چرا محتوا برای سئو مهم است؟

اگر واقعاً می خواهید دید ارگانیک جستجو، رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک خود را افزایش دهید، باید بر محتوای خوب و سئو تمرکز کنید.

شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید.

روزهایی که می‌توانستید یک صفحه ضعیف را بهینه کنید و به رتبه‌های برتر گوگل بروید، گذشته است. به روشی مشابه، نوشتن محتوای باکیفیت بدون توجه به سئو با این امید که صفحه رتبه‌بندی طبیعی را که شایسته آن است به دست آورد، باعث کاهش آن نمی‌شود.

بنابراین برای اطمینان از اینکه بیشترین ارزش را از تلاش‌های خود برای نوشتن محتوا می‌برید، این راهنمای جامع را در مورد اینکه چرا محتوا برای سئو مهم است را گردآوری کردم.

با درک رابطه بین محتوا و سئو، از جمله اینکه محتوا چگونه بر سئو تاثیر می‌گذارد، و راه‌هایی برای بهبود محتوای سئو، می‌توانید از طریق موتورهای جستجو ترافیک ارگانیک بیشتری را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

چرا محتوا برای سئو مهم است؟

محتوا برای سئو مهم است زیرا بهینه سازی موتور جستجو را آسان تر می کند. بدون محتوای سئوی خوب، موتورهای جستجو اطلاعات کافی برای فهرست بندی صحیح صفحات شما و کمک به رتبه بندی آنها را نخواهند داشت. اهمیت اصلی محتوا برای سئو این است که دید شما را بهبود می بخشد و ترافیک را افزایش می دهد.

این ایده کلی در پشت چرایی اهمیت محتوا برای سئو است. بیایید اکنون کمی عمیق‌تر بگردیم تا بفهمیم محتوای سئو دقیقاً چیست و همچنین چگونه محتوا روی سئو تأثیر می‌گذارد و راه‌هایی برای بهبود آن.

محتوای سئو چیست؟

محتوای سئو محتوایی است که به خوبی برای موتورهای جستجو بهینه شده است. محتوای خوب سئو به گونه ای نوشته شده است که دید صفحات شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد تا بتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. هدف نهایی محتوای سئو افزایش آگاهی، فروش و سرنخ است.

اصطلاح   سئو “SEO” به بهینه سازی موتورهای جستجو اشاره دارد که فرآیند بهینه سازی یک صفحه وب است تا بتواند رتبه بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ داشته باشد. سئو را می‌توان از طریق تلاش‌های درون صفحه یا خارج از سایت بهینه کرد و به‌عنوان «سئوی درون صفحه» و «سئوی خارج از صفحه» نامیده می‌شود.

مطالب مرتبط :

اصطلاح “محتوا” به کلمات و رسانه های واقعی استفاده شده در یک صفحه وب که بازدیدکنندگان شما مصرف می کنند اشاره دارد. محتوا می‌تواند شامل متن، تصاویر، ویدئوها، نمودارها، جداول و رسانه‌های تعاملی باشد که تنها هدف آن برآورده کردن هدف جستجوگر است.

اگر این دو ایده را کنار هم بگذاریم، اصطلاح «محتوای سئو» به هر نوع محتوایی اشاره دارد که برای جذب ترافیک موتورهای جستجو و برآوردن نیازهای بازدیدکننده ایجاد می شود. نتیجه نهایی این ترکیب ایجاد آگاهی، سرنخ و فروش بیشتر برای کسب و کار شما است.

چگونه محتوا بر سئو تاثیر می گذارد؟

محتوا با آسان‌تر کردن بهینه‌سازی درون صفحه و خارج از صفحه، بر سئو تأثیر می‌گذارد.

کیفیت محتوای شما با ساده‌تر یا سخت‌تر کردن بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو و دریافت لینک‌های خارجی به صفحه، بر نتایج SEO تأثیر می‌گذارد.

اساساً محتوا از هر نظر در بهینه سازی موتور جستجو بر سئو تأثیر می گذارد.

اگر تا به حال با کسب رتبه های بالاتر مشکل داشته اید و به این فکر کرده اید که “چرا سئو اینقدر طول می کشد تا کار کند؟“، ممکن است محتوای شما در سطح کیفی مورد نیاز برای رتبه بندی در صفحه اول نباشد. موتورهای جستجو.

همانطور که در راهنمای خود در مورد نوشتن مقاله سئو توضیح دادم، وقتی محتوای خوبی دارید که به درستی ترسیم شده و به خوبی نوشته شده باشد، بهبود محتوا با روش‌های بهینه‌سازی درون صفحه آسان‌تر است.

محتوای خوب به شما فرصت های بیشتری می دهد تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را در مکان های مناسب قرار دهید تا رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنید.

محتوای خوب همچنین نیازهای بازدیدکنندگان شما را بهتر برآورده می کند که به بهبود کیفیت و اعتماد صفحه کمک می کند.

یک صفحه قابل اعتماد با محتوای خوب و سئو، دریافت لینک های خارجی از وب سایت های معتبر در جایگاه شما را آسان تر می کند.

و هر چه لینک‌های باکیفیت بیشتری به یک صفحه بیابید، آن صفحه در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بالاتری خواهد داشت.

اکنون همه اینها از نظر تئوری خوب به نظر می رسد، اما چگونه می توانید محتوای SEO خود را بهبود ببخشید تا دید ارگانیک، رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک بیشتری داشته باشید؟

در ادامه آن را با جزئیات کامل برای شما پوشش خواهم داد.

چگونه محتوای سئوی خود را بهبود بخشم؟

1. روی کلمات کلیدی سئوی مناسب تمرکز کنید

هر صفحه از محتوا باید بر روی مجموعه خاصی از کلمات کلیدی تمرکز کند. هدف تطبیق محتوای سئو با هدف کاربر است.

بنابراین کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با آن هدف مطابقت دارند.

به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن محتوای تجاری بر روی “10 بهترین مایکروویو” هستید، باید بر روی کلمات کلیدی مانند “بهترین مایکروویوها”، “مایکروویوهای دارای رتبه برتر”، “بهترین برندهای مایکروویو” و غیره تمرکز کنید.

همچنین می خواهید محتوا را طوری ساختار دهید که شامل اطلاعات رتبه بندی و بررسی و همچنین تصاویر محصولات باشد.

اما اگر همانطور که من انجام دادم محتوایی می نویسید که به سؤالی مانند

“چگونه ترافیک SEO خود را در 30 روز افزایش دهیم” پاسخ می دهد،

باید روی کلمات کلیدی مانند “افزایش ترافیک سئو در 30 روز”، “بهبود” تمرکز کنید.

ترافیک سئو در 30 روز، “طرح سئو 30 روزه” و غیره. همچنین مهم است که یک برنامه گام به گام با تاکتیک ها برای هر روز از ماه درج کنید.

من یک پست دیگر در مورد چرایی کلیدی دارم

اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، تحقیق کلمه برای سئو مهم است.

اما یک قانون کلی خوب در اینجا برای اینکه روی چند کلمه کلیدی در هر صفحه تمرکز کنید، دو تا سه عبارت است. این به شما تنوع کافی را می دهد تا برای کلمات کلیدی بسیار بیشتری نسبت به کلمات کلیدی که در صفحه استفاده می کنید رتبه بندی کنید.

2. سئوی درون صفحه را بهبود بخشید
سئوی درون صفحه کنترل‌پذیرترین جنبه بهینه‌سازی موتور جستجو برای محتوا است و می‌تواند نتایج سریع‌تری را برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی نسبت به سئوی خارج از صفحه ارائه دهد.

من یک راهنمای کامل در مورد تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه دارم، اما تنها چیزی که باید در اینجا بدانید این است که می توانید فوراً معیارهای سئوی داخلی خود را با انجام سه کار بهبود بخشید:

بهبود برچسب عنوان: کلمه کلیدی مورد نظر خود را به قسمت عنوان متا اضافه کنید. هر چه به آغاز نزدیکتر باشد بهتر است.
URL را بازنویسی کنید: URL صفحه را دقیقاً عبارت مطابق با کلمه کلیدی هدف اصلی خود قرار دهید. و در بین کلمات از خط تیره (-) استفاده کنید.
بهینه سازی تگ H1: کلمه کلیدی مورد نظر خود را در تگ H1 قرار دهید. و مشابه نکته بهبود برچسب عنوان، همانطور که در راهنمای بهترین شیوه های SEO H1 توضیح دادم، هرچه به ابتدا نزدیکتر باشد، بهتر است.
اگر می خواهید تمام 27 روش برای بهبود سریع سئوی خود را بیاموزید، آن راهنمای لینک شده را بخوانید. همچنین می توانید پست مفصل من را در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به وب سایت برای افزایش رتبه خود بررسی کنید.

3. با محتوای خود عمیق تر بروید
ایجاد محتوای عمیق‌تر در یک موضوع به آن کمک می‌کند تا برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه‌بندی کند. همچنین فرآیند سئوی درون صفحه را آسان‌تر می‌کند زیرا فرصت‌های بیشتری برای قرار دادن کلمه کلیدی هدف خود در مکان‌های مناسب در صفحه خواهید داشت.

هنگام نوشتن محتوای خود، مهم است که فراتر از ایده های سطحی بروید. اساساً، شما می خواهید راهنماهای نهایی را برای موضوع مورد نظر بنویسید، مشابه کاری که من در این صفحه انجام می دهم.

من در مورد این ایده بیشتر در پست خود در مورد چگونگی افزایش نتایج جستجو برای کلمات کلیدی هدف صحبت می کنم.

برخی از راه‌های خوب برای انجام محتوای سئو مانند این عبارتند از نوشتن مقاله‌های طولانی با 1500 کلمه یا بیشتر، بررسی موضوع از جنبه‌ها و زوایای مختلف، و افزودن چندین تصویر یا ویدیو به محتوا.

4. محتوای SEO خود را به خوبی قالب بندی کنید
رتبه بندی یک صفحه با فرمت مناسب در موتورهای جستجو آسان تر است و حفظ خواننده را بهبود می بخشد.

یکی از اشتباهاتی که می بینم مردم اغلب با محتوای سئو انجام می دهند این است که عناصر HTML را به روش درستی ساختار نمی دهند. منظور من از این این است که آنها از H2s، H3s و عناصر لیست به درستی استفاده نمی کنند.

برای اینکه محتوای سئوی خود را به خوبی قالب بندی کنید، باید از H2s برای سرفصل های موضوع اصلی در صفحه و H3s برای موضوعات فرعی زیر هر عنوان H2 استفاده کنید. لیست های ترتیب و نامرتب باید تحت تگ های H3 قرار گیرند.

اگر این صفحه را در مورد چرایی اهمیت محتوای سئو بررسی کنید، دقیقاً منظور من را خواهید دید. من صفحه را به روشی درست قالب‌بندی کرده‌ام تا خوانندگان و گوگل بتوانند ارزش سئو را به حداکثر برسانند.

5. خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید
اگر به 10 نتیجه جستجوی برتر برای کلمات کلیدی بسیار رقابتی نگاه کنید، احتمالاً خواهید دید که همه آنها یک چیز مشترک دارند: خوانایی خوب.

موتورهای جستجو مانند گوگل به محتوا با خوانایی خوب پاداش می دهند زیرا باعث رضایت بهتر کاربر می شود.

هنگامی که شخصی از صفحه وب شما بازدید می کند و عناصر منفرد باعث می شود که شخص بخواهد بیشتر در صفحه صحبت کند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارد، سیگنال خوبی به Google ارسال می کند که محتوا بسیار مرتبط با عبارت جستجو است.

برای خوانایی بیشتر، محتوای شما باید به خوبی سازماندهی شود و درک شود. با رعایت نکته شماره 4 در بالا، می توانید محتوای خود را به بهترین شکل برای خوانندگان و سئو سازماندهی کنید. در مورد وضوح محتوا، مطمئن شوید که در مورد هر موضوع همانطور که در نکته شماره 3 توضیح داده شده است، به جای استفاده از اصطلاحات تخصصی که خواننده معمولی آن را نمی‌داند، به زبانی که به راحتی قابل درک است استفاده کنید.

6. قطعه های ویژه را هدف قرار دهید
در راز شماره 3 در راهنمای رازهای اصلی من برای سئو، من مراحل دقیق نحوه بهینه سازی محتوای خود را برای برنده شدن برگزیده های برجسته در Google به شما ارائه می دهم.

نکات موجود در آن صفحه شامل یک ویدیوی جامع توسط مدرسه درآمد در مورد نحوه سازماندهی محتوای خود برای هدف قرار دادن قطعه های برجسته و همچنین یک روش مخفی توسط استیو توث است که به شما نشان می دهد چگونه از قدرت Google برای کمک به نوشتن محتوا در یک صفحه استفاده کنید. صفحه برای گیر انداختن نقطه قطعه برجسته با استفاده از متن پیشگو.

در اینجا آن دو منبع در زیر آمده است. با این حال، من پیشنهاد می کنم که کل راهنمای اسرار SEO را بخوانید تا تمام نکات و ترفندهای برتر برای رتبه بندی بالاتر گوگل را دریافت کنید.

ویدئویی در مورد برنده شدن اسنیپت های ویژه:

مقاله در مورد دریافت قطعه های ویژه:

چگونه می توان با استفاده از Google Docs توسط Steve Toth قطعه های برجسته را دریافت کرد

7. تحقیقات اصلی را انجام دهید
نوشتن محتوای بهینه شده سئو که بر اساس تحقیقات اصلی است، آن را به یک آهنربای پیوند خوب برای سایر سایت‌های صنعت شما تبدیل می‌کند تا به آن‌ها مراجعه کنند و نیازهای بازدیدکنندگان شما را بهتر برآورده کند.

به گفته Mantis Research، «یک دلیل کلیدی برای انتشار تحقیقات اصلی برای بازاریابی: بک لینک ها. شما منبع اقتدار در یک موضوع می شوید و مردم به شما لینک می دهند.»

علاوه بر این، مردم دوست ندارند مطالب یکسان را بارها و بارها در وب سایت های مختلف بخوانند. تحقیقات بسیار بدیع

می تواند به محتوای شما کمک کند تا از رقبا متمایز شود.

اگر بتوانید آمار و مطالعات جدید را در محتوای خود بگنجانید، آنگاه با استناد به یافته های خود، برای سایر وب سایت ها آسان تر می شود که به صفحه وب شما پیوند دهند. این استراتژی می تواند منجر به بک لینک های معتبر و منابع بیشتر برای ترافیک رایگان وب سایت شود.

8. معتبرتر باشید
یک راه آسان برای بهبود اعتبار بخشی از محتوای سئو، افزودن حقایق به صفحه و پشتیبان‌گیری از آنها با پیوندهای ذکر شده است.

این روزها، هر کسی می‌تواند یک پست یا مقاله در وبلاگ بنویسد و هر آنچه را که می‌خواهد در صفحه قرار دهد، صرف نظر از اینکه درست است یا نه.

اما اگر حقایق، منابع و داده های پشتیبان را در محتوای بهینه شده سئوی خود ارائه دهید، به راحتی می توانید آن را برای بهتر شدن متمایز کنید.

همانطور که در سراسر این صفحه مشاهده کردید، من به منابع متعددی برای پشتیبان گیری از ادعاهایی که دارم اشاره کرده ام. بنابراین، این محتوا از نظر خوانندگان من قابل اعتمادتر از صفحه ای است که آنها با آن مواجه می شوند که هیچ حقایق یا داده ای با پیوند به منابع اصلی ندارد.

بنابراین از این نکته به نفع خود استفاده کنید.

9. تصاویر بیشتر اضافه کنید
به گفته جف بولاس، «مقالات دارای تصاویر 94 درصد بیشتر بازدید می‌کنند» و Invisa گزارش می‌دهد که «ویدیو در صفحه فرود می‌تواند تبدیل‌ها را تا 80 درصد یا بیشتر افزایش دهد».

اگر این آمار شما را متقاعد نمی کند که از تصاویر بیشتر در صفحه استفاده کنید، این را نیز در نظر بگیرید:

افزودن تصاویر بیشتر در یک صفحه به شما شانس بیشتری برای بهینه سازی کلمات کلیدی اضافی می دهد. شما می توانید با قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر در تگ های ALT و نام فایل های تصویری تصاویر استفاده شده در صفحه، بهینه سازی درون صفحه را برای یک قطعه از محتوای SEO بهبود بخشید.

10. سرعت صفحه خود را بهبود بخشید
در یک پست وبلاگی توسط Pantheon در مورد بهبود سرعت صفحه، این شرکت به مطالعه موردی انجام شده توسط Backlinko اشاره می کند. Pantheon گزارش داد که “سرعت صفحه نقش مهمی در رتبه بندی سایت ها دارد. هرچه صفحه شما سریعتر بارگذاری شود، در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. در این مطالعه، تمام صفحاتی که برای یک جستجوی خاص بالاترین رتبه را داشتند، سرعت صفحه بالایی داشتند. واضح بود که سازندگان سایت تلاش بیشتری برای بهینه‌سازی زمان بارگذاری خود انجام داده‌اند.»

گوگل حتی یک بیانیه تایید شده در مورد سرعت عاملی برای جستجوی گوگل و عملکرد تبلیغات منتشر کرد.

هر چه بیشتر بتوانید سرعت صفحه را برای محتوای سئوی خود بهبود بخشید، رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی آسان تر خواهد بود.

می‌توانید با استفاده از ابزار Google’s Page Speed ​​Insights از امتیازات سرعت صفحه فعلی خود مطلع شوید.

آیا محتوای بیشتر برای سئو بهتر است؟
محتوای بیشتر برای سئو بهتر است. داشتن صفحات بیشتر ایندکس شده در موتورهای جستجو برابر است با فرصت های بیشتری برای به دست آوردن ترافیک از سئو. همچنین محتوای طولانی‌تر برای سئو بسیار بهتر است زیرا می‌تواند برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه‌بندی کند. به علاوه، طول محتوا با رتبه‌بندی بالاتر موتورهای جستجو مرتبط است.

خلاصه ای از اینکه چرا محتوا برای سئو مهم است
امیدوارم از این پست در مورد اینکه چرا محتوا برای سئو مهم است لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، یک رابطه مهم و سودمند بین محتوا و سئو وجود دارد. اگر واقعاً می‌خواهید در به دست آوردن دید ارگانیک جستجو، رتبه‌بندی کلمات کلیدی و ترافیک کسب‌وکارتان موفق شوید، نمی‌توانید به تنهایی روی این دو استراتژی بازاریابی تمرکز کنید.

وقتی اهمیت واقعی محتوا برای سئو و بالعکس را درک کنید و استراتژی محتوای مناسب را در جای خود قرار دهید، می توانید به راحتی به رتبه بندی صفحه اول مورد نظر خود دست پیدا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید