7 گام اساسی برای یک استراتژی سئوی موثر

متخصصان حرفه ای سئو یا یک آژانس حرفه ای سئو هیچ کمپین “SEO” بهینه سازی موتور جستجو را بدون استراتژی سئوی سفارشی برای نیازهای مشتری خود “صاحب وب سایت”، اهداف مرتبط با رتبه بندی، حجم ترافیک و تبدیل با راه حل های بهینه سازی موتور جستجوی سفارشی آغاز نمی کنند. برای دستیابی به نتایج مطلوب.

استراتژی سئو  چیست

استراتژی سئو  طرح دقیق سئو است که شامل تمام زمینه‌های فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو برای وب‌سایت کسب‌وکار یا فروشگاه آنلاین تجارت الکترونیک شما است، به منظور افزایش عملکرد سئوی وب‌سایت و رتبه اول در نتایج جستجوی هدفمند.

در واقع استراتژی سئو باید شامل هزینه، زمان ، عملکردها ، بررسی ها می باشد . استراتژی سئو استاتیک و ثابت نیست و بنا بر بررسی و ممیزی ها قابل تغییر و ارتقاء می باشد .

 

#1. انجام ممیزی کامل سایت
#2. انجام تحقیقات برنامه ریزی شده کلمات کلیدی
#3. ایجاد محتوای با ارزش سئو بهینه شده
#4. ارائه بهترین تجربه جستجوی کاربر ممکن است
#5. استفاده از تکنیک لینک سازی مناسب
#6. اندازه گیری اثربخشی رویکرد SEO شما
شماره 7. به طور منظم وب سایت خود را بهبود و ارتقا دهید
چگونه یک استراتژی سئو موثر ایجاد کنیم؟
ایجاد یک استراتژی سئو کارآمد، چه برای یک وب سایت جدید، یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یا یک برنامه سئو دقیق برای یک تجارت کوچک که خواهان افزایش دید و ترافیک رایگان از موتورهای جستجو است، باید بر روی سه حوزه اصلی تمرکز کند:

SEO فنی یا تکنیکال سئو

اطمینان از انطباق با معیارهای موتورهای جستجو برای تجربه کاربری “UX”، امنیت، خزیدن و وضعیت نمایه سازی صفحات وب سایت شما و حفظ سطح مورد نیاز از انطباق پس از هر به روز رسانی الگوریتم موتور جستجو.

سئوی درون صفحه یا سئو داخلی

بهینه سازی محتوای وب سایت خود برای موتورهای جستجو در حالی که با هدف کاربر جستجو از بازدید از وب سایت شما مطابقت دارد، و همچنین اطمینان از سهولت پیمایش به دسته ها و صفحات مختلف محتوا در وب سایت شما.

سئوی خارج از صفحه یا سئو خارجی

 

افزایش اعتبار وب سایت خود با تولید لینک های با کیفیت بیشتر از وب سایت ها، وبلاگ ها و دایرکتوری های تجاری معتبر مرتبط، زیرا تعداد بک لینک های با کیفیت ارجاع به یک وب سایت مهم ترین معیار رتبه بندی برای موتورهای جستجو است.

یک کمپین سئو موفق اساساً بر توسعه یک استراتژی دقیق سئو با مراحل از پیش تعریف شده متکی است که جنبه های اصلی (سئوی فنی / سئو داخلی / سئو خارج از صفحه) فرآیند بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما و همچنین سفارشی سازی هوشمند را پوشش می دهد. و اجرای طرح سئوی شما

مراحل اصلی استراتژی سئو کارآمد

راه حل های دیجیتال مارکتینگ در دستیابی به مشتریان بالقوه هدف در تمامی پلتفرم های دیجیتال موثر بوده است، اما مزیت اصلی خدمات سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو این است که شما در زمان و موقعیت ایده آل به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا خواهید کرد.

زمانی که آنها به دنبال چیزی هستند که کسب و کار شما ارائه می دهد یا به دنبال آن هستند. پاسخ های مربوط به حوزه کسب و کار شما برای حل مشکلات فعلی و جلب رضایت مشتریان فعلی.

رسیدن به بالای نتایج جستجوی هدفمند برای مشتریان بالقوه منجر به ترافیک سودآورتر برای وب سایت شما از سوی خریداران بالقوه با انگیزه می شود که به اتخاذ یک برنامه سئوی مؤثر سفارشی بستگی دارد.

 

نمونه‌های استراتژی سئوی آنلاین زیادی برای وب‌سایت‌های جدید، وب‌سایت‌های موجود، وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای محلی یا کوچک و فروشگاه‌های آنلاین تجارت الکترونیک وجود دارد.

سئو سفارشی

ایجاد یک برنامه سئو سفارشی برای وب‌سایت شما بهترین انتخاب برای مطابقت با اهداف وب‌سایت شما از سرمایه‌گذاری زمان، تلاش است. و پول در استراتژی بازاریابی سئوی شما.

مراحل اصلی برای یک استراتژی سئو کارآمد عبارتند از:

#1. انجام ممیزی کامل سایت

اولین مرحله در استراتژی سئوی شما این است که با انجام یک ممیزی کامل سایت، نقاط قوت و ضعف وب سایت خود را مشخص کنید تا تصویر واضحی از نحوه سئو و بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو در مقایسه با وب سایت های رقیب ارائه دهید.

با استفاده از ابزارهای معتبر ممیزی سئو، اولین ارزیابی سایت و بررسی عمیق موارد زیر را انجام دهید:

  • وضعیت خزیدن و نمایه سازی صفحات وب سایت شما
  • موقعیت وب سایت در نتایج جستجوی هدفمند برای کلمات کلیدی خاص.
  • تجربه ناوبری وب سایت شما برای «کاربران موبایل یا دسکتاپ»
  • ساختار اتصال داخلی شما و همچنین پروفایل بک لینک شما
  • عناصر سئو روی صفحه (استفاده از کلمه کلیدی – عنوان ها – URL ها – توضیحات متا – عنوان ها – جایگزین تصویر)
  • سطح امنیت وب سایت شما
  • اثربخشی کلی سئوی وب سایت شما در مقایسه با رقبا

ممیزی کامل اولیه سایت یک گام ضروری در افزایش کارایی استراتژی سئوی شما است زیرا زمینه هایی را که برای ایجاد نتایج مطلوب نیاز به بهبود دارند را آشکار می کند.

#2. انجام تحقیقات برنامه ریزی شده کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یک گام مهم با اولویت بالا در انواع استراتژی های بازاریابی سئو است.

موثرترین کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و ایجاد محتوای ارزش افزوده که با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد انتخاب می کنید.

 

کل فرآیند بهینه سازی موتور جستجو

قبل از ادامه استراتژی سئو، مسئولیت اصلی شما در این مرحله ایجاد مجموعه ای از “فهرست کلمات کلیدی جستجو” برای توسعه محتوای وب سایت شما “صفحات محصولات یا خدمات – پست ها و راهنماهای وبلاگ” بر اساس حجم جستجوی ماهانه هر کلمه کلیدی و سطح رقابت است. برای مقام اول در نتایج جستجو

نمونه کار شما از لیست کلمات کلیدی جستجو باید شامل موارد زیر باشد:

کلمات کلیدی دم کوتاه (یک یا دو کلمه) برای محتوای صفحات محصول
کلمات کلیدی بلند (3-5 کلمه) برای محتوای وبلاگ
کلمات کلیدی مکان برای هدف قرار دادن نتایج جستجوی محلی، مانند “بهترین آژانس SEO در مصر” استفاده می شود.
سوالاتی که باید هنگام تلاش برای هدف قرار دادن سوالات جستجوی صوتی بپرسید
هنگامی که مجموعه خود را از عبارات جستجوی هدفمند مرتبط ساختید، آماده هستید تا به مرحله بعدی اجرای استراتژی سئوی خود بروید: ایجاد محتوای بهینه شده برای سئو که به نیازها و علایق مشتریان بالقوه شما صحبت می کند.

 

#3. ایجاد محتوای ارزشمند بهینه شده برای سئو

مطالب بهینه شده برای سئو که به «مشتریان آینده» کاربران جستجو ارزش می‌دهد، پل شما برای رسیدن به بالاترین رتبه در نتایج جستجوی هدفمند با راه‌حل‌های بازاریابی محتوای موفق است که با هدف کاربر جستجو مطابقت دارد، که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

اطلاعاتی: به دنبال راه حل برای یک موقعیت خاص.
ناوبری: تلاش برای دسترسی به صفحات یا وب سایت های مشخص.
تراکنشی: انجام یک فعالیت آنلاین، مانند خرید، رزرو، یا تماس تلفنی، یا یک اقدام آفلاین، مانند بازدید از یکی از فروشگاه‌ها یا شعب شرکت شما.
مرحله کنونی استراتژی سئو شما مستلزم ایجاد، انتشار و به روز رسانی محتوای بهینه شده برای سئو است که از طریق:

برجسته کردن مزایای رقابتی محصولات یا خدمات خود در هر نسخه از محصول
پاسخگویی به هر درخواست کاربر جستجو با قطعات محتوای خاص
با استفاده از راهنماها و مطالب وبلاگ برای پاسخ به مشکلات و جلب اعتماد کاربران جستجو، می توانید شایستگی خود را در صنعت شرکت خود نشان دهید.
استفاده از تصاویر بصری برای افزایش تعامل کاربران جستجو (نمودار، اینفوگرافیک، و ویدیوهای آموزشی).
استفاده از کلمات کلیدی خاص مکان برای بهینه سازی محتوا برای نتایج جستجوی محلی
استفاده از ترافیک ارگانیک تولید شده با ارائه آهنرباهای سرب مانند آزمایش های رایگان، فرم های ساده تولید سرنخ و بسیاری از انتخاب های ارتباطی.
ایجاد محتوای با ارزش افزوده متقاعد کننده که به طور منظم به روز می شود، جزء مهمی از استراتژی سئوی کسب و کار شما برای جلب اعتماد موتورهای جستجو و کاربران جستجویی است که «مشتریان بالقوه» هستند.

#4. ارائه بهترین تجربه جستجو برای کاربر

گام بعدی در اجرای استراتژی سئوی شما این است که اطمینان حاصل کنید که همه بازدیدکنندگان وب سایت، چه کاربران جستجو، چه بازدیدکنندگان بازگشتی یا بازدیدکنندگان ارجاعی از سایر وب سایت ها و پلت فرم های رسانه های اجتماعی، بهترین تجربه کاربری ممکن را داشته باشند.

در طول این مرحله، تلاش شما باید بر روی بهبود ساختار ناوبری وب سایت شما متمرکز شود تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی صفحات وب سایت شما را بخزند و فهرست کنند و بازدیدکنندگان وب سایت بتوانند به راحتی به صفحات مورد نظر برسند، محتوای ایجاد شده را مصرف کنند و تبدیل های مورد نظر را تکمیل کنند. خرید – پر کردن انجمن‌ها» با تلاش و زمان بسیار کمتر از طریق:

تجربه ناوبری که سازگار با موبایل است (طراحی پاسخگو – محتوای متنی و بصری مقیاس پذیر – عناصر قابل کلیک)
پیوندهای داخلی به صفحات محصول و محتوای مرتبط “از صفحات معتبر تا صفحات کم اعتبار” ارائه شده است.
سرعت بارگذاری بالا برای صفحات وب سایت شما از همه دستگاه ها در سراسر جهان
اطلاعات ارتباطی و گزینه هایی که به راحتی در دسترس هستند
ایمن نگه داشتن پایگاه های داده و فعالیت های مالی وب سایت شما
تجربه کاربری خوب (UX) بازدیدکنندگان وب سایت شما سیگنال مهمی برای موتورهای جستجو هنگام تعیین رتبه وب سایت شما در نتایج جستجوی هدفمند است. در نتیجه، اطمینان از تجربه کاربری بهینه برای کاربران جستجو بر اثربخشی استراتژی سئوی شما تأثیر خواهد داشت.

#5. بکارگیری استراتژی ساخت لینک مناسب

در حالی که کیفیت محتوا و تجربه کاربر فاکتورهای مهم رتبه بندی برای موتورهای جستجو هستند، تعداد بک لینک های با کیفیتی که به وب سایت شما ارجاع می دهند نیز یک فاکتور رتبه بندی مهم است که اعتبار وب سایت شما را بر اساس تعداد بک لینک های با کیفیت از وب سایت ها، وبلاگ ها و وبلاگ های مرتبط به موتورهای جستجو نشان می دهد. دایرکتوری های تجاری

کارآمدی استراتژی لینک سازی کاربردی شما در ایجاد فرصت های مستمر برای دریافت بک لینک های با کیفیت بیشتر و ترافیک ارجاعی وب سایت های معتبر مرتبط از طریق ایجاد محتوای ارزشمند، علاوه بر فهرست کردن وب سایت شما در فهرست های تجاری داخلی و بین المللی، تأثیر بسزایی در موفقیت دارد. طرح بازاریابی سئوی کسب و کار شما

لینک بیلدینگ چالش برانگیزترین بخش اجرای یک استراتژی سئوی برنامه ریزی شده است، و اگر تیم بازاریابی داخلی شما مهارت ایجاد و پیاده سازی efi را داشته باشد، اغلب لازم است از یک کسب و کار با تجربه بازاریابی سئو کمک بگیرید.

استراتژی ساخت لینک

 

#6. اندازه گیری عملکرد استراتژی سئو    SEO شما

فرآیند بهینه‌سازی موتور جستجو فرآیندی طولانی‌مدت است که نیازمند تلاش‌های مداوم و همچنین ارزیابی‌های مکرر «ماهانه» از کارایی استراتژی سئوی شما با استفاده از داده‌های معتبر و پلت‌فرم‌های تحلیلی مانند گزارش‌های Google Analytics است.

موارد زیر معیارها و متغیرهای اولیه ای است که باید هنگام ارزیابی استراتژی بازاریابی سئو خود در نظر بگیرید:

در نتایج جستجوی هدفمند، رتبه فعلی وب سایت شما در مقابل. رتبه بندی قبلی
هر ماه، حجم ترافیک ارگانیک تولید می شود.
معیارهای تجربه کاربر (مدت زمان جلسه – تعداد صفحات بازدید شده در هر جلسه – نرخ پرش – میانگین زمان بارگذاری)
هر ماه، تعداد لینک های ورودی با کیفیت به دست می آید
معیارهای تبدیل (سرنخ های تولید شده – خریدهای انجام شده – ROI)
این شاخص ها تصویر واضحی از اثربخشی رویکرد بازاریابی سئو کلی شما و اینکه آیا این یک گزینه مناسب برای دستیابی به نتایج دلخواه است را ترسیم می کند.

شماره 7. بهبود و به روز رسانی وب سایت خود به طور منظم

برای حفظ رتبه مطلوب در نتایج جستجو، به دلیل به روز رسانی های مکرر در هر الگوریتم موتورهای جستجو و افزایش تعداد رقبایانی که برای آن مبارزه می کنند، باید به طور منظم وب سایت خود را بهبود بخشید و محتوای وب سایت خود را با محتوای جدید یا به روز به روز کنید. موقعیت های اول در نتایج جستجوی هدفمند

تا زمانی که وب سایت خود را به طور منظم به روز می کنید و بهترین شیوه های سئو را دنبال می کنید، پیامدهای استراتژی سئو کارآمد شما نتایج پایدار طولانی مدت ترافیک سودآور رایگان ارگانیک به وب سایت یا تجارت الکترونیک شما خواهد بود.

خلاصه
خلاصه زمانی که نوبت به اجرای یک استراتژی سئوی موثر می‌رسد، بهترین گزینه همکاری با یک آژانس با تجربه سئو با تیمی اختصاصی از متخصصان سئو حرفه‌ای است که خدمات بازاریابی حرفه‌ای سئوی مقرون‌به‌صرفه را ارائه می‌دهند تا یک استراتژی سئوی سفارشی مناسب برای نیازهای وب‌سایت شما ایجاد و پیاده‌سازی کنند. اهداف مورد نظر از رتبه بالاتر در نتایج جستجوی هدفمند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید