The beginner’s guide to understanding competitor analysis

راهنمای مبتدیان برای درک تحلیل رقبا competitor analysis

The beginner’s guide to understanding competitor analysis
The beginner’s guide to understanding competitor analysis

ممکن است شما یک ایده عالی، یک محصول چشمگیر و خدمات مشتری عالی برای تکمیل همه آن داشته باشید، اما حقیقت تلخ اینجاست:

این احتمال وجود دارد که مشاغل دیگری نیز وجود داشته باشند که محصول یا خدمات مشابهی را ارائه دهند.

آن مشاغل رقبای شما خواهند بود.

یکی از اساسی‌ترین استراتژی‌های کسب‌وکار این است که – از طریق یک سری مراحل – در نهایت از رقبای خود پیشی بگیرید، برتری بیشتری نسبت به آنها ایجاد کنید و با جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار خود، سهم بیشتری از بازار را به دست آورید.

با این حال، چیزهای بیشتری از دانستن آنچه رقبای شما ارائه می دهند وجود دارد.

در دنیای بازاریابی آنلاین امروزی، تجزیه و تحلیل رقبا یکی از اولین و مهمترین کارهایی است که باید انجام داد. اگر اطلاعات زیادی در مورد تجزیه و تحلیل رقبا ندارید، این پست عالی برای شماست زیرا ما از ابتدا شروع می کنیم و همه احتمالات مختلف را بررسی می کنیم.

 

تحلیل رقیب  competitor analysis چیست؟

به بیان ساده، تجزیه و تحلیل رقبا فرآیندی است که ممکن است چندین مرحله داشته باشد که در نهایت به شما کمک می کند تا بفهمید رقبای شما چه می کنند، کدام استراتژی برای آنها در دنیای بازاریابی آنلاین کار می کند، و چگونه می توانید آن استراتژی ها را مهندسی معکوس کنید تا از آنها پیشی بگیرید. .

ده ها نرم افزار موجود در اینترنت وجود دارد که تجزیه و تحلیل رقبا را حتی برای مشاغل کوچک و مشاغل آزاد امکان پذیر می کند. ما به طور خلاصه به برخی از این ابزارها در این پست وبلاگ اشاره خواهیم کرد تا به شما در شروع کار کمک کند.

توجه: در این پست وبلاگ، ما تنها از منظر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی آنلاین بر تجزیه و تحلیل رقبا تمرکز خواهیم کرد.

 

اهمیت تحلیل رقبا competitor analysis

هنگامی که استراتژی بازاریابی آنلاین خود را نهایی می کنید، دو راه وجود دارد که می توانید آن را دنبال کنید:

صدها نکته، توصیه و استراتژی در اینترنت وجود دارد – هم برای بهینه سازی موتورهای جستجو و هم برای بازاریابی آنلاین به طور کلی. می توانید این استراتژی ها را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است. اما شما چیزهایی را به سمت دیوار پرتاب خواهید کرد و خواهید دید که چه چیزی می چسبد.
همانطور که می توانید حدس بزنید، این موثرترین روش نیست.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که کسب‌وکارها مجبورند از کانال‌های تبلیغاتی پولی استفاده کنند، و نمی‌توانند هزاران دلار در ماه صرف کنند تا مشخص کنند کدام ترافیک و استراتژی تولید سرنخ برای جایگاه و کسب‌وکار خاص آنها کارآمد است.

از طرف دیگر، روش کارآمدتر این است که بزرگترین رقبای خود را شناسایی کنید و ببینید چه چیزی برای آنها کار می کند. از آنجایی که آنها در همان صنعت شما هستند، می دانید که چه چیزی برای آنها مفید است، پتانسیل کار برای کسب و کار شما را نیز دارد.
اینجاست که تحلیل رقبا مطرح می شود.

هنگامی که استراتژی هایی را که برای رقبای خود کار می کنند شناسایی کردید، می توانید آنها را دنبال کنید، آن تاکتیک ها را بهبود ببخشید و کسب و کار خود را بدون هدر دادن زمان ارزشمند و هزاران دلار برای استراتژی هایی که ممکن است کارساز باشند یا خیر، بسازید.

ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل رقبا competitor analysis

ده ها ابزار برای تجزیه و تحلیل رقبا برای بهینه سازی موتورهای جستجو و استراتژی های بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در اینجا تعداد کمی از آنها هستند:

 

 

 

 

اگر برای شما طاقت فرسا است، نگران نباشید.

ما یک پست وبلاگی نوشته‌ایم که مبتدیان را با 5 ابزار آشنا می‌کند تا فرآیند تحلیل رقبای خود را شروع کنند و نکات کاربردی در مورد نحوه استفاده از آنها را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره آن ابزارها با جزئیات بیشتر بدانید و نحوه استفاده از آن‌ها را بیاموزید، 5 ابزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل رقبا را بخوانید.

چگونه تحلیل رقبا را شروع کنیم؟

اکنون که می دانید تجزیه و تحلیل رقبا چیست و برخی از ابزارهای آن چیست، بیایید ببینیم چگونه می توانید شروع کنید.

در زیر چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا یک تحلیل رقبا برای بهینه سازی موتورهای جستجو و به طور کلی بازاریابی آنلاین انجام دهید.

با شناسایی پنج تا ده رقیب برتر شروع کنید. شما ممکن است ایده خوبی از رقبای خود داشته باشید، اما اگر بدانید که همه کسب و کارها به طور کامل از رقبای خود آگاه نیستند، شگفت زده خواهید شد. مطمئن شوید که لیستی از 5 تا 10 رقیب با وب سایت های معتبر و حضور آنلاین دارید. اگر در یافتن رقبای خود مشکل دارید، از گوگل استفاده کنید و محصولات و خدماتی را که ارائه می دهید تایپ کنید.
ساختار سئو و نمایه های وب سایت های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. آیا آنها یک پوشه وبلاگ در وب سایت خود دارند؟ وب سایت های رقبای شما چند بک لینک دریافت می کنند؟ چگونه عنوان صفحه، توضیحات متا، معماری URL و غیره را ایجاد می کنند؟ چه نوع استراتژی لینک داخلی را می توانید با تجزیه و تحلیل وب سایت های آنها شناسایی کنید؟
کلمات کلیدی مورد نظر آنها را شناسایی کنید؟ SpyFu می تواند با ایجاد لیستی از کلمات کلیدی ارگانیک که برای آنها رتبه بندی می شوند به شما در این امر کمک کند. با شناسایی کلمات کلیدی برتر آنها، می توانید یاد بگیرید که چگونه اکثریت خوبی از ترافیک خود را دریافت می کنند.
به کمپین های PPC آنها نگاهی بیندازید. باز هم، SpyFu می تواند با ارائه لیستی از تمام کلمات کلیدی که c شما به شما کمک کند

 

رقبا از طریق کمپین های بازاریابی موتورهای جستجوی پولی هدف قرار می دهند.
اکنون که لیستی از کلمات کلیدی را که باید هدف قرار دهید در اختیار دارید، صفحات محتوای آنها را تجزیه و تحلیل کنید و نکاتی را که برایتان جالب است یادداشت کنید. آنها چند بار پست های وبلاگ را منتشر می کنند؟ میانگین طول پست های وبلاگی که منتشر می کنند و آنهایی که در صفحات اول گوگل رتبه بندی می شوند چقدر است؟ آیا پست های وبلاگ دارای تعداد زیادی تصویر، ویدئو و اینفوگرافیک هستند؟ چه نوع محتوایی را منتشر می کنند؟ آیا می‌توانید وبینارها، صفحات پرسش‌های متداول، مطالعات موردی، راهنمای خریداران، بیانیه‌های مطبوعاتی، مقالات سفید و غیره را ببینید؟ اگر می خواهید در مورد بازاریابی محتوا و تولید محتوا اطلاعات بیشتری کسب کنید، نحوه بهبود محتوای سایت خود را با کمک تجزیه و تحلیل رقبا بخوانید.
هر یک از صفحات رسانه های اجتماعی رقیب خود را بررسی کنید و ببینید کدام یک بیشترین جذابیت و تعامل را دارد. پس از تجزیه و تحلیل 3-5 رقیب، به زودی یک روند را شناسایی خواهید کرد – چند پلت فرم رسانه های اجتماعی از بقیه پیشی خواهند گرفت. به عنوان مثال، فیس بوک در مقایسه با لینکدین می تواند تقریباً برای همه رقبای شما عملکرد خوبی داشته باشد. وقتی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را شروع می کنید، می دانید از کجا شروع کنید.
در خبرنامه های آنها مشترک شوید و متوجه شوید که مشاغل رقیب شما چه نوع ایمیل هایی برای شما ارسال می کنند. روی محتویات آن ایمیل ها تمرکز کنید و سعی کنید استراتژی بازاریابی ایمیلی را که رقبای شما استفاده می کنند شناسایی کنید. علاوه بر این، همچنین توجه داشته باشید که پس از ارسال یک ایمیل تبلیغاتی، چه تعداد ایمیل آموزنده را به عنوان بخشی از کمپین ایمیل قطره ای ارسال می کنند.

نتیجه
تجزیه و تحلیل رقبا جنبه بزرگی از کسب و کارهای آنلاین است، اما این پست باید به مبتدیان جهت روشنی از معنای آن و از کجا شروع کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید