب برای تاریخ‌ها و زمان‌ها بر اساس مکان فهرست‌شده استفاده کنید. اگر نگرانی دارند به زبان مادری خود صحبت کنند. هدف سئوی بین المللی ایجاد یک تجربه آنلاین خوب برای مخاطبان هدف شماست.

8. سئوی محلی

استراتژی سئوی محلی برای مشاغل محلی یکی از مهم ترین انواع سئو است زیرا به کسب و کار کمک می کند در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود.
سئوی محلی به کسب و کارها کمک می کند تا با تجزیه و تحلیل رفتار آنها از طریق تریلیون ها جستجو به مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنند. اگر از شیوه‌های سئوی محلی استفاده می‌کنید، کسب‌وکار محلی شما این فرصت را دارد که در نتایج جستجو و بسته نقشه محلی رتبه بالاتری داشته باشد.

9. سئوی تجارت الکترونیک (فروشگاهی)

سئوی تجارت الکترونیک یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن ترافیک با جستجوی پولی است، اما هزینه های سئو بسیار کمتر است. این به ایجاد وب سایت فروشگاه آنلاین شما کمک می کند تا هر زمان که کسی محصول یا خدماتی را جستجو می کند رتبه بالاتری کسب کند.
مهم است که وب سایت شما در SERP ظاهر شود. در غیر این صورت، دسترسی حیاتی به مشتریان بالقوه و واجد شرایط تجارت الکترونیک را از دست خواهید داد. اگر تحقیقات رقبا، تمرکز بر سئوی صفحه اصلی و معماری وب سایت به درستی انجام شود، سئوی تجارت الکترونیک می تواند وب سایت شما را برای آوردن ترافیک و افزایش حجم جستجو بهینه کند.

10. سئوی محتوا

نام دیگر در لیست انواع سئو، سئوی محتوا است. این به ایجاد محتوای منحصر به فرد اعم از نوشتاری، گرافیکی یا ویدیویی برای ساختار وب سایت شما اشاره دارد و آن را در SERP ها رتبه بندی می کند. هنگام کار با سئوی محتوا باید سه چیز را در نظر گرفت – کپی رایتینگ، ساختار سایت و استراتژی کلمات کلیدی. حفظ تعادل بین هر سه بسیار مهم است، زیرا بدون محتوای با کیفیت، وب سایت شما نمی تواند در نتایج جستجو قرار گیرد.
علاوه بر این، بررسی محتوا پس از انتشار به همان اندازه مهم است که قبل از انتشار. نحوه عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. تغییرات لازم را ایجاد کنید، محصولات جدید اضافه کنید و چندین استراتژی را برای گسترش دامنه وب سایت خود اعمال کنید.

11. سئوی موبایل

سئوی موبایل اصطلاحی است که برای توصیف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و در عین حال حصول اطمینان از اینکه به درستی در دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت قابل مشاهده است استفاده می شود. اگر مشتری تجربه بدی با یک برند در تلفن همراه خود داشته باشد، ممکن است هرگز برنگردد.
اگر می خواهید مشتریان شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشند، باید از این نوع بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که سبک، ساختار و سرعت صفحه سایت شما باعث نمی شود کاربران تلفن همراه نظر خود را تغییر دهند.

12. سئو منفی

سئو منفی یک نوع سئو نفرت انگیز و غیراخلاقی است که امروزه انجام می شود. هدف از سئو منفی کاهش رتبه جستجوی رقبا است تا بتوانید از آنها پیشی بگیرید یا نسبت به آنها برتری پیدا کنید. تکنیک‌های بد سئو شامل نفوذ به سایت شخصی و ایجاد تعداد مشکوک لینک‌های بی‌کیفیت به آن و انتشار بازخورد یا نظرات منفی در مورد آن‌ها در بسیاری از انجمن‌های اینترنتی و تابلوهای بحث و غیره است. فردی که در حال انجام سئو بد است می‌تواند منجر به انواع مختلفی شود.
13. سئو تصاویر

14.سئو جامع نگر Holistic SEO

رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو مانند گوگل مستلزم یک استراتژی سئوی گسترده است که بر هر جنبه ای از وب سایت شما و بازاریابی آن متمرکز است. جنبه فنی، تجربه کاربری (UX)، محتوای وب سایت شما: همه باید درجه یک باشند. برای حفظ رتبه خوب در گوگل، باید – چیزی که ما می گوییم – یک رویکرد سئوی جامع ایجاد کنید.

یک رویکرد جامع سئو نه تنها برای رتبه بندی شما بهتر است – بلکه به کاربران کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارند سریعتر پیدا کنند. و این برای پایداری محیط زیست نیز بهتر است!

 

هدف جستجو چیست؟

در روزهای اولیه گوگل، موتور جستجو به شدت به داده‌های متن ساده و بک لینک‌ها برای ایجاد رتبه‌بندی از طریق تازه‌سازی دوره‌ای ماهانه (معروف به Google Dance) متکی بود.

از آن روزها، جستجوی گوگل به محصولی پیچیده با الگوریتم های فراوانی تبدیل شده است که برای تبلیغ محتوا و نتایجی که نیازهای کاربر را برآورده می کند، طراحی شده است.

تا حدی، بسیاری از سئو یک بازی اعداد است. ما روی:

  • رتبه بندی.
  • حجم های جستجو
  • سطوح ترافیک ارگانیک
  • تبدیل در سایت

این به این دلیل است که این معیارها همان چیزی است که ما معمولاً به عنوان متخصصان سئو مورد قضاوت قرار می‌گیریم – و در بیشتر موارد، می‌توان آنها را در وب‌سایت‌های رقیب (از طریق ابزارهای شخص ثالث) اندازه‌گیری کرد.

کسب و کارها  می‌خواهند رتبه‌های بالاتری کسب کنند و ترافیک ارگانیک آن‌ها در حال افزایش باشد و با همراهی، سرنخ‌ها و فروش نیز بهبود می‌یابند.

هنگامی که ما کلمات کلیدی هدف را انتخاب می کنیم، تمایل و جذابیت بیشتری برای دنبال کردن کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو وجود دارد، اما بسیار مهمتر از حجم جستجوی کلمه کلیدی، هدف پشت آن است.

همچنین تمایلی برای تخفیف هر عبارت یا کلمه کلیدی جستجویی وجود دارد که حجم جستجوی کم یا بدون آن را بر اساس اشتباه بودن آن که «ارزش سئو» ارائه نمی‌دهد، اما این امر بسیار وابسته به جایگاه است.

این یک بخش کلیدی از معادله است که اغلب هنگام تولید محتوا نادیده گرفته می‌شود، بسیار خوب است که می‌خواهید برای یک اصطلاح خاص رتبه‌بندی کنید، اما محتوا نه تنها باید مرتبط باشد، بلکه هدف کاربر را نیز برآورده کند.

تحقیقات دانشگاه هنگ کنگ در مورد هدف جستجو

در سال 2006، مطالعه ای که توسط دانشگاه هنگ کنگ انجام شد نشان داد که در سطح اولیه، هدف جستجو را می توان به دو هدف جستجو تقسیم کرد.

کاربر به طور خاص به دنبال یافتن اطلاعات مربوط به کلمه(های) کلیدی است که استفاده کرده است.
کاربر به دنبال اطلاعات کلی تری در مورد یک موضوع است.
می توان تعمیم بیشتری انجام داد و می توان اهداف را به این که جستجوگر چقدر خاص است و جستجوگر چقدر جامع است تقسیم کرد.

کاربران خاص هدف جستجوی محدودی دارند و از آن منحرف نمی شوند، در حالی که یک کاربر جامع ممکن است دامنه وسیع تری در مورد یک موضوع یا موضوعات خاص داشته باشد.

 

تعریف هدف یک چیز است، سفر کاربر چیز دیگر

برای مدت طولانی، سفر مشتری یک فعالیت اصلی در برنامه ریزی و توسعه کمپین های بازاریابی و وب سایت ها است.

در حالی که ترسیم پرسوناها و برنامه ریزی نحوه پیمایش کاربران در وب سایت مهم است، لازم است درک کنیم که کاربر چگونه جستجو می کند و در چه مرحله ای از سفر خود قرار دارد.

کلمه سفر اغلب معانی یک مسیر مستقیم را ایجاد می کند و بسیاری از سفرهای اولیه کاربر معمولاً از مسیر صفحه فرود > فرم یا صفحه اصلی > صفحه محصول > فرم پیروی می کنند.

ما فرض می‌کنیم که کاربران دقیقاً می‌دانند چه کاری می‌خواهند انجام دهند، اما جستجوی تلفن همراه و صوتی پویایی جدیدی را به زندگی روزمره ما وارد کرده است و تصمیمات روزمره ما را به گونه‌ای شکل می‌دهد که شبیه هیچ‌کدام از آنها نیست.

 


برخی اصطلاحات رایج سئو

برای اینکه ممکن است در ادامه از اصطلاحاتی استفاده کنیم، که قبلا با آن برخورد نکرده باشید، برخی اصطلاحات رایج را جهت آگاهی بیشتر شما ذکر می کنیم.

 

بک لینک ها (Backlinks)

هنگامی که سایت دیگری به سایت شما پیوند می‌دهد، از نظر گوگل این یک «رای اعتماد» محسوب می‌شود. هر چه سایتی که به سایت شما لینک می دهد معتبرتر باشد، ارزش لینک (اقتدار دامنه) بیشتر به شما منتقل می شود. بک لینک ها یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی هستند.

سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)

استراتژی های سئو تهاجمی با هدف دستکاری موتورهای جستجو. تاکتیک‌هایی در برابر دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت که می‌تواند باعث شود یک سایت جریمه شود یا از نتایج جستجو محروم شود.

ربات / خزنده / عنکبوت (Bot/Crawler/Spider)

برنامه ای که محتوای داخل و خارج از صفحه سایت را می خزند یا می خواند تا اطلاعاتی را برای فهرست بندی مناسب در موتورهای جستجو جمع آوری کند. یک سری از ربات یا خزنده های مربوط به گوگل می باشد که از آن برای جمع آوری اطلاعات وب سایت های استفاده می کند.

نرخ پرش (Bounce Rate)

گوگل جهش را به عنوان یک جلسه تک صفحه ای در سایت شما تعریف می کند. نرخ پرش درصدی از بازدیدکنندگان سایت است که بدون تعامل با سایت با کلیک بر روی صفحه دیگری، تماشای یک ویدیو و غیره سایت را ترک می کنند. برخی معتقد هستند که بالا بودن نرخ پرش نمره منفی سئو است، این کاملا درست نیست. نرخ پرش باید نسبت به صنعت و گروه بندی وب سایت های سنجش شود. مثلا اگر نرخ پرش سایت من نسبت به همکارانم که سئو انجام می دهند بالاتر باشد این یک نمره منفی خواهد بود. اما یک سایت مانند  time.ir نرخ پرش بالائی دارد و این کاملا طبیعی است و نه تنها نمره منفی است، بلکه نشان دهنده کاربردی بودن سایت مورد نظر است.

 

کلمه کلیدی برند Branded Keyword

یک عبارت جستجو (کلمه کلیدی) که به یک نام تجاری خاص اشاره دارد. به عنوان مثال: “کفش نایک”

Breadcrumb

یک پیوند وب که به شما امکان می دهد بدانید در کجای یک وب سایت هستید و چقدر از صفحه اصلی فاصله دارید.

لینک شکسته Broken Link

پیوندی که به صفحه خطای 404 منتهی می شود. اگر یک صفحه وب بدون تغییر مسیر حذف شود، ممکن است این اتفاق بیفتد. (کدهای وضعیت 4xx را ببینید)

مرورگر وب Browser

نرم افزاری که به شما امکان می دهد به اطلاعات و داده ها در اینترنت دسترسی داشته باشید. رایج ترین مرورگرها عبارتند از Google Chrome، Safari و FireFox.


سئو  چگونه کار می کند  (How SEO works) ؟

سئو چیست - سئو چگونه کار می کند
سئو چیست – سئو چگونه کار می کند

موتورهای جستجو مانند گوگل از یک الگوریتم یا مجموعه ای از قوانین برای تعیین اینکه چه صفحاتی را برای هر پرس و جو نشان می دهند استفاده می کنند. این الگوریتم‌ها بسیار پیچیده هستند و صدها یا حتی هزاران فاکتور رتبه‌بندی مختلف را برای تعیین رتبه‌بندی SERP خود در نظر می‌گیرند. با این حال، سه معیار اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو برای تعیین کیفیت یک سایت و نحوه رتبه بندی آن ارزیابی می کنند:

  • لینک ها Links

    لینک های سایر وب سایت ها نقش کلیدی در تعیین رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند. دلیل این امر این است که یک لینک را می توان به عنوان رای کیفیت از سایر وب سایت ها در نظر گرفت، زیرا صاحبان وب سایت ها بعید به نظر می رسد به سایت های دیگر با کیفیت پایین پیوند دهند. سایت‌هایی که از بسیاری از سایت‌های دیگر لینک می‌گیرند، از نظر موتورهای جستجو معتبر هستند (که در گوگل “PageRank” نامیده می‌شود) به خصوص اگر سایت‌هایی که به آنها لینک می‌دهند خود معتبر باشند.

  • محتوا Content

    موتورهای جستجو علاوه بر نگاه کردن به پیوندها، محتوای یک صفحه وب را نیز تجزیه و تحلیل می کنند تا مشخص کنند که آیا این صفحه برای هر درخواست جستجوی خاصی مرتبط است یا خیر. بخش بزرگی از سئو در ایجاد محتوایی است که به سمت کلمات کلیدی که کاربران موتورهای جستجو جستجو می کنند، هدف قرار می گیرد.

  • ساختار صفحه Page structure

    سومین جزء اصلی سئو، ساختار صفحه است. از آنجایی که صفحات وب در HTML نوشته شده اند، نحوه ساختار کد HTML می تواند بر توانایی موتور جستجو برای ارزیابی یک صفحه تأثیر بگذارد. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عنوان، URL و هدرهای صفحه و اطمینان از اینکه سایت قابل خزیدن است، اقداماتی است که صاحبان سایت می توانند برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهند.

فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو شامل بهینه‌سازی هر یک از این مؤلفه‌های اصلی الگوریتم‌های موتور جستجو به منظور رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو است.


تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

درک نحوه کار موتورهای جستجو تنها اولین مرحله از فرآیند بهبود رتبه بندی جستجوی سایت است. در واقع بهبود رتبه یک سایت شامل استفاده از تکنیک های مختلف سئو برای بهینه سازی سایت برای جستجو است:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی (Keyword research):

    تحقیقات کلمات کلیدی اغلب نقطه شروع سئو است و شامل بررسی کلمات کلیدی یک سایت در حال حاضر رتبه بندی، کلمات کلیدی رقبا و سایر کلمات کلیدی مشتریان بالقوه است. شناسایی عباراتی که جستجوگران در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می کنند، راهنمایی می کند که چه محتوای موجود را می توان بهینه کرد و چه محتوای جدیدی را می توان ایجاد کرد.

