هرس محتوا: برای بهبود سئو، محتوای کم کیفیت را حذف کنید

هرس محتوا به طور خلاصه
فرآیند هرس محتوا شامل حذف محتوای منسوخ و کم کارایی است که وب سایت شما را سنگین می کند. با خلاص شدن از شر این وزن مرده، فضایی برای شکوفایی محتوای دیگر ایجاد می کنید که پتانسیل بالایی دارند.

به این ترتیب می توانید سلامت و عملکرد کلی وب سایت خود را افزایش دهید!

مطالبی را که منسوخ می شوند را پیگیری کنید
زمانی که مردم به محتوا و سئو فکر می کنند، همیشه بر تولید محتوای جدید تمرکز می کنند. اما مردم در مورد محتوای موجود خود و تأثیر آن بر عملکرد سئو وب سایت خود فراموش می کنند.

اگرچه ممکن است متناقض به نظر برسد، اما رتبه بندی شما ممکن است پس از حذف محتوا به خوبی بهبود یابد. در چند سال گذشته، مشخص شده است که ضرب المثل “کمتر، بیشتر است” در مورد محتوا در سئو نیز صدق می کند.

هرس محتوا چیست؟

هرس محتوا یا Content Pruning شامل به‌روزرسانی یا حذف محتوایی است که یک وب‌سایت را سنگین می‌کند و از عملکرد آن به بهترین شکل ممکن جلوگیری می‌کند. با حذف آن وزن مرده، سلامت کلی آن را افزایش می دهید.

این بسیار شبیه هرس درخت است: با حذف شاخه ها و برگ های مرده، سلامت کلی درخت را افزایش می دهید و مطمئن می شوید که تمام انرژی آن به سمت قسمت هایی که می خواهید رشد کنید، می رود.

از نظر مفهومی این منطقی است – اما چه نوع محتوایی وزن مرده در نظر گرفته می شود؟

پاسخ: محتوایی که سودمندی و ارزش خود را از دست داده و حاوی توصیه های بالقوه مضر است.

نمونه هایی از محتوایی که معمولاً هرس می شود:

صفحاتی با اطلاعات قدیمی
صفحاتی که ترافیک یا تعامل دریافت نمی کنند و هرگز دریافت نمی کنند
صفحاتی با محتوای تکراری یا محتوای نازک

هدف هرس محتوا دو چیز است: پاکسازی محتوایی که می‌تواند به رتبه‌بندی وب‌سایت شما آسیب بزند زیرا کیفیت پایینی دارد، و سازماندهی مجدد محتوای خود در مسیرهای محتوا که منطقی هستند در حالی که قطعات بسیار شبیه به یک قطعه را فشرده کنید. رتبه بندی و اشتراک گذاری آنها با مشتریان بالقوه در سفر خرید آسان تر است.

برای انجام این کار، سه کار باید انجام دهید تا محتوای خود را کاهش دهید:

ابتدا، اگر محتوایی را برای سئو حذف می کنید، می توانید از کلمات کلیدی ردیابی شده خود استفاده کنید (یا شروع به ردیابی آنها کنید تا ببینید مشکلات رتبه بندی شما کجاست) تا صفحاتی را شناسایی کنید که به رتبه بندی شما آسیب می رسانند و سپس می توانند در سازماندهی مجدد گنجانده شوند.
دوم، به سفر خریدار خود بروید و ببینید شکاف های محتوایی شما کجاست و چگونه می توانید محتوایی را که از قبل دارید استفاده کنید تا دوباره آن را در آن قسمت های قیف خود کار کنید.
سوم، مطمئن شوید که وقتی محتوا را حذف می‌کنید، آدرس‌های اینترنتی از بین رفته را نیز به محتوای جدید هدایت می‌کنید تا ارزش لینک را برای اهداف سئو از دست ندهید یا مشتریان خود را به صفحه‌ای خراب ارسال نکنید.

