پنج مرحله دوستانه سئو  SEO Friendly  برای انتقال وب سایت شما به میزبان جدید

پنج مرحله مطابق استاندارد سئو SEO برای انتقال وب سایت به میزبان جدید

 

پنج مرحله دوستانه سئو  SEO Friendly  برای انتقال وب سایت شما به میزبان جدید
همه ما رویای این را داریم که بتوانیم همه کارها را در دفعه اول درست انجام دهیم ، اما این همیشه ممکن نیست. در دنیای تجارت ، این امر بیش از هر جای دیگر صادق است. راه اندازی یک کسب و کار همه چیز شامل اشتباه کردن ، اصلاح اقدامات شما ، رشد از آنها و بهبود است. البته برخی از اشتباهات بزرگتر از دیگران خواهند بود.

در تجارت آنلاین ، یکی از اشتباهات رایج ، انتقال میزبان وب است.

میزبان های وب در مورد آنچه ارائه می دهند به جهان قول می دهند. پس از پرداخت هزینه بسته ، حقیقت روشن می شود ، سرویس نامناسب تحویل می گیریم .

اغلب قراردادهای یکساله بسته می شود و آنها حتی به ما پیشنهاد می دهند قرارداد خود را 5 ساله کنیم. اما صبر کنید ، کوتاه ترین مدت را قرارداد ببندید ، اگر راضی بودید تمدید کنید. اگر هم ناراضی بودید ، کمتر دردسر خواهید داشته اگر بلافاصله هاست خود را تغییر دهید .

شما بیشتر از آنها کار می کنید تا با آنها. اما در نهایت زمان تغییر فرا می رسد. شما سایتی چند ساله دارید و چاره ای ندارید جز اینکه به میزبانی جدید بروید تا جایی که ممکن است ر.ی سئو سایت شما تاثیر بگذارد . از این گذشته ، پس انتقال سایت به هاست جدید را با مطالعه و احتیاط لازم تغییر دهید .

 

برای سهولت انتقال ، این پنج نکته را در نظر بگیرید.

1. ایجاد پشتیبان گیری کامل

اولین قدم قبل از انجام هرگونه به روزرسانی ، عیب یابی یا هرگونه تغییر یا پیشرفت دیگر در وب سایت شما ، ایجاد نسخه پشتیبان از فایل هایی است که در حال تغییر آن هستید. این امر به ویژه هنگامی مفید است که در حال انجام کاری هستید که باعث تغییر و شکست سایت شما می شود. به راحتی می توانید فایل های اصلی را بازیابی کرده و روند را از نو شروع کنید. این می تواند شما را در دردسرهای باورنکردنی نجات دهد در غیر این صورت اگر مجبور باشید هر خطای مهم را برطرف کنید.

در مورد مهاجرت میزبان وب ، اغلب ممکن است از یک فایل پشتیبان برای بازگرداندن کامل سایت خود در میزبان جدید با حداقل مقدار راه اندازی استفاده کنید. این امر به ویژه هنگامی کار می کند که میزبان قدیمی و میزبان hew معماری سرور یکسانی داشته باشند. به عنوان مثال ، اگر از سرور ویندوز به سرور لینوکس در حال انتقال هستید ، یا از مجموعه نرم افزاری به مجموعه دیگر در حال انتقال هستید ، ممکن است این فرآیند کمی پیچیده تر باشد. با این وجود ، کنار گذاشتن پشتیبان یک ابزار ارزشمند خواهد بود.

توجه داشته باشید که هرچه سایت شما ثابت تر باشد ، این کار آسان تر است. اگر از یک سایت تجارت الکترونیک محبوب استفاده می کنید ، باید پایگاه داده را زنده نگه دارید و با نصب جدید خود همگام سازی کنید ، که بسیار پیچیده تر از ذخیره یک فایل فشرده پشتیبان و بازیابی آن بعدا خواهد بود.

2. میزبان وب با کیفیت را انتخاب کنید

انتخاب-میزبان وب با کیفیت نکته بسیار مهمی است که همین ابتدا باید به آن توجه کنید. بیشتر اوقات ، هنگامی که از یک میزبان وب به میزبان دیگر تغییر می کنید ، به این دلیل است که چیزی در میزبان فعلی شما زندگی شما را بیش از آنچه که باید دشوار می کند. شاید هزینه داشته باشد شاید محدودیت های دسترسی به نرم افزار یا سرور باشد که شما را از گسترش آن گونه که می خواهید باز می دارد. شاید این محدودیت های اندازه پایگاه داده داخلی یا محدوده پهنای باندی است که از آنها فراتر رفته اید. در هر صورت ، شما باید میزبان جدیدی پیدا کنید که مناسب نیازهای شما باشد.

• سرور از چه سیستم عاملی استفاده می کند؟

سیستم عامل تعیین می کند که چه نوع نرم افزاری تحت وب را می توان روی پلتفرم اجرا کرد. اگر رضایت بخش است ، می توانید همان نرم افزاری را که در حال حاضر از آن استفاده می کنید مطابقت دهید. یا در صورت امکان می توانید یک پلت فرم قوی تر و بازتر را انتخاب کنید تا گزینه های بیشتری در اختیار شما قرار گیرد.

• آیا محدودیت پهنای باند دارید؟

شما باید مطمئن شوید که فضای زیادی برای تکان دادن دارید. حتی اگر برنامه ای با محدودیت پایین دریافت می کنید ، مطمئن شوید که میزبان شما به شما اجازه می دهد در صورت افزایش بیش از حد ، مبلغ خود را ارتقا دهید. این به شما کمک می کند تا با رشد خود نیاز به انتقال به میزبان جدید را به حداقل برسانید.

• پشتیبانی ارائه شده توسط میزبان چقدر ارزشمند است؟

شما می خواهید تا حد امکان دسترسی به سرور را با حداقل محدودیت ممکن داشته باشید. مهمتر از همه ، شما می خواهید پشتیبانی زنده داشته باشید که به شما در هر مشکلی که در طول راه دارید کمک کند. احتمالاً میزبان شما این را به شما نخواهد گفت ، بنابراین باید نظرات شرکت میزبان خود را جستجو کنید.

• سرور از نظر فیزیکی در کجا قرار دارد؟

مکان سرور به Google منتقل می شود و می تواند یک شاخص سئو SEO کوچک باشد. به طور مشابه ، یک سرور از راه دور واقع در شرق روسیه زمان بارگیری بیشتری نسبت به یک سرور داخلی دارد.

• آیا میزبان شهرت میزبانی سایت های اسپم دارد؟

اگر می توانید از آن اجتناب کنید ، نمی خواهید در یک “محله بد” باشید ، زیرا موتورهای جستجو می توانند بلوک های آدرس IP را ممنوع کنند. اگر تعدادی از اسپمرها را روی سرور شما گرفتند ، ممکن است همراه آنها مسدود شوید.

 

3. میزبان جدید را راه اندازی و آزمایش کنید

البته قبل از اینکه به یک سایت زنده متعهد شوید ، می خواهید میزبان جدید خود را آزمایش کنید. این بدان معناست که شما باید داده های خود را بارگذاری کنید ، تنظیم کنید ، همه چیز را پیکربندی کرده و به صورت زنده در وب قرار دهید ، بدون اینکه سایت اصلی خود را حذف کنید. این به این دلیل است که ، اگر نیاز به حذف سایت برای تغییرات دارید ، سئو SEO  و تجارت فعلی خود را مختل نکنید.

چند گزینه برای این کار دارید. می توانید سایت جدید را با استفاده از یک زیر دامنه یا زیر پوشه سایت موجود خود راه اندازی کنید. می توانید یک دامنه کاملاً جدید برای آزمایش ثبت کنید. همچنین می توانید مستقیماً از طریق IP به سایت خود دسترسی داشته باشید. آدرس IP میزبان جدید با میزبان قدیمی شما متفاوت خواهد بود.

 

4.  DNS TTL و Records را تغییر دهید

هنگامی که سایت جدید شما راه اندازی شد و کار کرد ، می توانید آن را به دامنه اصلی خود منتقل کنید. با این حال ، قبل از اینکه این تغییر در اینترنت پخش شود ، باید اجازه دهید تغییرات DNS منتشر شود.

DNS یا سیستم نام دامنه در اصل یک کتاب آدرس است که دامنه شما (www.example.com) را به آدرس IP شما پیوند می دهد. وقتی از میزبانی به میزبان دیگر مهاجرت می کنید ، بدون تغییر نام دامنه ، آدرس IP را تغییر می دهید.

نحوه عملکرد آنلاین DNS این است که سرورهای مختلف ارتباط بین نام دامنه و آدرس IP را ذخیره می کنند و این اطلاعات را به مدت 24 ساعت نگه می دارند. این امر باعث صرفه جویی قابل توجه در سرورها می شود ، زیرا به مدت 24 ساعت ، سرور می تواند با خیال راحت به بازدیدکنندگان اطمینان دهد که دامنه و IP واقعا منطبق هستند. یک بار در روز بررسی می کند که آیا درست است یا خیر ، و این اعتماد به نفس آن را بازیابی می کند. در این حالت ، 24 ساعت زمان برای زنده ماندن است – یعنی زمانی که طول می کشد تا تغییر DNS شما در سرورهای DNS ذخیره شده منعکس شود.

اگر دسترسی به TTL در کنترل پنل ثبت کننده دامنه خود دارید ، می توانید این روند را تسریع کنید. یک یا دو روز قبل از اعمال تغییرات مستقیم در سایت خود ، TTL را به چیزی کوتاه مانند یک ساعت یا پنج دقیقه تغییر دهید. این بدان معناست که وقتی تغییر را ایجاد می کنید ، به جای یک روز کامل ، در عرض پنج دقیقه بصورت آنلاین پخش می شود.

اگر نمی توانید – و بیشتر اوقات حتی اگر می توانید – باید همچنان سایتهای قدیمی و جدید را حداقل به مدت دو روز زنده نگه دارید. این به این دلیل است که برخی از ISP ها نیز سرورهای DNS مخصوص خود را دارند که مشکل را تشدید می کند. شما باید اجازه دهید تغییرات در سراسر اینترنت منتشر شود.

 

5. از مسائل مربوط به تغییر دامنه آگاه باشید

همه موارد فوق در نکته 4 تنها در صورتی قابل اجرا است که میزبان وب خود را تغییر دهید اما نام دامنه فعلی خود را حفظ کنید. اگر نام دامنه خود را نیز تغییر می دهید ، باید چند تغییر دیگر ایجاد کنید. یعنی ، شما باید دامنه قدیمی را زنده نگه دارید و 301 تغییر مسیر سایت را از آدرس های صفحه قدیمی به آدرس های جدید پیاده سازی کنید.

این امر 90-99 درصد از رتبه سایت شما را از سایت قدیمی شما به سایت جدید شما منتقل می کند. به این ترتیب ، اگر کسی از URL قدیمی شما بازدید کند ، به طور خودکار به نسخه جدید صفحه هدایت می شود. همچنین باید مطمئن شوید که پیوندهای داخلی – از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر – به دامنه جدید شما تغییر کرده است. در صورت امکان ، سایتهای دیگر را که به شما لینک داده اند بررسی کنید و آنها را از محل پیوندهای قدیمی و نسخه جدید آن صفحات مطلع کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید