خطای 404، چگونه به کسب و کار شما آسیب می رساند

خطای وحشتناک 404 چیزی بیش از یک مزاحمت برای بازدیدکنندگان شماست. می تواند برای رتبه بندی آنلاین شما خطرناک باشد.

در نظر بگیرید که وقتی روی یک پیوند کلیک می‌کنید چقدر ناامیدکننده است، فقط با خطای 404 Page Not Found مواجه می‌شوید، و اکنون در نظر بگیرید که اگر بازدیدکنندگان شما در هنگام حضور در سایت شما با این مشکل مواجه شوند، چقدر ناامید می‌شوند.

دو نوع مختلف لینک در وب سایت شما وجود دارد، لینک های داخلی و لینک های خارجی.

پیوندهای داخلی به صفحات دیگری در وب سایت شما اشاره می کنند و شما کنترل کاملی بر آنها دارید.

هر زمان که به‌روزرسانی انجام می‌دهید یا تغییراتی در سایت خود ایجاد می‌کنید، همیشه باید بررسی کنید که پیوندهای داخلی شما همچنان به درستی کار می‌کنند.

پیوندهای خارجی به وب‌سایت‌های دیگر اشاره می‌کنند و شما ممکن است روی صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهند کنترل نداشته باشید، اما در صورت خراب شدن پیوند، کنترل آن را دارید که آن را حذف کنید.

چگونه سرخوردگی بازدیدکنندگان به درد کسب و کار شما تبدیل می شود؟

خوب، بنابراین بازدیدکنندگان شما روی یک یا دو پیوند مرده در سایت شما کلیک می کنند. که نباید مشکل بزرگی باشد درست است؟ اشتباه! حتی بدون در نظر گرفتن پیامدهای SEO و لینک های مرده، ناامیدی بازدیدکنندگان شما به راحتی به درد کسب و کار شما تبدیل می شود.

هنگامی که یک بازدیدکننده روی پیوندی در صفحه شما کلیک می کند که آنها را به خطای وحشتناک 404 می برد، رایج ترین اتفاق بعدی این است که آنها سایت شما را ترک می کنند.

در بیشتر موارد، بازدیدکننده دکمه بازگشت را نمی‌زند و صفحه شما را مجدداً بازدید نمی‌کند.

اکنون، این در همه موارد صادق نیست، آن دسته از بازدیدکنندگان وفادار هستند که می‌دانند شما عادت به اشتراک‌گذاری پیوندهای بی‌فایده ندارید، اما برای بقیه… انتظار دارید که آنها را ترک کنند و دیگر برنگردند.

تمام بازدیدکنندگانی که با چند لینک شکسته از دست می‌دهید برابر است با سود از دست رفته کسب‌وکار شما. علاوه بر تأثیر مستقیم آن بازدیدکنندگان از دست رفته بر تجارت شما، آسیب غیرمستقیم می تواند حتی ویرانگرتر باشد!

خطاهای 404 و نرخ پرش شما

خطاهای 404 فقط ناامید کننده نیستند. آنها به نرخ پرش شما آسیب می رسانند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای رتبه بندی یک صفحه استفاده می کنند که یکی از این عوامل نرخ پرش است. نرخ پرش مقدار زمانی را که یک بازدیدکننده در صفحه شما می گذراند اندازه گیری می کند و اگر کاربر مدت زمان مشخصی را باقی نماند، در نظر گرفته می شود که از صفحه شما “پرش” کرده است.

وقتی گوگل یا سایر موتورهای جستجو تعداد زیادی کاربر را می بینند که از صفحه شما خارج می شوند، یک پرچم قرمز بالا می گیرد و صفحه شما و گاهی اوقات کل سایت نامربوط تلقی می شود.

سایر عواملی که هنگام مواجهه با خطای 404 باید در نظر گرفت

مشکلات زیادی وجود دارد که از وجود خطای 404 در سایت شما ناشی می شود و هر چه بیشتر باشد، مشکل بزرگتر می شود. از آنجایی که سئو بخش مهمی از هر کسب و کار موفقی است، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه لینک های شکسته می توانند بر تلاش های سئو شما تأثیر بگذارند.

رتبه بندی گوگل

نرخ پرش بالا، همانطور که در بالا ذکر شد، می تواند باعث کاهش رتبه در SERP های گوگل شود. اگر گوگل ببیند که کاربران در عرض چند ثانیه پس از بازدید صفحه شما را ترک می کنند، الگوریتم هایش طوری آموزش داده می شود که فرض کنند این به این دلیل است که کاربران آنچه را که به دنبال آن بودند پیدا نکرده اند، بنابراین، گوگل صفحه را به عنوان یک نتیجه مرتبط از جستجوها حذف می کند.

یکی دیگر از مسائلی که بر رتبه گوگل تاثیر می گذارد این است که صفحه شما به درستی ایندکس نشده است. گوگل از عنکبوت‌ها برای خزیدن در کل سایت شما استفاده می‌کند و اطلاعات ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کند که به غول موتور جستجو می‌گوید که سایت شما چه چیزی ارائه می‌دهد و درباره چه چیزی است. هنگامی که عنکبوت ها به یک پیوند شکسته می رسند، مانند برخورد با دیوار آجری است. بنابراین، اولین پیوند مرده تمام چیزی است که برای تسریع روند نمایه سازی در مسیرهای خود لازم است، که به نوبه خود، شانس شما را برای رتبه بندی بالا از بین می برد.

چه چیزی باعث خطاهای 404 می شود؟

لینک های شکسته دلیل خطای 404 هستند، اما دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود لینک خراب تلقی شود.
تغییر نام یا جابجایی یک صفحه وب و بی توجهی به تغییر پیوند داخلی
صفحه برای همیشه حذف یا منتقل شده است
آدرس صفحه تغییر کرده است، اما آدرس پیوند تغییر نکرده است
قرار دادن نادرست URL
عدم وجود ناوبری مناسب

چگونه لینک های شکسته را پیدا می کنید؟

هیچ کس نمی خواهد پیوندهای مرده یا شکسته در صفحه وب خود داشته باشد، اما همه صاحبان وب سایت برای بررسی آنها و حذف آنها وقت نمی گذارند. بررسی دستی لینک های شکسته می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص برای صاحبان سایت های بزرگ. خوشبختانه، راه‌های سریع و آسانی برای بررسی لینک‌های شکسته وجود دارد که به دانش فنی کمی نیاز دارد.

ابزارهای سئو برای لینک های شکسته
ابزارهای سئو، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین را آسان می کند، اما بخش سخت، یافتن ابزارهایی است که با نیازهای شما مطابقت دارند و در واقع کار می کنند. در زیر تنها تعدادی از گزینه‌های موجود وجود دارد.

گوگل وبمستر تولز
ابزار Google Webmaster هر پیوند شکسته ای را در داشبورد ابزار وب مستر شما نمایش می دهد. در گذشته، درک پیام‌های خطا دشوار بود، اما گوگل تغییرات اخیر را برای کمک به ایجاد پیام واضح‌تر حتی برای مالک وب‌سایت غیر فنی ایجاد کرده است.

جستجوگر پیوند
Link Checker نمای جامعی از لینک های شکسته در وب سایت شما ارائه می دهد. این ابزار بسیار موثر است اما ممکن است برای بسیاری از کاربران برای درک رابط خط فرمان بسیار فنی باشد.

SEO SiteCheckUp

دیدگاه‌ خود را بنویسید