چرا باید به هرس محتوا اهمیت دهید؟
شما می خواهید وب سایت شما حاوی محتوایی باشد که به کیفیت کلی و مفید بودن آن کمک می کند. چرا؟

به چهار دلیل:

کیفیت کلی بهتر: با هرس کردن محتوایی که هیچ ارزشی اضافه نمی کند، کیفیت کلی محتوای خود را افزایش می دهید.
توزیع بهتر اعتبار پیوند: با هرس کردن محتوایی که هیچ ارزشی اضافه نمی‌کند، مطمئن می‌شوید که اعتبار پیوند شما فقط به صفحاتی می‌رود که پتانسیل دارند.
تجربه کاربری بهتر: این منجر به یک تجربه کاربری خوب برای بازدیدکنندگان شما می شود – که به طور فزاینده ای برای موتورهای جستجو نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
خرج کردن عاقلانه تر بودجه خزیدن: شما می خواهید خزنده های موتور جستجو بودجه خزیدن شما را در صفحاتی که واقعاً برای عملکرد سئوی وب سایت شما مهم هستند خرج کنند (این بیشتر برای وب سایت های 10000 صفحه و بیشتر صدق می کند).

ما می دانیم که گوگل اغلب URL هایی را که آنها مهم می دانند، می خزند. ما معتقدیم که صفحه خزیده شده بالاتر با عملکرد بهتر در نتایج ارگانیک مرتبط است. بنابراین، صرفاً منطقی است که برش صفحات نازک و کم کارایی می تواند به گوگل کمک کند وقت خود را در سایر صفحات مهم تر شما صرف کند. این رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته است که در آن ما هزاران صفحه فرود برای هزاران هدف کلیدواژه مختلف داریم. اما با این رویکرد، بیشتر در مورد تلفیق محتوای تکه تکه (و صفحه بندی شده) به قطعات جامع تر و معتبرتر است. برای خوانندگان شما بهتر است.

 

10000 صفحه و بیشتر)، همچنین برای وب سایت های کوچک توصیه می شود. بدون توجه به اندازه وب سایت شما، همیشه می خواهید بازدیدکنندگان شما اطلاعات به روز و مفیدی را در آنجا پیدا کنند.

جلوگیری از هرس محتوا با فکر کردن به آینده
با برنامه‌ریزی دقیق تلاش‌های بازاریابی محتوا و فکر کردن به آینده، می‌توانید نیاز به هرس محتوا را محدود کنید. برای مثال، قبل از افزودن یک سال به URL، واقعاً دو بار فکر کنید. اگر می‌دانید که محتوا سال آینده به‌روزرسانی می‌شود، نمی‌خواهید چیزی-چیزی-2018 را در آنجا داشته باشید. به عنوان یک قانون طلایی: از یک سال در URL استفاده نکنید که در سال‌های آینده می‌توانید 20XX را به عنوان صفحه، توضیحات متا یا عنوان H1 اضافه کنید. اگر سال را اضافه کنید، عملاً تاریخ انقضا را به محتوای خود اضافه می کنید.

هر چند وقت یکبار باید محتوای خود را هرس کنید؟
هرس محتوا باید به طور مداوم انجام شود – و این چیزی است که هرگز با آن انجام نخواهید شد.

این باید بخشی از لیست کارهایی باشد که به صورت ماهانه انجام می دهید. چرا؟ زیرا زمانی که به هر حال روی محتوای خود کار می کنید، ممکن است مراقب وضعیت و عملکرد آن نیز باشید.

بهتر است هرس منظم را به جای انجام تمرینات بزرگ هرس یک یا دو بار در سال انجام دهید. این تمرین‌های بزرگ هرس مفید هستند، اما مهم است که به آن‌ها تکیه نکنید، زیرا از محتوای هرس سود زیادی می‌برد. به دنبال انفجار بزرگ نباشید. در عوض، به دنبال هرس منظم همراه با تمرینات هرس با محتوای کامل بروید.

به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم هر 6 ماه یک بار برای وب سایت هایی با حداکثر 1000 صفحه، محتوایی را که می توان هر 6 ماه یکبار حذف کرد، ارزیابی کنید. توصیه می کنیم این کار را هر 3 ماه یک بار برای وب سایت های بزرگتر انجام دهید. از این دستورالعمل ها به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنید تا این را در جریان کاری خود قرار دهید.

برای اینکه بتوانید هرس محتوا را به صورت ماهانه انجام دهید، ابتدا باید یک چرخه کامل هرس محتوا را طی کنید، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.

فرآیند هرس محتوا
فرآیند هرس محتوا شامل یک فرآیند سه مرحله ای است:

فهرست محتوا – ایجاد یک نمای کلی از تمام محتوای شما
حسابرسی محتوا – ارزیابی عملکرد محتوای شما
تصمیم گیری در مورد سرنوشت محتوای خود – تصمیم بگیرید که با محتوای ضعیف چه کنید. گزینه های بیشتری به جز حذف آن وجود دارد (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)

اما به طور جدی، اولین کاری که همیشه انجام می دهم این است که هدف موضوع مقاله را ارزیابی کرده و آن را با دلیل اصلی وجود وب سایت مقایسه می کنم. آیا مقاله مربوط به برند است؟ آیا به نیازهای کسب و کار، اطلاعاتی که یک خواننده برای تصمیم گیری آگاهانه به دنبال آن است، صحبت می کند، یا خواننده را به درک کسب و کار و ارزش های ما راهنمایی می کند؟

مهمتر از همه، آیا قبلاً در مورد این موضوع بحث کرده ایم؟ این را می توان به سادگی با انجام یک site:جستجوی عباراتی که مقاله به دنبال قابل مشاهده بودن آنهاست تعیین کرد و از آنجا می توانیم:

تولید مقاله – آیا ما خلأ محتوایی داریم؟
مقالات تکراری را با هم ادغام کنید – آیا ما چندین بار در مورد یک موضوع صحبت می کنیم، اما جنبه های حیاتی مختلف یک موضوع کلی را پوشش می دهیم؟
یک مقاله موجود را تغییر دهید – آیا پیام محتوا از موضوع اصلی مورد نظر فاصله دارد، اما ما فرصت هایی داریم که چیز متفاوتی را امتحان کنیم؟
پس از بررسی قوی، مقالات تکراری را حذف کنید – آیا اجازه دادن به صفحات 404 ایمن است؟
صرف نظر از انتخاب‌هایمان، پس از افزودن، ادغام، تغییر هدف، تعویض یا حذف مقاله، پیوندهای داخلی را پاکسازی می‌کنیم و تغییر مسیرهای لازم را ارائه می‌کنیم و تجربه آسان‌تری را برای خوانندگان فراهم می‌کنیم.

مرحله 2: حسابرسی محتوا

در طول ممیزی محتوا، شما به میزان عملکرد خوب محتوای خود امتیاز می دهید.

فهرست موجودی محتوا را از مرحله 1 بگیرید و اضافه کنید:

عملکرد عمومی (بازدید و تبدیل از 12 ماه گذشته)

برای صفحات، میزان ترافیک و تبدیل را در ابزار تجزیه و تحلیل وب خود خواهید یافت. برای تصاویر و فایل‌های PDF قابل دانلود، فقط در صورتی این مورد را پیدا خواهید کرد که کلیک‌ها را روی پیوندها ردیابی کنید (در یک برگه جدید باز می‌شود) و اگر از ویدیوهای جاسازی شده استفاده می‌کنید، آن را در پلتفرمی که برای جاسازی استفاده می‌کنید پیدا خواهید کرد. فیلم ها اگر کلیک‌های روی پیوندها را ردیابی نمی‌کنید یا ویدیوهای خود را میزبانی نمی‌کنید.

در ابتدا، باید این را برای تمام محتوای خود بررسی کنید. برای آسان‌تر کردن زندگی‌تان، می‌توانید از عبارت‌های جستجوی هوشمند در Google برای یافتن ذکر سال‌های گذشته استفاده کنید. این پرس و جوی مثال را بررسی کنید (در یک برگه جدید باز می شود).
چه حاوی محتوای نازک باشد یا نه
می توانید با خزیدن URL ها با Screaming Frog و جستجوی صفحاتی با تعداد کلمات کم، محتوای نازکی پیدا کنید.
خواه این محتواها را آدمخوار می کند یا نه
می‌توانید با نگاه کردن به صفحاتی که برای همان جستارها رتبه‌بندی می‌شوند، و با جستجوی صفحاتی که

برچسب‌های عنوان منحصربفرد، توضیحات متا و سرفصل‌های H1 ندارند، محتوای آدم‌خواری را بیابید.
معمولاً یاد می‌گیرید که محتوایی دارید که هیچ هدفی ندارد—برخی از جفت‌های صفحه در واقع داستان یکسانی را بیان می‌کنند .

و همچنین با صفحاتی مواجه خواهید شد که بیش از حد بهینه شده اند تا جایی که به سختی برای انسان قابل خواندن هستند.

مرحله 3: تصمیم گیری در مورد سرنوشت محتوای خود

اکنون که محتوای خود را ارزیابی کردید، صفحه گسترده را مرور کنید و تمام محتوایی را که:

  • به طور کلی ترافیک ندارد
  • هیچ ترافیک ارگانیکی دریافت نمی کند
  • لینک های داخلی و خارجی کمی دارد
  • عملکرد ضعیفی در شبکه های اجتماعی دارد
  • اطلاعات قدیمی را ارائه می دهد
  • حاوی محتوای نازکی است
  • محتوای دیگر را آدمخوار می کند

همه اینها نامزدهای بالقوه هرس هستند. اما قبل از دستیابی به ماشین اصلاح باغ خود، به یاد داشته باشید که جایگزین هایی برای حذف وجود دارد: بهبود محتوا یا غیرقابل فهرست کردن آن.

بهبود محتوا

همه محتوای شما فراتر از ذخیره نیست. ممکن است بتوانید با انجام برخی از سئوهای اولیه روی صفحه مانند بازنویسی عنوان، توضیحات متا و/یا سرفصل ها، با افزودن چند بخش در اطراف پیشرفت های اخیر و حذف بخش های قدیمی، آن را به شکل خود بازگردانید.

هرس اغلب یک ایده عالی است، اما من توصیه می کنم قبل از حذف کامل محتوا، برخی از گزینه های جایگزین را امتحان کنید. برای مثال، با استفاده از صفحات دسته‌بندی، هاب‌ها و پره‌ها، جمع‌آوری پیوندها یا ناوبری بهبودیافته، محتوا را در دسترس‌تر کنید. گاهی اوقات محتوا خوانده نمی شود زیرا در اعماق سایت شما دفن شده است.

هنگامی که برای هرس آماده شدید، یک چک لیست دقیق از کل فرآیند خود تهیه کنید. هر URL باید تغییر مسیر داده شود و هر پیوند خراب باید اصلاح شود. نادیده گرفتن چیزهای کوچک می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که بر ترافیک شما تأثیر می گذارد.

برش، به روز رسانی و جابجایی محتوا

برای مثال، می‌توانید محتوا را با کوتاه کردن، به‌روزرسانی و انتقال آن به بخش سؤالات متداول تغییر دهید. یا می‌توانید محتوای یک موضوع را در یک صفحه قوی ادغام کنید، نه چندین صفحه ضعیف‌تر.

اگر محتوا قدیمی است، اما نگهداری آن همچنان مفید است، مطمئن شوید که آخرین به‌روزرسانی آن را به وضوح به بازدیدکنندگان می‌گوید و شامل یک سلب مسئولیت می‌شود که ممکن است حاوی اطلاعات قدیمی باشد. اگر منابعی دارید که به روزتر هستند، به آنها لینک دهید.

مثال: مقاله‌ای در مورد به‌روزرسانی Google در سال 2010 ممکن است همچنان منبع مفیدی باشد، اگر همچنان درست باشد، اما مقاله‌ای درباره توصیه‌های متا کلیدواژه از سال 2007 چنین نیست.

مردم اغلب در مورد هرس محتوا فقط به عنوان حذف محتوا فکر می کنند، اما گزینه های زیادی برای محتوای ضعیف وجود دارد.

ادغام محتوا می تواند به تبدیل چهار یا پنج قسمت از محتوای ضعیف به یک قطعه عمیق و منحصر به فرد یا به عنوان بخش های اضافی از یک راهنمای یا پست وبلاگ با عملکرد خوب کمک کند.

متناوبا، اگر این مقالات در صفحات دیگر و یا به عنوان یک قطعه تلفیقی جایی وجود نداشته باشد. استفاده از آن‌ها را برای کارهای اطلاع‌رسانی، تازه‌سازی و ارسال آن‌ها برای ناشران در نظر بگیرید.

غیر قابل فهرست کردن محتوا

شرایطی وجود دارد که در آن محتوا برای موتورهای جستجو بی فایده است، اما برای بازدیدکنندگان مفید است. به عنوان مثال برچسب‌های وبلاگ را در نظر بگیرید: وقتی به درستی استفاده می‌شوند، این تگ‌ها راه مفیدی برای پیمایش در یک وب‌سایت ارائه می‌کنند، در حالی که خود صفحات هیچ ارزشی از نظر SEO اضافه نمی‌کنند.

پس از انجام ممیزی، فهرستی از صفحات/اسناد برای هرس کردن دارید. با این حال، شما نمی خواهید همه آن صفحات را فوراً هرس کنید، بلکه آنها را بر اساس شدت دسته بندی کنید. شما باید با حدود 3 سطل صفحه شروع کنید و ابتدا صفحاتی را که در بدترین شرایط هستند اصلاح یا بهبود دهید. سپس می خواهید 1 تا 3 هفته صبر کنید و ببینید آیا بهبودی رخ می دهد یا خیر. سپس، اصلاحات و بهبودهایی را برای سطل بعدی ارائه می کنید.

شما با ترکیب همه عوامل، دسته بندی بهینه را پیدا می کنید: ترافیک، بک لینک ها، سیگنال های تعامل و غیره. به عنوان مثال، حاوی صفحاتی با ترافیک کم یا بدون ترافیک است اما برخی از بک لینک ها. دیگری حاوی صفحاتی است که هیچ بک لینک و ترافیکی ندارند.

 

نکته ای در مورد حذف محتوا

به خاطر داشته باشید که حذف محتوای کم بازده، ترافیک ارگانیک شما همچنان می تواند ضربه بخورد. مانند رد کردن پیوندها، مراقب باشید و همه چیز را یکجا حذف نکنید. آن را به یک فرآیند مرحله‌ای تبدیل کنید و روی محتوایی تمرکز کنید که در ابتدا بدترین عملکرد را دارد. سپس قبل از ادامه هرس، چند هفته صبر کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد.

از هرس محتوا برای استدلال های بی اهمیت و غیر ضروری برای ایجاد محتوای تجاری استفاده کنید.

همه نبردهای محتوا نباید انجام شود. همیشه لازم نیست بگویید: “شما این کار را از منظر SEO اشتباه انجام می دهید.” من بارها به سازندگان محتوا گفته‌ام که هر چیزی را که می‌خواهند ایجاد کنند و آن محتوا را به لیستی از چیزهایی اضافه کنند که باید بعداً در سال دوباره از آن بازدید کنند. هرس شده

مطالبی را که منسوخ می شوند را پیگیری کنید

محتوایی را که قطعاً منسوخ می‌شود را پیگیری کنید و به‌روزرسانی‌ها را برای آن برنامه‌ریزی کنید. شما فقط می توانید یک یادآور در تقویم خود تنظیم کنید، اما با افزایش تعداد یادآورها و افزایش اندازه زمان شما، می خواهید آن را در یک مکان مرکزی قرار دهید: یک تقویم محتوا (در یک برگه جدید باز می شود).

 

چند کلمه نهایی در مورد هرس محتوا

اگر درختی سالم می خواهید، باید آن را مرتباً هرس کنید. برای حفظ سلامتی باید شاخه ها و برگ های مرده را جدا کنید. این تضمین می کند که تمام انرژی آن به سمت شاخه ها و برگ هایی می رود که نیاز به رشد دارند.

همین امر در مورد وب سایت شما نیز صدق می کند: به تعمیر و نگهداری نیز نیاز دارد. ممکن است بگویید که «نگهداری محتوا» تنها راه دیگری برای بیان هرس محتوا است. وب سایت خود را به خوبی حفظ کنید، و از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید