6 سوال در مورد تغییر مسیر redirects برای سئو

تغییر مسیر redirect زمانی اتفاق می افتد که شخصی صفحه خاصی را درخواست کند اما به صفحه دیگری ارسال شود.

اغلب، صاحب سایت صفحه را حذف می‌کند و یک تغییر مسیر برای ارسال بازدیدکنندگان و خزنده‌های موتور جستجو به صفحه مربوطه تنظیم می‌کند. رویکردی بسیار بهتر از ارائه یک پیام آزاردهنده و کاربر برای شکستن پیام 404. ریدایرکت ها نقش مهمی در زندگی صاحبان سایت، توسعه دهندگان و سئوکاران دارند. بنابراین بیایید به چند سوال تکراری در مورد تغییر مسیر برای سئو پاسخ دهیم.

1. آیا تغییر مسیر برای سئو بد است؟

خوب، بستگی دارد، اما در بیشتر موارد، نه. تغییر مسیر برای سئو بد نیست، اما – مانند بسیاری از موارد – فقط در صورتی که آنها را به درستی در جای خود قرار دهید. اجرای نامناسب ممکن است باعث انواع مشکلات شود،  از دست دادن رتبه صفحه تا از دست دادن ترافیک. در صورت ایجاد هرگونه تغییر در URL های خود، تغییر مسیر صفحات ضروری است. به هر حال، شما نمی‌خواهید تمام تلاش‌هایی را که برای ایجاد مخاطب و جمع‌آوری لینک‌هایی انجام می‌دهید ببینید.

2. چرا باید URL را تغییر مسیر دهم؟

با تغییر مسیر یک URL تغییر یافته، هم کاربران و هم خزنده ها را به یک URL جدید می فرستید، بنابراین مزاحمت ها را به حداقل می رسانید.
هر زمان که هر نوع تعمیر و نگهداری را در سایت خود انجام می دهید، در واقع چیزهایی را خارج می کنید. ممکن است یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. شما باید آن را جایگزین کنید وگرنه بازدیدکنندگان در آن صفحات مخوف 404 قرار خواهند گرفت. اگر تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مانند حذف یک مقاله قدیمی، می‌توانید URL قدیمی را با یک 301 به یک مقاله جدید مرتبط هدایت کنید یا به آن 410 بدهید تا بگویید که آن را حذف کرده‌اید. بدون برنامه چیزها را حذف نکنید. و URL های خود را به مقالات تصادفی که هیچ ارتباطی با مقاله ای که در حال حذف آن هستید ندارند هدایت نکنید.

پروژه های بزرگتر به یک استراتژی انتقال URL نیاز دارند. به عنوان مثال، از HTTP به HTTPS – در ادامه این مقاله، تغییر مسیرهای URL یا انتقال سایت خود به دامنه جدید، در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. در این موارد، شما باید به تمام URL های سایت خود نگاه کنید و آنها را به مکان های آینده آنها در دامنه جدید ترسیم کنید. پس از تعیین اینکه چه چیزی به کجا می رود، می توانید شروع به تغییر مسیر URL ها کنید. از ابزار تغییر آدرس در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا گوگل را از تغییرات مطلع کنید.

3. ریدایرکت 301 چیست؟ و ریدایرکت 302؟

از ریدایرکت 301 برای هدایت دائم URL به مقصد جدید استفاده کنید.

به این ترتیب، به بازدیدکنندگان و خزنده‌های موتور جستجو می‌گویید که این URL تغییر کرده و مقصد جدیدی پیدا می‌شود. این رایج ترین تغییر مسیر است. اگر می خواهید دوباره از آن URL خاص استفاده کنید از 301 استفاده نکنید. اگر چنین است، به تغییر مسیر 302 نیاز دارید.

تغییر مسیر 302 یک تغییر مسیر به اصطلاح موقت است.

این بدان معنی است که می توانید از این استفاده کنید تا بگویید این قسمت از محتوا به طور موقت در این آدرس در دسترس نیست، اما قرار است برگردد. به اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کدام تغییر مسیر را انتخاب کنید نیاز دارید؟

4. یک راه آسان برای مدیریت تغییر مسیرها در وردپرس چیست؟

ممکن است کمی تعصب داشته باشیم، اما فکر می کنیم مدیر تغییر مسیرها در افزونه Yoast SEO WordPress باورنکردنی است. ما می دانیم که بسیاری از مردم برای درک مفهوم تغییر مسیرها و نوع کاری که برای اضافه کردن و مدیریت آنها انجام می شود، در تلاش هستند.
به همین دلیل است که یکی از اولین چیزهایی که می خواستیم افزونه سئو وردپرس ما داشته باشد، ابزار تغییر مسیر آسان برای استفاده بود. فکر می کنم موفق شدیم، اما حرف من را قبول نکنید. این چیزی است که لیندسی اخیراً گفته است:

نشانگر #SEO. آیا با خطاهای 404 در کنسول جستجوی گوگل غرق شده اید؟ به دنبال الگوها باشید و سپس از regex استفاده کنید. و اگر یک وب سایت #وردپرس دارید، Yoast Premium را دریافت کنید. مدیر تغییر مسیر تکان می خورد! با تشکر، @yoast!

مدیر تغییر مسیرها می تواند به راه اندازی و مدیریت تغییر مسیرها در سایت وردپرس شما کمک کند. اگر می خواهید سایت خود را تازه و سالم نگه دارید، این یک ابزار ضروری است. ما آن را تا حد امکان آسان کردیم. وقتی یک پست را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد:

یک پست را به سطل زباله منتقل کنید
پیامی ظاهر می شود که می گوید شما یک پست را به سطل زباله منتقل کرده اید
یکی از دو گزینه ارائه شده توسط مدیر تغییر مسیرها را انتخاب کنید:
به URL دیگری هدایت شوید
هدر 410 Content حذف شده را ارائه دهید
اگر تغییر مسیر را انتخاب کنید، یک مدال باز می شود که در آن می توانید URL جدید را برای این پست خاص وارد کنید
ذخیره کنید و کارتان تمام شد!
خیلی راحت، درست است؟  یک مقاله روشنگر به نام مدیر تغییر مسیر در Yoast SEO چیست که به این سوال پاسخ می دهد ( لینک مقاله  What does the redirects manager in Yoast SEO do)

5. چک کننده تغییر مسیر چیست؟

جستجوگر تغییر مسیر ابزاری است برای تعیین اینکه آیا یک URL خاص هدایت شده است یا خیر و مسیری را که دنبال می کند تجزیه و تحلیل می کند. می‌توانید از این اطلاعات برای یافتن گلوگاه‌ها استفاده کنید، مانند زنجیره تغییر مسیر که در آن یک URL بارها هدایت می‌شود، خزیدن در آن URL برای Google بسیار سخت‌تر می‌شود – و تجربه کاربری کمتری را به کاربران ارائه می‌دهد. این زنجیره‌ها اغلب بدون اطلاع شما اتفاق می‌افتند: اگر صفحه‌ای را که قبلاً هدایت شده بود حذف کنید، قطعه دیگری را به زنجیره اضافه می‌کنید. بنابراین، شما باید مراقب تغییر مسیرهای خود باشید و یکی از ابزارهای انجام این کار، جستجوگر تغییر مسیر است.

می‌توانید از یکی از مجموعه‌های سئو مانند Sitebulb، Ahrefs یا Screaming Frog  برای آزمایش مجدد استفاده کنید.

هدایت می کند و پیوند می دهد. اگر فقط به بررسی سریع نیاز دارید، می توانید از ابزار ساده تری مانند httpstatus.io نیز استفاده کنید تا بینشی از زندگی یک URL در سایت خود به شما ارائه دهد. یکی دیگر از ابزارهای ضروری، افزونه  Redirect Path extension for Chrome برای کروم است که توسط Ayima ساخته شده است.

6. آیا باید HTTP را به HTTPS هدایت کنم؟

هر زمان که قصد دارید به پروتکل HTTPS بسیار ترجیحی برای سایت خود بروید – می دانید که قفل سبز در نوار آدرس وجود دارد – باید ترافیک HTTP خود را به HTTPS هدایت کنید.
اگر سایت خود را در HTTP و HTTPS در دسترس قرار دهید، ممکن است با Google دچار مشکل شوید، پس مراقب آن باشید. همچنین، زمانی که سایت – شما حدس زدید – با اتصال HTTPS ایمن نشده باشد، مرورگرها پیام NOT SECURE را نشان می دهند.
به علاوه، گوگل سایت های HTTPS را ترجیح می دهد، زیرا این سایت ها سریع تر و ایمن تر هستند. بازدیدکنندگان شما انتظار امنیت بیشتری را نیز دارند.

بنابراین، باید یک تغییر مسیر 301 از HTTP به HTTPS تنظیم کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد و باید برای این کار برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید همه چیز همانطور که باید پیش می رود. اول، روش ترجیحی برای انجام این کار در سطح سرور است. ببینید سایت شما روی چه نوع سروری اجرا می شود (NGINX، Apache یا چیز دیگری) و کد مورد نیاز برای افزودن به فایل پیکربندی سرور یا فایل htaccess. را پیدا کنید. در اغلب موارد، هاست شما یک راهنما دارد که به شما کمک می کند یک تغییر مسیر برای HTTP به HTTPS در سطح سرور تنظیم کنید. جیمی، یکی از توسعه دهندگان ما نیز راهنمایی نوشت که به شما کمک کرد وب سایت خود را از HTTP به HTTPS منتقل کنید.

افزونه‌های وردپرسی نیز وجود دارند که می‌توانند موارد HTTPS/SSL را برای سایت شما مدیریت کنند، اما برای این مشکل خاص، من به یک افزونه اعتماد نمی‌کنم، اما تغییر مسیر شما را در سطح سرور مدیریت می‌کنم. فراموش نکنید که Google را از تغییرات کنسول جستجو مطلع کنید.

تغییر مسیر برای سئو – Redirects for SEO

سوالات زیادی در مورد تغییر مسیرها برای پاسخ وجود دارد. اگر به آن فکر کنید، درک مفهوم تغییر مسیر چندان سخت نیست. شروع با تغییر مسیرها نیز چندان سخت نیست. بخش سخت کار با تغییر مسیرها، مدیریت آنهاست. این همه تغییر مسیر به کجا منتهی می شود؟ اگر چیزی بشکند چه؟ آیا می توانید زنجیره های تغییر مسیر یا حلقه های تغییر مسیر را پیدا کنید؟ آیا می توانید مسیرها را کوتاه کنید؟ شما می توانید از بهینه سازی تغییر مسیرهای خود چیزهای زیادی به دست آورید، بنابراین باید وارد آن شوید و آنها را اصلاح کنید. آیا سوالاتی در مورد تغییر مسیرها دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید