تعداد کلمه کلیدی سئو در هر صفحه - تراکم کلمات کلیدی

تعداد کلمه کلیدی سئو در هر صفحه – تراکم کلمات کلیدی

روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه برای سئو باید تمرکز کنید؟
سوال در مورد “در هر صفحه روی چند کلمه کلیدی باید تمرکز کنید؟” مدام ظاهر می شود، بنابراین تصمیم گرفتم برای پاسخ به آن یک پست وبلاگ بنویسم.

تعداد کلمه کلیدی سئو در هر صفحه - تراکم کلمات کلیدی
تعداد کلمه کلیدی سئو در هر صفحه – تراکم کلمات کلیدی

و اگر در مورد چیزهایی مانند:

چند کلمه کلیدی سئو در هر صفحه را باید هدف قرار دهید؟ آیا باید به تراکم کلمه کلیدی خاصی پایبند باشید؟ یا آیا نیاز به ایجاد صفحات جدید برای هر نسخه از یک کلمه کلیدی دارید؟

 

هنگام تصمیم گیری در مورد تعداد کلمات کلیدی سئو در هر صفحه برای هدف قرار دادن، قوانین استانداردی وجود دارد که باید برای به دست آوردن رتبه های بالاتر از آنها پیروی کنید. همه آنها را در زیر با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

شما باید روی یک کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه تمرکز کنید و در عین حال دو یا سه تغییر کلمه کلیدی غیر اصلی  را نیز در نظر بگیرید.
هر یک از صفحات شما باید بر روی یک موضوع متمرکز باشد و مهمترین کلمات کلیدی برای اهداف سئو در آن گنجانده شده باشد. بنابراین برای هر صفحه یک تا سه کلمه کلیدی انتخاب کنید.

این پاسخ اساسی برای تعداد کلمات کلیدی در هر صفحه است که باید روی آن تمرکز کنید. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که باید برای کسب بالاترین رتبه در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، متداول ترین سوالات مربوط به تعداد کلمات کلیدی SEO در هر صفحه را که باید هدف قرار دهید، پیدا خواهید کرد، که می تواند به شما در مسیر درست برای موفقیت کمک کند.

یک صفحه برای چند کلمه کلیدی می تواند رتبه بندی کند؟

یک صفحه می تواند برای صدها کلمه کلیدی، اگر نه هزاران پرس و جو، رتبه بندی شود. تعداد کلمات کلیدی که یک صفحه برای آنها رتبه بندی می کند به میزان بهینه سازی آن برای سئو و همچنین حجم کل جستجو برای جستجوهای مرتبط بستگی دارد.

Ahrefs یک مطالعه رتبه‌بندی کلمات کلیدی را دقیقاً در مورد این موضوع انجام داد و گزارش داد: «به‌نظر می‌رسد میانگین صفحه رتبه‌بندی # 1 نیز برای نزدیک به 1000 کلمه کلیدی مرتبط دیگر در بین 10 [نتایج جستجو] برتر قرار می‌گیرد (در حالی که مقدار متوسط ​​آن بیش از دو برابر است. کوچکتر – حدود 400 کلمه کلیدی). و صفحات با رتبه پایین تر برای کلمات کلیدی کمتری رتبه بندی می کنند.”

دلیل این اتفاق این است که یک صفحه می تواند صدها تا هزاران کلمه کلیدی مرتبط را رتبه بندی کند که به آنها کلمات کلیدی “دم بلند Long-tail keywords ” می گویند.

کلمات کلیدی دم بلند اساساً اشکال طولانی تر کلمه کلیدی ریشه هستند. به عنوان مثال، صفحه‌ای که رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO» را کسب می‌کند، ممکن است رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO برای وبلاگ نویسان» یا «بهترین ابزار کلمات کلیدی SEO برای مشاغل کوچک» و غیره را نیز کسب کند. همه اینها فقط به نحوه نگارش محتوا بستگی دارد. چقدر صفحه برای سایر کلمات کلیدی مرتبط بهینه شده است.

پست من در مورد مزایای استفاده از کلمات کلیدی طولانی را ببینید تا بدانید که چرا خوب است که این عبارات را در استراتژی سئوی خود بگنجانید.

همچنین می توانید نحوه بررسی موقعیت کلمات کلیدی در گوگل را از اینجا بیاموزید. من یک راهنمای کامل در مورد فرآیند نوشتم.

روی چند کلمه کلیدی باید تمرکز کنید؟

شما باید حداقل روی دو تا سه کلمه کلیدی برای هر صفحه تمرکز کنید.

این شامل یک کلمه کلیدی اصلی و دو پرس و جو نزدیک مرتبط است.

اگر می‌توانید روی کلمات کلیدی بیشتری تمرکز کنید و در عین حال محتوا را طبیعی به نظر می‌رسانید، سعی کنید تغییرات بیشتر در سئوی کلمات کلیدی را بهینه کنید.

اکنون، پاسخ به اینکه روی چند کلمه کلیدی باید در هر صفحه تمرکز کنید، به طول محتوا بستگی دارد.

به عنوان مثال، یک پست وبلاگ 500 کلمه ای را می توان به راحتی برای دو یا سه کلمه کلیدی بهینه کرد، اما تلاش برای جا دادن پنج یا شش کلمه کلیدی در یک مقاله کوتاه مانند آن احتمالا غیرطبیعی به نظر می رسد.

با این حال، تمرکز بر پنج یا شش کلمه کلیدی در یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای یک روش معمول است و می توانید استفاده از آن عبارات را گسترش دهید تا محتوا طبیعی به نظر برسد.

فقط به یاد داشته باشید که هرچه بتوانید روی کلمات کلیدی بیشتری تمرکز کنید، شانس بیشتری برای رتبه بندی صفحات شما در موتورهای جستجو وجود دارد.

به عنوان مثال، شین بارکر توانست با استفاده از دو تا سه کلمه کلیدی مرتبط در هر صفحه، سایت خود را برای 3461 کلمه کلیدی در صفحه اول گوگل رتبه بندی کند (لینک مقاله: rank his site for 3,461 keywords).

به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است و چرا من یک پست وبلاگ خاص در مورد این موضوع نوشتم.

من همچنین یک راهنمای کامل در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به وب سایت برای اهداف سئو نوشتم.

جستجوی خوب کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در صفحه یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود سریع سئو سایت در هر سایتی است.

آیا باید از کلمات کلیدی یکسانی در هر صفحه استفاده کنم؟

شما نباید از کلمات کلیدی یکسانی در چندین صفحه استفاده کنید. هر صفحه باید مجموعه ای از کلمات کلیدی خود را هدف قرار دهد. اگر در هر صفحه از کلمات کلیدی یکسانی استفاده کنید، آن صفحات برای یکدیگر در موتور جستجو رقابت خواهند کرد. بهتر است هرگز یک کلمه کلیدی را در صفحه دیگری تکرار نکنید.

مفهومی به نام “آدم خواری کلمات کلیدی” وجود دارد که می تواند به تلاش های سئو و رتبه بندی شما آسیب برساند.

همانطور که Yoast آن را توصیف می کند (لینک مقاله: Yoast describes it)، “اگر پست ها یا مقالات را برای جست و جوهای مشابه بهینه کنید، شانس یکدیگر را برای رتبه بندی از بین می برند.” Yoast ادامه می دهد: “در این صورت، گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام مقاله باید بالاترین رتبه را برای یک جستجوی خاص داشته باشد.”

یک راه آسان برای جلوگیری از آدمخواری کلمات کلیدی این است که ردیابی کلمات کلیدی مورد نظر خود را در هر صفحه از سایت خود پیگیری کنید. من این کار را در یک صفحه گسترده اکسل ساده انجام می دهم. من URL را در ستون A و کلمات کلیدی مرتبط را در ستون B لیست می کنم. به این ترتیب، می دانم که قبلاً روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کرده ام.

 

که من مقاله دیگری در همین موضوع نمی نویسم یا از آن کلمات کلیدی در پست های وبلاگ دیگر استفاده نمی کنم.

چند کلمه کلیدی باید در یک صفحه اصلی باشد؟

حداقل باید سه تا چهار کلمه کلیدی در یک صفحه اصلی وجود داشته باشد. صفحه اصلی مانند هر صفحه دیگری در سایت شما است و باید برای اهداف سئوی کلمات کلیدی به همان شیوه رفتار شود. بنابراین سه تا چهار کلمه کلیدی را در صفحه اصلی هدف قرار دهید تا بیشترین مزیت سئو را داشته باشید.

ساده ترین راه برای افزودن کلمات کلیدی بیشتر به صفحه اصلی، نوشتن محتوای طولانی تر است.

همانطور که قبلاً در مورد آن نوشتم، محتوا برای سئو مهم است.

بسیاری از مردم صفحه اصلی خود را به عنوان یک قطعه فروش بصری در نظر می گیرند و کلمات زیادی را در صفحه درج نمی کنند. اگرچه این ممکن است از نظر طراحی خوب به نظر برسد، اما می‌تواند به رتبه‌بندی سئو و کلمات کلیدی شما برای صفحه اصلی آسیب برساند زیرا موتور جستجو نمی‌تواند کلمات زیادی برای مرتبط کردن محتوا پیدا کند.

بنابراین، به عنوان راهی برای بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی سئو و ایجاد ترافیک بیشتر، تعداد کلمات صفحه اصلی خود را افزایش دهید.

آیا می توانید کلمات کلیدی زیادی داشته باشید؟

ممکن است کلمات کلیدی زیادی در یک صفحه داشته باشید. اولاً، تکرار بیش از حد کلمات کلیدی بارها و بارها به عنوان “پر کردن کلمات کلیدی” نامیده می شود که می تواند محتوای شما را جریمه کند. و دوم اینکه پارازیت کردن هر چه بیشتر کلمات کلیدی در یک پست می تواند آن را غیرقابل خواندن کند.

گوگل پر کردن کلمات کلیدی را دوست ندارد و به این عمل به عنوان “تلاش برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل” اشاره می کند.(refers to this practice ) تکرار کلمات یا عبارات یکسان به قدری که غیرطبیعی به نظر برسد، برای مثال:

اگر گوگل پر کردن کلمات کلیدی را در یک صفحه تشخیص دهد، می تواند آن محتوا را جریمه کند و باعث افت رتبه آن شود یا اصلاً رتبه بالایی نداشته باشد. پس از آن استراتژی شکست خورده دوری کنید.

چگالی کلمه کلیدی ایده آل چیست؟

به گفته کارشناسان سئو، چگالی ایده آل کلمه کلیدی در حدود 1-2٪ است. این بدان معناست که کلمه کلیدی یک تا دو بار در هر 100 کلمه ظاهر می شود. به طور کلی، هر چه محتوا طولانی تر باشد، تراکم کلمه کلیدی باید کمتر باشد. شما می خواهید که کلمه کلیدی به اندازه کافی برای سئوی خوب و بدون پر کردن کلمات کلیدی ظاهر شود.

اما به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو مانند گوگل قانون سخت و سریعی برای چگالی کلمات کلیدی ندارند.

هر صفحه و کلمه کلیدی متفاوت است، و بنابراین، به مجموعه استانداردهای متفاوتی برای چگالی کلمه کلیدی نیاز دارد. حتی آژانس سئوی Page One Power تراکم کلمات کلیدی را “بدترین معیار برای سئو تا کنون” می داند.
لینک مقاله: “the worst metric for SEO ever

بهترین توصیه در اینجا این است که فقط به صورت طبیعی بنویسید و هر چند بار که لازم است از کلمه کلیدی استفاده کنید تا نکته را در سراسر صفحه نشان دهید.

شما می توانید چگالی کلمات کلیدی برای صفحات با رتبه برتر در گوگل را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود حساب کنید تا ایده خوبی از تراکم مورد نظر خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید به چگالی کلمات کلیدی برای محتوای با رتبه برتر خود برای موضوعات مشابه اشاره کنید تا نقطه شروع خوبی داشته باشید.

اکنون با تمام آنچه گفته شد، شما همچنان می خواهید کلمات کلیدی خود را در نقاط مناسب در صفحه قرار دهید تا سیگنال های صحیحی را به گوگل ارسال کنید که محتوای شما باید برای آنها رتبه بندی شود.

حقیقت این است که بسیاری از افراد سئوی صفحه خود را اشتباه می کنند و این می تواند به رتبه بندی کلمات کلیدی آنها آسیب برساند.

 

 

خلاصه ای از چند کلمه کلیدی در هر صفحه برای سئو

امیدوارم از این مقاله در مورد اینکه روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه باید تمرکز کنید لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، پاسخ به چند کلمه کلیدی که باید هدف قرار دهید به طول آن محتوا بستگی دارد. با این حال، بهتر است حداقل روی دو تا سه کلمه کلیدی برای هر صفحه تمرکز کنید.

اگر محتوای طولانی تری دارید، پاسخ چند کلمه کلیدی SEO در هر صفحه می تواند پنج یا شش یا بیشتر باشد.

تا زمانی که خواندن مطالب را طبیعی نگه دارید، باید خوب باشید. فقط به خاطر داشته باشید که باید از کلمات کلیدی خود در مکان های مناسب در صفحه استفاده کنید تا حداکثر ارزش سئو را از آنها به دست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید