برای تدوین استراتژی سئو، اهداف و KPI های خود را تعیین کنید

تعیین اهداف و KPI شاید مهمترین بخش ایجاد یک استراتژی سئو باشد.

شما باید بدانید که می‌خواهید در نهایت به کجا برسید تا بتوانید هم برای رسیدن به آن یک برنامه عملی ایجاد کنید و هم بتوانید موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید و بدانید چه زمانی به اهداف خود رسیده‌اید (و همچنین ردیابی پیشرفت خود در برابر این موارد و دانستن زمان چرخش).

اهداف سئو خود را واقعی کنید،

بسیار مهم است که اهداف خود را واقعی در نظر بگیرید، رقبای خود را بررسی کنید، فعالیت هایی که انجام داده اند و مدت زمانی که فعالیت می کنند، همچنین توان رقابتی خود را سنجیده و مطابق بودجه ای که در نظر گرفته اید، اهداف واقعی خود را مشخص کنید.

کانالهای مناسب برای افزایش دید آنلاین خود را تقویت کنید.

برای پیشرفت خود در سئو تنها بر سئو متمرکز نشوید، منظورمان آن است که شما باید کانالهای دیگر مانند صفحات اجتماعی و تبلیغات اینترنتی را برای رسیدن به اهداف تجاری خود و تقویت اهداف سئو خود مد نظر داشته باشید.

 

شاخص عملکرد کلیدی یا KPI چیست؟

KPI مخفف عبارت “key performance indicator” به معنای شاخص عملکرد کلیدی  یک مقدار قابل اندازه گیری است که نشان می دهد یک شرکت چقدر به طور موثر به اهداف کلیدی تجاری دست می یابد. سازمان ها از KPI برای ارزیابی موفقیت در دستیابی به اهداف استفاده می کنند. KPIهای سطح بالا ممکن است بر عملکرد کلی کسب و کار تمرکز کنند، در حالی که KPIهای سطح پایین ممکن است بر فرآیندهای بین بخش هایی مانند فروش، بازاریابی، منابع انسانی یا پشتیبانی تمرکز کنند.

 

اهداف (Goals) و شاخص کلیدی KPI

اما بیایید تفاوت بین اهداف و KPIها را تعیین کنیم زیرا واقعاً باید هر دو را تنظیم کنید.

  • اهداف = نتیجه نهایی که می خواهید به آن برسید
  • KPIs = معیارهایی که پیشرفت در جهت اهداف شما را نشان می دهد

در حالی که این موارد اغلب به جای یکدیگر در مورد سئو مورد استفاده قرار می گیرند، شما باید هر دو را در مرحله ایجاد استراتژی خود تنظیم کنید.

برای مثال، این می تواند چیزی شبیه به این باشد:

هدف سئو ما افزایش درآمد ارگانیک به میزان 100000000 تومان در 12 ماه آینده است. شاخص‌های کلیدی عملکردی که برای نشان دادن پیشرفت در این مورد ردیابی می‌کنیم، نمایش‌های ارگانیک، ترافیک ارگانیک (از جمله افزایش ترافیک غیر برند) و رتبه‌بندی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید