Which Google Analytics metrics should beginners watch?

مبتدیان باید به کدام معیارهای Google Analytics توجه کنند؟

گوگل آنالیتیکس قدرتمندترین و پرکاربردترین اپلیکیشن تحلیل وب است.

Which Google Analytics metrics should beginners watch?
Which Google Analytics metrics should beginners watch?

چه یک وبلاگ، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی کوچک یا یک وب سایت شرکت بزرگ داشته باشید، به تجزیه و تحلیل و داده نیاز دارید تا بفهمید بازدیدکنندگان چگونه با وب سایت شما ارتباط برقرار می کنند، کدام منابع ترافیک برای شما بهتر کار می کنند، کدام صفحات فرود بهترین نتایج را ایجاد می کنند، و به زودی.

با این حال، نگاه کردن به Google Analytics برای اولین بار می تواند بسیار دلهره آور باشد. چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد، گزارش‌های بسیار متفاوتی برای بررسی وجود دارد، داده‌های زیادی برای ارزیابی وجود دارد: می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد.

مهمتر از آن، گوگل آنالیتیکس می تواند به خصوص برای مبتدیان بسیار پیچیده باشد. آن‌ها می‌توانند آنقدر در گزارش‌ها و معیارهای مختلف گم شوند که نتوانند اطلاعات لازم برای ادامه کسب‌وکار خود را استخراج کنند. در این پست این مشکل را برای مبتدیان حل می کنیم.

در این پست وبلاگ، ما قصد داریم چند معیار بسیار مهم گوگل آنالیتیکس را که مبتدیان باید به طور منظم نظارت کنند، فهرست کنیم.

توجه: فهرست معیارهای زیر به هیچ وجه جامع یا جامع نیست. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در Google Analytics انجام دهید. با این حال، معیارهای زیر به مبتدیان شروع خوبی می دهد. این نشان می دهد که چه چیزی (و کجا) برخی از معیارهای مهم گوگل آنالیتیکس و نقاط داده است که آنها باید به طور منظم نظارت کنند.

 

1. کسب ترافیک Traffic acquisition
یکی از کاربردهای اصلی گوگل آنالیتیکس شناسایی نحوه جذب بازدیدکنندگان وب سایت است.

با کمک این گزارش می توانید با دو نکته مهم آشنا شوید:

شما می توانید سودآورترین و بزرگترین کانال های تولید کننده ترافیک خود را شناسایی کنید. به عنوان مثال، می توانید مشاهده کنید که سئو سایت یا رسانه های اجتماعی است که بیشترین ترافیک را برای وب سایت شما ایجاد می کند کدام هستند .

دوم، شما می توانید بدترین منبع ترافیک را شناسایی کنید. بنابراین، بسته به جایگاه و مخاطب هدف خود، می‌توانید آن را بهبود ببخشید یا از صرف هزینه و تلاش بیشتر برای آن صرف نظر کنید.

این همه اطلاعات را در گوگل آنالیتیکس از کجا می آورید؟

وارد حساب Google Analytics خود شوید. از داشبورد Google Analytics، روی «اکتساب» ضربه بزنید و «نمای کلی» را انتخاب کنید.

در آن صفحه، می‌توانید نمودار دایره‌ای را ببینید که توزیع ترافیک همه کانال‌های مختلف را نشان می‌دهد، مانند ترافیک مستقیم، جستجوی ارگانیک، ترافیک ارجاع، ترافیک اجتماعی، ترافیک ایمیل، ترافیک جستجوی پولی (در صورت وجود) و غیره.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید درصد جلسات جدید را برای هر منبع ترافیک مشاهده کنید.

در نهایت، نکته مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد، میانگین مدت زمان جلسه برای هر منبع ترافیک است. به عنوان مثال، در اسکرین شات بالا می بینید که ترافیکی که از شبکه اجتماعی می آید میانگین مدت زمان جلسه بهتری دارد.

اگر می‌خواهید درباره گزارش‌های جذب ترافیک بیشتر بدانید، بخوانید: کاوش در گزارش‌ها و داده‌های اکتساب Google Analytics.

 

2. صفحات فرود با بهترین عملکرد Best-performing landing pages

دومین نکته مهمی که کاربران مبتدی باید در گوگل آنالیتیکس به آن توجه کنند، صفحات فرود با بهترین عملکرد است.

شناسایی صفحاتی که بهترین عملکرد را دارند بسیار مهم است زیرا فرصت های بازاریابی جدید را باز می کند. ما بعداً در مورد آن بیشتر خواهیم آموخت، اما ابتدا، اجازه دهید در مورد چگونگی رسیدن به این گزارش بحث کنیم.

از داشبورد Google Analytics، روی گزارش «رفتار Behavior » کلیک کنید. سپس روی برگه «محتوای سایت Site Content’ » کلیک کنید و در نهایت به «صفحات فرود Landing Pages» بروید.

هنگامی که صفحات فرود برتر را شناسایی کردید، می توانید کارهای زیادی انجام دهید.

به عنوان مثال، می‌توانید از تمام آن صفحات دیدن کنید و ببینید که آیا هر کدام از آنها تماس برای اقدام (CTA) مناسبی دارند یا خیر. همچنین باید فرصت های تولید سرنخ در آن صفحات را تجدید نظر کنید. داشتن دعوت به اقدام مناسب در صفحات فرود با کارایی بالا می تواند به طور چشمگیری سرعت ورود مشتریان بالقوه بیشتری به سیستم خود را افزایش دهد.

در نهایت، باید به نرخ پرش برای هر یک از صفحات فرود با بهترین عملکرد نیز نگاهی بیندازید.

از آنجایی که شما در حال حاضر حجم خوبی از ترافیک به این صفحات فرود دریافت می کنید، نرخ پرش bounce rate  بالا می تواند بسیار مضر باشد. اگر نرخ پرش  bounce rate  بالای 60 درصد است، باید صفحات فرود مربوطه را بررسی کنید و به دنبال راه حل های ممکن برای کاهش نرخ پرش باشید.

 

3. معیارهای بازدیدکننده Visitor metrics

مجموعه ای از معیارهای مختلف بازدیدکننده وجود دارد که مبتدیان باید آنها را بررسی کنند. ما قصد داریم همه آنها را تحت این عنوان، معیارهای بازدیدکننده، ترکیب کنیم.

تا به حال، شما منابع ترافیک و صفحات فرود با بهترین عملکرد را در وب سایت خود شناسایی کرده اید. با این حال، یک قطعه مهم برای تکمیل پازل از دست رفته است.

همچنین باید یاد بگیرید که بازدیدکنندگان وب سایت چگونه با سایت شما تعامل دارند. دانستن نحوه استفاده بازدیدکنندگان از وب سایت شما و تعامل با آن می تواند به طور چشمگیری قیف فروش sales funnel و تبدیل وب سایت website’s conversion  شما را بهبود بخشد.

به عنوان مثال، آیا می دانید یک کاربر متوسط ​​قبل از خرید از وب سایت شما چند صفحه را بازدید می کند؟ آیا می دانید آنها چقدر زمان را در وب سایت شما صرف می کنند؟ آیا از نرخ پرش صفحات bounce rates وب مختلف اطلاع دارید؟

همه اینها اعداد مهمی هستند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر تلاش های بازاریابی شما تأثیر می گذارند.

به طور خلاصه، شما باید حداقل مراقب باشید

پنج معیار بازدیدکننده زیر:

  • مجموع بازدیدها Total visits
  • بازدیدکنندگان منحصر به فرد Unique visitors
  • تعداد صفحات در هر بازدید Pages per visit
  • میانگین زمان صرف شده در سایت Average time spent on site
  • نرخ پرش Bounce rate

 

به غیر از ردیابی این پنج معیار بازدیدکننده، دو نکته دیگر وجود دارد که باید به خاطر بسپارید.

هر صنعت یا جایگاه متفاوت است. آنچه برای شخص دیگری کار می کند ممکن است برای شما کارساز نباشد. به طور مشابه، یک وبلاگ باغبانی ممکن است به اندازه یک وب سایت شرکت فناوری اطلاعات B2B با تکنولوژی بالا نباشد. شما باید تفاوت را شناسایی کنید و با مقایسه با عملکرد گذشته خود دائماً بهبود پیدا کنید. از سوی دیگر، اگر میانگین های صنعتی دارید، می توانید از میانگین های صنعتی برای رقابت به عنوان نقطه مرجع استفاده کنید.

اما هیچ پاسخ قطعی برای مثلا نرخ پرش «عالی» یا نرخ تبدیل وجود ندارد.

یک وب سایت کوچک ممکن است یک بازدیدکننده را به سرنخ   Lead تبدیل کند یا فروش را فقط در یک صفحه ببندد. برای چنین وب‌سایتی، مهم نیست که یک بازدیدکننده فقط از یک صفحه بازدید کند یا از 10 صفحه. از سوی دیگر، وب‌سایتی که اقلامی با قیمت بالا می‌فروشد ممکن است قبل از تصمیم‌گیری مشتری به بازدید حداقل 4 تا 5 صفحه از صفحه نیاز داشته باشد. خرید برای وب سایت دوم، این معیار مهم است.

در نهایت، مطمئن شوید که مراقب هرگونه افزایش یا کاهش شدید ترافیک باشید.

اگر در هر یک از این معیارهای بازدیدکننده متوجه افزایش یا افت شدید شدید، بررسی کنید و سعی کنید دلیل این اتفاق را شناسایی کنید.

همچنین، هر فعالیتی را که ممکن است بر هر یک از این معیارهای بازدیدکننده تأثیر بگذارد، در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است اخیراً وب سایت خود را مجدداً طراحی کرده باشید و در نتیجه نرخ پرش بالایی داشته باشید. در آن صورت، بررسی کنید، مشکل را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید.

Google Analytics – و مجموعه مناسب معیارهای بازدیدکننده – می تواند به شما در شناسایی چنین مشکلی کمک کند. فقط مطمئن شوید که دائماً مراقب باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید