آیا سئو می تواند وب سایت شما را برای همیشه خراب کند؟

آیا سئو می تواند وب سایت شما را برای همیشه خراب کند؟ سئوال عجیبی است، اما بیائید کمی در مورد آن صبحت کنیم.

درست است که اگر سئو سایت را با تاکتیک های اشتباه تمرین کنید یا اگر عمداً سعی کنید رتبه خود را به روشی غیرمنصفانه یا غیر طبیعی دستکاری کنید، سایت شما می تواند جریمه شود. اما آیا این امر می تواند برای همیشه وب سایت شما را خراب کند یا شانس شما را برای موفقیت درازمدت بازاریابی فلج کند؟

سئو کلاه سیاه آنچیزی است که باید در مورد آن بیشتر بدانید و البته از آن اجتناب کنید.

 

مطلب مرتبط: سئو کلاه سیاه چیست – تاکتیک های سئو کلاه سیاه کدام است و چرا باید از آنها دوری کنید.

با وجود سابقه طولانی این استراتژی و در دسترس بودن فراوان آموزش ها و راهنماها در مورد این موضوع، هنوز سردرگمی و ترس غیرمنطقی زیادی در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وجود دارد. درست است که اگر سئو سایت را با تاکتیک های اشتباه تمرین کنید یا اگر عمداً سعی کنید رتبه خود را به روشی غیرمنصفانه یا غیر طبیعی دستکاری کنید، سایت شما می تواند جریمه شود. اما آیا این امر می تواند برای همیشه وب سایت شما را خراب کند یا شانس شما را برای موفقیت درازمدت بازاریابی فلج کند؟

سئو چیست؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم، در صورتی که شما ناآشنا هستید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مجموعه ای از استراتژی هایی است که می توانید برای افزایش رتبه کسب و کار خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده کنید. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، دید بیشتری خواهید داشت و افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند.

مطلب مرتبط: سئو چیست؟

شما می توانید این کار را با استفاده از الگوریتم رتبه بندی گوگل (و اتفاقاً الگوریتم های رتبه بندی سایر موتورهای جستجو) انجام دهید. گوگل ترجیحاً وب‌سایت‌هایی را رتبه‌بندی می‌کند که سطح اعتبار و اعتماد بالایی دارند. اساساً، سئوی مدرن تماماً در مورد بهبود اعتماد درک شده است. شما می توانید این کار را با نوشتن محتوای عالی، بهبود عملکرد سایت و ایجاد بک لینک با وب سایت های شخص ثالث بالا انجام دهید.

پنالتی ها و پتانسیل کاهش رتبه
پس چرا این نگرانی؟

در اینجا یک خلاصه ساده است. راه های خوب و بد برای تمرین سئو وجود دارد. اگر روش های بد را تمرین کنید و گرفتار شوید، ممکن است با جریمه قابل توجهی روبرو شوید.

 

گوگل انگیزه دارد تا کسب و کارها را از دستکاری مصنوعی در رتبه بندی خود منصرف کند. این باید منطقی باشد. گوگل می‌خواهد معتبرترین وب‌سایت‌ها را رتبه‌بندی کند، نه وب‌سایت‌هایی که در تظاهر به قابل اعتماد بودن فوق‌العاده خوب هستند.

بر این اساس، دو نوع به اصطلاح “جریمه” وجود دارد که سایت شما می تواند در جستجوی رتبه های بالاتر با آن مواجه شود. اگر الگوریتم گوگل تشخیص دهد که شما در حال انجام اقدامات مبهم هستید، مانند پنهان کردن کلمات کلیدی در پس‌زمینه سایت، نوشتن محتوای بد یا ارسال عمدی لینک‌ها، رتبه‌هایی کسب نخواهید کرد و حتی ممکن است آن‌ها را از دست بدهید. این تمایل به تدریج و متناسب با اعمال شما اتفاق می افتد.

یک اقدام دستی Google نیز وجود دارد که توسط انسانی که متوجه فعالیت های فاحش در وب سایت شما می شود، اعمال می شود. اگر می‌خواهید از مردم کلاهبرداری کنید یا اگر در شیوه‌های بد سئوی خود بسیار تهاجمی هستید، ممکن است با این نوع جریمه روبرو شوید – اما به ندرت اتفاق می‌افتد.

چرا سایت شما نمی تواند برای همیشه خراب شود

بنابراین آیا این جریمه‌ها می‌توانند برای همیشه وب‌سایت و پتانسیل دید شما را خراب کنند؟

پاسخ منفی است و به چند دلیل:

موتورهای جستجو تنها راه برای ایجاد ترافیک نیستند. اول، موتورهای جستجو تنها راه برای ایجاد ترافیک به یک وب سایت نیستند. حتی اگر به‌طور کامل از فهرست Google حذف شده باشید، می‌توانید از طریق استراتژی‌های دیگر راهی برای پیشرفت پیدا کنید.

جریمه های الگوریتمی اغلب جزئی هستند. هنگامی که یک الگوریتم یک قطعه از محتوای با کیفیت پایین را در سایت شما تشخیص می دهد یا برخی تخلفات جزئی دیگر را تشخیص می دهد، شما به طور کامل از رتبه بندی حذف نخواهید شد – در واقع، ممکن است تنها یک یا دو رتبه را کاهش دهید. این “مجازات”، اگر حتی بتوانید آنها را اینگونه بنامید، اغلب جزئی هستند و معمولاً نتیجه یک تغییر الگوریتم هستند.

جریمه های الگوریتمی را می توان معکوس کرد. حتی در مواردی که این مجازات‌ها جزئی نیستند، برگشت آن‌ها نسبتاً آسان است. حذف لینک های بد، ایجاد لینک های جدید و خوب و صیقل دادن محتوای سایت شما به راحتی می تواند شما را در موقعیت بهتری قرار دهد.

اقدامات دستی بسیار نادر است. اقدامات دستی Google بسیار نادر است. شما احتمالاً با آن روبرو نخواهید شد مگر اینکه عمداً کار اشتباهی انجام دهید. و اگر شما درگیر این نوع رفتار هستید، احتمالاً مجازات آن مستحق است.

اقدامات دستی به شما فرصتی برای بازیابی می دهد. حتی اگر با یک اقدام دستی روبرو شوید، این فرصت را خواهید داشت که به آن رسیدگی کنید. در نهایت، سایت شما می تواند بازیابی کامل را انجام دهد.

همیشه می توانید یک دامنه جدید راه اندازی کنید. و حتی اگر سایت شما به نحوی کاملاً شکست بخورد، همیشه می توانید با یک دامنه جدید از نو شروع کنید.

نکات کلیدی برای جلوگیری از جریمه های سئو

اجتناب از جریمه در سئو بسیار ساده است:

با شرکای معتبر کار کنید. فقط با شرکای SEO که می شناسید و به آنها اعتماد دارید کار کنید. کلاهبرداران و متخصصان کلاه سیاه زیادی وجود دارند – اما شناسایی آنها نسبتاً آسان است.

بر کیفیت و ارزش تمرکز کنید. تمام تلاش‌های سئوی شما باید بر ارائه کیفیت و ارزش به کاربرانتان متمرکز شود، از تولید محتوا گرفته تا استراتژی ساخت لینک.

زودتر به مشکلات توجه کنید و به آنها رسیدگی کنید. اگر متوجه کاهش رتبه خود شدید

یا افت ناگهانی ترافیک، بررسی کنید و فوراً اقدامات اصلاحی انجام دهید.

 

اگر از این قوانین پیروی کنید، حتی از جزئی ترین مجازات ها هم نباید ترسید. احتمال اینکه سایت شما کاملاً خراب شود تقریباً صفر است. متأسفانه، روزهای پر هرج و مرج اولیه سئو، شهرت این استراتژی را احتمالاً برای همیشه لکه دار کرده است – اما اگر بر محتوای با کیفیت تمرکز می کنید، دلیلی برای نگرانی در مورد بازخورد منفی وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید