10 اشتباه عمده سئو که ممکن است در سال 2022 مرتکب شوید چگونه با آنها مقابله کنید

ویژگی های زیادی وجود دارد که یک سئو برای موفقیت باید داشته باشد، اما یکی از مهم ترین آنها این است که همیشه مایل به بهبود باشد. بهبود همیشه از درست کردن کارها حاصل نمی شود. در واقع، تنها راهی که می‌توانید واقعاً پیشرفت کنید این است که بارها و بارها شکست بخورید.

با این حال، وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، ممکن است به  یک اشتباه بی توجه هستیم. ممکن است هیچ تصوری نداشته باشید که دارید کار اشتباهی انجام می دهید. اکنون، هزاران اشتباه وحشتناک وجود دارد که ممکن است مرتکب شوید، مانند عدم افزودن کلمات کلیدی به عنوان یا شرکت در ساخت لینک با کیفیت پایین.

اما در اینجا چند اشتباه ظریف و مدرن وجود دارد که سئو ممکن است این روزها مرتکب شود.

اشتباهات عمده سئو

برای اینکه رایج ترین اشتباهات سئوی مدرن افراد را دریابیم، تصمیم گرفتم از تعدادی از کارشناسان مشهور سئو سوال زیر را بپرسم:

آیا می توانید به یک اشتباه بزرگ در سئو فکر کنید که امروزه وب سایت های مردم را عقب نگه می دارد؟

برخی از آنها به اندازه کافی مهربان بودند که کمی از وقت خود را صرف کنند و حکمت را با ما به اشتراک بگذارند، بنابراین به خواندن ادامه دهید زیرا در این لیست از 10 اشتباه SEO که در سال 2020 و بعد از آن باید از آنها اجتناب کنید، اطلاعات با کیفیت بالا وجود دارد!

 

  1. صفحات شکسته را با بک لینک رفع نمی کنید؛
  2. شما صفحات بی کیفیت زیادی را منتشر می کنید؛
  3. شما مشکلات محتوای تکراری دارید؛
  4. شما کلمات کلیدی دور از دسترس را هدف قرار می دهید؛
  5. شما ترافیک جستجوی ارگانیک را که قبلاً دارید نادیده می گیرید؛
  6. شما از تئوری های سئو تایید نشده استفاده می کنید؛
  7. هنگام نوشتن محتوا، هدف جستجوی کاربر را در نظر نمی گیرید؛
  8. شما برای کلمات کلیدی مناسب بهینه سازی نمی کنید و از توضیحات متا نامناسب استفاده می کنید؛
  9. شما مسائل را بیش از حد پیچیده می کنید؛
  10. شما در ابتدا با سئو شروع نمی کنید؛

 

1. وجود صفحات شکسته Broken pages

بیشتر منظور صفحات 404 هستند که شما از صفحات دیگر لینک داده اید، یا برای آن صفحه ای که الان موجود نیست بک لینک معتبری دارید.

صفحات شکسته  Broken pages واقعاً یکی از مشکلات اصلی وب سایت ها هستند، به خصوص اگر دارای بک لینک هایی باشند که از طریق آن صفحات وب به آنها اشاره می کند. نادیده گرفتن صفحات شکسته می تواند یک اشتباه بزرگ باشد.

جان دوهرتی، بنیانگذار و مدیر عامل Credo، پورتالی برای ارتباط کارشناسان بازاریابی دیجیتال با مشاغل، این را می‌داند و آن را به عنوان یکی از بزرگترین اشتباهات مردم و همچنین یکی از اولویت‌های تیمش هنگام

بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها مشخص می‌کند:

یکی از اشتباهات مهم سئو که این روزها می بینم که وب سایت ها را عقب نگه می دارد، اصلاح نکردن صفحات شکسته سایت آنها است که دارای بک لینک هایی هستند که به آنها اشاره می کنند. من با بسیاری از وب‌سایت‌های بسیار بزرگ (100000 صفحه) کار می‌کنم، و اولین کاری که با شروع تعامل خود انجام می‌دهم این است که به 404s/410s آنها نگاه کنم و اینکه کدام یک از آنها پیوندهای خارجی ورودی دارند. سپس تغییر مسیرهای 1:1 را ترسیم کرده و آنها را تغییر مسیر می دهیم. این همیشه سود خوبی را در ترافیک جستجوی ارگانیک نشان می دهد، و سپس از آنجا بر روی آن شتاب ایجاد می کنیم.
جان دورتی
جان در پاسخ به چند نکته اشاره می کند:

صفحات شکسته: ابتدا صفحات شکسته را داریم. صفحات وب شکسته برای اینترنت و در نتیجه برای وب سایت شما مضر هستند.

چرا می پرسی؟

خوب، برای درک اینکه چرا ابتدا باید بفهمیم که صفحه شکسته واقعاً چیست. یک صفحه شکسته به سادگی صفحه ای است که وجود ندارد. ببینید، در واقع صفحه شکسته مهم نیست، بلکه لینکی است که به آن اشاره می کند.

یک صفحه واقعا وجود ندارد تا زمانی که صفحه دیگری به آن پیوند داده شود.

وقتی گوگل یک وب سایت را می خزد، همیشه از دامنه اصلی شروع می شود. https://www.yoursite.com را می خزد و سپس به دنبال پیوندها می گردد.

نمونه صفحه 404

بیایید فرض کنیم اولین پیوندی که خزنده پیدا می‌کند در زیر متن لنگر درباره ما است و به https://www.yoursite.com/about-us/ پیوند می‌دهد، اما صفحه کد پاسخ 404 را برمی‌گرداند، زیرا هیچ منبعی در سرور وجود ندارد. در آن آدرس

هنگامی که خزنده گوگل 404 صفحه را پیدا می کند، زمان و منابع را تلف می کند و آن را دوست ندارد.

در تئوری، بی نهایت 404 صفحه وجود دارد، زیرا می توانید هر چیزی را بعد از دامنه اصلی تایپ کنید، اما صفحه 404 واقعاً شکل نمی گیرد تا زمانی که صفحه دیگری که وجود دارد به آن پیوند دهد.

اکنون صفحات شکسته ممکن است به دلیل دو عامل ایجاد شوند:

شما صفحه ای را که به آن لینک شده است حذف می کنید (لینک شکسته به دلیل صفحه شکسته)
شخصی یک URL را اشتباه می نویسد (صفحه شکسته به دلیل لینک شکسته)

هم وب سایت پیوند دهنده و هم وب سایت پیوندی حاوی 404 باید آسیب ببینند. اگر تعداد زیادی لینک خراب در سایت خود داشته باشید، گوگل ناراحت می شود زیرا شما دائماً منابع آن را هدر می دهید.

بک لینک ها: دومین نکته ای که جان به آن اشاره می کند در مورد بک لینک هایی است که به صفحات شکسته اشاره می کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، برخی ممکن است به دلیل غلط املایی یک URL توسط افراد اتفاق بیفتد، که تقصیر شما نیست.

با این حال، اگر 10 وب‌سایت دارید که به یکی از صفحات شما پیوند می‌دهند و آن صفحه را حذف می‌کنید زیرا فکر می‌کنید دیگر مرتبط نیست، در این صورت ارزشی را که آن 10 بک لینک ارائه می‌کردند از دست می‌دهید. برای سئو بد است!

کاوشگر سایت cognitiveSEO برای یافتن بک لینک هایی که به صفحات شکسته در وب سایت شما اشاره می کنند عالی است:

صفحات شکسته را با کاوشگر سایت CognitiveSEO پیدا کنید

همچنین می‌توانید لینک‌های شکسته داخلی و همچنین لینک‌های شکسته خارجی داشته باشید که از وب‌سایت شما به 404 صفحه در سایت‌های دیگر اشاره می‌کنند و باید آن‌ها را نیز برطرف کنید! به زودی، در 12 دسامبر 2018، cognitiveSEO ماژول OnPage خود را راه اندازی می کند که شما می توانید برای تعیین اینکه آیا پیوندهای داخلی شکسته ای دارید، استفاده کنید، بنابراین مطمئن شوید که آن را بررسی کنید!. در اینجا برای اولین بار یک پیش نمایش سریع برای آن وجود دارد.

 

مشکلات سئو و لینک های شکسته داخلی را با ماژول cognitiveseo onpaage پیدا کنید

وب سایت های بزرگ: پس از آن می بینیم که جان چیزی در مورد وب سایت های بزرگ ذکر می کند. چرا؟ خیلی ساده. به هم ریختن کارها در یک وب سایت بزرگ آسان تر است. در یک وب سایت کوچک، ممکن است یک یا دو 404 داشته باشید، اما آنها به راحتی قابل تشخیص هستند و تعمیر آنها بسیار آسان است.

 

ممکن است هر کدام چند بک لینک داشته باشند، اما چیز زیادی از دست نمی رود. با این حال، زمانی که شما صدها هزار صفحه دارید، ارزش این لینک به سرعت افزایش می یابد.

 

تغییر مسیرها Redirects : در نهایت، تغییر مسیرها وجود دارد. جان به ما می گوید که برای رفع مشکل، همیشه تغییر مسیرهای مناسب را انجام می دهد. با استفاده از تغییر مسیر 301 از لینک/صفحه شکسته به صفحه دیگری که مرتبط است، می‌توانیم ارزش لینک را از بک لینک‌های هدر رفته منتقل کنیم.

 

برای حداکثر تأثیر، فقط به صفحه اصلی یا صفحه‌ای که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، اگر مرتبط نیست، هدایت نکنید. در عوض، به مرتبط‌ترین صفحه پیوند دهید و سپس از پیوندهای داخلی در متن‌های لنگر مرتبط که توسط بخش‌های محتوای مرتبط احاطه شده‌اند استفاده کنید تا ارزش سهام را به صفحات مهم‌تر منتقل کنید.

 

این همان نوع رفع سئو است که ممکن است نتایج نامرئی “یک شبه” به همراه داشته باشد. با تشکر، جان، برای این ورودی فوق العاده!

2. شما صفحات بی کیفیت زیادی را منتشر می کنید

موضوع دیگری که به طور کلی به وب سایت های بزرگتر مربوط می شود، موضوع «محتوای نازک» است.

 

یکی از اشتباهات رایج سایت ها این است که صفحات بی کیفیت زیادی را در سایت خود منتشر می کنند. در نتیجه، گوگل می بیند که سایت دارای «محتوای نازک» زیادی است و رتبه سایت را در سراسر صفحه پایین می آورد.
اریک انج ERIC ENGE
مدیرعامل Stone Temple / @stonetemple

اگرچه همیشه اینطور نیست، اما وقتی یک وب سایت کوچک دارید، ایجاد صفحات مناسب بسیار آسان است. با این حال، وقتی سایتی با هزاران صفحه دارید، تلاش لازم برای داشتن محتوای کیفی در همه آنها بسیار بیشتر است.

 

صفحات محتوای نازک صفحاتی هستند که هیچ ارزش افزوده ای نسبت به آنچه قبلاً در وب وجود دارد ندارند. گوگل واقعاً دلیلی برای ایندکس کردن سایت ندارد، بنابراین یا در نتایج حذف شده قرار می گیرید یا این پیام را در کنسول جستجوی خود دریافت می کنید:

 

هشدار کنسول جستجوی محتوای نازک

پیام بالا یک اقدام دستی است، به این معنی که شما باید یک درخواست بازبینی ارسال کنید و شخصی که توسط Google استخدام شده است در واقع به وب‌سایت شما نگاه می‌کند تا تشخیص دهد که آیا مشکل را برطرف کرده‌اید یا خیر. این ممکن است زمان زیادی طول بکشد، پس مراقب باشید! با این حال، این امکان وجود دارد که الگوریتم وب سایت شما را بدون هیچ گونه هشداری، تنها با رتبه بندی نکردن آن، «جریمه» کند.

 

مت کاتز، رئیس سابق اسپم در گوگل، آن را اینگونه بیان می کند:

 

نکته این است که محتوای کم همیشه به این معنی نیست که سایت به متن نیاز دارد. چرا این را می گویم؟ خوب، مت کاتز صفحات درگاه را به عنوان مثال ذکر می کند اما واقعاً جایگزینی برای آنها نمی دهد. اگر وب سایتی داشته باشید که خدمات مشابهی را در 1000 شهر ارائه می دهد، چه؟ آیا باید برای هر صفحه محتوای منحصر به فرد بنویسید؟

 

حقیقت این است که هیچ جایگزینی برای صفحات درگاه وجود ندارد. آنها یا محتوای کمی دارند یا محتوای کیفی منحصر به فردی دارند. با این حال، زمانی که صحبت از رتبه بندی می شود، چیزهای بسیار بیشتر از محتوا وجود دارد. بنابراین اگر یک سرویس کرایه ماشین دارید، لازم نیست محتوای پرکننده را به هر صفحه اضافه کنید، اما باید کارهای دیگر را به خوبی انجام دهید. آن را به خوبی ساختار دهید، مطمئن شوید که طراحی شما کاربر محور است و شاید به فکر داشتن یک وبلاگ برای افزودن محتوای مرتبط به وب سایت خود باشید.

 

من در این مقاله در مورد جایگزین های صفحات درگاه در مورد این موضوع بیشتر صحبت می کنم.

 

با این حال، اگرچه افزودن محتوای اصلی به هر صفحه زمان زیادی می‌برد، اما اگر واقعاً می‌خواهید متمایز شوید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد. اگر اطلاعاتی که ارائه می‌دهید از قبل وجود داشته باشد، دقیقاً به همان شیوه، Google مطلقاً دلیلی ندارد که شما را در نتایج جستجو قرار دهد.

 

باز هم، ابزار CognitiveSEO OnPage Tool که در 12 دسامبر 2018 راه اندازی می شود، می تواند به شما در شناسایی صفحات با محتوای نازک کمک کند.

 

محتوای نازک این روزها یک مسئله بسیار بزرگ است، به خصوص برای وب سایت های تجارت الکترونیک بزرگتر و باید به این شکل رفتار شود. با تشکر، اریک برای این اضافه شدن عالی به لیست اشتباهات ما!

 

ببینید، گوگل تمرکز خاصی بر ارائه مرتبط ترین و با کیفیت ترین نتایج به کاربران خود دارد. Devesh Sharma، بنیانگذار DesignBombs توضیح می دهد که صفحات با کیفیت پایین چقدر برای سایت شما مضر هستند.

 

روزهای تولید محتوای با کیفیت پایین که ارزش کمی به کاربران گوگل اضافه می کند، به امید رتبه های بالا، مدت هاست گذشته است. در واقع، محتوای بی کیفیت ممکن است حتی سایت شما را جریمه کند. امروزه، اگر می خواهید به کمک محتوا رتبه بندی کنید، باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد – جامع، کاملاً تحقیق شده، اصلی و جذاب – تا کاربر سفر جستجوی خود را راضی به پایان برساند.
Devesh Sharma DEVESH SHARMA
بنیانگذار DesignBombs / @devesh

استراتژی آنها با کیفیت بود و آنها همیشه بر ایجاد محتوای دقیق و با کیفیت بالا در وبلاگ خود تمرکز داشتند. نتایج ارزشمند هستند و نشان می‌دهند که h چقدر ارزشمند است

دیدگاه‌ خود را بنویسید