  • بازاریابی محتوا (Content marketing):

    هنگامی که کلمات کلیدی بالقوه شناسایی شدند، بازاریابی محتوا وارد عمل می شود. این می تواند به روز رسانی محتوای موجود یا ایجاد قطعات جدید از محتوا باشد. از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای محتوای باکیفیت برتری قائل هستند، مهم است که در مورد محتوایی که قبلاً در بازار وجود دارد تحقیق کنید و محتوای جذابی ایجاد کنید که تجربه کاربری مثبتی را ارائه دهد و شانس رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو را داشته باشد. . محتوای خوب همچنین شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی و جذب لینک دارد.

  • لینک سازی (Link building):

    از آنجایی که لینک های وب سایت های خارجی (که در اصطلاح سئو «بک لینک» نامیده می شود) یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ هستند، به دست آوردن بک لینک های با کیفیت یکی از اهرم های اصلی سئو است. این می تواند شامل تبلیغ محتوای خوب، دسترسی به وب سایت های دیگر و ایجاد روابط با وب مسترها، ارسال وب سایت ها به فهرست های وب مربوطه، و گرفتن مطبوعات برای جذب لینک از وب سایت های دیگر باشد.

  • بهینه سازی درون صفحه (On-page optimization):

    علاوه بر عوامل خارج از صفحه مانند لینک ها، بهبود ساختار واقعی صفحه می تواند مزایای فوق العاده ای برای سئو داشته باشد و عاملی است که کاملاً در کنترل وب مستر است. تکنیک های رایج بهینه سازی روی صفحه شامل بهینه سازی URL صفحه برای ترکیب کلمات کلیدی، به روز رسانی برچسب عنوان صفحه برای استفاده از عبارات جستجوی مرتبط و استفاده از ویژگی alt برای توصیف تصاویر است. به روز رسانی متا تگ های صفحه (مانند تگ توضیحات متا) نیز می تواند مفید باشد – این تگ ها تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی جستجو ندارند، اما می توانند نرخ کلیک را از SERP ها افزایش دهند.

  • بهینه سازی معماری سایت (Site architecture optimization):

    لینک های خارجی External links تنها چیزی نیست که برای سئو مهم است، لینک های داخلیinternal links  (لینک های داخل وب سایت خود) نیز نقش زیادی در سئو دارند. بنابراین یک بهینه‌ساز موتور جستجو می‌تواند سئوی سایت را با اطمینان از پیوند دادن صفحات کلیدی و استفاده از متن لنگر مرتبط در آن پیوندها برای کمک به بهبود ارتباط صفحه با عبارات خاص، بهبود بخشد. ایجاد یک نقشه سایت XML همچنین می تواند راه خوبی برای صفحات بزرگتر باشد تا به موتورهای جستجو کمک کند تا تمام صفحات سایت را پیدا کرده و بخزند.

  • نشانه گذاری معنایی (Semantic markup):

    یکی دیگر از استراتژی های SEO که متخصصان سئو از آن استفاده می کنند، بهینه سازی نشانه گذاری معنایی یک وب سایت است. نشانه گذاری معنایی (مانند Schema.org) برای توصیف معنای پشت محتوای یک صفحه استفاده می شود، مانند کمک به شناسایی نویسنده یک قطعه از محتوا یا موضوع و نوع محتوای یک صفحه. استفاده از نشانه گذاری معنایی می تواند به نمایش قطعه های غنی در صفحه نتایج جستجو کمک کند، مانند متن اضافی، ستاره های مرور و حتی تصاویر. ریچ اسنیپت ها در SERP ها تاثیری بر رتبه بندی جستجو ندارند، اما می توانند CTR از جستجو را بهبود بخشند و در نتیجه ترافیک ارگانیک را افزایش دهند.


موتورهای جستجو

سئو چیست؟ موتورهای جستجو
سئو چیست؟ موتورهای جستجو چه هستند – چگونه کار می کنند – اصول و الگوریتم های گوگل چه معنایی دارد.

گوگل یک موتور جستجوی وب سایت. موتورهای جستجو دنیای وب را ساده و دسترسی به اطلاعات را آسا کرده اند. تصور دنیا و و اینترنتی بدون گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر غیر ممکن است.

 

 

 

 

 

 

 


الگوریتم های سئو (گوگل)

سئو چیست؟ الگوریتم های سئو
سئو چیست؟ الگوریتم های سئو – الگوریتم های سئو چه هستند و چگونه روی سئو سایت تاثیر دارند.

الگوریتم های سئو بخش پیچیده و مشکل بهینه سازی سایت می باشند، آنها بر خلاف اصول گوگل متغییر می باشند و بسیار پیشرفته شده اند. آنها کاملا رفتار کاربران را بررسی می کند و برای رضایت بیشتر جستجوگرا خود را با خواسته آنها به روز می کنند. می خواهید الگوریتم های گوگل روی سایت شما تاثیر مثبت داشته باشند، مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و مطابق خواسته آنها رفتار کنید.

 

سئو موفق با نتایج مطابق اهداف تجاری شما

برای انجام یک سئو موفق و حرفه ای چه کارهایی را باید انجام دهیم :

  • دوری از کارهای شلخته و بی نظم و داشتن یک استراتژی تدوین شده و پی گیری دقیق آن
  • شناسایی  و انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با پتانسیل ترافیک جستجوی خوب
  • توجه به ساختار و معماری سایت و اطلاعات سایت.
  • طراحی سایت کاربر پسند (طراحی سایت حرفه ای) .
  • تکمیل اطلاعات اصلی به بهترین شیوه صفحاتی مانند صفحه اصلی، درباره ما، اطلاعات تماس ، قوانین و مقرارات،
  • گروهبندی ها، خدمات، محصولات، نمونه کارها و ایجاد وبلاگ .
  • توجه به سرعت سایت .
  • ایجاد محتوای مفید و باکیفیت و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو و کاربران
  •  لینک های مرتبط از سایت های با کیفیت بالا
  • توجه به سئو تکنیکال و رفع مشکلات و موانع پیمایش و ایندکس صفحات توسط گوگل .
  • استفاده از ابزار سئو مانند: سرچ کنسول گوگل ، گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزار رایگان و پولی سئو.
  • استفاده از خدمات سئو برای افزایش توان رقابتی .
  • اندازه گیری نتایج
  • استفاده از خدمات سئو و مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • صبر و حوصله و دوری از کارهای تحت فشار.

 

 

 


چرا آموزش سئو مهم است

سئو یک فرصت شغلی عالی است.

آیا سئو را می توان به عنوان یک شغل مناسب در نظر گرفت . آیا سئو ارزش یادگیری دارد سوالی است که یک مبتدی وقتی به دنبال بهینه سازی موتور جستجو به عنوان گزینه شغلی است ، می پرسد.

وقتی افراد متوجه شوند که چرا مورد نیاز است ، چه کارهایی می تواند انجام دهد و چقدر می توانند رشد کنند ، پاسخ و دیدگاه مناسبی دریافت خواهند کرد.

بهینه سازی سایت  یکی از کانال های مهم و بسیار موثر بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ  است. می توانید از آن به عنوان بازاریابی سئو یاد کنید. این یک مهارت بسیار مهم است و مورد تقاضا و مورد نیاز مشاغل و وب سایت ها فراوانی در سرتاسر دنیا است.
در ایران هم سئو یکی از روش های واجب برای بازاریابی و کسب درآمد می باشد.

من ارزش و ارزش یادگیری بهینه سازی موتور جستجو و انتخاب آن را به عنوان یک کانال آنلاین برای بازاریابی وب سایت و رشد بازدید آن درک کردم.


خدمات سئو SEO Services

خدمات سئو، آنچیزی است که شما برای رنک بالاتر و افزایش توان رقابتی خود خرید می کنید. در واقع هدف سئو این است: ” خدماتی که منجر به سرنخ و فروش می شود، مشتریان ایده آل خود را بیشتر جذب کنید و آنها را به سرنخ تبدیل کنید”

خدمات سئو دارای چند هدف اصلی است

پیدا شدن و افزایش رنک گوگل
افزایش بازدید از طریق، ارتقاء رنک و بهینه سازی CTR
ساخت لید یا سرنخ های فروش از طریق بهینه سازی نرخ تبدیل
رشد کسب و کار و رسیدن به پتانسیل کامل خود.

سئو نباید آنقدر … مرموز باشد

موتورهای جستجو پیچیده تر از همیشه هستند، اما این بدان معنا نیست که خدمات سئو باید آنقدر مرموز و پیچیده باشند. به عنوان یک متخصص سئو، می‌توانم بگویم خدمات سئو باید سر و صدای اطراف SEO را قابل درک کند و یک برنامه قابل درک ایجاد بکند که نتایج ملموس داشته باشد.

موفقیت در سئو چگونه به نظر می رسد؟

سئو کسب و کار شما را با افزایش دید شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) در مقابل مشتریان بالقوه قرار می دهد. مردم در حال حاضر به دنبال راه حل در گوگل هستند. ما به شما کمک می کنیم در نتایج جستجو ظاهر شوید، آن افراد را به بازدیدکنندگان وب سایت و مشتریان بالقوه تبدیل کنید.

هزینه سئو چقدر است؟

قیمت ها بسته به استراتژی و منابع مورد نیاز متفاوت است. برای مشاغل کوچک با استراتژی محلی،
ما با شما کار خواهیم کرد تا تلاش ها را با اهداف شما اندازه گیری کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم با نتایج پیش بینی شده بودجه ای برای سئو بسازید تا بتوانید ببینید چه نوع بودجه ای منطقی است. اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید، با ما صحبت کنید.

خدمات سئو شامل چه خدماتی می شود

تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا
خدمات فنی سئو برای اطمینان از اینکه سایت شما می تواند توسط موتورهای جستجو خزیده و نمایه شود
بهینه سازی در محل برای قرار دادن CTA و افزایش تعامل
استراتژی محتوا، برنامه ریزی، ایجاد و انتشار
ردیابی تجزیه و تحلیل و تعیین هدف (Google Analytics، HubSpot، Databox)
ردیابی موقعیت و داشبورد تخمینی حجم جستجو
به روز رسانی های ماهانه که عملکرد / پیشرفت کمپین را منعکس می کند
لینک سازی – به دست آوردن لینک های با کیفیت از وب سایت های مرتبط و منابع آنلاین برای افزایش اعتبار و در معرض دید وب سایت
خدمات سئو ما همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:
ممیزی سایت و پروژه های تحقیقاتی
بهینه سازی تبدیل
تست A/B
اقدامات دستی Google و حذف مجازات
بهینه سازی موبایل
بهینه سازی جستجوی صوتی

 

کدام فرد یا مجموعه را انتخاب کنیم

ما درک می کنیم که ترافیک بدون تبدیل برای کسب و کار شما ارزشمند نیست.
ما نتایج اثبات شده ای داریم – مطالعات موردی ما را ببینید »
ما ابزارها و تجربه مورد نیاز برای حل چالش های سئوی شما را آورده ایم، ریسک شما را کاهش می دهیم و به شما اجازه می دهیم روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید.
ما زمان را برای کلمات کلیدی نامربوط تلف نمی کنیم.
ما از تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که فرآیندهای سئوی ما مستحکم هستند.
کار با ما آسان است و بخشی از تیم شما می شویم.
بیایید با هم نگاهی به وب سایت و بازاریابی جستجوی شما بیندازیم تا فرصت هایی برای رشد پیدا کنیم.


سئو داخلی on-page SEO

سئو داخل صفحه چیست؟

سئو داخلی یک از بخش های مهم سئو و  بخش تاثیر گذاری است که آموزش و به کاربرد آن ساده تر از دو بخش دیگر یعنی سئو خارجی و سئو تکنیکال می باشد.
سئو داخلی به هر بهینه سازی که شما کنترل می کنید و در داخل وب سایت خود قرار می دهید اشاره دارد. با بهینه‌سازی‌های درون صفحه، هدف شما این است که وب‌سایت خود را برای کاربران قابل استفاده‌تر و ارزشمندتر کنید تا رتبه‌بندی یا دیده شدن خود را در نتایج جستجو در Google، Bing و سایر موتورهای جستجو بهبود بخشید.

چرا سئو داخل صفحه انجام می شود؟

سئوی درون صفحه منجر به رتبه بندی جستجوی بالاتر، افزایش ترافیک به سایت شما و تبدیل بیشتر می شود. نتایج سئو درون صفحه زمان بر است، اما زمانی که استراتژی سئوی درون صفحه شما شروع به کار کرد، می تواند رتبه و فروش آنلاین شما را افزایش دهد.

 

چه عواملی را برای رتبه بندی سئو در صفحه باید انجام بدهیم؟

با سئوی درون صفحه، چندین فاکتور رتبه بندی مختلف دارید. شما می خواهید همه این عوامل را بهینه کنید. صرف زمان برای بهینه سازی هر یک از این عوامل، رتبه شما را در نتایج جستجو بهبود می بخشد و وب سایت شما را رقابتی تر و شکست دادن آن دشوار می کند.

عوامل بهینه سازی روی صفحه که باید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

  • آدرس صفحه URL
  • برچسب عنوان Title tag
  • توضیحات متا Meta description
  • تگ های سرفصل یا عناوی Heading tags
  • متن جایگزین تصویر Alt tags
  • کلمات کلیدی Keywords
  • محتوا Content
  • لینک سازی داخلی Internal linking
  • تصاویر Images
  • سازگاری با موبایل Mobile-friendliness

در سئو داخلی به چه چیزهای باید توجه کنیم

  • بهینه سازی تگ های عنوان و توضیحات متا
  • نوشتن محتوای عمیق و با کیفیت
  • کد نویسی تمیز
  • ساده کردن ناوبری سایت شما
  • تجربه کاربری و رابط کاربری زیبا و مناسب
  • سرعت بخشیدن به وب سایت شما

تنظمات URL صفحات وب

شما باید URL های خود را برای سئو بهینه کنید. موتورهای جستجو به URL و آدرس های سایت توجه می کنند .

در حالی که می توان آن را فقط به عنوان یک اطلاعات کوچک در مورد مکان یک صفحه وب دید، حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است. در واقع، URL ها اطلاعاتی را در مورد محتوای یک صفحه، زمینه و هدف آن در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. URL ها از عوامل مختلفی تشکیل شده اند که همه آنها معنی دار نیستند. اما در اینجا 10 مورد از مهم‌ترین مواردی که باید از آنها مراقبت کنید وجود دارد که می‌توانند بر رتبه‌بندی و دیده شدن شما تأثیر بگذارند.

چگونه URL های خود را بهینه کنیم؟

  1. URL ها باید برای قابل خواندن باشد

    هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو باید بتوانند URL شما را بخوانند. موتورهای جستجو به عنوان خواننده، کلمات URL خود را بخوانید تا بدانید صفحه قرار است در مورد چه چیزی باشد. به همین دلیل است که باید از URL های تولید شده به صورت پویا استفاده کنید و آنها را سفارشی کنید تا درک کاملی از محتوا و هدف خود داشته باشید.
    مثال: اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید که کت چرم مشکی می فروشید، باید URL صفحه اختصاصی را به این صورت بنویسید:
    http://yourdomain.com/black-leather-jacket و نه به این صورت:
    http://yourdomain.com/index.php?=5754225=t44=?p=987

  2. از URL کوتاه استفاده کنید.
  3. URL را نزدیک به روت نگهدارید.
  4. محتوای خود را سازماندهی کنید (Organize your content)
  5. از حروف بزرگ استفاده نکنید.
  6. خط فاصله را به زیرخط ترجیح دهید
  7. URL های موبایل خود را به نقشه سایت اضافه کنید
  8. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید
  9. URL های ناامن را با robots.txt مسدود کنید
  10. URL های خود را متعارف کنید (Canonicalize your URLs)
  11. باید دامنه دلخواه URL خود را تنظیم کنید. در واقع موتورهای جستجو www، https، غیر www و غیره را به عنوان وب سایت های مختلف درک می کنند و سپس این محتوا را به عنوان تکراری دسته بندی می کنند.
  12. راه دیگر برای جلوگیری از تکراری این است که پارامترهای پویا خود را تنظیم کنید و به موتورهای جستجو بگویید چه زمانی باید آن پارامترها را نادیده بگیرند. این می تواند در مورد صفحه بندی یا شناسه جلسه باشد.
  13. ریدایرکت 301 را برای URL های شکسته فراموش نکنید

مطلب مرتبط: 10 نکته برای بهینه سازی آدرس های اینترنتی سایت (URL)

www و غیر www

یکی از راه‌هایی که بسیاری از سایت‌ها URLهای تکراری ایجاد می‌کنند این است که به همان صفحات اجازه داده می‌شود تا به‌عنوان URL‌های www و غیرwww دیده شوند. به عنوان مثال، هر دو www.mysite.com و mysite.com یک صفحه را ارائه می دهند و در نوار آدرس مرورگر قابل مشاهده هستند.

این برای همه صفحات اعمال می شود، نه فقط صفحه اصلی شما. بنابراین، اگر این دو صفحه را در سایت خود داشتید، با مشکل محتوای تکراری مواجه خواهید شد:
www.mysite.com/apage
mysite.com/apage

http یا  https مسئله ای که درباره www یا بدون www گفته شد عینا تکرار می شود و شما باید یکی را ، ترجیجا https را انتخاب کنید.

صفحه اصلی باید یک URL داشته باشد

صفحه اصلی سایت شما معمولاً مهمترین صفحه آن است. احتمالاً این صفحه قدرتمندترین صفحه در سایت شما خواهد بود زیرا صفحات اصلی بیشتر سایت ها لینک های ورودی بیشتری نسبت به سایرین دریافت می کنند.

به این ترتیب، این صفحه با بیشترین پتانسیل برای آوردن بازدید از موتورهای جستجو است (و با به اشتراک گذاشتن قدرت پیوند خود با پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در انجام این کار کمک می کند).

متأسفانه، بسیاری از سایت ها URL های مختلف زیادی برای صفحه اصلی دارند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

examplesite.com/index.html
examplesite.com/home
examplesite.com/home.html
examplesite.com/page/Home/0,,1234,00.html

با اقدامات زیر مشکل را برطرف کنید:

URL متعارف صفحه اصلی خود را انتخاب کنید (آن را به ساده ترین حالت ممکن تبدیل کنید).
هرگز به هیچ نسخه دیگری لینک ندهید.
اگر نرم افزار سایت شما اصرار به تولید «URLهای تکراری» دارد (یا در گذشته انجام داده است)، 301 تغییر مسیر از هر تکراری را به کانونیکال اضافه کنید.
اگر 301 امکان پذیر نیست، به جای آن تگ های rel=canonical اضافه کنید.

 

URL های صفحه بندی شده Paginated URLs

URL های صفحه بندی شده زمانی رخ می دهند که یک صفحه دسته بندی نیاز به ایجاد صفحات جدید داشته باشد زیرا آنهایی که فهرست می کند در یک صفحه قرار نمی گیرند.

به عنوان مثال، یک صفحه دسته بندی که انواع مختلف ویجت آبی را فهرست می کند، ممکن است حداکثر 50 مورد را در یک صفحه فهرست کند، اما 150 مورد دیگر برای پیوند دادن داشته باشد. صفحات صفحه بندی شده سه صفحه جدیدی هستند که باید ایجاد شوند تا 150 موردی را که در صفحه اول قرار نمی گیرند، فهرست کنند.

آن صفحات صفحه بندی شده ممکن است URL هایی مانند این داشته باشند:

http://www.example.com/blue-widgets?page=1
http://www.example.com/blue-widgets?page=2
http://www.example.com/blue-widgets?page=3

شما باید یک تگ relcanonical به صفحات صفحه بندی شده با این کد اضافه کنید:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/blue-widgets”>

همچنین از توسعه دهندگان خود بخواهید تگ های «rel=prev» و «rel=next» را اضافه کنند.

 

پارامترهای ردیابی Tracking parameters

پارامترهای ردیابی به لینک‌ها اضافه می‌شوند تا به شما کمک کنند چه کسی، کجا و چه زمانی کلیک می‌کند. با آنها، نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما نشان دهد که سرمقاله و بازاریابی شما چقدر موثر است.

یک URL با پارامترهای ردیابی ممکن است شبیه به این باشد (این قسمت “?utm_=” در پایان است):

http://www.example.com/?utm_source=book&utm_ medium=text&utm_campaign=test

Google توصیه های مفید زیادی در مورد این موضوع مهم و ابزاری برای ساخت URL های شما در اینجا ارائه می دهد:

(منبع)

 

عنوان Headings چیست؟

استفاده از هدینگ یا عناوین در سئو
استفاده از هدینگ یا عناوین در سئو

سرفصل ها (با نام مستعار تگ های هدر) برای انتقال سلسله مراتب و طرح کلی محتوای یک صفحه به موتورهای جستجو و کاربران استفاده می شود.

شش نوع سطح سربرگ HTML وجود دارد که تگ H1 بزرگترین و تگ H6 کوچکترین است.

 

چرا عناوین صفحه سایت مهم هستند؟

تفکیک محتوای خود با سرفصل‌ها باعث می‌شود کاربران بتوانند در صفحه شما پیمایش کنند و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

به همین ترتیب، از نقطه نظر SEO، سرفصل‌ها زمینه بهتری را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنند، زیرا آنها قادر به درک سلسله مراتب و ساختار هستند.

جدای از این، آنها همچنین ممکن است به شانس شما برای حضور در قطعه های ویژه کمک کنند.

نکته مهم، توجه داشته باشید که عنوان دقیقاً همان عبارت جستجوی ما است.

 

چک لیست عنوان H1

هنگام بررسی سرفصل های H1 در سایت خود، اطمینان حاصل کنید که:

  • فقط از  یک تگ H1 استفاده کنید

    هر صفحه فقط یک عنوان H1 داشته باشد و نباید این تگ را به تعداد استفاده کنید. اگرچه جان مولر می‌گوید می‌توانید از «هر تعداد که می‌خواهید» استفاده کنید، من توصیه می‌کنم فقط از یک عنوان H1 استفاده کنید که از تگ عنوان منحصربه‌فرد است، زیرا هدف اصلی آن این است که محتوای صفحه را در بر بگیرد.

  • هر صفحه باید عنوان H1 منحصر بفردی داشته باشد

    یکی از اشکالات سئو وجود محتواهای تکراری می باشد، استفاده از عنوان H1 در چند صفحه اصلا مناسب نیست، سعی کنید برای هر صفحه عنوانی مناسب و غیر تکراری استفاده کنید.

  • عنوان اصلی باید نماینگر موضوع صفحه باشد

    عنوان شما توضیح می دهد که صفحه شما در مورد چه چیزی است،این نباید تعجب آور باشد، اما مهم است که عنوان H1 شما موضوعاتی را که در بقیه محتوای صفحه پوشش می دهید خلاصه کند.

  • نباید خیلی طولانی باشند

    هیچ محدودیتی برای طول صفحه H1 وجود ندارد، اما مهم است که به طول آن توجه کنید زیرا H1هایی که بیش از حد طولانی هستند خواندن آنها دشوار می شود. به عنوان یک قانون کلی، عنوان خود را کمتر از 65 کاراکتر نگه دارید.

  • نباید خیلی کوتاه باشند

    تگ H1 که خیلی کوتاه هستند توصیه نمی شود زیرا ارزش زیادی از نظر انتقال آنچه کاربر می تواند از صفحه داشته باشد ارائه نمی دهد. به عنوان یک قاعده کلی، سرفصل خود را آنقدر طولانی نگه دارید که منطقی باشد.

  • عنوان H1 باید گویا و کوتاه باشد

    تیترها باید کوتاه و گویا باشند، اینکه طول عناوین با طول پاراگراف ها یکسان باشد، اصلا منطقی نیست، اما نباید آنقدر بلند و گویا باشد که مخاطب با خواندن آن موضوع صفحه را کامل متوجه شود و گوگل هم سرنخ های لازم را برای درک صفحه داشته باشد.

  • جلب توجه کند

    آنها توجه کاربر را به خود جلب می کنند، تگ H1 همان چیزی است که کاربر ابتدا می بیند، بنابراین باید توجه کاربر را جلب کند و او را مجبور کند در صفحه شما بماند. گوگل به تازگی از عنوان اصلی صفحه استفاده کرده و در فهرست جستجو از آن استفاده می کند، پس عنوان را به گونه ای بنویسید که آمار کلیک سایت را بالا ببرد.

  • مطابق هدف جستجوی کاربر باشد

    اگر عنوان با آنچه کاربر از جستجوی خود جستجو می کند مطابقت نداشته باشد، آنها به سادگی آن را ترک می کنند.

  • درج کلمات کلیدی در عنوان اصلی

    سعی کنید کلمه کلیدی اصلی را که می خواهید هدف قرار دهید درج کنید – اگرچه ضروری نیست که عنوان H1 شما حاوی کلمه کلیدی هدف شما باشد، تمرین خوبی است که این کار را انجام دهید زیرا گوگل از تگ H1 برای درک ارتباط موضوعی صفحه استفاده می کند.


اهمیت پاراگراف اول در سئو

خواسته شده که در پاراگراف اول یا همان اوایل مقاله از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنیم ، اینگونه نشان می دهیم که موضوع اصلی مقاله چیست. اما پاراگراف اول یا متون اول مقاله در سئو و تولید محتوا بسیار مهم است، اگر شما در پاراگراف اول غلط املائی داشته یا نشاء مناسبی نداشته باشید و یا موضوع را به گونه ای معرفی کنید که جذابیت نداشته باشد، مخاطب از خواند ادامه مقاله صرف نظر خواهید کرد
پاراگراف اول در سئو بسیار مهم است؛ چرا که مخاطب در اولین گام، پاراگراف اول محتوای شما را می‌خواند. بنابراین برای آنکه بتوانید در نگاه اول توجه مخاطبانتان را جلب کنید بهتر است تا آن را با دقت بنویسید و به بازدیدکنندگان احتمالی فکر کنید. انتظارات آن‌ها چیست؟ چگونه می‌توانید آنها را متقاعد کنید که به خواندن متن ادامه دهند و وب سایت شما را ترک نکنند؟

اولین کلمات مقاله یا محتوای شما باید شیوا شفاف ، مختصر و منطقی باشند تا کاربر را به ادامه‌ی خواندن ترغیب کند. علاوه بر این، برای آنکه به سئو در تولید محتوا توجه کافی داشته باشید، حتما از کلمه کلیدی در پاراگراف اول استفاده کنید.


پیوندهای داخلی  internal linking را نادیده نگیرید

به طور خلاصه، اگر می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید و تجربه کاربری را بهبود ببخشید، لینک های داخلی وب سایت شما نباید یک فکر بعدی باشد!

با کمی زمان و برنامه ریزی، لینک های داخلی شما می توانند به شما کمک کنند تا صفحات بیشتری را در فهرست گوگل ببینید و موقعیت های رتبه بندی بهتری داشته باشید.

و تمام این تلاش‌ها برای مهم‌ترین ذینفعان – کاربران شما – مفید خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و به دفعات بیشتری تبدیل شوند.

پست مرتبط: لینک داخلی چیست؟


محتوای سایت

محتوا – اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که برای جذب ترافیک و حرکت کاربران در طول قیف ایجاد می شود – سنگ بنای SEO موثر است. وب‌سایت‌ها بدون محتوا – چه در قالب پست‌های وبلاگ، ویدیو، تصاویر، صفحات محصول و غیره، شانس کمی برای نمایش در نتایج جستجو دارند. بازاریابان موتورهای جستجو محتوای SEO را ایجاد می کنند که نیازهای کاربران و خزنده ها را برآورده می کند.

برای ایجاد محتوایی که نیازهای جستجوگر را برآورده کند، باید هدف جستجو را درک کنید.

گوگل می خواهد چه چیزی را ببیند؟

وقتی مردم به محتوا فکر می کنند، معمولاً به پست های وبلاگ یا صفحات فروش فکر می کنند. با این حال، عبارت محتوا می تواند به معنای هر چیزی در یک وب سایت باشد.

وقتی صحبت از کیفیت محتوا می شود، منظور ما فقط متن مقالات شما نیست. این واقعاً کیفیت کلی وب سایت شما است.

و این شامل همه چیز از چیدمان گرفته تا طراحی می شود.

مانند اینکه چگونه چیزهایی در صفحات خود ارائه می کنید، چگونه تصاویر را یکپارچه می کنید، چگونه با سرعت کار می کنید، همه آن عوامل به نوعی در آنجا نقش دارند.”

به همین دلیل، باید مطمئن شوید که وب سایت شما آنچه را که می خواهد ببیند به گوگل نشان می دهد. باید خودتان آن را به شدت تبلیغ کنید تا زمانی که Google احساس کند برای شروع رتبه‌بندی آماده هستید.

شما رتبه بالاتری می گیرید، ترافیک بیشتری دریافت می کنید. ترافیک بیشتر منجر به رتبه بندی بهتر می شود. بیایید پشتیبان بگیریم و از ابتدا شروع کنیم.

ابتدا چیزهای اساسی را پوشش دهید

پیش از پرداخت به هر چیزی در سایت بعد از طراحی سایت ، صفحات و محتوای اصلی سایت خود را تکمیل کنید.

صفحه اصلی ، درباره ما و تماس ما باید جزء اولیت شما   باشد، اگر محصول یا خدماتی را ارائه می کنید، باید گروه و زیر گروه های آنها را مشخص کنید و برای توضیح هر محصول یا خدمات خود صفحات مناسبی را بسازید.

بعد از آن گروه بندیهای و  دسته بندی های مربوط به وبلاگ خود را درست کنید بعد از آن به صورت مرتبط پست به سایت اضافه کنید. سعیکنید اینکار را به صورت حداقل هفتگی و منظم انجام بدهید.

محتوای معتبر (Authoritative Content)

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان موفقیت‌آمیز باشد و در معرض دید آنلاین بیشتری قرار بگیرد، انتشار محتوای معتبر مهم است.

شما باید خود را به عنوان یک متخصص در جایگاه خود معرفی کنید، در غیر این صورت، مشتریان نمی خواهند با شما تجارت کنند.

با انتشار محتوای معتبر و با کیفیت، موتورهای جستجوی اصلی شروع به رتبه‌بندی بالاتر وب‌سایت شما خواهند کرد. وب سایت هایی که بر کیفیت محتوای خود تمرکز نمی کنند اغلب رتبه بسیار پایینی دارند، زیرا موتورهای جستجو محتوای ضعیف نوشته و تولید شده را دوست ندارند.

تحقیق و استفاده درست از  کلمات کلیدی (Including Keywords)

در محتوای خود، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه کسب و کار خود را درج کرده اید. وب‌سایت‌هایی برای این موضوع وجود دارند که به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند کلمات کلیدی مناسب برای محتوای خود را پیدا کنند.

اطمینان حاصل کنید که تحقیقات گسترده ای در این مورد انجام می دهید تا بتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که به احتمال زیاد رتبه محتوای شما را افزایش می دهند و در لیست های جستجو ظاهر می شوند.

کلمات کلیدی یک عنصر مهم اما گاهی نادیده گرفته شده در رتبه بندی وب سایت هستند.

انتشار محتوای منظم (Publishing Regular Content)

علاوه بر محتوای معتبر و گنجاندن کلمه کلیدی، شما همچنین باید مطمئن شوید که به طور منظم محتوا را منتشر می کنید.

اگر محتوای وب‌سایت شما هفته‌ها فاصله داشته باشد، مخاطبان شما ممکن است علاقه خود را از دست بدهند و موتورهای جستجوی پیشرو ممکن است رتبه بالایی به شما ندهند، به خصوص اگر رقبای اصلی شما محتوای منظم تری ارسال کنند.

اگر صاحب یک وب‌سایت تجارت الکترونیک هستید، برای اطمینان از اینکه مکانی برای انتشار محتوا در سایت خود دارید، باید یک بخش «وبلاگ» ایجاد کنید.

می توانید نویسندگان محتوا را استخدام کنید تا برای شما محتوا تولید کنند.

مقاله مرتبط: 9 روش ساده برای بالا بردن نتایج موتور جستجوی سایت شما


هر محتوایی به چه چیزی نیاز دارد؟

هر پست وبلاگ، صرف نظر از موضوع یا هدف آن، باید برخی از معیارهای مشابه را داشته باشد.

1. یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشید

کلمه کلیدی تمرکز کلمه کلیدی است که موضوع پست شما را خلاصه می کند. این یکی از راه های اصلی گوگل برای شناسایی موضوعات محتوای شما است. همچنین باید نقطه شروعی برای ایجاد معماری سایت شما باشد.

توجه: کلمه کلیدی اصلی باید در عنوان، تگ عنوان، متن های انکر داخلی استفاده شود و سپس در سراسر محتوا پاشیده شود.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟

اگر مطمئن نیستید که چگونه کلمه کلیدی اصلی مناسب را برای مقاله یا صفحه خود پیدا کنید، قانون سه پایه کلمه کلیدی را دنبال کنید.

کلید واژه فوکوس کامل باید این باشد:

  • محبوب (Popular): کلمه کلیدی حجم جستجوی مناسبی دارد.
  • قابل رتبه بندی (Rankable): کلمه کلیدی مشکل کلمه کلیدی معقولی دارد.
  • مرتبط (Relevant): هدف جستجو با محتوای شما مطابقت دارد.

 

2. مقدمه بخش مهمی از محتوا

سالهاست که بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است. فقط انجامش نده

در عوض، یک قلاب بیابید که خواندن شما را جلب کند

چه پاسخی در پست شما به آن پرداخت شده است ؟ چه پاسخی خواهید؟

لازم نیست همه چیز را در مقدمه خود فاش کنید. آن را به عنوان یک تیزر تریلر در نظر بگیرید که ویژگی کامل آن درست بعد از هدر بعدی ارائه می شود.

نکته: در اینجا چند نمونه از جملات وجود دارد که می توانید در مقدمه خود استفاده کنید:

اگر خواننده‌ای روی پیوندی به وب‌سایت شما کلیک کرد، کنجکاوی او را جلب کرد. اگر به مقدمه برسند و آماده خواندن بیشتر باشند، خوب…

اکنون توجه خواننده خود را جلب کرده اید.

3. محتوای قابل مشاهده ایجاد کنید

اگر می توانید محتوای خود را قابل بررسی و گفتگو کنید. بیش از 3-4 خط متن بدون وقفه وجود ندارد.

نکته سئوی شنبه:

خوب، بنابراین این نکته بیشتر UX است تا SEO، اما همه آن ها ارتباط نزدیکی دارند.

پست های وبلاگ بنویسید که انگار با دوستی صحبت می کنید که واقعاً به او اهمیت می دهید

چرا؟ زیرا..

می توانید از اشکال دیگر رسانه برای کمک به شکستن متن استفاده کنید. این می تواند تصاویر، ویدئوها، گیف ها و حتی تبلیغات باشد. فقط زیاده روی نکنید

استفاده بیش از حد از این نوع رسانه ها باعث می شود وب سایت شما به کندی بارگذاری شود و به رتبه شما آسیب برساند. آن را با کلاس و مینیمال نگه دارید.

4. کلمات کلیدی مفید ثانویه را بیابید

اکثر خوانندگان مایلند پاراگراف هایی را بخوانند که بهترین کار را برای پاسخ به سؤالات آنها انجام می دهند. یک راه عالی برای اینکه بفهمید چه سوالاتی دارند این است که کلمه کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید.

جعبه پیشنهادی را از موتور جستجو می‌بینید که به شما اطلاع می‌دهد سایر کلمات کلیدی را که افراد جستجو کرده‌اند مشابه هستند. هنگام جستجوی عبارت کلیدی “بهترین برنامه های وابسته برای مبتدیان”، این کادر ظاهر می شود:

می توانید این کلمات کلیدی ثانویه را به عنوان سرفصل درج کنید.

ایده خوب دیگر این است که کلمه کلیدی انتخابی را جستجو کنید و سپس مقالات دیگری را که در حال رتبه بندی هستند بررسی کنید. درباره چه چیزی می نویسند؟ برای بهتر شدن آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

آیا می توانید در مورد موضوعات خاصی توضیح دهید؟ آیا برخی از موضوعات به طور کامل از قلم افتاده است؟

5. بر تعامل تمرکز کنید

تک تک کلمات باید لازم باشد. وظیفه یک نویسنده این است که خواننده را همیشه درگیر خود نگه دارد. اینگونه است که از توجه به علاقه و سپس به آرزو و در نهایت عمل می روید.

رند فیشکین این استراتژی را 10 محتوا می نامد: محتوایی که 10 برابر بهتر از رتبه بندی بهترین محتوای بعدی برای همان موضوع است.

 

6. چند لینک خارجی اضافه کنید

فراموش نکنید که پیوندهای خارجی را بگنجانید، به خصوص در مورد آمار و حقایق. خوانندگان برای هر کسی که مایل به استناد به منابع خود هستند احترام بیشتری قائل هستند. گوگل همین احساس را دارد:

“پیوند دادن به وب سایت های دیگر یک راه عالی برای ارائه ارزش به کاربران شما است.

اغلب، پیوندها به کاربران کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند، منابع شما را بررسی کنند، و درک بهتری از ارتباط محتوای شما با سؤالاتشان داشته باشند.»

هر چه سایتی که به آن لینک می دهید معتبرتر و قابل اعتمادتر باشد، موتورهای جستجوی بیشتری آنچه را که می گذارید انتخاب می کنند.

7. با فراخوانی برای اقدام، کار را قوی به پایان برسانید

پست وبلاگ خود را با دعوت به اقدام ببندید. نوع فراخوانی که استفاده می کنید بستگی به کاری دارد که می خواهید خواننده بعدی شما انجام دهد.

اگر این مقاله خاص بر آگاهی متمرکز است، در پایان فرض کنید که شما علاقه خواننده را دارید. آنها را به محتوای دیگری هدایت کنید.

آنها را به مرحله بعدی منتقل کند. سعی کنید خواننده را وادار کنید تا با تیم شما ارتباط برقرار کند یا شاید صفحات فروش یا پست های وبلاگ را که جزئیات مربوط به نوع خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد را بررسی کند.


به روز رسانی پست ها و نوشته های قدیمی

آنها می گویند که طول عمر یک پست در حال کاهش است، به همین دلیل است که شما باید هوشیار باشید و اجازه ندهید محتوای شما خراب شود.

هر قطعه از محتوا مراحل یکسانی را طی می‌کند: پخش می‌شود، خزیده می‌شود، برای رتبه‌بندی رقابت می‌کند، شروع به دریافت ترافیک بیشتر و بیشتر می‌کند، ترافیک دریافت نمی‌کند و عملاً برای Google می‌میرد.

به همین دلیل است که به محض اینکه ترافیکی که یک قطعه محتوا به ارمغان می آورد، یعنی رشد آن متوقف می شود، باید محتوا را به روز کنید تا بتوانید دوباره آن را به رقابت رتبه بندی معرفی کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

به محتوا بروید و ارزیابی کنید که کدام بخش دیگر مرتبط نیست. همچنین به محتوایی که مرتبط نیست اما می‌توان آن را ساخت و محتوایی که به طرز ناامیدکننده‌ای قدیمی است، توجه کنید. برای مثال، اگر نمونه قدیمی دیگر کار نمی‌کند، اما نمی‌توانید دستورالعمل‌های مربوط به تعمیر نرم‌افزاری را که هیچ‌کس دیگر استفاده نمی‌کند، مدرن کنید، می‌توانید یک نمونه را مدرن کنید.
برای نشان دادن تازه بودن محتوا، نشانگرهای متمایز اضافه کنید. برای مثال، اگر «چیزهایی برای پوشیدن در سال 1400» بود، پس از به‌روزرسانی مقاله، باید سال را نیز به‌روزرسانی کنید.
تحقیقات کاملی انجام دهید تا محتوا را به گونه ای تغییر دهید که منعکس کننده نوآوری باشد.


تعامل کاربر داخل سایت

تعامل کاربر هم داخل سایت و هم در صفحات اجتماعی از ارزش بالائی برخوردار می باشد. گوگل از رفتار کاربر و تعامل بیشتر با صفحات سایت سیگنال های مثبت ی گرفت و رنک سایت و صفحات آنرا ارتقاء می دهد. ایجاد روش های مناسب برای تعامل کاربر داخل سایت جزء عوامل سئو داخلی می باشد.
تقویت عناصر سئوی داخلی وب سایت شما تنها نیمی از نبرد است. نیمی دیگر در این است که مطمئن شوید که کاربران جهش نخواهند کرد – اما در عوض، آنها به مشاهده محتوای شما، تعامل با آن ادامه می‌دهند و برای مطالب بیشتر باز خواهند گشت. حفظ کاربران درگیر به خودی خود یک چالش بزرگ است، اما مطمئناً شدنی است. برای افزایش تعامل کاربر، روی جنبه هایی مانند سرعت سایت، تجربه کاربر و بهینه سازی محتوا و سایر موارد تمرکز کنید.

منبع: 10 عامل سئو داخلی که باعث رتبه بندی سایت می شود.


محتوای تولید شده را تبلیغ کنید.

آیا با کلیک بر کلید انتشار، با تولید محتوا کار سئو شما به اتمام رسیده است، البته خیر. مهمترین بخش از سئو و تولید محتوا ، تبلیغ محتوای تولید شده می باشد. از اینستاگرام، توئیتر، وبلاگ نویسی و راه های دیگر برای تبلیغات محتوا و افزایش بازدید سایت کمک بگیرید.

سئو کار مستمری است، اما با گذشت زمان و تجربه، از راهنمای سئو برای مبتدیان به موقعیت پیشرفته تری خواهید رفت. انتشار مداوم پست های مرتبط در وبلاگ خود (محتوای تازه) یکی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. هنگامی که محتوای عالی نوشتید، پست های خود را برای دستیابی به مخاطبان بیشتر تبلیغ کنید.

شما می توانید این کار را به صورت ارگانیک انجام دهید – با به اشتراک گذاری آنها در کانال های رسانه های اجتماعی خود و از طریق یک خبرنامه. یا با تبلیغات پولی (PPC). هر دو برای استراتژی بازاریابی شما مهم هستند و باید در مقطعی انجام شوند.


صفحات وب سایت بیشتری بسازید

آیا تا به حال وبلاگی راه اندازی کرده اید؟

وبلاگ بهترین راه برای افزایش دسترسی ارگانیک وب سایت شماست.

هر پست وبلاگ فرصتی برای جلب توجه در گوگل و رتبه بندی برای مجموعه ای متنوع از کلمات کلیدی است.

با این حال، اشتباه نکنید که یک وبلاگ را فقط برای صفحات اضافی راه اندازی کنید.

گوگل پست های وبلاگ را رتبه بندی می کند (و افراد از آنها بازدید می کنند) زیرا اطلاعات یا توصیه های مفیدی را ارائه می دهند.

اگر وبلاگ شما منبع قابل اعتمادی است که ارزشی را که به جدول می آورید افزایش می دهد، قطعاً به وب سایت شما کمک می کند تا توسط افرادی که در جستجوی اطلاعات در گوگل هستند مورد توجه قرار گیرد.

برای رتبه بندی پست های وبلاگ خود، راهنمای کامل و بصری ما برای سئوی درون صفحه را بررسی کنید.


کلمات کلیدی keywords

چرا انتخاب کلمات کلیدی مهم است؟

انتخاب کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مناسب یکی از مهم ترین مراحل در بهینه سازی موفقیت آمیز موتور جستجو (SEO) است. افزایش ترافیک سایت شما یک اولویت است، اما جذب مخاطب مناسب یک ضرورت است. انتخاب موثرترین کلمات کلیدی برای ارتباط با بازار هدفتان می‌تواند زمان و تحقیق ببرد، اما نتایج ارزشش را دارد.

 

تحقیق کلمات کلیدی  (Keyword research) چیست ؟

اگر در بازاریابی موتورهای جستجو تازه کار هستید، بدانید که تحقیق کلمات کلیدی Keyword research  مسلماً یکی از مهم ترین مراحل در بهینه سازی وب سایت شما برای عملکرد بهتر در SERP است.

تحقیق کلمات کلیدی یک کار اصلی در سئو است که شامل شناسایی کلمات یا عبارات محبوب مرتبط با تجارت یا صنعت شما می شود تا بفهمید برای چه واژه های  باید رتبه بندی کنید. بسیاری از کسب‌وکارها با تهیه فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارشان شروع می‌کنند، اما وقتی آن فهرست را تهیه کردید، باید ارزیابی کنید که کدام کلمات کلیدی برای کمپین‌ها و صفحات سایت شما بهترین کارایی را دارند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا تقاضا برای کلمات کلیدی فردی را بهتر درک کنید و رقابت برای آن عبارات در نتایج جستجوی ارگانیک و پولی چقدر سخت است. درک رقابت بهتر به شما کمک می کند تا استراتژی و تلاش های بهینه سازی خود را برای رتبه بهتر در SERP تنظیم کنید.

تحقیق صحیح کلمات کلیدی باید روش های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد که جستجوگران ممکن است از زبان برای یافتن محصولات یا اطلاعات در SERP استفاده کنند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند ایده‌های محتوای جدیدی پیدا کنید، درباره مخاطبان خود بیشتر بدانید و شما را در مورد اصطلاحات تخصصی صنعت به‌روز نگه دارد.

در نهایت، با انجام تحقیقات مناسب کلمات کلیدی، باید بتوانید محتوای هدفمندی ایجاد کنید تا به هدایت ترافیک و تبدیل مستقیم به وب سایت خود کمک کنید. در حالی که تعدادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی موجود است، اگر از Google Ads استفاده می کنید، Keyword Planner یک راه عالی برای شروع تحقیقات و شروع کمپین های جدید است.

سختی کلمه کلیدی (Keyword Difficulty) چیست؟

دشواری کلمه کلیدی Keyword Difficulty (یا “رقابت = competition”) معیاری است که برای تعیین میزان دشواری آن برای یک کلمه کلیدی استفاده می شود. ارزیابی دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا ارزش زمان و هزینه شما را دارد یا نه: 1. بهینه سازی یک صفحه ارگانیک برای آن کلمه کلیدی، یا 2. پیشنهاد قیمت برای آن کلمه کلیدی در کمپین تبلیغاتی گوگل. تعدادی از عوامل در تعیین رقابتی بودن یک کلمه کلیدی نقش دارند، و تعدادی از تفاوت های ظریف که در ترکیب رقابت کلمات کلیدی در کمپین های بازاریابی مختلف نقش دارند.

 

حجم جستجو در سئو (Search Volume in SEO)

حجم جستجو (Search Volume) در سئو تعداد جستجوهای ماهانه ای است که هر ماه برای کلمه کلیدی شما انجام می شود. به طور کلی، هرچه حجم جستجوی کلمه کلیدی بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه بهینه شده برای آن کلمه کلیدی، ترافیک معناداری برای کسب و کار شما ایجاد کند. شما می توانید ارزش ترافیک بالقوه یک کلمه کلیدی را با مقایسه حجم جستجو با بازدید از صفحه در Analytics ارزیابی کنید – اگر بهترین پست های وبلاگ شما 300 بازدید در ماه دارد، حجم جستجوی 300 معیار خوبی برای استفاده در هنگام جستجوی کلمات کلیدی جدید است محتوای خود را پایه گذاری کنید.

 

کلمات کلیدی دم بلند Long-tail keywords

کلمات کلیدی دم بلند اساساً اشکال طولانی تر کلمه کلیدی ریشه هستند. به عنوان مثال، صفحه‌ای که رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO» را کسب می‌کند، ممکن است رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO برای وبلاگ نویسان» یا «بهترین ابزار کلمات کلیدی SEO برای مشاغل کوچک» و غیره را نیز کسب کند. همه اینها فقط به نحوه نگارش محتوا بستگی دارد. چقدر صفحه برای سایر کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده است.

کجا و چه تعداد از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی را در سراسر صفحه خود قرار دهید.
هر صفحه یا پست وبلاگ دارای کلمات کلیدی مرتبط متفاوتی است.

در حالت ایده آل، کلمات کلیدی انتخابی شما باید در موارد زیر باشد:

  • عنوان پست ( تگ H1)
  • عناوین H2, H3
  • متاتگ عنوان
  • متاتگ دیسکریپشن
  • URL
  • پاراگراف اول  پست
  • پاراگراف آخر پست
  • در متن به صورت ارگانیک در سراسر پست ( حدود 2 تا 4 درصد )
  • متن جایگزین  تصاویر استفاده شده.نکته مهم آنست که روان و برای مخاطبان متن خود را منتشر کنید، از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید ، و برای عناوین از کلمات کلیدی جایگزین و مشابه استفاده کنید.آیا در نام دامنه از کلمه کلیدی اصلی خودمان استفاده کنیم، این روشی که بسیار استفاده می کنند و به نظر از تصمیم گیریشان هم خوشحال هستند. در انتخاب دامنه برند سازی می تواند مهم تر از استفاده از کلمات کلیدی می باشد. ( مطلب مرتبط: راهنمای جامع خرید دامنه  ما در این مقاله نکات مهم در انتخاب و فاکتورهای سئو دامنه بیشتر صحبت می کنیم)

 

مطالب با کیفیت بالا بنویسید بدون  انباشتگی کلمات کلیدی (keyword stuffing)!

البته باید محتوایی بنویسید که خوانندگان را جذب کند. مطمئن شوید که موضوع خود را به طور کامل پوشش داده اید و اطلاعاتی را که ممکن است مهم باشند را از قلم نیندازید. ضروری است که به مخاطبان خود یک دید کلی از موضوع مورد نظر و پاسخ هایی مطابق با نیازهای آنها بدهید.

کلمات بیشتر لزوماً به معنای کیفیت بالاتر نیستند، اما از آنجایی که نشان می دهد موضوع به طور عمیق پوشش داده شده است، می تواند کمک کند. همانطور که backlinko.com اشاره می کند، بین تعداد کلمات و رتبه بندی و همچنین عمق مقاله و رتبه بندی همبستگی وجود دارد.

علاوه بر پوشش کامل موضوع، نوشتن به روشی واضح و در عین حال ظریف و محاوره ای معجزه می کند. به امید اینکه تراکم کلمه کلیدی بالایی داشته باشید، کلمه کلیدی خود را در سراسر مقاله خود قرار ندهید. تلاش برای فریب دادن سیستم با قرار دادن هر چه بیشتر کلمات کلیدی در همه جا، کارساز نخواهد بود و بسیاری در واقع به خاطر آن جریمه می شوند.

موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و می توانند keyword stuffing را تشخیص دهند. انباشتگی یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی از تکنیک های کلاه سیاه می باشد. (لینک مرتبط: Google: Irrelevant Keywords and Keyword Stuffing )

روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه برای سئو باید تمرکز کنید؟

شما باید روی یک کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه تمرکز کنید و در عین حال دو یا سه تغییر کلمه کلیدی غیر اصلی  را نیز در نظر بگیرید.
هر یک از صفحات شما باید بر روی یک موضوع متمرکز باشد و مهمترین کلمات کلیدی برای اهداف سئو در آن گنجانده شده باشد. بنابراین برای هر صفحه یک تا سه کلمه کلیدی انتخاب کنید.
این پاسخ اساسی برای تعداد کلمات کلیدی در هر صفحه است که باید روی آن تمرکز کنید. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باید برای کسب بالاترین رتبه در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط: تعداد کلمه کلیدی سئو در هر صفحه – تراکم کلمات کلیدی

چند کلمه کلیدی باید در صفحه اصلی باشد؟

حداقل باید سه تا چهار کلمه کلیدی در صفحه اصلی وجود داشته باشد. صفحه اصلی مانند هر صفحه دیگری در سایت شما است و باید برای اهداف سئوی کلمات کلیدی به همان شیوه رفتار شود. بنابراین سه تا چهار کلمه کلیدی را در صفحه اصلی هدف قرار دهید تا بیشترین مزیت سئو را داشته باشید.
ساده ترین راه برای افزودن کلمات کلیدی بیشتر به صفحه اصلی، نوشتن محتوای طولانی تر است.

یک صفحه برای چند کلمه کلیدی می تواند رتبه بندی شود؟

یک صفحه می تواند برای صدها کلمه کلیدی، اگر نه هزاران پرس و جو، رتبه بندی شود. تعداد کلمات کلیدی که یک صفحه برای آنها رتبه بندی می کند به میزان بهینه سازی آن برای سئو و همچنین حجم کل جستجو برای جستجوهای مرتبط بستگی دارد.
دلیل این اتفاق این است که یک صفحه می تواند صدها تا هزاران کلمه کلیدی مرتبط را رتبه بندی کند که به آنها کلمات کلیدی “دم بلند” می گویند.

چگالی ایده ال برای کلمه کلیدی  چیست؟

به گفته کارشناسان سئو، چگالی ایده آل کلمه کلیدی در حدود 1-2٪ است. این بدان معناست که کلمه کلیدی یک تا دو بار در هر 100 کلمه ظاهر می شود. به طور کلی، هر چه محتوا طولانی تر باشد، تراکم کلمه کلیدی باید کمتر باشد. شما می خواهید که کلمه کلیدی به اندازه کافی برای سئوی خوب و بدون پر کردن کلمات کلیدی ظاهر شود.

اما به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو مانند گوگل قانون سخت و سریعی برای چگالی کلمات کلیدی ندارند.

هر صفحه و کلمه کلیدی متفاوت است، و بنابراین، به مجموعه استانداردهای متفاوتی برای چگالی کلمه کلیدی نیاز دارد. حتی آژانس سئوی Page One Power تراکم کلمات کلیدی را “بدترین معیار برای سئو تا کنون” می داند.
لینک مقاله: “the worst metric for SEO ever

بهترین توصیه  این است که فقط به صورت طبیعی بنویسید و هر چند بار که لازم است از کلمه کلیدی استفاده کنید تا نکته را در سراسر صفحه نشان دهید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ابزار های زیاد و معتبری جهت بررسی کلمات کلیدی وجود دارد. این ابزار ها شامل Google AdWords Keyword Planner Tool، Google Trends و Microsoft Bing Ads Intelligence هستند. البته Moz Keyword Explorer یا Wordtracker دو ابزار دیگر در این حوزه هستند که می‌توان از آن ها برای اطلاع از آمار و ارقام جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر به همراه میزان ترند شدن این کلمات استفاده کرد.

 

Google Keyword Planner چیست؟

یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل که در پیدا کردن کلمات کلیدی تاثیر گذار است، گوگل کیورد پلنر است که می‌توان به صورت رایگان از بیشتر بخش‌های آن استفاده کرد

برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای کمک به شما در جستجوی کلمات کلیدی برای استفاده در کمپین های شبکه جستجو طراحی شده است. این یک ابزار رایگان مفید است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را کشف کنید و جستجوهای تخمینی ماهانه آنها و همچنین هزینه های هدف گذاری آنها را مشاهده کنید.

Google Ads Keyword Planner برای موارد زیر استفاده می شود:

  • کشف کلمات کلیدی جستجوی جدید
  • مشاهده میانگین اعداد جستجوی ماهانه برای کلمات کلیدی
  • کمک به تعیین هزینه ها
  • ایجاد کمپین های تبلیغاتی جستجوی جدید

وقتی شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی احتمالی برای استفاده در کمپین خود می کنید، Keyword Planner می تواند پیشنهاداتی را برای کلمات کلیدی مرتبط ارائه دهد.


لینک ها

لینکها ارزشمندترین بخش از هر وب سایت می باشد.

بررسی لینک های داخلی و خارجی
بررسی لینک های داخلی و خارجی و تاثیر آن بر سئو

لینک داخلی Internal link :

آنها پیوندهایی در یک وب سایت هستند که از یک صفحه دامنه به صفحه کاملاً متفاوتی از همان دامنه هدایت می شوند. آنها بیشتر برای اهداف ناوبری استفاده می شوند. کاربردهای سازنده برای بهینه سازی لینک های داخلی:

برای به دست آوردن بهترین نتایج هنگام ثبت صفحات یک وب سایت در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، صفحات وب باید دارای ساختار پیوند خزنده باشند. بهینه سازی لینک داخلی، زمانی که به درستی انجام شود، تنها می تواند کمک کند.
صفحاتی که به اندازه کافی در SERP رتبه بالایی ندارند می توانند از پیوند داخلی بهره مند شوند. در حالی که اتصال به صفحه ای با اعتبار و ارزش SEO بالاتر می تواند به صفحاتی که رتبه بندی ضعیفی دارند کمک کند تا در SERP جذب شوند.

لینک خارجی External link:

پیوندهای خارجی، هایپرلینک هایی هستند که به دامنه ای اشاره می کنند که دامنه اصلی نیست. به زبان ساده، اگر وب سایت دیگری پیوندی به سایت شما ایجاد کند، ظاهراً به آن پیوند، پیوند خارجی به سایت شما گفته می شود. روش های تاثیرگذار برای تسریع لینک های خارجی:

به گفته کارشناسان سئو، لینک های خارجی مهمترین منبع رتبه بندی ارگانیک هستند. پیوندهای داخلی نسبت به اتصالات خارجی آب لینک کمتری تولید می کنند، زیرا موتورهای جستجو پیوندهای خارجی را به عنوان رای اعتماد شخص ثالث می دانند.
پیوندهای خارجی به وب سایت اجازه می دهد تا به وب سایت های دیگر متصل شود و در عین حال به مدیران وب سایت در توسعه روابط کمک می کند. پیوند خارجی یک چیز بسیار رایج در بین وبلاگ نویسان است، زیرا ثابت شده است که مشتریان بیشتری را به یک وب سایت جذب می کند.
پیوندهای خارجی به دو دلیل اصلی بسیار مهم هستند.

ارتباط Relevancy: پیوندهای خارجی از دامنه های شخص ثالث نشان می دهد که محتوای یک صفحه وب به موتورهای جستجوی اصلی مرتبط است.

محبوبیت Popularity: پیوندهای خارجی معیاری سازگارتر برای تعیین محبوبیت یک سایت وبلاگ و همچنین معیاری هستند که به راحتی قابل اندازه گیری هستند.


فرصت های لینک خارجی و داخلی را اولویت بندی کنید

گنجاندن پیوندهای خروجی (یا خارجی) مرتبط در محتوای شما به Google کمک می کند صفحه شما در مورد چیست.

اما شما نمی خواهید پیوندهای داخلی را نادیده بگیرید.

پیوند دادن از محتوای معتبر و با عملکرد خوب در سایت شما می تواند به سایر صفحات کمک کند. پیاده سازی لینک های داخلی (یا ورودی) همچنین به ربات گوگل اجازه می دهد تا سایت شما را راحت تر بخزد.

مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما از حداقل یک (یا چند) صفحه مختلف پیوند دارد. در غیر این صورت صفحه یتیم محسوب می شود. (منبع)


لینک شکسته یا Broken links

لینک شکسته
لینک شکسته بر سئو اثر منفی دارد و باعث ایجاد خطای 404 می شود.

لینک یا پیوندها از مفیدترین چیزها در اینترنت و سایت من و شما است. اما لینک های شکسته می توانند مضر باشد .

لینک شکسته زمانی پیش می آید که شما صفحات داخلی خود را حذف و یا آدرس آنها را ویرایش می کنید، بدون توجه به لینک هایی که از صفحات دیگر داده اید.

پیوند شکسته، یک وب سایت است که به یک صفحه وب خارجی خالی یا وجود ندارد پیوند داده شده است. هنگامی که یک لینک خراب کلیک می شود، یک پیام خطا نمایش داده می شود.

از آنجایی که پیوندهای شکسته به طور بالقوه منجر به برداشت های بد و تصاویر غیرحرفه ای در ذهن بینندگان وب سایت می شود، باید بلافاصله توسط توسعه دهندگان و طراحان وب سایت مقابله شود.

لینک شکسته به نام هایپرلینک شکسته یا پیوند مرده نیز شناخته می شود.

منبع: لینک شکسته چیست؟

مقاله مرتبط: لینک شکسته چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟


لینک های آهنربایی یا Link Magnets

آهنرباهای لینک (لینک های آهنربایی یا Link Magnets)  دارایی های محتوایی هستند که برای دریافت لینک ها ساخته شده اند.

به جای ایجاد محتوای عالی و منتظر ماندن برای کسی که به شما لینک دهد، این آهنرباهای پیوندی سایر وب سایت ها را تشویق می کنند تا به شما پیوند دهند. این یک راه عالی برای جذب لینک های با کیفیت، هدایت ترافیک به وب سایت شما و رتبه بالاتر در موتورهای جستجو است.

آنها به شما کمک می کنند پیوندهای بیشتری را به صورت ارگانیک با حداقل دسترسی ایجاد کنید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و به دریافت لینک از سایت هایی که معمولاً به شما لینک نمی دهند کمک می کند.

در این مقاله، پنج نوع آهنربای لینک (لینک های آهنربایی یا Link Magnets)  را مورد بحث قرار خواهیم داد که می توانند به افزایش سرسام آور سئوی شما کمک کنند.

لینک مرتبط: 5 لینک های آهنربایی یا Link Magnets که می تواند سئوی شما را افزایش دهد


بیائید مسائل حرفه ای تری را برای پیشبرد سئو خود یاد بگیریم :

استراتژی سئو

در نبرد برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجوی هدفمند، یک استراتژی سئوی متناسب و کارآمد «طرح بهینه‌سازی موتور جستجو» برای هدایت سفر شما به سمت بهینه‌سازی وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک خود برای موتورهای جستجو به منظور به دست آوردن دید بیشتر در نتایج جستجو ضروری است. از مشتریان بالقوه

متخصصان حرفه ای سئو یا یک آژانس حرفه ای سئو هیچ کمپین “SEO” بهینه سازی موتور جستجو را بدون استراتژی سئوی سفارشی برای نیازهای مشتری خود “صاحب وب سایت”، اهداف مرتبط با رتبه بندی، حجم ترافیک و تبدیل با راه حل های بهینه سازی موتور جستجوی سفارشی آغاز نمی کنند. برای دستیابی به نتایج مطلوب.

استراتژی سئو  چیست

استراتژی سئو  طرح دقیق سئو است که شامل تمام زمینه‌های فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو برای وب‌سایت کسب‌وکار یا فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک شما است، به منظور افزایش عملکرد سئوی وب‌سایت و رتبه اول در نتایج جستجوی هدفمند.

در واقع استراتژی سئو باید شامل هزینه، زمان ، عملکردها ، بررسی ها می باشد . استراتژی سئو استاتیک و ثابت نیست و بنا بر بررسی و ممیزی ها قابل تغییر و ارتقاء می باشد .

مقاله مرتبط:

چک لیست سئو

برای اینکه این پست بتواند کاربردی هم باشد برخی از عملکردهای مهم سئو را فهرست کرده ایم :

 

  1. تدوین استراتژی هدفمند سئو سایت
  2. مشاوره و درک اهداف مشتریان
  3. افزایش رنک گوگل و impressions
  4. بهبود نرخ تبدیل
  5. مشاوره در انتخاب دامنه
  6. مشاوره در انتخاب هاست
  7. بهبود سرعت لود سایت
  8. آنالیز و رفع مشکلات سایت
  9. رفع مشکلات واکنش گرایی سایت
  10. سئوی کدهای داخلی سایت
  11. بهبود ناوبری ( منو بندی ) سایت
  12. آنالیز کلمات کلیدی سایت
  13. ایجاد تقویم تولید محتوای سایت
  14. افزایش طول محتوای ایجاد شده
  15. کاهش حجم تصاویر هر صفحه
  16. افزودن تگ های متای هر صفحه
  17. معرفی سایت به گوگل
  18. تنظیمات مربوط به ROBOTS.TXT
  19. بررسی LCP و CIP سایت
  20. تدوین استراتژی تبلیغات کلیکی
  21. طراحی لندینگ پیج های اختصاصی
  22. تدوین استراتژی تبلیغات گوگل
  23. تهیه رپورتاژ آگهی
  24. بهینه سازی ساختار محتوای سایت
  25. ایجاد سازگاری سایت در مرورگرها
  26. آنالیز ترافیک سایت
  27. افزایش رتبه در کلمات کلیدی
  28. آنالیز محتوای تکراری
  29. بهینه سازی متا تگ ها
  30. بهینه سازی متن جایگزین تصویر
  31. بهینه سازی تگ های هدر
  32. لینک سازی طبیعی
  33. بهینه سازی سایت با الگوریتم های گوگل
  34. فعال کردن gzip
  35. ریچ اسنیپت
  36. تدوین استراتژی کار آمد تولید محتوا
  37. آنالیز صنف و صنعت مورد نظر
  38. افزایش نرخ کلیک سایت
  39. فعال کردن Hotlink
  40. افزایش اعتبار و اعتماد به سایت
  41. افزایش اعتبار دامنه
  42. رفع مشکلات ناپایداری و قطعی سایت
  43. بهبود سرعت صفحات سایت
  44. بهبود کد نویسی و متاتگ های گوگل
  45. بهبود ظاهر و رابط کاربری UI
  46. تنظیمات امنیت سایت
  47. تنظیمات ساختار مطالب سایت
  48. آنالیز رقبا و کلمات کلیدی به کار رفته
  49. تولید محتوا با توجه به کلمات کلیدی
  50. زیبا سازی صفحات
  51. بهبود تعداد تصاویر صفحات
  52. افزودن ویدئو به محتوای سایت
  53. استفاده از گوگل سرچ کنسول
  54. ایجاد نقشه سایت و معرفی آن به گوگل
  55. آپدیت دوره ای صفحات سایت
  56. افزایش اعتبار دامنه وب سایت
  57. آموزش گوگل وب مستر تولز
  58. آموزش سئو مقدماتی
  59. لینک سازی تخصصی
  60. بهینه سازی لینک های داخلی
  61. به حداقل رساندن کدهای صفحات سایت
  62. ثبت وب سایت در نقشه گوگل
  63. گزارشات تغییرات رتبه سئو سایت
  64. آنالیز URLها
  65. آنالیز ساختار وبسایت
  66. بهینه سازی انکر تکست
  67. به حداقل رساند خطای 404
  68. راه اندازی بخش بلاگ و اخبار سایت
  69. Blog نویسی
  70. بررسی SSL و HTTPS
  71. بررسی لینک های اسپم
  72. بهینه‌سازی چگالی کلمات کلیدی
  73. تدوین استراتژی صفحات اجتماعی
  74. آنالیز رقبا
  75. کاهش نرخ پرش از سایت
  76. افزایش اعتبار برند و هویت
  77. رفع اسپم دامنه
  78. به روز رسانی سرویس های سرور
  79. افزایش سرعت لود تصاویر و سئو تصاویر
  80. بهبود کد نویسی و اکسیمای سایت
  81. بهبود تجربه کاربری UX سایت
  82. رفع پنالتی سایت
  83. بهبود دسترسی به مطالب مهم سایت
  84. جستجوی کلمات کلیدی
  85. سئو صفحات ایجاد شده
  86. افزایش لینک های داخلی
  87. سئو تصاویر سایت
  88. افزودن امکانات نظر دهی و تعامل با کاربر
  89. معرفی و استفاده از گوگل آنالیتیکس
  90. معرفی صفحات سایت به گوگل
  91. تغییر ظاهر سایت بر اساس رفتار کاربر
  92. ارائه مناسب ترین استراتژی محتوایی
  93. تدوین استراتژی تبلیغات کلیکی
  94. آموزش سئو محتوای سایت
  95. بهینه سازی قالب سایت
  96. چک کردن لینک های نامعتبر
  97. چک کردن استاندارد های W3C
  98. افزایش رتبه سایت در نتایج محلی
  99. گزارش فعالیت های صورت گرفته
  100. آنالیز بک لینک ها
  101. بهینه سازی عنوان صفحات
  102. بهینه سازی عنوان صفحات
  103. ساخت صفحه 404 سفارشی
  104. بهینه سازی تگ کانونیکال
  105. بررسی ریدایرکت ها
  106. بررسی و بهینه سازی تگ های H1وH2و…
  107. موبایل فرندلی بودن سایت
  108. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  109. حذف لینک های شکسته
  110. نامگذاری درست تصاویر
  111. درج محتوای مناسب برای متن جایگزین تصاویر
  112. نوشتن موضوع صفحه روی تصویر
  113. حذف کلمات کلیدی آدم خوار
  114. تهیه نقشه سایت و معرفی آن به سرچ کنسول

 


ابزارهای برتر سئو Top SEO tools

به عنوان یک رشته نسبتاً فنی، ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارد که سئو برای کمک به بهینه سازی وب سایت ها به آنها متکی است. در زیر برخی از ابزارهای رایگان و پولی رایج مورد استفاده قرار می گیرند:

کنسول جستجوی گوگل Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل (که قبلا به عنوان “ابزارهای وب مستر گوگل” شناخته می شد) یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است و یک ابزار استاندارد در جعبه ابزار SEO است. GSC رتبه بندی و گزارش ترافیک را برای کلمات کلیدی و صفحات برتر ارائه می دهد و می تواند به شناسایی و رفع مشکلات فنی در سایت کمک کند.

Google Ads Keyword Planner

Keyword Planner یکی دیگر از ابزارهای رایگان ارائه شده توسط Google به عنوان بخشی از محصول Google Ads است. اگرچه برای جستجوی پولی طراحی شده است، اما می‌تواند ابزاری عالی برای استفاده برای سئو باشد، زیرا پیشنهادهای کلمات کلیدی و حجم جستجوی کلمات کلیدی را ارائه می‌کند، که می‌تواند هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی مفید باشد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک:

تعدادی ابزار تحلیل لینک وجود دارد که دو مورد اصلی AHREF و Majestic هستند. ابزارهای تجزیه و تحلیل بک لینک به کاربران این امکان را می دهد تا تجزیه و تحلیل کنند که کدام وب سایت ها به وب سایت خود یا وب سایت های رقبا لینک می دهند و می توانند برای یافتن پیوندهای جدید در حین ساخت لینک استفاده شوند.

پلتفرم های سئو:

پلتفرم های مختلف سئوی بسیاری وجود دارند که بسیاری از ابزارهای مورد نیاز سئو برای بهینه سازی سایت ها را گرد هم می آورند. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از Moz، BrightEdge، Searchmetrics و Linkdex. این پلتفرم‌ها رتبه‌بندی کلمات کلیدی را ردیابی می‌کنند، به تحقیقات کلمات کلیدی کمک می‌کنند، فرصت‌های سئو درون صفحه و خارج از صفحه را شناسایی می‌کنند، و بسیاری از کارهای دیگر مرتبط با سئو.

رسانه های اجتماعی:

اکثر سایت های رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر سئو سایت ندارند، اما می توانند ابزار خوبی برای شبکه سازی با سایر وب مسترها و ایجاد روابطی باشند که می تواند منجر به ایجاد لینک و فرصت های ارسال مهمان شود.

 


 



سئو تکنیکال Technical SEO


بودجه خزیدن Crawl Budget

بودجه خزش یا نرخ پیمایش مطابق گفته گوگل شامل یک تعریف مشخص نیست . بودجه خزیدن یا نرخ پیمایش یکی از اطلاحات تخصص سئو سایت می باشد ، دقت در سئو تکنیکال می تواند خزش ربات های گوگل را در سایت آسان تر کند و مشکلات احتمالی را بر طرف کند.

نرخ پیماش مربوط به ربات گوگل می باشد. گوگل توسط یک برنامه هوشمند بنام ربات گوگل یا Googlebot برای جمع آوری اطلاعات سایت های استفاده می کند.

ربات گوگل
گوگل توسط ربات خود صفحات سایت ها را پیمایش می کند.

گوگل باید تعادلی بین جمع آوری اطلاعات از سایت های و مراعات بار وارده بر هاست سایت ها  ایجاد کند. گوگل نمی تواند بیشتر از یک حد معمولی زمان در یک سایت بگذراند. ما با افزایش سرعت سایت می توانیم به تعداد صفحات ایندکس شده ، اضافه کنیم. گوگل از طریق فایل robots.txt مجوز پیمایش سایت را دریافت می کند.

بودجه خزیدن به عبارت ساده، به معنی تعداد خزش های موتور جستجو (به عنوان مثال، اسپایدر ها و ربات ها) می باشد که در صفحات دامنه شما کاوش می کنند.

این تعداد به عنوان یک تعادل آزمایشی بین تلاش های Googlebot برای شلوغ نکردن سرور شما و تمایل کلی Google برای خزیدن دامنه شما بیان می شود.

لینک مرتبط: بودجه خزیدن Crawl Budget چیست؟ 


خطای 404 چیست؟

404 یک کد وضعیت است که به کاربر وب می گوید صفحه درخواستی موجود نیست. 404 و سایر کدهای وضعیت پاسخ بخشی از کدهای پاسخ پروتکل انتقال ابرمتن وب هستند. کد 404 به این معنی است که سرور نمی تواند صفحه وب درخواستی مشتری را پیدا کند. تغییرات پیام خطا شامل “خطای 404″، “صفحه 404 یافت نشد” و “URL درخواستی یافت نشد.”

چه چیزی باعث خطاهای 404 می شود؟

لینک های شکسته دلیل خطای 404 هستند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود لینک خراب تلقی شود.

  • تغییر نام یا جابجایی یک صفحه وب و بی توجهی به تغییر پیوند داخلی
  • صفحه برای همیشه حذف یا منتقل شده است
  • آدرس صفحه تغییر کرده است، اما آدرس پیوند تغییر نکرده است
  • قرار دادن نادرست URL
  • عدم وجود ناوبری مناسب

خطای 404، چگونه به سئو سایت  آسیب می رساند.

از مسائلی که بر رتبه گوگل تاثیر می گذارد این است که صفحه شما به درستی ایندکس نشده است. گوگل از عنکبوت‌ها برای خزیدن در کل سایت شما استفاده می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کند که به غول موتور جستجو می‌گوید که سایت شما چه چیزی ارائه می‌دهد و درباره چه چیزی است. هنگامی که عنکبوت ها به یک پیوند شکسته می رسند، مانند برخورد با دیوار آجری است. بنابراین، اولین پیوند مرده تمام چیزی است که برای تسریع روند نمایه سازی در مسیرهای خود لازم است، که به نوبه خود، شانس شما را برای رتبه بندی بالا از بین می برد.

برای آگاهی از تاثیر منفی خطای 404 بر سئو سایت و رفع آنها می توانید پست من با عنوان “خطای 404، چگونه به کسب و کار شما آسیب می رساند”  را بخوانید.

برای یافتن لینک های شکسته و صفحات 404 می توانید از وب سایت www.drlinkcheck.com  استفاده کنید.


نقشه سایت چیست؟

به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است.

این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است.

نقشه سایت بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد وب سایت شما به دست آورند. علاوه بر این، دسترسی را نیز افزایش می دهد – زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد به تمام صفحات وب سایت شما دسترسی داشته باشند. در نهایت، این قابلیت دسترسی به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به سرعت تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنند.

به عبارت دیگر، داشتن نقشه سایت ممکن است مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنیم؟

خانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید. ابزارهایی وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه سایت را تنها در چند کلیک و چند ثانیه بسازید.

یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت، انجام آن از طریق XML-sitemaps.com. است.

فقط آدرس وب سایت خود را وارد کنید و اجازه دهید تمام صفحات سایت شما را بخزد. پس از اتمام کار، یک فایل نقشه سایت XML برای شما ایجاد می کند که آن را به حساب Google Webmaster خود آپلود یا اضافه می کنید (که اکنون به عنوان کنسول جستجوی گوگل Google Search Console نامیده می شود)

روش دیگر این است که یک افزونه وردپرس شخص ثالث فایل نقشه سایت شما را ایجاد کند. افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است. عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما با موضوع  راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت را مطالعه کنید.


تغییر مسیر یا ریدایرکت Redirect

با تغییر مسیر یک URL تغییر یافته، هم کاربران و هم خزنده ها را به یک URL جدید می فرستید، بنابراین مزاحمت ها را به حداقل می رسانید.
هر زمان که هر نوع تعمیر و نگهداری را در سایت خود انجام می دهید، در واقع چیزهایی را خارج می کنید. ممکن است یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. شما باید آن را جایگزین کنید وگرنه بازدیدکنندگان در آن صفحات مخوف 404 قرار خواهند گرفت. اگر تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مانند حذف یک مقاله قدیمی، می‌توانید URL قدیمی را با یک 301 به یک مقاله جدید مرتبط هدایت کنید یا به آن 410 بدهید تا بگویید که آن را حذف کرده‌اید.
بدون برنامه چیزها را حذف نکنید. و URL های خود را به مقالات تصادفی که هیچ ارتباطی با مقاله ای که در حال حذف آن هستید ندارند هدایت نکنید.

آنجه مهم است تغییر مسیر سئو Redirects for SEO درجائی که واقعا لازم است استفاده کنید.

 

آیا باید HTTP را به HTTPS هدایت کنم؟

هر زمان که قصد دارید به پروتکل HTTPS بسیار ترجیحی برای سایت خود بروید – می دانید که قفل سبز در نوار آدرس وجود دارد – باید ترافیک HTTP خود را به HTTPS هدایت کنید.
اگر سایت خود را در HTTP و HTTPS در دسترس قرار دهید، ممکن است با Google دچار مشکل شوید، پس مراقب آن باشید. همچنین، زمانی که سایت – شما حدس زدید – با اتصال HTTPS ایمن نشده باشد، مرورگرها پیام NOT SECURE را نشان می دهند.
به علاوه، گوگل سایت های HTTPS را ترجیح می دهد، زیرا این سایت ها سریع تر و ایمن تر هستند. بازدیدکنندگان شما انتظار امنیت بیشتری را نیز دارند.

بنابراین، باید یک تغییر مسیر 301 از HTTP به HTTPS تنظیم کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد و باید برای این کار برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید همه چیز همانطور که باید پیش می رود. اول، روش ترجیحی برای انجام این کار در سطح سرور است. ببینید سایت شما روی چه نوع سروری اجرا می شود (NGINX، Apache یا چیز دیگری) و کد مورد نیاز برای افزودن به فایل پیکربندی سرور یا فایل htaccess. را پیدا کنید. در اغلب موارد، هاست شما یک راهنما دارد که به شما کمک می کند یک تغییر مسیر برای HTTP به HTTPS در سطح سرور تنظیم کنید. جیمی، یکی از توسعه دهندگان ما نیز راهنمایی نوشت که به شما کمک کرد وب سایت خود را از HTTP به HTTPS منتقل کنید

لینک مرتبط: 6 سوال در مورد تغییر مسیر redirects برای سئو


بهینه سازی بودجه خزیدن Crawl budget optimization

بودجه خزیدن چیست و چگونه آنرا بهینه سازی کنیم. بهینه سازی بودجه خزیدن چه تاثیر بر سئو سایت دارد. سئو تکنیکال بخش مهمی از سئو می باشد که به رفتار ربات و عنکبوت گوگل توجه می کند، موانع موجود را برای یک خزش آسان را شناسائی و رفع می کند.

مقاله مرتبط: آموزش سئو تکنیکال

گوگل فقط به وب سایت شما اجازه می دهد تا مقدار مشخصی از بودجه خزیدن را داشته باشد. سایت های سازمانی با هزاران صفحه فرود می توانند به راحتی این بودجه را به حداکثر برسانند. این بدان معناست که سایت‌های سازمانی می‌توانند هزاران صفحه فرود داشته باشند که حتی در فهرست گوگل نیستند.

اگرچه یک استراتژی پیشرفته تر است، اما سئوکاران اغلب از ترکیبی از لینک های داخلی، نقشه های سایت و برچسب های ربات استفاده می کنند تا مطمئن شوند که خزنده های وب گوگل صفحات خود را با ارزش بالا و بیشترین تبدیل را فهرست می کنند.

عنکبوت گوگل Google spiders

موتورهای جستجو با خزیدن صدها میلیارد صفحه با استفاده از خزنده های وب خود کار می کنند. این خزنده های وب معمولاً به عنوان ربات های موتور جستجو  (search engine bots) یا عنکبوت ها  (spiders) شناخته می شوند. یک موتور جستجو با دانلود صفحات وب و دنبال کردن پیوندهای موجود در این صفحات در وب حرکت می کند تا صفحات جدیدی را که در دسترس قرار گرفته اند را کشف کند.


چرا باید تلاش های سئوی خود را بسنجید؟

ایجاد یک وضعیت عالی سئو برای وب سایت شما به چیزی بیش از استفاده از اصول ساختار سایت خوب، محتوا و استراتژی های لینک سازی نیاز دارد.

همچنین به روش های اندازه گیری استراتژیک نیاز دارد که برای بهینه سازی کیفیت و حجم ترافیک سایت شما طراحی شده اند. این با بررسی رفتارهای مشتری و تعیین اینکه کدام ویژگی های سایت را می توان به منظور ایجاد تعداد بیشتری از رفتارهای مثبت تنظیم کرد، انجام می شود.

اگر به دنبال ارتباط بیشتر با موتورهای جستجو هستید، اندازه گیری چیزی است که باید تمرین کنید و به آن تسلط داشته باشید. شما نمی توانید چیزی را که نمی توانید اندازه گیری کنید مدیریت یا بهبود بخشید. اندازه‌گیری ابزاری قابل تأیید و عملی در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن می‌توانید به مشتریان خود، نه شما، اجازه دهید که تعیین کنند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست.

 

اطلاعات بیشتر 


سئو خارجی یا off-page SEO

سئو یا بهینه سازی خارج از سایت شامل تمام کارهایی است که می توانید در خارج از سایت انجام دهید تا ایندکس وب سایت خود را بالا ببرید. این شامل ایجاد پیوند، بهینه سازی نمایه کسب و کار Google شما، و ارسال وب سایت شما به نقل قول ها و فهرست های محلی می شود.

در سال 2016، گوگل به طور عمومی به اشتراک گذاشت که بک لینک ها جزو دو فاکتور رتبه بندی تایید شده برتر هستند که الگوریتم آن برای سنجش اعتبار سایت استفاده می کند. آنها تعداد دامنه‌هایی را که به یک سایت معین ارجاع می‌دهند و میزان اعتبار آن دامنه‌ها در جایگاه آنها ارزیابی می‌کنند. بنابراین، این فقط تعداد لینک‌هایی نیست که به یک سایت معین اشاره می‌کنند، بلکه کیفیت لینک‌ها نیز تعیین می‌کند که به طور ارگانیک در کجا قرار می‌گیرد.

به بک لینک ها به عنوان رأی محبوبیت برای یک سایت خاص فکر کنید. هرچه رای بیشتری از رای دهندگان مورد اعتماد دریافت شود، احتمال اینکه سایت در جستجوهای گوگل دیده شود بیشتر است.

بک لینک چیست؟

بک لینک ها (همچنین به عنوان “لینک های ورودی = inbound links “، “incoming links”, ” یا “لینک های یک طرفه= one way links” شناخته می شوند) پیوندهایی از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر هستند. گوگل و دیگر موتورهای جستجوی اصلی، بک لینک ها را برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند. صفحاتی که تعداد بک لینک بالایی دارند، معمولاً رتبه بالایی در موتورهای جستجوی ارگانیک دارند.

 

شاید قبلاً بدانید که بک لینک های با کیفیت بالا می توانند رتبه و عملکرد وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشند. احتمالاً می‌دانید که محتوای خوب زیادی در وب وجود دارد تا استراتژی‌های مختلف ایجاد لینک را به شما آموزش دهد. اما اگر مایل نباشید ماه‌ها یا حتی سال‌ها منتظر بمانید تا این استراتژی‌ها عمل کنند، چه؟ چگونه می توانید بک لینک های با کیفیت بالا را سریعتر دریافت کنید؟ ما چندین استراتژی ساخت لینک موثر سئو را به شما نشان خواهیم داد که باید به افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما کمک کند.

مقاله مرتبط: چگونه بک لینک ها می توانند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند؟


 پست مهمان  Guest Posting

پست مهمان به شما فرصتی می دهد تا وب سایت خود را بازاریابی کنید و در معرض دید قرار بگیرید و تخصص خود را در جایگاه خود به نمایش بگذارید. اگر نمی توانید وبلاگی برای پست مهمان پیدا کنید. در این وب‌سایت‌ها، می‌توانید به سؤالات پاسخ دهید و سپس اطلاعاتی درباره خود و کسب‌وکارتان درج کنید.

این به شما کمک می کند تا در معرض دید قرار بگیرید و خود را به عنوان یک متخصص در حوزه کاری خود معرفی کنید. ارسال مهمان نیز می تواند گران باشد، درست مانند بک لینک ها. معمولاً، می‌توانید ترتیبی اتخاذ کنید که به موجب آن یک پست مهمان در وب‌سایت خود را با پست مهمان دیگری در وب‌سایت خود عوض کنید.


سئو محلی Local SEO

من می خواهم لحظه ای را به بحث در مورد سئوی محلی اختصاص دهم. سئوی محلی سئوی است که بر یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. از همان ابزارها و استراتژی‌هایی استفاده می‌کند که سئوی «معمولی» استفاده می‌کند، اگرچه ممکن است کلمات کلیدی خمیدگی بیشتری برای مکان خاص داشته باشند.

سئوی محلی برای رستوران‌ها، مکان‌های رویداد و مشاغل خدماتی که می‌خواهند در جستجوهای «نزدیک من» یا مربوط به شهر ظاهر شوند، ایده‌آل است. برخی از سازمان‌ها این را “Google Maps SEO” نامیده‌اند، اگرچه تاکتیک‌ها و اجرا یکسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله ما را در مورد سئو محلی (Local SEO ) بررسی کنید.

سئو و طراحی سایت

طراحی وب اول موبایل  Mobile-first design چیست؟

Mobile-first یک فلسفه طراحی است که آینده نگری را برای وضعیت آینده در مورد نحوه استفاده ما به عنوان یک جامعه از اینترنت در بر می گیرد.

هدف آن ایجاد تجربیات عالی زمانی است که کاربران در صفحه نمایش های کوچکتر مانند تلفن همراه خود هستند.

طراحی وب‌سایت خود برای پاسخگویی به این کاربران تلفن همراه قبل از افزودن عناصر برای تعامل دسک‌تاپ، تضمین می‌کند که مخاطبان شما تجربه‌ای یکپارچه دارند، حتی اگر بخواهند به دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود بپیوندند و بالعکس.

اهمیت طراحی سایت برای موبایل اول:

وقتی ابتدا سایت تلفن همراه خود را طراحی می کنید، مجبور می شوید مهمترین جنبه های سایت خود را تعیین کنید زیرا دارای صفحه نمایش محدود و اغلب داده های تلفن همراه محدود هستید.

شما مجبور هستید عناصر اصلی را تشخیص دهید که کاربران شما بدون آنها گیج می شوند و می توانید تجربه مشتری استثنایی خود را حول ویژگی های کلیدی خود بسازید.

بعداً، می‌توانید عناصر طراحی اضافی را اضافه کنید که فقط برای کاربران دسکتاپ قابل مشاهده هستند، اما برای قابلیت استفاده کلی اهمیت کمتری دارند.

با طراحی موبایل اول Mobile-first design ، شما در نهایت «بهترین» محتوای خود را در اولویت قرار می دهید، و این دقیقا همان چیزی است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو به دنبال آن هستند.

به عنوان مثال، گوگل از سازگاری با موبایل حمایت می کند و این به افزایش قابلیت کشف در نتایج جستجوی ارگانیک تبدیل می شود.

بهینه سازی نرخ تبدیل conversion rate optimization

علاوه بر جذب بازدیدکنندگان جدید به وب سایت خود، تأثیرگذاری بر کاربران فعلی برای فروش و دستیابی به بهترین نتایج ممکن بسیار مهم است.

زمانی که استراتژی‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل conversion rate optimization  مناسب اجرا می‌شوند، به راحتی می‌توانید بیشترین بهره را از پایگاه کاربری موجود خود ببرید.

به عبارت ساده، بهینه سازی نرخ تبدیل conversion rate optimization  ، فرآیند استفاده از مجموعه ابزارهای مناسب در وب سایت شما برای تشویق کاربران به اقدام است. در این مقاله، ما به حوزه‌های پیاده‌سازی بهینه‌سازی نرخ تبدیل، استراتژی‌های موجود، مراحل اجرای این فرآیند و عناصر تشکیل‌دهنده بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌پردازیم.

مقاله مرتبط: 4 نکته که باید در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل بدانید


اشتباهات سئو

سئو یکی از پر اشتباه ترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد، نداشتن دانش کافی و همچین استراتژی کارآمد و همچنین بررسی نکردن سایت ، سئو ، محتوا و  عملکرد در سئو باعث این اشتباهات می شود . گاهی اشتباهات به خاطر اعتماد به تئوری و افسانه هایی است که افراد غیر متخصص پیشنهاد می دهند و ما بدون بررسی دقیق آنرا در سایت خود اجرا می کنیم . در زیر برخی اشتباهات رایج را برای اجتناب از آنها ذکر می کنم.

 وجود صفحات شکسته Broken pages

بیشتر منظور صفحات 404 هستند که شما از صفحات دیگر لینک داده اید، یا برای آن صفحه ای که الان موجود نیست بک لینک معتبری دارید.

ما عبارت دیگر بنام لینک شکسته Broken link داریم که منظور لینک هایی هستند که به صفحات غیر موجود لینک داده می شودند

صفحات شکسته  Broken pages واقعاً یکی از مشکلات اصلی وب سایت ها هستند، به خصوص اگر دارای بک لینک هایی باشند که از طریق آن صفحات وب به آنها اشاره می کند. نادیده گرفتن صفحات شکسته می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

جان دوهرتی، بنیانگذار و مدیر عامل Credo، پورتالی برای ارتباط کارشناسان بازاریابی دیجیتال با مشاغل، این را می‌داند و آن را به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات مردم و همچنین یکی از اولویت‌های تیمش هنگام

بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها مشخص می‌کند:

یکی از اشتباهات مهم سئو که این روزها می بینم که وب سایت ها را عقب نگه می دارد، اصلاح نکردن صفحات شکسته سایت آنها است که دارای بک لینک هایی هستند که به آنها اشاره می کنند
. من با بسیاری از وب‌سایت‌های بسیار بزرگ (100000 صفحه) کار می‌کنم، و اولین کاری که با شروع تعامل خود انجام می‌دهم این است که به 404s/410s آنها نگاه کنم و اینکه کدام یک از آنها پیوندهای خارجی ورودی دارند.
سپس تغییر مسیرهای 1:1 را ترسیم کرده و آنها را تغییر مسیر می دهیم. این همیشه سود خوبی را در ترافیک جستجوی ارگانیک نشان می دهد، و سپس از آنجا بر روی آن شتاب ایجاد می کنیم.

شما صفحات بی کیفیت زیادی را منتشر می کنید

موضوع دیگری که به طور کلی به وب سایت های بزرگتر مربوط می شود، موضوع «محتوای نازک – thin content» است.

یکی از اشتباهات رایج سایت ها این است که صفحات بی کیفیت poor quality pages  زیادی را در سایت خود منتشر می کنند. در نتیجه، گوگل می بیند که سایت دارای «محتوای نازک» زیادی است و رتبه سایت را در سراسر صفحه پایین می آورد.

صفحات محتوای نازک صفحاتی هستند که هیچ ارزش افزوده ای نسبت به آنچه قبلاً در وب وجود دارد ندارند. گوگل واقعاً دلیلی برای ایندکس کردن سایت ندارد، بنابراین یا در نتایج حذف شده قرار می گیرید.
با این حال، زمانی که صحبت از رتبه بندی می شود، چیزهای بسیار بیشتر از محتوا وجود دارد.
بنابراین اگر یک سرویس کرایه ماشین دارید، لازم نیست محتوای پرکننده را به هر صفحه اضافه کنید، اما باید کارهای دیگر را به خوبی انجام دهید.
آن را به خوبی ساختار دهید، مطمئن شوید که طراحی شما کاربر محور است و شاید به فکر داشتن یک وبلاگ برای افزودن محتوای مرتبط به وب سایت خود باشید.
روزهای تولید محتوای با کیفیت پایین که ارزش کمی به کاربران گوگل اضافه می کند، به امید رتبه های بالا، مدت هاست گذشته است.
در واقع، محتوای بی کیفیت ممکن است حتی سایت شما را جریمه کند.
امروزه، اگر می خواهید به کمک محتوا رتبه بندی کنید،
باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد – جامع، کاملاً تحقیق شده، اصلی و جذاب .

 

محتوای تکراری Duplicate Content

احتمالاً یکی از مواردی که از طریق ممیزی هایی که من انجام می دهم، رایج ترین اشتباهات سئو  است، تکرار صفحات می باشد.
این معمولاً انجام می شود زیرا صاحبان سایت ممکن است خوانده باشند (یا باور داشته باشند) که چندین صفحه که عبارات مشابه را هدف قرار می دهند چیز خوبی است.
تکثیر صفحه/آدم خواری کلمات کلیدی keyword cannibalisation  باعث می شود که گوگل سایتی را ببیند که در سئوی خود بسیار تلاش می کند و اغلب به شدت بیش از حد بهینه سازی شده است

صفحات تکراری ممکن است به دلیل عوامل زیادی رخ دهند. با این حال، باید اعتراف کنم که از اینکه افراد گفته شده داوطلبانه این کار را برای خودشان انجام می دهند، به نوعی تعجب می کنم. اگرچه… من یک مشتری داشتم که از من پرسید چرا رقبای او با دو صفحه برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می کنند. او ممکن است به تنهایی صفحاتش را کپی کرده باشد، چه کسی می داند؟

در هر صورت، محتوای تکراری بد است. نه تنها چیزی با ارزش ارائه نمی کنید و به نتایج حذف شده گوگل وارد می شوید، بلکه منابع گوگل را هدر می دهید و این ممکن است در نهایت بر کل وب سایت شما تأثیر بگذارد.


چگونه متخصص سئو شویم Become an SEO Specialist

یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO یک وب سایت را بررسی، تجزیه و تحلیل و تغییر می دهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google و Bing رتبه بالاتری کسب می کند.

یک متخصص SEO بهینه سازی صفحه را در یک وب سایت انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که نتایج جستجو مرتبط هستند و تجربه کاربری مثبتی ایجاد می کند، ترافیک وب سایت رو به رشد، حجم سرنخ و آگاهی از برند ایجاد می کند. به عبارت دیگر، یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد: آنها در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که برای آن کار می کنند ایجاد کنند.

مطلب مرتبط: متخصص سئو


بهینه سازی ترافیک جستجو (Optimizing search traffic): از کلیک تا تبدیل

بهینه سازی موتورهای جستجو که به درستی انجام شود، می تواند این پتانسیل را داشته باشد که میزان ترافیک دریافتی یک وب سایت را به طور چشمگیری افزایش دهد، اما تمام این ترافیک جستجو به رشد یک کسب و کار کمک نمی کند مگر اینکه به مشتریان پولی تبدیل شود. اینجا جایی است که بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) وارد می شود.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل شامل استفاده از روش‌هایی مانند تست A/B برای ایجاد تغییرات در وب‌سایت‌ها و اندازه‌گیری تأثیر آنها بر نرخ تبدیل سایت است. بازاریابان جستجوی موفق می دانند که فقط دریافت ترافیک به یک سایت کافی نیست، آنچه که ترافیک پس از ورود به سایت انجام می دهد به همان اندازه مهم است.


چگونه ترافیک سئوی خود را در 30 روز افزایش دهیم؟

آیا می‌خواهید یک استراتژی آسان برای بهینه‌سازی موتور جستجو را دنبال کنید که کار کند؟ در مورد یک برنامه دقیق برای افزایش ترافیک سئو در 30 روز چطور می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را بدون پرداخت هزینه به وب سایت خود جذب کنید؟

اگر خوب به نظر می رسد، راهنمای جامع “افزایش ترافیک سئوی سایت در 30 روز”  را مطالعه کنید.


بسیاری از سایت های شرکتی و شخصی در ایران  با وردپرس طراحی و ساخته شده است ، به همین خاطر لازم دانستیم مطلب کارآمدی در مورد آموزش  سئو وردپرس در این راهنمای جامع سئو را گردهم آوری و ذکر کنیم.

آموزش سئو وردپرس

آموزش سئو وردپرس
آموزش سئو وردپرس

سئو وردپرس WORDPRESS SEO

در حالی که شکی وجود ندارد که وردپرس در زمان صرفه جویی می کند و پیروی از بهترین روش ها را بدون هیچ دانش قبلی آسان تر می کند، باید بدانید که رتبه بندی وب سایت شما در گوگل نیازمند تلاش است.

مگر اینکه سایت شما دارای ایرادات فنی قابل توجهی باشد که از خزیدن و ایندکس شدن آن جلوگیری کند، انتخاب CMS شما تأثیر کمی بر توانایی شما برای رتبه بندی خوب دارد. وردپرس یک سلاح جادویی نیست که بتوان بدون کار بیشتر از آن استفاده کرد. نیازمند زمان و تلاش است. اگرچه سئو ممکن است به سرعت فنی شود، زیبایی وردپرس این است که دسترسی به آن برای افرادی که از نظر فنی تمایلی ندارند یا حتی کسانی که خود را فنی نمی دانند، آسان است.

اگر از وب سایت وردپرسی استفاده می کنید به این معنی نیست که استراتژی های سئو شما تغییر می کند. شما باید روی تولید محتوای منحصر به فرد، ایجاد بهترین لینک ها و اطمینان از اینکه وب سایت شما عاری از هرگونه مشکلی است، تمرکز کنید. با این حال، وردپرس از موارد ضروری SEO مراقبت می کند که به وب سایت شما کمک می کند تا به درستی رتبه بندی کند، و نکات و ترفندهای ذکر شده در زیر به شما در اجرای استراتژی های محرک رشد که فقط در پلتفرم موجود هستند کمک می کند.

نکات سریع سئوی وردپرس برای افزایش ترافیک

  1.  URL های مناسب SEO را در وردپرس آماده کنید

    منظور شما از ساختارهای URL مناسب SEO چیست؟ آنها به راحتی قابل خواندن، شناسایی، قابل درک و جهت دهی هستند – کاربر می تواند با خواندن URL به درستی استنباط کند که چه چیزی در آن وب سایت وجود دارد. گوگل همچنین URL های قابل فهم با زمینه را می پذیرد.

    می‌توانید از پیشنهاد افزونه Yoast SEO برای پیوند دائمی صفحه استفاده کنید یا مستقیماً به تنظیمات پیوند دائمی در داشبورد وردپرس بروید و ساختار URL را انتخاب کنید تا اطمینان حاصل کنید که URL‌ها هنگام توسعه سایت برای سئو هستند.

  2. یک پلاگین سئو وردپرس نصب و راه اندازی کنید

    افزونه های وردپرس ابزارهایی هستند که به افزایش سئوی وب سایت کمک می کنند. پس از نصب به سایت وردپرس اضافه می شود. از طریق این افزونه ها، کاربران می توانند ظاهر سایت، عملکرد و کارایی آن را بهبود بخشند.

    توضیحات بیشتر در مقاله به عنوان “افزونه های سئو وردپرس

  3. سرعت سایت وردپرس خود را افزایش دهید

    به دلایل مختلف، سرعت وب سایت ضروری است. به عنوان مثال، اگر بارگذاری یک وب سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، مردم آن را رها می کنند. اکنون، در اینجا سه تکنیک آسان برای بهبود سرعت سایت وردپرس خود در کمتر از 10 دقیقه وجود دارد:

    یکی از پرکاربردترین افزونه های کش را نصب و پیکربندی کنید.
    هر فایل تصویری بزرگ در سایت شما باید فشرده شده و مجددا آپلود شود.
    یک شرکت میزبان بهتر پیدا کنید.
    اگر تعداد زیادی عکس دارید، شماره ۲ ممکن است زمان زیادی طول بکشد. با این حال، این یکی از بهترین و ساده ترین استراتژی ها برای بهبود سرعت سایت و رتبه های جستجو است.

  4. بهینه سازی لینک های داخلی و خارجی در وردپرس

    ما به صورت کامل در مورد لینک ها در این صفحه توضیحاتی داده ایم .

  5. بازخوانی و ویرایش  نوشته و صفحات قدیمی در وردپرس

    فرض کنید وب سایت شما دارای یک وبلاگ است که ترافیک زیادی را به صفحه محصول یا خدمات هدایت می کند. برخی از اطلاعاتی که چند سال پیش مرتبط بودند اکنون قدیمی شده اند. ممکن است به راحتی از مزایای SEO ناشی از انتشار مجدد این محتوا بهره مند شوید زیرا موتورهای جستجو اطلاعات جدید تازه را دوست دارند.

     

    وردپرس یک پلتفرم فوق‌العاده است که شما را در فرآیند ساخت وب‌سایت‌های جذاب و سازگار با موتورهای جستجو راهنمایی می‌کند. برای ساختن یک وب سایت کاربردی مناسب برای کارهای سئوی اضافی، توسعه دهنده وب نیاز به درک ضروریات سئو وردپرس دارد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، تصمیم عاقلانه ای گرفته اید. اگر نکات سئوی ذکر شده در بالا را دنبال کنید، در موقعیتی عالی برای برتری از رقبای خود خواهید بود.


صد مقاله سئو

برای اینکه با مباحث مختلف سئو آشنا شوید من فهرست صد مقاله سئو که در وب برتر داریم را با ذکر لینک و خلاصه مطالب برایتان می گذاریم ، با اشتیاق اسکرول کنید و هر کدام برایتان مفید است را انتخاب و توضیحات لازم را دریافت کنید.

8 جایگزین سئو برای هدایت ترافیک به وب سایت شما

ترافیک وب سایت ( افزایش بازدید)  یک محرک اساسی برای رشد کسب و کار است. این به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، اثربخشی بازاریابی دیجیتال خود را تجزیه و تحلیل کنید، داده ها را برای تصمیم گیری بهتر در مورد مخاطبان خود جمع آوری کنید، سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و تبدیل را افزایش دهید.

بازاریابان دیجیتال بخش خوبی از بودجه بازاریابی خود را بر روی سئو سرمایه گذاری می کنند. موتور جستجوی گوگل بیش از 66000 جستجو در ثانیه دریافت می کند، که به این معنی است که سئو قطعا مهم است. با این حال، موتورهای جستجو تنها راه رسیدن به مخاطبان هدف یا شکست دادن رقبا نیستند. بسته به پایگاه مصرف کننده شما، مشتریان شما ممکن است در موتورهای جستجو، رسانه های اجتماعی یا سایر سیستم عامل ها قابل مشاهده نباشند. پس از آن، موتورهای جستجو نباید تنها راه برای به دست آوردن نتایج باشند. تنوع بخشیدن به ترافیکی که به وب سایت شما می آید می تواند به زنده ماندن کسب و کار شما کمک کند.

در  این مقاله 8 جایگزین سئو برای هدایت ترافیک به وب سایت شما آورده شده است:

اطلاعات بیشتر 


راهنمای مبتدیان برای درک تحلیل رقبا competitor analysis

یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌های کسب‌وکار این است که – از طریق یک سری مراحل – در نهایت از رقبای خود پیشی بگیرید، برتری بیشتری نسبت به آنها ایجاد کنید و با جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار خود، سهم بیشتری از بازار را به دست آورید.

با این حال، چیزهای بیشتری از دانستن آنچه رقبای شما ارائه می دهند وجود دارد.

در دنیای بازاریابی آنلاین امروزی، تجزیه و تحلیل رقبا یکی از اولین و مهمترین کارهایی است که باید انجام داد. اگر اطلاعات زیادی در مورد تجزیه و تحلیل رقبا ندارید، این پست عالی برای شماست زیرا ما از ابتدا شروع می کنیم و همه احتمالات مختلف را بررسی می کنیم.

اطلاعات بیشتر 


 

 

 


سئو چیست؟ سئو راهی برای افزایش بازدید و فروش برای شما و همچنین می تواند برای شما کسب و کاری با رونق روز افزونه را رقم بزند (انشاءالله)

داریوش زمانی - طراحی سایت و متخصص سئو
داریوش زمانی – طراحی سایت و متخصص سئو

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید