چرا سئو اینقدر طول می کشد؟

طبیعی است که تعجب کنیم که چرا سئو اینقدر طول می کشد. گاهی نتایج گوگل آنقدر طول می کشد که ناامید کننده است.

کار سخت بدون نتیجه می تواند با بهینه سازی موتور جستجو بسیار خسته کننده باشد.

اما چقدر طول می کشد تا سئو تاثیرگذار باشد؟ و چه اقداماتی می توانید برای تسریع این روند انجام دهید؟

اینها سوالاتی هستند که در این پست به آنها پاسخ خواهم داد.

بنابراین به خواندن ادامه دهید تا حقیقت صادقانه در مورد مدت زمانی که سئو طول می کشد تا اثرات کامل این تلاش ها را ببینید.

من همچنین نکات کاربردی را ذکر می کنم که می توانید از آنها برای سریعتر کردن کارها استفاده کنید تا مدت زیادی منتظر نمانید تا صفحات وب خود در رتبه بندی خود بهبود بدهید.

چرا سئو اینقدر طول می کشد؟

سئو بسیار طول می کشد زیرا چندین عامل برای به دست آوردن نتایج دخیل هستند: سختی کلمات کلیدی SEO، رقابت، لینک های ورودی و سن دامنه.

بنابراین، بسته به نحوه برخورد شما با این حوزه‌های کلیدی بهینه‌سازی موتور جستجو، سئو می‌تواند زمان طولانی‌تر یا کوتاه‌تری را نیاز داشته باشد.

به علاوه، برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل، یاهو و بینگ زمان لازم است تا پیاده سازی های سئوی شما را تشخیص دهند و محتوای شما را با وب سایت های دیگری که در همان فضا رقابت می کنند مقایسه کنند تا به صفحات وب شما اعتباری را که شایسته آن است، بدهند.

این پاسخ ساده برای اینکه چرا سئو اینقدر طول می کشد است.

اگر می خواهید در مورد سئوی ارگانیک بیشتر بدانید، راهنمای من در مورد بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک را بررسی کنید.

در مورد سئو ارگانیک بیشتر بدانید.

اکنون این مفاهیم را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد تا بتوانید به طور کامل درک کنید که چگونه آنها بر سرعت بهینه سازی موتور جستجو تأثیر می گذارند.

دشواری کلمه کلیدی بر سرعت سئو تأثیر می گذارد (Keyword Difficulty Affects SEO Speed)

به گفته Mangools، «سختی کلمات کلیدی Keyword Difficulty (همچنین به عنوان رقابت کلمات کلیدی یا سختی سئو شناخته می‌شود) یک معیار سئو است که تخمین می‌زند رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار است. و عوامل زیادی (هم درون صفحه و هم خارج از صفحه) وجود دارد که بر درجه سختی کلمه کلیدی برای یک عبارت جستجوی خاص تأثیر می گذارد.

برخی از این عناصر شامل سایر ویژگی‌های طولانی مدت سئو می‌شوند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اما در حال حاضر، فقط بدانید که سطح دشواری برای همه کلمات کلیدی توسط الگوریتم‌های موتور جستجو یکسان نیست.

سختی کلمات کلیدی Keyword Difficulty به معنای رقابت سختی است که برای آن کلمه وجود دارد، هر  چقدر رقابت سخت تر و میزان جستجو و بازدید بیشتر باشد، آن کلمه یا عبارت کلیدی سخت تر است.

اغلب، زمانی که یک کلمه کلیدی حجم جستجوی ماهانه زیادی دارد، رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دشوارتر خواهد بود. این به این دلیل است که بسیاری از وب سایت ها برای به دست آوردن حجم بالای ترافیک برای کسب و کار خود برای همان دوره با یکدیگر رقابت می کنند.

 

یک مثال خوب از این کلمه کلیدی است که دارای 20000 حجم جستجوی ماهانه است که در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush (بهترین با آزمایش رایگان) یا KWFinder (ارزان با آزمایش رایگان) گزارش شده است. این تعداد زیادی ترافیک بالقوه برای یک وب سایت است، و بنابراین، بسیاری از سئوکاران آن کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند تا بخشی از آن عمل را دریافت کنند.

از سوی دیگر، رتبه بندی کلمات کلیدی با حجم جستجوی ماهانه کم در SERP ها چندان دشوار نیست زیرا وب سایت های کمتری برای آن عبارات رقابت می کنند.

یک مثال خوب از این کلمه کلیدی است که حجم جستجوی ماهانه 0 را گزارش می کند. برای بسیاری از صاحبان وب سایت و سئوکاران، این نوع کلمه کلیدی ارزش بهینه سازی یک صفحه وب را ندارد زیرا به نظر می رسد که هیچ کس آن را جستجو نمی کند. اما، حقیقت این است که برخی از این کلمات کلیدی 0 حجمی می توانند ترافیک زیادی ایجاد کنند و بسیاری از آنها گنجی پنهان هستند.

به عنوان مثال، Niche Pursuits ثابت کرد که کلمات کلیدی با حجم 0 در واقع می توانند حجم مناسبی از ترافیک را به ارمغان بیاورند. در یک نمونه، یک عبارت کلیدی 100 بازدید از صفحه در روز به ارمغان آورد. در دیگری، 400 بازدید از صفحه در ماه به ارمغان آورد. این بیشتر به این دلیل است که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی 100٪ با حجم جستجوی تخمینی ماهانه خود دقیق نیستند و به همین دلیل، بسیاری از سئوکاران از تلاش برای رتبه بندی برای این کلمات کلیدی صرف نظر می کنند.

توان رقابتی شما و انتخاب کلمات کلیدی

چیز دیگری که باید در رابطه با مدت زمانی که سئو طول می کشد تا سایت شما راه اندازی شود در نظر داشته باشید این است که باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که با سطح اعتبار وب سایت شما مطابقت دارند.

به عنوان مثال، اگر یک وب سایت جدید هستید، باید محتوای خود را برای عباراتی که حجم جستجوی ماهانه کمتری دارند و همچنین مشکل کلمات کلیدی پایینی دارند، بهینه کنید. و با استراتژی سئوی مناسب، می توانید برای برخی از این کلمات کلیدی در عرض 1 روز یا حتی چند هفته رتبه بندی کنید.

اما اگر سایت شما سال‌های زیادی است که وجود دارد و در حال حاضر در جایگاه خود معتبر هستید، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی SEO را برای عبارات حجم ماهانه بالاتر با دشواری کلمات کلیدی رقابتی competitive keyword بهینه کنید.

با این حال، نتایج ممکن است فوری نباشند. بسته به قدرت رقابت، ممکن است لازم باشد 2 هفته تا چند ماه منتظر بمانید تا اثرات سئو شروع به کار کند.

اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، پست من در مورد اینکه چرا تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مهم است را بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید در مورد تعداد کلمات کلیدی SEO در هر صفحه و نحوه افزودن کلمات کلیدی به HTML وب سایت بدانید. من اینجا همه چیز را برای شما پوشش داده ام!

و اگر می خواهید واقعاً روند رتبه بندی سئو سایت خود را سرعت بخشید، اسرار رتبه بندی سئوی گوگل من را بررسی کنید. این فهرست طولانی از نکات و ترفندهایی دارد که می توانید برای بهینه سازی مناسب برای عوامل درون صفحه و خارج از صفحه از آنها استفاده کنید.

رقابت باعث می شود سئو زمان بیشتری ببرد

در هر بازاری رقابت وجود دارد. با این حال، برخی از صنایع بسیار رقابتی تر از سایرین هستند.

به عنوان مثال وکلا و املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. با توجه به پاسخ های Quora، اینها رقابتی ترین جایگاه ها در سئو هستند.

با رقابت بیشتر، زمان بیشتری برای صعود به صدر SERP ها طول خواهد کشید. این هم به دلیل تعداد صفحات وب رقیب و هم به دلیل این واقعیت است که صفحات با رتبه برتر معمولاً متخصصان سئو با تجربه ای را پشت سر خود دارند.

تقاضای بالاتر، شرکت ها و پول بیشتری را به سمت جایگاه ویژه ای سوق می دهد، که منجر به افزایش رقابت می شود. و از آنجایی که این مشاغل برای ارائه معاملات رقابتی تر برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار تحت فشار قرار می گیرند، باید متخصصان پیشرفته تری را برای بهینه سازی موتورهای جستجو برای سرعت بخشیدن به تلاش های SEO خود استخدام کنند.

این یکی از مهم‌ترین دلایلی است که نشان می‌دهد سئو برای مشاهده نتایج بسیار زمانبر است.

اگر در یک بازار رقابتی فعالیت می کنید، اغلب باید چندین ماه صبر کنید تا اثرات تغییرات سئو را مشاهده کنید. این به این دلیل است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال دیگر در کنار شما تنظیمات را انجام می دهند و نتایج حاصل از آن تاکتیک ها زمان می برد.

اما اگر در یک جایگاه رقابتی کم قرار دارید، می توانید نتایج سئو را بسیار سریعتر ببینید.

لینک های ورودی در سئو زمان می برند

به لینک های ورودی به عنوان “بک لینک” نیز گفته می شود. و به بیان ساده، HubSpot این تعریف را ارائه می دهد، “لینک ورودی پیوندی است که از یک سایت دیگر به وب سایت شما می رسد.”

در مقاله سئوی داخلی و خارجی خود، توضیح می‌دهم که چگونه تأثیرگذارترین نوع سئوی خارج از صفحه، تعداد و کیفیت بک لینک‌ها به وب‌سایت شما است. و طبق گفته Moz، “اقتدار سایت پیوند دهنده و صفحه پیوند دهنده هر دو مهم هستند.”

به عبارت دیگر، بهتر است یک لینک ورودی به صفحه‌ای در سایت خود داشته باشید که هم مرتبط و هم از یک منبع قابل اعتماد باشد تا یک سایت تصادفی که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارد.

هنگامی که به درستی انجام شود، دریافت بک لینک به وب سایت شما یک فرآیند زمان بر است. این به این دلیل است که پیوندهای ورودی خوب آسان به دست نمی آیند. سایت های معتبر فقط به کسی لینک نمی دهند. و موتورهای جستجو مانند گوگل این را می دانند. به همین دلیل است که آنها یک پتنت برای “تشخیص و تجزیه و تحلیل فعالیت بک لینک” دارند تا بک لینک های غیر معتبر یا خریداری شده را فیلتر کنند.

برای به دست آوردن یک لینک ورودی خوب، باید با یک وب مستر دیگر ارتباط برقرار کنید تا بتوانید جایگاه خود را کسب کنید. و این زمان می برد.

اما اگر صاحب بیش از یک سایت باشید چه؟

به طور کلی، لینک‌های ورودی بیشتر به شما کمک می‌کند سریع‌تر به موفقیت در سئو برسید، اما باید بک لینک‌های با کیفیتی نیز باشند. شما نمی توانید فقط در 30 روز 100 لینک در وب سایت های اسپم ایجاد کنید و انتظار داشته باشید که این لینک ها رتبه بندی کلمات کلیدی شما را افزایش دهند.

در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که تعداد لینک‌های باکیفیت کمتر از وب‌سایت‌های مرتبط تأثیر بسیار بیشتری بر تلاش‌های سئوی شما نسبت به تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین از وب‌سایت‌های نامربوط دارند. (مقاله موتور جستجوگر ژورنال خوبی در مورد 3 روش برای اندازه گیری کیفیت پیوندها در صورتی که خودتان به آن دسترسی دارید، دارد.

این یکی از بزرگترین دلایلی است که چرا سئو در هنگام ایجاد لینک های ورودی بیشتر از آنچه انتظار دارید طول می کشد. برای دستیابی به رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو، باید به آن بک لینک ها زمان بدهید تا قدیمی شوند و سیگنال های مناسب را به وب سایت خود منتقل کنید.

فقط این را به خاطر داشته باشید: اگر یک لینک به راحتی به دست می آید، احتمالاً کمک زیادی به رتبه بندی بهتر وب سایت شما نخواهد کرد. بنابراین برای به دست آوردن آن لینک های ورودی ارزشمند، وقت خود را صرف شبکه سازی با منابع مورد اعتماد در جایگاه خود کنید.

و یک راه خوب برای انجام این کار استفاده از استراتژی های بازاریابی محتوا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مفهوم و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند، مقاله بازاریابی محتوا در مقابل سئو من را بررسی کنید.

تاثیر سن دامنه بر تلاش های سئو (Domain Age Impacts SEO Efforts)

اصطلاح «سن دامنه domain age » به این معناست که دامنه وب سایت شما چقدر قدیمی است. به عبارت دیگر، مدت زمانی است که دامنه شما (یا URL ریشه) وجود داشته است.

یکی از کارشناسان Moz در پاسخ به این سوال که سن دامنه در رتبه بندی چقدر اهمیت دارد و در اینجا چیزی است که او گفت: “این یک عامل است. به طور کلی، رتبه بندی یک کلمه کلیدی در یک نام دامنه قدیمی آسان تر از یک نام دامنه جدیدتر است، اگر همه چیز برابر باشد. او در ادامه گفت: «یادت باشد، گوگل تمرکزش بر آن است که مرتبط ترین نتایج را به کاربر نشان دهد. یکی از عوامل این امر ممکن است این را در نظر بگیرد که اگر یک وب سایت کاملاً جدید باشد (یک ماه یا بیشتر) ممکن است به اندازه سایتی که چند سال است معتبر نباشد.”

موتورهای جستجو می توانند سن دامنه را به سه روش کشف کنند (و تأیید کنند):

  • از داده های ثبت WHOIS.
  • زمانی که دامنه برای اولین بار توسط موتور جستجو خزیده شد.
  • زمانی که اولین لینک به دامنه کشف شد.

علاوه بر این، حق اختراع Google برای «بازیابی اطلاعات بر اساس داده‌های تاریخی» یک قدم فراتر می‌رود تا قابل اعتماد بودن دامنه را تأیید کند و نشان می‌دهد: «ممکن است از سیگنال‌های خاصی برای تمایز بین دامنه‌های نامشروع و قانونی استفاده شود. به عنوان مثال، دامنه ها را می توان تا یک دوره 10 ساله تمدید کرد. دامنه‌های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می‌شوند، در حالی که دامنه‌های درگاهی (نامشروع) به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می‌شوند. بنابراین، تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت یک دامنه و در نتیجه اسناد مرتبط با آن مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین جدای از ثبت دامنه برای چندین سال قبل، کار زیادی نمی توانید انجام دهید تا کنترل کنید موتورهای جستجو مانند گوگل چگونه سن دامنه وب سایت شما را اندازه گیری می کنند تا نتایج سئوی شما سریعتر شود.

اگر در حال راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید هستید، می‌توانید دامنه منقضی شده‌ای را خریداری کنید که سال‌ها پیش برای اولین بار ثبت شده است. با انجام این کار، می‌توانید دامنه قدیمی‌تری دریافت کنید که می‌تواند زمان تأثیرگذاری سئو را کاهش دهد.

اما اگر سایت شما در یک دامنه جدید به خوبی تثبیت شده است، باید منتظر بمانید تا ماه ها و سال ها بگذرد تا موتورهای جستجو معتبر بودن دامنه شما را تأیید کنند. در حالی که منتظر هستید، فقط به نوشتن محتوای باکیفیت ادامه دهید که کلمات کلیدی کم مشکل را هدف قرار می دهد و روی ایجاد آن بک لینک های مرتبط با طاقچه کار کنید. با گذشت زمان، تلاش شما نتیجه خواهد داد.

من سایت هایی داشتم که در 6 ماه اول به سختی ترافیک دریافت کردند، و سپس ناگهان سایت ظاهر شد و هر صفحه شروع به رتبه بندی در صفحه یک گوگل برای کلمات کلیدی هدف خود کرد. این به این دلیل است که از توصیه ای که در پاراگراف قبلی به شما دادم پیروی کردم.

با تبدیل سایت خود به یک منبع با ارزش در صنعت خود، می توانید زمان لازم برای تأثیرگذاری کامل تلاش های SEO خود را افزایش دهید.

چگونه بفهمم سئو کار می کند؟

وقتی رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک شما بهبود می یابد، می دانید که سئو کار می کند یا خیر. اگر کلمات کلیدی که ردیابی می کنید در موقعیت های موتور جستجو افزایش می یابند، سئوی شما به خوبی کار می کند. همچنین، اگر ترافیک صفحه وب خاصی که سئوی آن را انجام داده اید افزایش یابد، بهینه سازی موتور جستجو کار می کند.

بهترین توصیه در اینجا این است که هنگام اجرای سئو در یک وب سایت صبور باشید. اثرات اغلب یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما چندین هفته تا چند ماه طول می‌کشد تا نتایج کامل را ببینید. به همین دلیل است که کسب و کار شما به سئو نیاز دارد و باید به صورت روزانه یا هفتگی روی به‌روزرسانی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو کار کند.

چه مدت طول می کشد تا سئو تاثیرگذار باشد؟

میانگین زمانی که طول می کشد تا سئو تاثیر بگذارد 4 تا 12 ماه  (در بعضی از صنایع ممکن شاید بیشتر) است. تا آن زمان، شما باید ببینید که آیا تلاش های سئو شما کار می کند یا خیر. علاوه بر این، سئوی خوب زمان می برد تا اثرات کامل را نشان دهد. نتایجی که در 4 ماهگی به دست می آورید کمتر از نتایجی است که در 12 ماهگی می گیرید.

 

به عنوان خلاصه، در اینجا چیزی است که گوگل گفت: “در بیشتر موارد، سئوکاران به چهار ماه تا یک سال زمان نیاز دارند تا به کسب و کار شما کمک کنند ابتدا بهبودها را اعمال کنند و سپس مزایای بالقوه را ببینند.” یکی از مواردی که این تخمین نیز شامل می شود، مدت زمانی است که SEO برای بررسی وب سایت شما به منظور دستیابی به یک برنامه بهینه سازی موتور جستجوی عملی لازم است. این فرآیند به تنهایی می تواند 30 تا 60 روز طول بکشد.

اکنون این تجزیه و تحلیل داده های رتبه بندی توسط Ahrefs را در نظر بگیرید:

  • تنها 5.7 درصد از تمام صفحات مورد مطالعه در 10 نتیجه جستجوی برتر در مدت 1 سال برای حداقل 1 کلمه کلیدی رتبه بندی شدند.
  • میانگین صفحه رتبه بندی 10 برتر بالای 2 سال است.
  • کسانی که در رتبه شماره 1 قرار می گیرند تقریباً 3 سال سن دارند (به طور متوسط).
  • اکثر صفحات وب توانستند این رتبه بندی را در حدود 61 تا 182 روز به دست آورند.

بر اساس این اطلاعات، شما نباید استراتژی های سئو خود را خیلی سریع رها کنید. شما باید پیاده سازی های خود را انجام دهید، سپس منتظر بمانید تا افکت ها اعمال شوند. سئو برای موفقیت آنلاین شما مهم است، به خصوص در دراز مدت.

طبق تجربه من، سئو این روزها در مقایسه با سال های گذشته بسیار طولانی تر است تا تاثیر کلی تغییرات شما را ببیند. به عنوان مثال، من فرآیند انجام ممیزی کامل در محل را برای هر صفحه در یکی از وب سایت های خود انجام دادم تا چک لیستی از کارهایی که باید برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو انجام دهم ایجاد کنم. و پس از اجرای هر مرحله در هر صفحه وب، 3 ماه طول کشید تا رتبه بندی کلمات کلیدی من در سراسر صفحه افزایش یابد.

من به معنای واقعی کلمه هیچ پیشرفت مثبتی در ترافیک یا رتبه بندی ندیدم تا اینکه یک روز همه چیز به طور ناگهانی افزایش یافت. سپس در هفته آینده،ترافیک و رتبه‌بندی به افزایش ادامه داد و سپس کاهش یافت و ثابت ماند.

اگر الان نمی دانستم چه می دانم، پس در ماه های 1 تا 3 بسیار نگران بودم. این به این دلیل است که هیچ اثری از سئوی خود را نمی دیدم. با این حال، پس از 3 ماه، رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک افزایش یافت. پس از یک به‌روزرسانی اعلام‌نشده Google، محتوای من بهتر از رقبای استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجویی بود که در آن قرار داده بودم. و اکنون، آن سایت در 10 موقعیت برتر نتایج جستجو برای بسیاری از کلمات کلیدی با حجم بالا رتبه بندی می شود.

اگر می‌خواهید برخی از ترفندهایی را که برای رتبه‌بندی سریع محتوایم استفاده می‌کنم بیاموزید، پست من را بررسی کنید که به این سؤال پاسخ می‌دهد: «چگونه می‌توانم سئوی خود را سریع بهبود بخشم؟»

همچنین ممکن است بخواهید راهنمای من را در مورد چگونگی افزایش نتایج جستجو برای کلمات کلیدی خاصی که می خواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، بخوانید.

خلاصه ای از چرا سئو اینقدر طول می کشد؟

امیدوارم از این پست در مورد اینکه چرا سئو اینقدر طول می کشد لذت برده باشید.

همانطور که یاد گرفتید، پاسخ به اینکه چه مدت طول می کشد تا سئو تاثیرگذار باشد به چند چیز بستگی دارد: سختی کلمه کلیدی، رقابت، لینک های ورودی و سن دامنه. همچنین، میانگین زمان لازم برای شروع سئو 4 تا 12 ماه است. اما به خاطر داشته باشید که هر صفحه وب و کلمه کلیدی متفاوت است. شما می توانید نتایج را بسیار سریعتر از این یا بسیار طولانی تر ببینید.

بنابراین اگر در حال حاضر نتایجی را که می خواهید نمی بینید فقط صبور باشید و کارهای مثبتی را که لازم است برای سئو خود انجام بدهید. به مرور زمان، اگر سئو را به درستی انجام دهید، همه چیز باید خوب پیش برود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید