10 نکته برای بهینه سازی آدرس های اینترنتی سایت (URL)

شما باید URL های خود را برای سئو بهینه کنید. موتورهای جستجو به URL و آدرس های سایت توجه می کنند .

در حالی که می توان آن را فقط به عنوان یک اطلاعات کوچک در مورد مکان یک صفحه وب دید، حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است. در واقع، URL ها اطلاعاتی را در مورد محتوای یک صفحه، زمینه و هدف آن در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. URL ها از عوامل مختلفی تشکیل شده اند که همه آنها معنی دار نیستند. اما در اینجا 10 مورد از مهم‌ترین مواردی که باید از آنها مراقبت کنید وجود دارد که می‌توانند بر رتبه‌بندی و دیده شدن شما تأثیر بگذارند.

چگونه URL های خود را بهینه کنیم؟

  1. URL ها باید برای همه قابل خواندن باشد

    هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو باید بتوانند URL شما را بخوانند. موتورهای جستجو به عنوان خواننده، کلمات URL خود را بخوانید تا بدانید صفحه قرار است در مورد چه چیزی باشد. به همین دلیل است که باید از URL های تولید شده به صورت پویا استفاده کنید و آنها را سفارشی کنید تا درک کاملی از محتوا و هدف خود داشته باشید.
    مثال: اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیک هستید که کت چرم مشکی می فروشید، باید URL صفحه اختصاصی را به این صورت بنویسید:
    http://yourdomain.com/black-leather-jacket و نه به این صورت:
    http://yourdomain.com/index.php?=5754225=t44=?p=987

  2. محتوای خود را سازماندهی کنید (Organize your content)

    نحوه نگارش URL اطلاعاتی را در مورد اهمیت آن است . در واقع، موتورهای جستجو، صفحات وب را در پوشه ریشه به عنوان محتوای برتر در نظر می گیرند که باید نسبت به سایر موارد در اولویت قرار گیرند. به همین دلیل است که باید URL های خود را دسته بندی کنید تا به وضوح مشخص کنید .
    مثال: http://yourdomain.com/specific-keyword اعتبار بیشتری نسبت به http://yourdomain.com/category/specific-keyword و بیشتر از http://yourdomain.com/category/subcategory/specific-keyword خواهد داشت

     

3 از حروف بزرگ استفاده نکنید.

حروف بزرگ می تواند موتورهای جستجو و خوانندگان را گیج کند زیرا می تواند درک آن را دشوارتر کند.

4 خط فاصله را به زیرخط ترجیح دهید

اگر می خواهید URL خود را بهینه کنید، نحوه جداسازی کلمات مهم است. در واقع، ربات‌های گوگل طوری تنظیم شده‌اند که خط فاصله را بخوانند و زیرخط را نخوانند. اگر می خواهید شانس کسب رتبه داشته باشید، باید این قانون را اعمال کنید.
مثال: http://yourdomain.com/red-couch
و نه http://yourdomain.com/red_couch

URL های موبایل خود را به نقشه سایت اضافه کنید

این یک راه خوب برای اطلاع دادن به موتورهای جستجو است که کدام صفحات وب برای موبایل سازگار هستند و کدام یک نیستند. به نظر می‌رسد که این اولین‌ها از زمان به‌روزرسانی موبایل Google در SERP رتبه بالاتری دارند. حتی اگر برخی از کارشناسان می گویند که URL های واکنش گرا نیازی به اضافه شدن به نقشه سایت ندارند، انجام این کار ایمن تر است.

6 کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید
سعی کنید کلمه کلیدی اصلی خود را در URL های خود قرار دهید. حتی اگر در بیشتر موارد نمی توان این کار را در صفحه اصلی خود انجام داد، روی ادغام کلمه کلیدی مورد نظر خود در ارتباط با صفحات محصول یا دسته بندی خود تمرکز کنید.

URL های ناامن را با robots.txt مسدود کنید
URL های بد می توانند باعث جریمه موتورهای جستجو شوند اگر URL های تکراری را برای مثال یا سایر URL های بهینه نشده را فهرست کنند. به عنوان مثال، می توانید ویژگی هایی داشته باشید که فیلترهایی را در وب سایت خود ایجاد می کنند که URL های پویا و تکراری ایجاد می کنند. بنابراین می توانید آن URL های اضافی را با استفاده از robots.txt مسدود کنید.

URL های خود را متعارف کنید (Canonicalize your URLs)

برخی از صفحات گاهی اوقات می توانند محتوای تکراری ایجاد کنند، زمانی که آنها صفحات پویا با فیلتر هستند. راه جلوگیری از این عمل، استفاده از URL های متعارف است. اگر می‌خواهید یک URL خاص به یک URL ترجیح داده شود، می‌توان از این تگ استفاده کرد، حتی اگر دیگران به همان محتوا هدایت شوند. در این مورد، شما باید یک عنصر پیوند rel=”canonical” را در سر صفحه هر صفحه با محتوای مشابه اضافه کنید.
مثال: <link rel=”canonical” href=”http://yourdomain.com/red-couch” />
همچنین، باید دامنه دلخواه URL خود را تنظیم کنید. در واقع موتورهای جستجو www، https، غیر www و غیره را به عنوان وب سایت های مختلف درک می کنند و سپس این محتوا را به عنوان تکراری دسته بندی می کنند.
راه دیگر برای جلوگیری از تکراری این است که پارامترهای پویا خود را تنظیم کنید و به موتورهای جستجو بگویید چه زمانی باید آن پارامترها را نادیده بگیرند. این می تواند در مورد صفحه بندی یا شناسه جلسه باشد.

ریدایرکت 301 را برای URL های شکسته فراموش نکنید

اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر URL صفحه دارید، فراموش نکنید که مکان جدید آن را به موتورهای جستجو اطلاع دهید. در واقع، این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو آن صفحه را ایندکس کرده باشند. شما نمی‌خواهید آب پیوند را از یک صفحه با رتبه خوب از دست بدهید، به همین دلیل است که باید تغییر مسیر 301 را در مکان URL قدیمی پیاده‌سازی کنید تا به ربات‌های Google مقصد URL جدید خود را اطلاع دهید.

از فاویکون اضافه کنید
حتی اگر تاثیر مستقیمی در سئو بر روی رتبه بندی شما نداشته باشند، فاویکون ها مزایای زیادی دارند. این نماد کوچک در کنار URL شما در مرورگر به تشخیص بهتر مارک وب سایت شما کمک می کند. همچنین دسترسی به وب سایت شما در نشانک ها آسان تر است. بنابراین به توسعه دیده شدن برند شما کمک می کند

دیدگاه‌ خود را بنویسید