بهینه سازی نرخ تبدیل

4 نکته که باید در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل بدانید

بهینه سازی نرخ تبدیل
بهینه سازی نرخ تبدیل، به میزان فروش نسبت به بازدیدهای سایت اشاره دارد. نکته مهم در سئو افزایش بازدید و بهینه سازی نرخ تبدیل است.

علاوه بر جذب بازدیدکنندگان جدید به وب سایت خود، تأثیرگذاری بر کاربران فعلی برای فروش و دستیابی به بهترین نتایج ممکن بسیار مهم است.

زمانی که استراتژی‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل conversion rate optimization  مناسب اجرا می‌شوند، به راحتی می‌توانید بیشترین بهره را از پایگاه کاربری موجود خود ببرید.

به عبارت ساده، بهینه سازی نرخ تبدیل conversion rate optimization  ، فرآیند استفاده از مجموعه ابزارهای مناسب در وب سایت شما برای تشویق کاربران به اقدام است. در این مقاله، ما به حوزه‌های پیاده‌سازی بهینه‌سازی نرخ تبدیل، استراتژی‌های موجود، مراحل اجرای این فرآیند و عناصر تشکیل‌دهنده بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌پردازیم. بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم.

1.بهینه سازی نرخ تبدیل

قبل از شروع کار بر روی استراتژی بهینه سازی، لازم است عناصر را بر اساس اهمیت دسته بندی کنید. یک چارچوب PIE برای تعیین اینکه کدام استراتژی ارزش تلاش را دارد و می تواند تأثیر بگذارد استفاده می شود. اهمیت بالقوه و چارچوب سهولت (PIE) ممکن است راه حل کاملی نباشد، اما زمینه مشترکی را برای تیم ها فراهم می کند تا روی آن کار کنند.

تعداد زیادی از استراتژی های مختلف برای بهبود نرخ تبدیل وجود دارد.

با این حال، اگر در مورد جنبه‌هایی که ترافیک را به سمت وب‌سایت خود هدایت می‌کنند، واضح نباشید، به دست آوردن نتایج تقریباً غیرممکن می‌شود.

شما می توانید از ابزارهایی مانند “نقشه های حرارتی = heat maps”، “تجزیه و تحلیل = analytics”، “ابزارهای تست کاربر = user testing tools” و “ابزارهای رضایت مشتری  = customer satisfaction tools”  برای بهینه سازی تبدیل های CRO خود استفاده کنید.

بنابراین، وقت خود را صرف کنید و قبل از اینکه استراتژی مناسب را قفل کنید، با استراتژی ها، ابزارها و ترفندهای مختلف آزمایش کنید.

2. عناصر اساسی بهینه سازی نرخ تبدیل

 

عناصر مهم و تاثیر گذار بر بهینه سازی نرخ تبدیل CRO
عناصر مهم و تاثیر گذار بر بهینه سازی نرخ تبدیل CRO – مهمترین عناصر ساختار و UI/UX سایت و معماری اطلاعات بر مبنای داستان خرید مشتری است

اگر عناصر زیر به اندازه کافی بهینه شوند، هرکسی می تواند به افزایش قابل توجهی در نرخ تبدیل دست یابد:

صفحه فرود = Landing Page

کار بر روی ایجاد یک استراتژی بهینه سازی صفحه فرود اولین قدم برای انجام است. بهینه سازی صفحه فرود می تواند به سادگی اضافه کردن چند عکس یا تغییر طرح رنگ باشد.

ناوبری آسان = Easy Navigation

اگر جستجوی اطلاعات مرتبط برای کاربر مشکل باشد، ترافیک و نرخ تبدیل به شدت کاهش می یابد. پیمایش کاربر به سمت پاسخ آنها نه تنها تبدیل ها را بهبود می بخشد، بلکه شهرت یک برند قابل اعتماد را نیز ایجاد می کند.

کپی وب سایت = Website Copy

علاوه بر کار بر روی جنبه بصری یک پروژه، نوشتن یک نسخه وب سایت جذاب و آموزنده ضروری است. هدف از کار بر روی یک نسخه، جذب مشتریان جدید با سبکی جذاب، اطلاعات معنادار و فراخوانی برای اقدام است که به فروش تبدیل می‌شود.

زمان بارگذاری سایت =  website speed

وب سایت کسب و کار شما باید عالی، واکنش گرا و کار با آن آسان باشد. زمان بارگذاری یک صفحه نباید بیشتر از 2 ثانیه باشد. سرعت پایین سریعترین راه برای جلوگیری از مشتریان بالقوه است.

فرم های ساده = Simple Forms

جمع‌آوری اطلاعات کاربر از طریق فرم‌ها بخش ضروری فروش است. فرمی که به مشتری ارائه می کنید باید مختصر باشد. درخواست اطلاعات بیش از حد می تواند بر کاربر تأثیر بگذارد تا صفحه ای را که بازدید می کند ترک کند.

 

3. اهمیت بهینه سازی نرخ تبدیل

دریافت حجم بالایی از ترافیک کاربر به این معنی نیست که نرخ تبدیل شما افزایش می یابد.

بیشتر آنها بر روی ترافیک بیشتر تمرکز می کنند و در عین حال نادیده می گیرند که CRO چگونه می تواند برای تجارت آنها بسیار مفید باشد.

برای ارائه یک تصویر واضح، در اینجا دلایلی برای پیاده سازی استراتژی های تبدیل آورده شده است.

طراحی UX وب سایت شما می تواند باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شود.

همیشه از یک طراحی UX ساده و در عین حال جذاب استفاده کنید که به راحتی می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد و پایگاه کاربر را تا چند برابر افزایش دهد.
استفاده از استراتژی های تبدیل بر هزینه های بازاریابی تاثیری ندارد و حتی هزینه های جذب مشتری را کاهش می دهد.
اجرای استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل به کسب و کار شما اجازه می دهد تا گسترش یابد و فرصت های رشد بیشتری را برای شما فراهم می کند.

4. استراتژی های بهینه سازی نرخ تبدیل

در اینجا چند تکنیک بازاریابی تبدیلی وجود دارد که قبل از اجرای آن باید با آنها آشنا شوید:

CTA ها در وبلاگ ها

اینها کاربر را متقاعد می کنند تا با افزودن CTAهای متن لنگر در وبلاگ ها اقدام کند. استفاده از CTA های مبتنی بر متن برای افزایش نرخ تبدیل یک استراتژی اثبات شده برای پیاده سازی است.

Lead Flows

جریان های Lead را می توان برای تبدیل کاربران به فروش اضافه کرد. این پاپ آپ ها برای ارائه فروش تبلیغاتی، تخفیف یا حتی اشتراک رایگان در وب سایت به کاربر استفاده می شود.

بهینه سازی صفحه فرود = Optimizing Landing Page

این صفحه فرود است که کاربران بیشتر وقت خود را در آن می گذرانند. تست A/B را می توان برای تعیین نوع محتوا و طراحی که برای پایگاه کاربر شما جذاب است انجام داد.

ارائه مراقبت از مشتری = Providing Customer Care

شما می توانید پشتیبانی مشتری را برای تبدیل آنها به سرنخ های واجد شرایط بازاریابی ارائه دهید. با این حال، نرخ تبدیل به محصول یا خدماتی که می فروشید نیز بستگی دارد.

اتوماسیون گردش کار = Workflow Automation

نرم افزار بازاریابی خودکار می تواند برای بهبود ارتباطات و همکاری بین همکاران و نمایندگان فروش استفاده شود.

چت زنده = Live Chat

در صورت امکان، پشتیبانی شبانه روزی مشتری را از طریق چت زنده ارائه دهید. کاربران در صورت مواجهه با مشکل یا نیاز به راهنمایی در حین پیمایش در سایت، به راحتی می توانند در لحظه به دنبال کمک باشند.

بهینه سازی پست های وبلاگ = Optimizing Blog Posts

همیشه سعی کنید محتوای وبلاگ را منتشر کنید که نگرانی های کاربران را برطرف کند. بذله گویی بدون محتوای آموزنده، مهار ترافیک وب سایت می تواند دشوار باشد. بهترین روش برای بهبود پست های وبلاگ از طریق بهینه سازی موتور جستجو است. شما می توانید به تنهایی محتوا را سئو بهینه سازی کنید یا از خدمات متخصصان بازاریابی حرفه ای برای دریافت بهترین نتایج ممکن استفاده کنید.

 

هدف گذاری مجدد کاربران Retargeting Users

این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان، تعداد کاربران موجود کاهش یابد و در نتیجه نرخ تبدیل کمتری ایجاد شود. برای حل این مشکل، متخصصان نرخ تبدیل، کاربران را در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مورد هدف قرار می‌دهند. هدف‌گذاری مجدد از تبلیغاتی استفاده می‌کند که به کاربران بالقوه نمایش داده می‌شوند و منجر به بالاترین تبدیل صفحات وب می‌شوند.

بسیاری از استراتژی ها، ابزارها و ترفندهای اثبات شده برای بهبود نرخ تبدیل وجود دارد. با این حال، برای بهبود نرخ تبدیل به حداکثر، درک مشتری هدف و نیازهای آنها ضروری است. وقت خود را صرف کرده و از دیدگاه مشتری فکر کنید تا زمینه هایی را که باید مورد توجه قرار گیرد، کشف کنید.

با استفاده از تجزیه و تحلیل و ابزارهای مرتبط، می توانید مناطق وب سایت با بیشترین ترافیک و دلیل تعامل کاربران را بیابید. با استفاده از این اطلاعات می توان آزمایشات بیشتری را انجام داد که نتایج را بیشتر اصلاح می کند. به اطلاعات موجود در این راهنما در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل مراجعه کنید تا فروش خود را افزایش دهید، پایگاه کاربران را رشد دهید، و مهمتر از همه، بهترین استفاده را از این بازار بسیار رقابتی ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید