سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید – White Hat SEO

سئو کلاه سفید (White Hat SEO): چگونه بدون نقض قوانین رتبه بندی کنیم، سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه می باشد. سئو کلاه سیاه از روش های غیر خوشایند موتورهای جستجو مانند گوگل بهره می گیرد . اما در روش های کلاه سفید بهترین روش ها برای جذب مخاطب با تولید محتوای عالی و سئو اصولی یک روش حرفه ای را ارائه می دهد.
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید نقطه مقابل کلاه سیاه است

 

سئو  چیست ؟

سئو SEO یا SEARCH ENGINE OPTIOMIZATION به زبان ساده به معنای، افزایش رتبه در فهرست نتایج گوگل می باشد. هدف سئو افزایش بازدیدهای مرتبط به جهت دریافت سرنخ های فروش می باشد. سئو یک از راهکاری های موثر، مقرون به صرفه و کارآمد دیجیتال مارکتینگ می باشد. امروز سئو به یک رقابت سخت تبدیل شده است . سئو و کسب رتبه بالاتر در گوگل یکی از اهداف مدیران با هوش کسب و کارها می باشد.

سئو چیست؟
سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با اهداف افزایش ترافیک هدفمند است.

SEO مخفف چه عبارتی است ؟

سئو یا بهتر بگوئیم اس ای او یا SEO اختصار عبارت Search Engine Optimization می باشد. ترجمه این عبارت انگلیسی به فارسی “بهینه سازی برای موتورهای جستجو” می باشد. ما سئو را در فارسی به عنوان یک کلمه با معنی در نظر می گیریم. عبارات مختلفی در مورد سئو وجود دارد: ” سئو سایت ، سئوکار،  سئو حرفه ای، سئو ارزان، سئو داخلی،  سئو خارجی،  سئو تکنیکال، سئو تصاویر، سئو موبایل، خدمات سئو ، آموزش سئو و  … ”

در واقع هدف سئو کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می باشد ، یا بهتر بگوئیم کسب رتبه بالاتر در گوگل ( گوگل سلطان موتورهای جستجو می باشد و بیشترین سهم از بازار موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است ) .

مطلب مرتبط : سئو چیست؟

 

سئو کلاه سفید (White Hat SEO) چیست؟

اصطلاح کلاه سفید یا White Hat SEO به تاکتیک های سئو اشاره دارد که با شرایط و ضوابط موتورهای جستجوی اصلی ، از جمله گوگل مطابقت دارد. سئو کلاه سیاه یا  همیشه از سر شیطنت نیست بلکه گاهی به خاطر تجربه کم پیش می آید چون کاربر دانش کافی را ندارد و اشتباهاتی را مرتکب می شود که اتفاقا جزء روش های کلاه سیاه می باشد .
مثلا ما همه شنیده ایم که استفاده از کلمات کلیدی در محتوای صفحات سایت مفید است ، اما یک سئوکار کم تجربه از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کند و حاصل یک سئو نامناسب و ناخوشایند موتورهای جستجو خواهد بود .
در سئو کلاه سفید برعکس فرد کاملا حرفه ای است و تناسب ها و اندازه ها را کاملا درست استفاده می کند. سئوکار حرفه ای همیشه مطالعات به روز دارد و روش هایی را که گوگل منع می کند را کنار می گذارد و از روش های مطمئن برای سئو سایت بهره می گیرد .
 
 

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید نقطه مقابل سئوی کلاه سیاه است. به طور کلی ، سئو کلاه سفید به هر عملی اشاره می کند که رتبه جستجوی شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود می بخشد در حالی که یکپارچگی وب سایت شما را حفظ کرده و در شرایط خدمات موتورهای جستجو قرار می گیرد. این تاکتیک ها در محدوده ای که توسط گوگل تعریف شده است باقی می مانند.

نمونه هایی از سئو کلاه سفید عبارتند از:

 
  • تحقیق کلمات کلید مناسب
  • حفظ امنیت سایت
  • استفاده از ssl و https
  • ارائه محتوا و خدمات با کیفیت
  • استفاده به جای و بهینه سازی تصاویر در سایت
  • زمان بارگذاری سریع سایت و سازگاری با تلفن همراه
  • استفاده از متا تگ های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی
  • مسیریابی سایت شما را آسان می کند
  • توجه به تجربه کاربری مناسب
  • حفظ زیبایی سایت
  • لینک سازی درست بین صفحات سایت
  • و …
در مقابل ، نمونه هایی از سئو کلاه سیاه شامل پیوندهای خرید یا استفاده از تکنیک های مخفی پوشش می باشد. هر گونه تاکتیکی که برای مصرف کنندگان فریبنده یا مضر تلقی می شود ، به عنوان کلاه سیاه شناخته می شود. تاکتیک های کلاه سیاه بسیار خطرناک است و با تکامل الگوریتم های گوگل ، احتمال کارکرد آنها کمتر و کمتر می شود.
 
چرا تکنیک های سئو کلاه سفید مهم هستند؟
عدم مشارکت در شیوه های کلاه سفید  (White Hat SEO) می تواند سایت شما را از گوگل  و سایر موتورهای جستجو دور کند.
 
به عنوان موتور جستجوی شماره یک ، روزانه میلیاردها نفر از گوگل دیدن می کنند و هر بار بازدیدکنندگان می توانند سایت شما را کشف کنند.
 
گوگل منبع غیرقابل انکار ترافیک وب سایت شما است و ممنوعیت آن می تواند منجر به کاهش شدید ترافیک وب سایت و حتی تجارت شود. تمام کارهایی که در وب سایت شما انجام می شود را در نظر بگیرید و سپس به این فکر کنید که ممنوعیت استفاده از رایج ترین موتور جستجوی اینترنت چگونه خواهد بود.
بدتر از آن ، هنگامی که از ورود به گوگل منع شدید ، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها شما را دوباره لیست کنند. ممنوعیت مادام العمر از گوگل عواقب فوق العاده ای خواهد داشت.
 
چرا ریسک می کنم؟ توضیحات کامل تکنیک های سئو SEO تأیید شده توسط گوگل را در دستورالعمل های وب مستر مشاهده کنید. منابع وبمستر گوگل مکانی مناسب برای یادگیری شیوه های SEO کلاه سفید Google است.
 

آیا باید از روش های سئو کلاه سفید استفاده کنید؟

قطعا! پیاده سازی شیوه های SEO کلاه سفید بهترین راه برای ایجاد یک وب سایت و تجارت اخلاقی موفق و پایدار است.
 
در اینجا برخی از مراحلی که باید رعایت کنید تا مطمئن شوید که روش های SEO شما کاملا کلاه سفید است ، ذکر شده است.
 

ارائه محتوا و خدمات با کیفیت

 
محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که نیازهای بازدیدکنندگان شما را برآورده کرده و به حل مشکلات آنها کمک کند. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی SEO برای کشف مرتبط ترین کلمات کلیدی که محتوای سایت شما باید برای آنها بهینه سازی شود ، استفاده کنید.
 
سپس بر استفاده از آن کلمات کلیدی در محتوای عالی ، مانند مقاله ها و ویدئوها ، که با هدف کلمه کلیدی و کاربر نهایی شما مطابقت دارد ، تمرکز کنید.
 

از برچسب های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

 
هنگام ایجاد توضیحات متا برای هر صفحه در وب سایت خود ، بهترین روشها را دنبال کنید تا به موتورهای جستجو و کاربران در کشف محتوای شما کمک کند.
 

پیمایش سایت خود را آسان کنید، استفاده از ناوبری و منوهای مناسب 

 
هنگام سازماندهی معماری اطلاعات سایت خود توجه داشته باشید. سایتهایی که برای کاربران آسان است تا در نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشند.
 
برای راهنمایی بیشتر در زمینه SEO کلاه سفید ، راهنمای کامل ما در مورد اصول SEO را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید