صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) – با کلمات کلیدی مرتبط ، صفحه اول گوگل را برای شما مهیا می کنیم، بیشترین بازدیددر صفحه اول گوگل می باشد .

 

 

SERP مخفف شده عبارت ” Search Engine Results Page” به معنای صفحه نتایج موتورهای جستجو می باشد.

صفحه ای که موتور جستجو پس از ارسال درخواست کاربر توسط کاربر باز می گردد. علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک ، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) معمولاً شامل تبلیغات جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. به لطف بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، موقعیت رتبه بندی در SERP می تواند بسیار رقابتی باشد زیرا کاربران به احتمال زیاد بر روی نتایج بالای صفحه کلیک می کنند.

با راه اندازی نشانه گذاری طرح ، SERP ها برای پیش بینی نیازهای کاربر بسیار پیچیده تر می شوند.

به صورت ساده تر SERP شامل صفحات سئو شده و تبلیغات کلیکی ( پولی ) گوگل می باشد . به نتایج غیر پولی ، نتایج ارگانیک نیز گفته می شود. SERP اصطلاح پر مصرفی در اصطلاحات تخصصی سئو می باشد.


صفحه اول گوگل بالاترین نتایج را صفحه نتایج موتورهای جستجو

بیش از 90 درصد ترافیک مصرف کننده به وب سایت هایی می رود که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل  ( صفحه اول گوگل ) قرار دارند. اگر وب سایت شما هنوز آنجا نیست ، نگران نباشید. استراتژی هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش رتبه خود استفاده کنید ، اما ابتدا باید درک کنید که صفحات نتایج موتورهای جستجو چیست و چگونه نتایج را رتبه بندی می کنند.

صفحه نتایج موتورهای جستجو چیست؟

صفحه نتایج موتورهای جستجو یا SERP ، صفحه ای است که پس از وارد کردن پرس و جو در گوگل ، یاهو یا هر موتور جستجوی دیگر مشاهده می کنید. طراحی SERP موتورهای جستجو متفاوت است ، اما از آنجا که گوگل محبوب ترین است – بیش از 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارد – ما بر روی ویژگی ها و الگوریتم های آنها تمرکز می کنیم.

انواع مختلف جستجوها چیست؟

ویژگی های SERP که پس از جستجو نمایش داده می شوند به نوع جستجوی وارد شده بستگی دارد. عبارتهای جستجو معمولاً در 1 از 3 دسته قرار می گیرند: ناوبری ، اطلاعاتی یا معامله ای.

پرس و جوهای ناوبری

پرس و جوهای پیمایش زمانی رخ می دهد که شخصی به دنبال وب سایت خاصی است اما نشانی اینترنتی کامل سایت را تایپ نمی کند. مگر اینکه جستجوگر به طور خاص به دنبال شما باشد ، رسیدن به صفحه اول این نتایج دشوار است.

برای استفاده از پرس و جوهای ناوبری برای سایت خود ، خرید تبلیغات برای کلمات کلیدی مورد نظر خود را در نظر بگیرید – برای مثال نام کسب و کار خود ، به عنوان مثال.

 

پرسش های اطلاعاتی

یک فرد وقتی می خواهد چیزی را بیاموزد ، مانند اطلاعات پیش زمینه در مورد یک موضوع یا نحوه انجام یک کار خاص ، یک پرسش اطلاعاتی می کند.

جستجوگر معمولاً به دنبال خرید نیست ، اما محتوای مناسب اغلب آنها را به سمت مارک خاصی سوق می دهد.

به همین دلیل بسیار مهم است که محتوای مرتبط با نیازها ، نیازها و علایق مخاطبان مورد نظر خود ایجاد کنید.

افزودن محتوای چند رسانه ای به سایت شما می تواند روشی موثر  برای ایجاد ترافیک از درخواست های اطلاعاتی باشد. در اینجا چند نمونه رایج برای بررسی وجود دارد.

  • ویدئویی چگونه باید شامل نام محصول یا خدمات شما باشد
  • یک پست وبلاگ آموزشی با نکات مفید برای مخاطبان خود
  • اینفوگرافیک قابل اشتراک گذاری
  • راهنمای قابل بارگیری یا کاغذ سفید

 

پرس و جوهای معامله ای

مردم وقتی به خرید چیزی مانند محصول خاصی یا کالایی از یک گروه وسیع فکر می کنند ، سئوالات مربوط به معاملات را انجام می دهند. پرس و جوهای معاملاتی بیشترین درآمد را دارند ، بنابراین کلمات کلیدی پیشنهادات زیادی برای نقاط پرداخت به ازای کلیک دارند. این بدان معناست که علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک برای پرس و جوهای معاملاتی ، افراد نتایج پولی مربوطه را نیز مشاهده خواهند کرد.

تبلیغات پولی در بین مشاغل محبوب است زیرا موثر هستند. بر اساس تحقیقات گروه تبلیغات آنلاین WordStream ، تقریبا 65 درصد از کلیک ها روی SERP های معاملاتی در تبلیغات پولی انجام می شود.

 

تبلیغات پولی در مقابل لیست های ارگانیک

لیست های پولی و ارگانیک در Google SERP بسیار شبیه به نظر می رسند. و از آنجا که هر کدام می توانند به شما در افزایش بازدیدکنندگان از سایت شما کمک کنند ، باید یک استراتژی ایجاد کنید که شامل هر دو باشد.

 

مزیت تبلیغات پولی و جایگاه آگهی ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو

Google تبلیغات پولی را در بالای صفحه نتایج جستجو قرار می دهد ، معمولاً 4 تبلیغ در رایانه رومیزی و 3 تبلیغ در مرورگر تلفن همراه نمایش داده می شود. به طور معمول بیش از 4 کسب و کار برای جستجوی کلمه کلیدی یکسان رقابت می کنند ، بنابراین Google باید تعیین کند که کدام تبلیغات در صفحه اول نتایج قرار می گیرند.

فاکتورهای تصمیم گیری گوگل در تبلیغات گوگل

برای تصمیم گیری ، گوگل چندین فاکتور را در نظر می گیرد:

  • مبلغ پیشنهاد
  • کیفیت صفحه افراد که روی تبلیغ شما کلیک می کنند.
  • کیفیت خود آگهی.
  • ارتباط آن با جستجو مشخص می شود.
  • اگر گوگل به این نتیجه برسد که سایت شما بهتر و مرتبط تر از رقبا است ، در صفحه اول ظاهر می شوید.

 

ارزش فهرست های ارگانیک در  serp

لیست های ارگانیک از طریق بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، مجموعه ای از تکنیک های همیشه در حال تغییر که می توانید برای کمک به رتبه بندی سایت خود در SERP ها استفاده کنید ، جای خود را به دست می آورند.

مانند تبلیغات پولی ، برای داشتن رتبه بندی ارگانیک خوب ، باید یک سایت با کیفیت بالا داشته باشید.

با این حال ، قوانین کمتر صریح هستند.

گوگل دائماً الگوریتم خود را تغییر می دهد تا بهترین نتایج را ارائه دهد ، بنابراین مهم است که از بروزرسانی های جدید یا آینده مطلع باشید.

 

SERP چه ویژگی هایی دارد؟

SERP امروزی از نظر بصری بیشتر از سالهای گذشته است. علاوه بر نتایج جستجوی عمومی که به سادگی نام سایت و فراداده را نشان می دهد ، جستجوها همچنین می توانند تصاویر ، پیشنهادات خرید ، توییت ها یا کارت های اطلاعاتی را بازگردانند. هر ویژگی به طور کلی در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

  • ویژگی های نمودار دانش: اینها در یک صفحه یا کادر در SERP ، اغلب در سمت راست ظاهر می شوند.
  • قطعات غنی: اینها تصاویری اضافی به نتیجه می افزایند ، مانند ستاره ها در بررسی محصولات یا عکس ها در نتایج اخبار.
  • نتایج پولی: می توانید با پیشنهاد کلمات کلیدی مربوطه این موارد را خریداری کنید. نتایج پولی شامل یک برچسب در بالا می شود تا مشخص شود که نتیجه یک تبلیغ است.
  • نتایج جهانی: اینها نتایج خاصی هستند که در کنار نتایج ارگانیک ظاهر می شوند.
    در زیر لیستی از ویژگی هایی است که ممکن است در SERP مشاهده کنید. اگر می خواهید صفحه شما به عنوان یک ویژگی خاص نمایش داده شود ، به این فکر کنید که چگونه می توانید سایت خود را برای دستیابی به آن تجدید نظر کرده و سازماندهی کنید.

 

تبلیغات گوگل

Google Ads ، که قبلاً با تبلیغات کلیکی گوگل یا گوگل ادوردز googole ad words  شناخته می شد

اغلب در بالا یا پایین SERP ظاهر می شود. دریافت آگهی در پایین صفحه آسان تر است ، اما در بالا بازدیدهای بیشتری خواهید داشت.

رسیدن به بالای SERP به یک سایت با کیفیت بالا و گاهی اوقات ، بسته به میزان رقابت کلمات کلیدی ، به قیمت بالا در ازای هر کلیک نیاز دارد.

در حالی که تلاش برای آگهی برتر نیاز به تلاش بیشتر و اغلب قیمت بالاتر دارد ، مزایای قابل توجهی نیز دارد: افراد قبل از هرگونه جستجوی ارگانیک ، تبلیغ شما را مشاهده می کنند.

 

قطعه ویژه یا Featured snippet در صفحه نتایج موتورهای جستجو

قطعه برجسته یا Featured snippet در SERP در کادر جدا از لیست نتایج جستجو ظاهر می شود. چشم را به خود جلب می کند زیرا محتوایی را از سایت نمایش می دهد که شامل کلمات کلیدی قابل جستجو است. اگر افراد اطلاعات نمایش داده شده را مفید بدانند ، به احتمال زیاد روی آن پیوند کلیک می کنند.

یک سایت قبلاً باید در صفحه اول نتایج جستجو باشد تا یک قطعه برجسته را بدست آورد ، بنابراین رسیدن به این نقطه عطف باید اولویت اصلی شما باشد. در عین حال ، مطمئن شوید که محتوای صفحه شما آموزنده است و شامل کلمات کلیدی مورد نظر است.

 

بسته تصویر Image pack

هنگامی که الگوریتم گوگل تعیین می کند که اطلاعات بصری به طور خاص برای یک جستجو مناسب است ، SERP شامل یک ردیف از تصاویر و یک کلیک برای جستجوی تصاویر Google خواهد بود.

گوگل از الگوریتم متفاوتی برای تصاویر نسبت به محتوای نوشته شده استفاده می کند ، اما رعایت بهترین شیوه های زیر می تواند به موتورهای جستجو در یافتن و رتبه بندی محتوای تصویر شما کمک کند.

حتما استفاده کنید:

  • نام فایلهای دقیق و توصیفی
  • زیرنویس تصویر و متن جایگزین
  • متن مربوطه
  • عنوان صفحه دقیق و جذاب
  • آدرس صفحه قابل خواندن
  • عکسهای مستطیلی با اندازه و ابعاد متوسط ​​(در نظر بگیرید 16×9 ، 4×3 و مربع)
  • و اگر بتوانید تصویر خود را در سایت های دیگر جاسازی کنید ، شانس بیشتری برای ظاهر شدن در بسته تصویر SERP خواهید داشت.

 

مقالات عمیق In-depth articles

گوگل مقالات عمیقی را برای دیده شدن قطعات با فرم بلندتر که حاوی محتوای همیشه سبز هستند ، راه اندازی کرد. آنها لزوما جدیدترین یا به روزترین مقالات نیستند ، اما دارای اطلاعاتی هستند که قدیمی نمی شوند و اغلب توسط نویسندگان معتبر نوشته شده یا توسط نشریات معتبر منتشر شده اند.

در سال 2019 ، مردم متوجه شدند که جعبه مقالات عمیق دیگر ظاهر نمی شود. به گفته گوگل ، این مقالات از بین نرفته و هنوز مورد اولویت قرار می گیرند ، اما دیگر بخش جداگانه ای ندارند.

 

کارت دانش Knowledge card

کارت دانش یا Knowledge card یک جعبه در SERP است که حقایق منتخب را در مورد موضوع جستجو شده ، شبیه به صفحه مینیاتوری ویکی پدیا ، نمایش می دهد. گوگل این حقایق را از کتابخانه ای با بیش از 3.5 میلیارد نقطه داده استخراج می کند.

آنها برای پرس و جوهای اطلاعاتی مفید هستند زیرا نه تنها اطلاعات درخواستی را ارائه می دهند ، بلکه ارتباطاتی را نیز که جستجوگر در ابتدا به آن توجه نکرده بود ، ارائه می دهند. به عنوان مثال ، در کارت دانش مت گرونینگ ، خالق سیمپسون ها ، ممکن است پیوندهایی به کتابهایی که او نوشته است و نمایه های صداپیشگان برنامه IMDb را مشاهده کنید.

 

پنل دانش Knowledge panel در نتایج گوگل

یک پانل دانش Knowledge panel مانند یک کارت دانش است اما بیشتر هدفمند است. به عنوان مثال ، جستجوی ناوبری برای یک رستوران خاص ، ممکن است یک پنل اطلاعاتی را که شامل آدرس ، شماره تلفن ، وب سایت و ساعات بازدید عمومی رستوران است ، بازگرداند.

بسته محلی در نتایج گوگل Local pack

یک بسته محلی هنگامی ظاهر می شود که شخصی یک پرس و جو با نام مکان وارد کند یا زمانی که الگوریتم Google متوجه می شود که مورد جستجو شده در نزدیکی موجود است.

بسته محلی به صورت یک نقشه با پین هایی نشان داده می شود که نشان دهنده مشاغل مرتبط با عبارت جستجو است. در زیر نقشه ، Google نام ، رتبه بندی و اطلاعات تماس برای مشاغل مشخص شده را فهرست می کند.

به عنوان مثال ، جستجوی “داروخانه ها” ممکن است یک بسته محلی را که محل نزدیکترین داروخانه ها را به همراه اطلاعات تماس آنها به شما نشان می دهد ، بازگرداند.

 

بسته تیزر محلی Local teaser pack در SERP

بسته تیزر محلی مانندLocal teaser pack بسته محلی است اما اطلاعات بیشتری در مورد هر مشاغل دارد. اگر روی عکس کنار نام یک شرکت کلیک کنید ، می توانید جزئیات مربوط به فروش آن را مشاهده کنید.

 

جعبه خبر News box در SERP

اگر یک جستجو نتایج خاص زمان و/یا اخبار اخیر را نشان دهد ، جعبه های خبری News box ظاهر می شود. این که آیا شما یک وب سایت خبری کامل دارید یا فقط بخشی برای اخبار دارید ، می توانید سایت خود را به مرکز ناشران اخبار Google ارسال کنید. الگوریتم خبری گوگل به طور خودکار صفحات مورد قبول را خزنده می کند ، بنابراین در صورت داشتن محتوای مناسب ، جعبه اخبار راهی عالی برای به دست آوردن بازدیدها است.

 

پرسش های مرتبط Related questions

برای هر جستجو ، دسته ای از جستجوهای مشابه وجود دارد که از کلمات مختلف استفاده می کنند. Google اغلب این موارد را در SERP تحت عنوان “مردم همچنین می پرسند” یا ” پرسش ها  مربوط به [عبارت جستجو]” نمایش می دهد.

در سالهای اخیر ، تعداد کلیک بر روی نتایج “سوالات مرتبط” رو به افزایش است. فقط یک پیوند در هر س relatedال مرتبط وجود دارد ، و برای اینکه سایت شما آن نقطه را بدست آورد ، باید در صفحه اول نتایج آن سئوالات  مرتبط باشد. هنگامی که در آنجا هستید ، می توانید برخی از تغییرات SEO را انجام دهید تا به Google کمک کنید تا سایت شما را برای پاسخ “سوالات مرتبط” انتخاب کند.

بررسی ها Reviews

گاهی اوقات داده های بازبینی – نمایش داده شده به عنوان رتبه بندی ستاره – در SERP پس از پرس و جو تراکنش ظاهر می شوند. به طور قابل پیش بینی ، نتایج با 4 یا 5 ستاره تمایل به گرفتن دارند

کلیک های بیشتر more clicks.

برای ورود به ویژگی مرورها ، باید نظراتی با رتبه بندی ستاره ها به صراحت در وب سایت خود ارسال کنید. افزودن افزونه ای به وب سایت خود را در نظر بگیرید که به مشتریان امکان می دهد توصیفات خود را به اشتراک بگذارند و برای کسب و کار شما رتبه ستاره ارائه دهند.

 

نتایج خرید Shopping results

نتایج خرید در SERP ها برای بسیاری از پرس و جوهای معامله ظاهر می شود. این نتایج-که معمولاً در بالای صفحه یا در ستون سمت راست ارائه می شود-در هر کلمه کلیدی به 8 محدود شده است ، بنابراین رقابت زیادی وجود دارد.

اگر می خواهید کسب و کار شما در نتایج خرید نشان داده شود ، علاوه بر داشتن تصاویر با کیفیت بالا ، نتایج فروش چشمگیر برای کالا و قیمت رقابتی ، باید به اندازه کافی پیشنهاد دهید.

هشدار واحد؟ شما نمی توانید کلمه کلیدی خود را برای نتایج خرید انتخاب کنید. Google Merchant Center این کار را برای شما انجام می دهد.

 

پیوندهای سایت Sitelinks

پیوندهای سایت به کاربران کمک می کند صفحات خاصی را در یک سایت پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر عبارت “تغییر رمزعبور آمازون من” را جستجو کنید ، ویژگی پیوندهای سایت پیوندی را به صفحه حساب آمازون نشان می دهد که در زیر آدرس اصلی آمازون قرار دارد.

خزنده های وب گوگل پیوندهای سایت را از وب سایت شما انتخاب می کنند ، بنابراین مطمئن شوید که سایت خود را با سرفصل های واضح و مرتبط مانند “محصولات” یا “وبلاگ” ایجاد کرده اید. هرچه پیوندهای سایت بیشتری دریافت کنید ، بازدیدکنندگان راحت تر می توانند به جایی که می خواهند بروند.

 

توییت ها  Tweets

Google از سال 2015 توییت هایی را در SERP های خاصی درج کرده است. توییت ها همیشه وجود ندارند (به احتمال زیاد زمانی که موضوعی در حال ترند است ظاهر می شوند) ، اما این ویژگی می تواند به ترغیب افراد برای رفتن به فید توییتر شما کمک کند.

 

ویدیو Video

نتایج ویدئوهای Google در صورتی ظاهر می شود که سایتی محتوای ویدئویی مرتبط با جستجو را در خود جای داده باشد. مانند تصاویر ، مطمئن شوید که توضیحات ، متن اطراف و عنوان ویدئوی شما دقیق و توصیفی است.

 

حرف پایانی

هرچه بیشتر در مورد SERP ها بدانید ، بهتر می توانید محتوا و طراحی سایت خود را استراتژی کنید. به روز بودن در سیاست های گوگل برای حفظ رتبه سایت شما در رتبه بالا بسیار مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی جستجو ، برخی از اطلاعات و نکات مربوط به SEO را در مقاله What SEO ما مطالعه کنید.