قوانین سئو برای طراحان گرافیک که باید در ذهن داشته باشند

طراحی سایت و سئو دو بال یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق است، سئو بازدیدها را افزایش می دهد و طراحی با تاثیر مثبت می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. وقتی بازدیدکننده ای سایت را دوست داشته باشد و در آن وقت بگذارد سئو شما بهتر می شود و رنک شما افزایش می یابد.

اگر می خواهید درآمد خود را افزایش بدهید با سئو و بی توجه به طراحی نمی توانید نتایج خوبی بگیرید، باید هم طراحی سایت شما خوب و مطابق مخاطب شما باشد و هم ترافیک و افزایش بازدید را توسط سئو تامین کنید.

 

نیازی نیست به کسی گفته شود که جهان تقریباً کاملاً مجازی شده است. برخلاف گذشته، اکثر سازمان‌ها، کسب‌وکارها و برندها اکنون عمیقاً در صفحات اینترنتی ریشه دارند.

از آسایش خانه، مردم از طریق وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، کالاهای زیادی را خرید می‌کنند، قبض‌های آب و برق را می‌پردازند و بسیاری از کارها را در وب‌سایت‌های تعیین‌شده انجام می‌دهند. طبق آمار Statista، در حال حاضر بیش از 4.5 میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارد. این بدان معناست که قرار گرفتن برند شما در مکان مناسب در اینترنت باعث افزایش دیده شدن آن می شود.

متمایز کردن وب سایت برند شما از کاری که دیگران انجام می دهند نیاز به تلاش زیادی دارد. راه های زیادی برای متمایز کردن وب سایت شما وجود دارد، از جمله طراحی و چیدمان. اما پس از آن، برای اینکه وب سایت شما علیرغم ماهیت جذابش بازدیدکننده داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که از نظر سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) غنی است. اینجاست که ارتباط بین سئو و طراحی گرافیکی برای وب سایت ها نهفته است.

بیایید اصول اولیه سئو و طراحی گرافیک را بررسی کنیم و اینکه چگونه می توانید از هر دو مهارت برای افزایش تعامل در وب سایت خود استفاده کنید.

سئو چیست؟

سئو شامل فرآیند یا تکنیک هایی است که فرد برای بالا بردن رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و موارد مشابه استفاده می کند (البته بیشتر گوگل تا هر موتور جستجوی دیگر) و در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند. راه های متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. یک وب‌سایت را می‌توان با انتخاب دقیق کلمات کلیدی، برچسب‌ها و غیره برای استفاده و حتی طراحی و طرح‌بندی بهینه‌سازی کرد. تمرکز این قطعه بر روی طراحی است.

این که اکثر مردم با یک جستجوی ساده در گوگل محصولات و خدمات جدیدی پیدا می کنند، خبری نیست. این بدان معناست که سئو به بخشی حیاتی از دنیای بازاریابی آنلاین امروزی تبدیل شده است. اگر به دنبال بازدیدکنندگان بیشتری از وب سایت خود هستید تا برند خود را تقویت کنید، سئو چیزی است که نمی توانید نادیده بگیرید. دانش سئو همچنین ما را قادر می سازد تا بتوانیم از طریق گرافیک با کاربران ارتباط برقرار کنیم.

 

طراحی گرافیک

طراحی گرافیکی به سادگی فرآیند برقراری ارتباط با کمک تصاویر است. همچنین حل مسائل از طریق عکاسی، تایپوگرافی و تصویرسازی را در بر می گیرد. طراحی گرافیکی ترجمه فرم های متن به فرمت گرافیکی است.

طراحی گرافیک و سئو

پس از بحث در مورد اصول سئو و طراحی گرافیک، اجازه دهید به طور خلاصه به نحوه ارتباط این دو نگاه کنیم. ارتباط بین سئو و طراحی گرافیکی را می توان به سه نکته کلیدی دسته بندی کرد که عبارتند از:

1. رابط کاربری (UX)

بدون شک، سئو و طراحی گرافیکی هر دو در جهت افزایش تجربه کاربر هستند. UX بر عواملی مانند تعامل، تبدیل و نرخ پرش و سایر موارد تأثیر می گذارد که به طور خلاصه نتایج مطلوب را به سایت شما می دهد. به دنبال پرداختن به تجربه کاربری بر اساس معیارهای طراحی مانند کاربر پسند بودن، سادگی و سهولت در ناوبری، در عین حال طراحی سایت نیز به نفع سئو است.

اساف کوهن، مدیر سایت بازی Solitaire Bliss، توضیح می‌دهد: «ما UX بازی‌های یک نفره خود را با این هدف که کاربران بیشتری شروع و به پایان برسانند، دوباره طراحی و بهبود بخشیده‌ایم. انجام این کار نه تنها نرخ پرش ما را بهبود بخشید، بلکه متوجه شدیم که نتایج SERP ما بهبود یافته است زیرا موتورهای جستجو تشخیص داده اند که کاربران می خواهند در سایت ما بمانند.

2. ساختار سایت و قابلیت دسترسی

به طور مشابه، سئو و طراحی گرافیک در رابطه با ساختار و دسترسی سایت در هم تنیده شده اند. ساختار سایت باعث افزایش تجربه کاربر می شود. از سوی دیگر، در حالی که دسترسی به سئو بستگی دارد، نگاه از دریچه طراحی است، زیرا شامل انتخاب رنگ، متون و هدرها و سازگاری با صفحه کلید است.

3. طراحی واکنشگرا یا طراحی برای موبایل

وقتی صحبت از سازگاری یک وب سایت برای موبایل می شود، هر دو سئو و طراحی گرافیک با هم مرتبط هستند. طراحی یک وب سایت به گونه ای که موبایل پسند باشد، پاسخگویی آن را تضمین می کند و به نوبه خود، به نفع سئو آن است.

هشت قانون سئو که همه طراحان گرافیک باید بدانند

 

اگر به دنبال قوانین اولیه سئو برای کمک به طراحی و ایجاد گرافیک کاربر محور هستید، این بخش شما را تحت پوشش قرار داده است. در زیر هشت قانون سئو را به عنوان یک طراح گرافیک در نظر داشته باشید:

1. طراحی برای انسان

اینکه سئو بر اساس الگوریتم ها کار می کند به این معنی نیست که بازدیدکنندگان سایت شما ربات ها خواهند بود نه انسان ها. در اغلب موارد، مردم هنگام طراحی یک سایت نسبت به این الگوریتم‌ها بسیار آگاه هستند و از خود می‌پرسند که آیا این سایت برای ربات‌ها طراحی شده است یا خیر. همانطور که سئو مهم است، طراحان باید مشتریان بالقوه را در اولویت قرار دهند. از قالب های قیف برای گروه بندی مخاطبان خود در دسته های مختلف استفاده کنید تا ایده ای از نوع کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند داشته باشید. گرافیک سایت باید به گونه ای طراحی شود که انتظارات بازدیدکنندگان را برآورده کند. یکی از راه هایی که طراحان گرافیک می توانند به آن دست یابند، طراحی سایت به گونه ای است که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی در آن جابجا شوند.

تیم طراحی گرافیک در پروپوزال SEO درک می کند که تولید محتوای جذاب برای کسب و کار شما چقدر مهم است. به این ترتیب، آنها همیشه به دنبال روندهای جدید در تکنیک ها و روش های سئو هستند

نشانه هایی که به شما کمک می کند تا به صورت آنلاین پیش بروید.

2. شامل تصاویر بصری

بر کسی پوشیده نیست که مغز اطلاعات بصری را سریعتر از متن پردازش می کند. اگر می خواهید سایتی جذاب باشد، درج تصاویر بصری بهترین گزینه است. نکاتی که هنگام طراحی و درج تصاویر باید رعایت شود عبارتند از:

  • اجتناب از استفاده از رنگ های روشن
  • استفاده از اینفوگرافیک ها بهتر از محتوای حجیم است
  • استفاده از نرم افزار نمودار گانت
  • قرار دادن پیکان ها و خطوط بیشتر برای حفظ توجه کاربران
  • درج عکس
  • حصول اطمینان از اینکه تصاویر، پیام‌های مناسب را منتقل می‌کنند

 

3. تصاویر باید سازگار با موبایل باشند

بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت از دستگاه های تلفن همراه برای وب گردی استفاده می کنند. همین مطالعه نشان داد که ترافیک اینترنت موبایل کمتر از 55 درصد از کل ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می دهد. طبق آمار Statista، حدود 72.9 درصد از کل فروش آنلاین در سال 2021 از طریق کانال های تلفن همراه بوده است. این نشان می دهد که مردم تمایل دارند از محصولات و خدمات با دستگاه های تلفن همراه خود حمایت کنند. اینها دلایل کافی هستند که چرا، اگر می‌خواهید برند خود را رشد دهید، نمی‌توانید وب‌سایت خود را موبایل پسند نکنید.

با افزایش روزافزون درصد افرادی که با دستگاه های تلفن همراه به وب دسترسی پیدا می کنند، تمرکز بر گرافیک موبایل باعث می شود وب سایت برند شما در میان سایرین متمایز شود. اما، طراحی برای یک صفحه نمایش کوچکتر، مانند دستگاه های تلفن همراه، می تواند دست و پا گیر باشد زیرا فضای کمی برای برقراری ارتباط با نکات شما وجود دارد. وظیفه تحت تاثیر قرار دادن کاربران در اینجا چیز خاصی نیست زیرا صفحه نمایش کوچک است.

با این حال، چند گرایش در طراحی موبایل اول که می تواند به شما کمک کند شامل عکس های واقعی، اشکال هندسی، رنگ های پر از احساسات، و رنگ های کنتراست روشن و تیره باشد. تصاویر دستی و همچنین الگوهای انتزاعی نیز ترجیح داده می شوند.

راه های دیگر برای سازگاری بیشتر سایت شما با موبایل، فشرده سازی تصاویر برای کاهش زمان بارگذاری، حذف جاوا اسکریپت استفاده نشده و انتخاب یک رابط کاربری تمیز است. و خبر خوب این است که ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل می تواند در این زمینه کمک زیادی کند. تنها چیزی که در اینجا از شما خواسته می شود این است که گرافیک SEO بر روی صفحه نمایش کوچک قرار گیرد و به طور همزمان بتواند بر روی کاربران تأثیر بگذارد. زمانی که بتوانید به آن دست یابید، خوب هستید که بروید.

 

4. خوانایی و قابلیت اسکن

طبق آمار Statista، در حال حاضر حدود 2 میلیارد وب سایت در اینترنت هستند. این بدان معناست که کاربران اینترنت روزانه با هزاران وب سایت بمباران می شوند. بسیاری از طراحان فراموش نمی‌کنند که اکثر کاربران اینترنت وقت تجملی برای خواندن محتوای فراوانی که روزانه از این وب‌سایت‌های پر از اینترنت پیدا می‌کنند ندارند.

این کاربران پرمشغله اینترنت صرفاً نمی توانند وقت بگذارند تا نسخه های وب سایت شما را کلمه به کلمه بخوانند. این جایی است که طراحی وارد می‌شود. نحوه طراحی سایت شما تعیین می‌کند که آیا کاربران تصمیم می‌گیرند چند دقیقه را برای خواندن مطالب صرف کنند تا به درستی کسب‌وکار شما را درک کنند. تکه‌هایی از محتوا مانند تصاویر، انیمیشن‌ها یا ویدیوها می‌توانند در این امر مؤثر باشند.

اگر وب سایت برند شما باید برای مدت طولانی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، باید قابل اسکن باشد. قابلیت اسکن به سادگی نحوه ارائه محتویات سایت است تا به کاربران کمک کند بدون زحمت آنها را اسکن کنند. طبق یک مطالعه، 79 درصد از کاربران فقط وب سایت شما را بررسی می کنند.

همین مطالعه نشان داد که حدود 84 درصد از بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می‌کنند قبل از خواندن وب‌سایت برند شما را اسکن می‌کنند تا مطمئن شوند که آیا ارزش وقتشان را دارد یا خیر. اکنون، می بینید که چرا نباید با قابلیت اسکن، معیاری برای استفاده از وب، شوخی کنید.

راه استفاده از این دانش این است که سایت خود را طوری طراحی کنید که کاربران صفحه وب را اسکن کنند. الگوها شامل الگوی Z، الگوی زیگ زاگ و الگوی F است که رایج ترین است. الگوی Z نوعی الگوی اسکن چشم کاربر در صفحه وب است که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد مگر اینکه محتوای زیادی وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر، الگوی زیگ زاگ به طراح فضا می‌دهد تا محتوا و تصاویر را در حالی که رفتار اسکن چشم کاربر را دنبال می‌کند وارد کند. الگوی F به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا فضای بیشتری را برای محتویات نسبت به انواع دیگر می دهد. نکته اصلی این است که اگر کاربران بتوانند به راحتی سایت شما را اسکن کنند، زمان بیشتری را صرف آن کرده و برند شما را مطالعه خواهند کرد. این پیوند ساده بین قابلیت اسکن و خوانایی است.

5. ظاهر مهم ترین نیست

در حالی که جذابیت بصری سایت شما ضروری و خوب است، اما باید توجه داشت که ظاهر همه چیز نیست. هیچ خبری نیست که هزاران وب سایت غیرجذاب متعلق به مشاغل موفق است. این نشان می دهد که ظاهر، تعیین کننده اصلی فروش نیست. یک وب سایت کاربر را با نام تجاری آشنا می کند و اطلاعات مربوطه را به بازدید کننده نشان می دهد.

این روشی نیست که بگوییم طراحی سایت شما نباید خوب به نظر برسد، اما اگر مجبور شدید بین ظاهر و عملکرد تصمیم بگیرید، بهتر است به دومی بروید، زیرا کاربران بیشتر از ظاهر یک وب سایت ناراحت نیستند. تا زمانی که بتوانند اطلاعات لازم را به دست آورند. بنابراین، ظاهر را بر هر چیز دیگری ترجیح ندهید.

6. شما نمی توانید الگوریتم ها را تقلب کنید

اشتباه رایج بسیاری از طراحان این است

تلاش برای تقلب الگوریتم های سئو آنها نمی دانستند که شرکتی مانند گوگل از دستان توانمند، افرادی که در زمینه های مختلف خود خبره هستند، استفاده می کند تا مطمئن شود که الگوریتم های سئو نادیده گرفته نمی شوند. به هر قیمتی شده، از میانبرها به نفع خود اجتناب کنید. تمرکز شما باید روی طراحی وب سایت های با کیفیت و نوشتن کپی عالی باشد. و در زمان مناسب سایت شما رتبه بالایی خواهد داشت. تلاش برای تقلب در روند به احتمال زیاد شما را به جایی نمی رساند.

7. فاویکون

فاویکون به سادگی نمادی است که مختص یک برند خاص و وب سایت آن است. می توان آن را در نوار آدرس مرورگر یا در کنار نام وب سایت یافت. فاویکون هنگام طراحی یک وب سایت مهم است زیرا به کاربران اجازه می دهد به راحتی تفاوت بین سایت شما و سایر موارد باز شده در برگه های مختلف یک مرورگر را تشخیص دهند.

هنگام طراحی یک فاویکون، قوانین ساده ای وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا به یاد ماندنی شود. این شامل:

لزوماً نیازی به طراحی پیچیده ندارید. یک نامه یا نماد برند کافی است.
سعی کنید آن را تا حد امکان ساده نگه دارید و به راحتی قابل تشخیص باشد.
آن را واضح و شفاف کنید.

8. روانشناسی انسان

موفقیت یک طرح، معیاری است از واکنش مخاطب هدف به آن. به همین دلیل است که هنگام طراحی آن وب سایت، داشتن دانش اولیه در مورد روان انسان ضروری است. اگر می خواهید تأثیر درستی داشته باشید، باید سعی کنید الگوهای فکری مخاطبان هدف خود را درک کنید. آیا مخاطب این را دوست دارد؟ این یک سوال اساسی است که باید سعی کنید به آن پاسخ دهید. خبر خوب این است که روانشناسی انسان حتی هر از چند گاهی مانند روندهای صنعت تغییر نمی کند.

در طول زمان، نشان داده شده است که مردم همیشه از داستان های جذاب لذت خواهند برد. با این حال، یک تغییر پارادایم در رابطه با شکل وجود دارد. این روزها مردم بیشتر از همتایان نوشتاری خود از داستان های بصری لذت می برند. وظیفه شما به عنوان یک طراح گرافیک این است که الگوهای فکری مخاطبان هدف خود را کشف کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که با روندها و سبک های صنعت به روز هستید. در حین انجام کارهای گرافیکی سئو، سعی کنید تا حد امکان با ذهن انسان در طرف دیگر صفحه خود ارتباط برقرار کنید. تنها در این صورت به نتایج دلخواه دست خواهید یافت.

نتیجه

هر طراح گرافیکی که تمرکزش رسیدن به اوج حرفه خود و به جای گذاشتن ردپایی در این زمینه است، باید کاری کند که طرح هایش با خلاقیت مورد نیاز و تکنیک های صحیح سئو همراه باشد. و در حین تلاش برای دستیابی به همه آن، نباید هیچ انحرافی از هدف برند وجود داشته باشد.

بیش از هر زمان دیگری، به دلیل وجود رقبای متعددی که روز به روز ظاهر می شوند، نمی توان بر نیاز به بهینه سازی وب سایت یک برند برای افزایش ظاهر آن در نتایج جستجوی مرتبط بیش از حد تأکید کرد. وظیفه طراح گرافیک این است که سایت را به گونه ای طراحی کند که به آن رتبه سئوی خوبی بدهد و آن را کاربرپسند کند، از جمله جنبه های حیاتی دیگری که در این قطعه به آن پرداخته شده است، سایت باید در نقطه عطف خود در بین همتایان خود باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید