چگونه صفحه محصولات را برای سئو بهینه کنیم؟

چگونه صفحه محصولات را برای سئو بهینه کنیم؟

چگونه صفحه محصولات را برای سئو بهینه کنیم؟
چگونه صفحه محصولات را برای سئو بهینه کنیم؟

نحوه نوشتن توضیحات محصول برای سایت های فروشگاهی و تجارت الکترونیک
شکی نیست که توضیحات موثر محصول به افزایش فروش در وب سایت شما کمک می کند.

هنگامی که مشتریان احساس می کنند به خوبی مطلع هستند و احساس می کنند با محصول شما ارتباط دارند، احتمال خرید آنها بیشتر است.

 

در عصر خرید آنلاین و تجارت الکترونیکی، توضیحات محصول شما به طور موثری پیش فروش شماست. درست مانند یک فروشنده در یک فروشگاه که مشتری را از محصول، ویژگی ها و مزایای آن مطلع می کند.

بنابراین به غیر از افزایش ترافیک ارگانیک و تبدیل آنلاین …

 

مزایای دیگر داشتن توضیحات عالی محصول برای سایت های تجارت الکترونیک چیست؟

بازتاب مثبتی بر برند شما دارد

می تواند به پر کردن شکاف بین آنچه برند شما نشان می دهد و مخاطبان هدف شما کمک کند

رتبه بالاتر برای سایت های خرید آنلاین – تبدیل های بالاتر به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان می دهد که شما وب سایت خوبی هستید!

تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن خود را بیشتر کنید (EAT)

در نهایت، همه اینها به ایجاد یک حلقه بازخورد مثبت کمک می کند – با یافتن افراد بیشتر سایت شما، بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت. این باید منجر به افزایش فروش شود که باعث افزایش بیشتر رتبه شما می شود، بنابراین افراد بیشتری می توانند سایت شما را پیدا کنند … و بنابراین این چرخه ادامه می یابد.

داشتن محتوای عالی در توضیحات محصول یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تا به آنجا برسید.

 

نکات مهم در بهینه سازی صفحه محصولات

مخاطبان خود را بشناسید

حتی قبل از اینکه قلم را روی کاغذ یا انگشتان خود را روی صفحه کلید قرار دهید، مهم است که بتوانید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید – گروه خاصی از افرادی که به احتمال زیاد محصول / خدمات شما را می خواهند یا می خواهند. این می تواند بر اساس تعداد بی شماری از ویژگی های جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، قومیت، درآمد، مکان و علایق باشد.

 

طبق تحقیقات انجام شده توسط Marketing Evolution، سالانه 37 میلیارد دلار برای تبلیغات هدر می رود که نمی تواند مخاطب مورد نظر را جذب کند. بنابراین مهمتر از همه، انگیزه اقتصادی زیادی برای درست کردن آن وجود دارد.

در حالت ایده آل، شما باید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید و از خود سوالاتی مانند:

خواسته های آنها چیست؟

چه چیزی آنها را تشویق به خرید می کند؟

چه تردیدها و رزروهایی دارند؟

چگونه می توانید بر اینها غلبه کنید؟

همه اینها باید در شخصیت برند، با استفاده از لحنی مرتبط و مرتبط با جمعیت مورد نظر شما منعکس شود.

 

روی مزایا محصولات تمرکز کنید و ویژگی های کلیدی را برجسته کنید

این یک عمل متعادل کننده دقیق است. مزایا شخصی هستند، بنابراین در نظر بگیرید که محصول شما چگونه برای خریدار مفید خواهد بود و زندگی آنها را بهبود می بخشد. از داستان سرایی و تکنیک نوشتن سبک زندگی استفاده کنید تا از جنبه احساسی تجارت الکترونیک استفاده کنید.

با این حال، برجسته کردن ویژگی‌های کلیدی محصول شما به افزایش قدرت شما در بازار کمک می‌کند، بنابراین موارد زیر را در نظر بگیرید:

هدف و کاربرد محصول

چگونه کار می کند (شاید از طریق یک ویدیوی نمایشی)

مشخصات فنی محصول

به یاد داشته باشید: خریداران آنلاین اغلب عجله دارند و راحتی را می طلبند، بنابراین برجسته کردن نکات کلیدی فروش به اسکن و مطالعه ساده کمک می کند.

 

خواندن آن را آسان کنید

این به خوبی به نکته قبلی وارد می شود.

توضیحات محصول خود را ساده و آموزنده نگه دارید. جملات کوتاه و مختصر که بیش از 20 کلمه نباشد و استفاده از نقاط گلوله، خواننده را در صفحه فرود شما راحت تر هدایت می کند.

 

تا حد امکان از استفاده از اغراق و موارد فوق العاده مانند چیزی خوب، عالی یا بهترین خودداری کنید. این باعث شک و تردید در مورد محصول شما می شود. بهتر است به مشتری اجازه دهید این موضوع را خودش متوجه شود.

همچنین در نظر بگیرید که همه اطلاعات را به یک شکل جذب نمی کنند. از این گذشته، دو سوم جمعیت را یادگیرندگان بصری تشکیل می‌دهند، بنابراین برای ارائه اطلاعات خود مانند تصاویر، اسکرین‌شات‌ها، ویدئوها و تجسم داده‌ها، از طیف وسیعی از مواد استفاده کنید.

 

از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید

برای اینکه تجارت الکترونیک شما موفقیت آمیز باشد، باید مطمئن شوید که استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مشخصی دارید.

برای رسیدن به این هدف، باید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که گوگل به شما کمک کند در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کنید و بهترین نتایج را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.

مطلب مرتبط: صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) چیست؟

یک هدف شخصی رایج این است که سعی کنید محتوای خود را دستکاری کنید تا به طور مصنوعی از طریق استفاده از کلمات کلیدی در SERP رتبه بالاتری داشته باشید. با این حال استفاده غیر ضروری یا نامناسب از کلمات کلیدی می تواند به رتبه بندی SEO شما آسیب برساند.

محتوای شما باید همیشه با در نظر گرفتن مخاطب هدف و هدف کاربر نوشته شود (نکته 1 را ببینید) و نه برای موتورهای جستجو (خریداران بیش از ربات).

نکات ساده برای بهینه سازی کلمات کلیدی:

  • از قبل تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید
  • تا حد امکان از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید
  • استفاده از نمایه سازی معنایی پنهان (LSI)
  • آنها را یک بار در URL، عنوان، عنوان های فرعی و سپس دو یا سه بار در محتوای اصلی صفحه فرود خود اضافه کنید.
  • از آنها در تگ های ALT برای تصاویر خود استفاده کنید
  • آنها باید به صورت معنی دار و طبیعی استفاده شوند
  • همچنین، باید از ترکیبی از کلمات کلیدی بلند و کوتاه استفاده کنید.

 

مطلب مرتبط:

آمازون – سایت شماره یک خرید آنلاین در جهان – باعث ایجاد رکود می شود کسب 57 درصد از فروش از طریق جستجوی کلیدواژه های طولانی. هدف انتخاب کلمات کلیدی با فرکانس جستجوی بالا و رقابت کم است.

به طور کلی، هر چه مدت زمان جستجو طولانی تر باشد، قصد خرید خریدار بیشتر است.

هدف افزایش قابلیت استفاده از وب سایت شما است – ساخت آن تا حد امکان کاربر پسند و در دسترس، به طور طبیعی ترافیک ایجاد می کند و رتبه سئو شما را بدون نیاز به تزریق مصنوعی کلمات کلیدی افزایش می دهد.

 

روی عناوین متا و توضیحات متا تمرکز کنید

عنوان متا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مهم است زیرا موضوع اصلی و هدف صفحه وب را برجسته می کند.

به دلیل پتانسیل بالای آن برای تأثیرگذاری بر نرخ کلیک (CTR) و رتبه بندی در SERP، باید میوه کم آویزان در نظر گرفته شود. تحقیقات Zero Limit Web  نشان داد که 5 جستجوی ارگانیک برتر در گوگل 67.6 درصد از کل کلیک ها را به همراه داشته است.

نکات کلیدی در تنظیم متاتگ عنوان

برای نتایج مؤثر، عناوین متا باید شامل موارد زیر باشند:

  • موضوع/کلمه کلیدی اصلی صفحه
  • نام شرکت/برند
  • توضیحاتی در مورد محتوا و هدف صفحه/محصول
  • بین 50 تا 60 کلمه
  • اطلاعات منحصر به فرد فقط برای صفحه/محصول

علیرغم اینکه هیچ مزیت مستقیم سئو برای داشتن توضیحات متا وجود ندارد، آنها هنوز هم در ایجاد کلیک از طریق سایت مفید هستند زیرا می تواند به افراد کمک کند تا بفهمند صفحه وب شما در مورد چیست و آیا برای آنها مفید است یا خیر.

نکات کلیدی در تنظی تگ عنوان صفحه سئو

برای نتایج موثر، توضیحات متا باید شامل موارد زیر باشد:

  • بین 120 تا 155 کاراکتر
  • صدای فعال و عملی باشد
  • فراخوانی برای اقدام
  • کلمات کلیدی متمرکز شما
  • محتوای منحصربه‌فرد که با صفحه‌ای که آن را توصیف می‌کند مطابقت دارد

بنابراین به خاطر داشته باشید که زمانی را صرف تولید عناوین متا با کیفیت بالا و توضیحات متا کنید تا نتیجه آن به دست آید.

 

از محتوای تکراری خودداری کنید

محتوای تکراری به این معنی است که محتوای مشابه در چندین صفحه در سراسر وب ظاهر می شود و موتورهای جستجو برای تعیین منبع اصلی تلاش می کنند.

اگر آنها مشکوک شوند که مستقیماً از منبع دیگری کپی شده یا برداشته شده است، این می تواند تأثیر نامطلوبی بر رتبه صفحه شما داشته باشد.

بنابراین، منحصر به فرد بودن یک عنصر کلیدی سئو است، در حالی که به شما امکان می دهد از مجازات سرقت ادبی جلوگیری کنید.

به هر حال، از دیگران الهام بگیرید، اما مطمئن شوید که محتوایی که تولید می کنید، اثر اصلی و خود شماست.

 

از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید

طبق گفته Statista، بازاریابی محتوا به عنوان یکی از کانون های اصلی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال در نظر گرفته می شود.

به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، ایجاد و بهینه‌سازی محتوا را برای بازاریابان آسان‌تر می‌کنند، به‌ویژه وقتی صحبت از دنیای تجارت الکترونیکی می‌شود.

 

برنامه‌هایی مانند Jarvis AI و RYTR می‌توانند نسخه‌ای با تبدیل بالا را بدون صرف ساعت کاری یا هزینه اضافی برای استخدام یک کپی‌رایتر ایجاد کنند.

خیلی ساده، می‌توانید یک موضوع، لحن و قالب مورد نظر کپی مورد نیاز خود را وارد کنید و با کلیک یک دکمه، محتوای شما آماده است.

حتی یک بررسی کننده سرقت ادبی داخلی نیز وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما منحصر به فرد و سئو دوستانه است.

 

آینده
تعریف هوش مصنوعی گسترده است و شامل موارد زیر است:

داده کاوی – جمع آوری داده ها (جاری و تاریخی) برای پیش بینی

پردازش زبان طبیعی – چگونه رایانه ها زبان انسان را تفسیر می کنند

یادگیری ماشین – استفاده از الگوریتم ها برای کمک به حل مسائل

با بهبود سیستم‌های تکنولوژیکی، هوش مصنوعی توانایی به خاطر سپردن و یادگیری رفتارهای آنلاین مشتریان را به منظور ارائه یک تجربه تجارت الکترونیک بسیار سفارشی برای کاربران توسعه می‌دهد.

در سال‌های آینده، بسیاری از مسئولیت‌های اصلی شرکت‌های تجارت الکترونیک، مانند نوشتن توضیحات محصول، ترجمه به زبان‌های مختلف و تنظیم قیمت‌ها، می‌تواند به خوبی توسط سیستم‌های هوش مصنوعی انجام شود.

هوش مصنوعی قطعا پتانسیل ارائه یک تجربه کاربری بهینه (UX) را با جمع آوری داده های کسب و کار و مشتری برای اتخاذ تصمیمات و پیش بینی های تجاری آگاهانه تر از طریق بازاریابی و تبلیغات هدفمند دارد.

از طریق اتوماسیون یکپارچه، احتمالاً با ارائه تجربه خرید روان و بدون وقفه که بسیاری از ما از آن لذت می بریم و تقاضا داریم، حفظ مشتری را – تا 15٪ مطابق با شخصی سازی همه کانال افزایش می دهد.

نتیجه

توضیحات محصول قطعا چیزی نیست که نادیده گرفته شود. آنها به ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف شما کمک می کنند، به سوالات کلیدی که ممکن است کاربر داشته باشد پاسخ می دهند و این تبدیل بسیار مهم را تضمین می کنند.

چه به طور مستقیم یا غیرمستقیم، آنها می توانند تأثیر عمیقی بر رتبه صفحه شما در موتورهای جستجو و میزان ترافیک بعدی به فروشگاه آنلاین شما داشته باشند.

توضیحات محصول خود را برای مخاطبان هدف خود آسان کنید و در دسترس قرار دهید، استفاده از کلمات کلیدی را به دقت در نظر بگیرید و از محتوای تکراری خودداری کنید و به خوبی در مسیر توسعه ترافیک ارگانیک بسیار مهم و تبدیل های آنلاین خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید