دریابید رقبای شما از کدام کلمات کلیدی سئو استفاده می کنند

رقبای شما از کدام کلمات کلیدی سئو استفاده می کنند

به عنوان  سئو کار یا یک Managed Services Provider به معنای  ارائه دهنده خدمات مدیریت شده (MSP) دانستن اینکه کلمات کلیدی بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو SEO ) که شرکت شما باید برای وب سایت شما در نظر بگیرد و نحوه عملکرد بهتر از رقبای شما در این زمینه می تواند یک کار دلهره آور به نظر برسد.

برای اکثر ارائه دهندگان راه حل فناوری اطلاعات ، رسیدن به اولین صفحه در گوگل  Google با اصطلاحات و کلمات کلید بسیار مهم است .

اما چگونه رقبای شما به رتبه اول صفحه در رتبه بندی جستجو می رسند؟ در این پست نحوه یافتن کلمات کلیدی وب سایت که باعث ایجاد ترافیک ارگانیک و مرتبط  می شوند را بررسی می کنیم. یادآوری می کنیم که جستجو و تحقیق و تولید محتوا مطابق کلمات کلید رمز سئو SEO  موفق می باشد .

درک کلمات کلیدی که رقبای شما در سئو SEO  خود استفاده می کنند ، یکی از راه های دستیابی به موفقیت آنها است و در اینجا چند روش ساده است که می توانید (و احتمالاً رقبای شما قبلاً از آنها استفاده می کنند) برای پیدا کردن آن کلمات کلیدی استفاده کنید!

دریابید رقبای شما از کدام کلمات کلیدی سئو استفاده می کنند
دریابید رقبای شما از کدام کلمات کلیدی سئو استفاده می کنند

کلمات کلیدی چیست ؟

کلمه کلیدی اصطلاحی است که در بازاریابی دیجیتال برای توصیف کلمه یا گروهی از کلمات که کاربر اینترنت برای انجام جستجو در موتور جستجو یا نوار جستجو استفاده می کند ، استفاده می شود.
به بیان دیگر کلمات کلیدی ، همان کلماتی هستند که شما می خواهید با آنها در صفحه اول گوگل باشید . مثلا عبارات “سئو ، طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ” جزء کلمات کلیدی اصلی یک شرکت طراحی سایت می باشد .
در استراتژی SEO ، کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و باید هسته اصلی هر نسخه ای که برای وب نوشته شده است (در محتوا ، عناوین و عناصر SEO) کلمات کلیدی به کار رفته باشد .
کلمات کلیدی باید قبل از راه اندازی محتوا به صورت آنلاین در بسترهای وب و تلفن همراه توسعه داده و با دقت انتخاب شوند.بررسی سایت رقبا می تواند ایده مناسب برای کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار بدهد .

برای یافتن کلمات کلیدی رقبا ، منبع صفحه را مشاهده کنید

ساده ترین راه برای اطلاع از کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند این است که از وب سایت آنها دیدن کرده و سپس منبع صفحه – یا کد HTML اصلی – را برای صفحه اصلی آنها مشاهده کنید.

در Google Chrome ، شما به سادگی روی نوار ابزار (سه خط در گوشه بالا سمت راست) کلیک کرده و سپس Tools> Developer Tools را انتخاب کنید. این کد منبع را در پنجره ای در زیر خود وب سایت نمایش می دهد.
در Internet Explorer ، روی View> Source کلیک کنید تا کد منبع HTML وب سایت را مشاهده کنید.

سپس می توانید این برچسب ها را جستجو کنید تا از کلمات کلیدی استفاده کنید که رقبای شما در وب سایت خود استفاده می کنند.

تک عنوان <title>:

این برچسب شرح اصلی صفحه است و روشی است که Google سایت شما را در لیست ها نمایش می دهد. برچسب عنوان به طور معمول حاوی کلید واژه اصلی است که یک صفحه سعی در رتبه بندی آن دارد.

تگ شرح صفحه یا دیسکریپشن <meta name = ”description”>:

این قطعه ای است که در زیر برچسب عنوان در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود. اگرچه عامل رتبه بندی خاصی نیست ، بسیاری از وب سایت ها کلمه کلیدی مورد نظر را در توضیحات متای خود قرار می دهند به این امید که محتوای صفحه را تقویت کنند – که به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش نرخ کلیک در سایت از نتایج جستجو شود.

تگ کی برد <meta name = ”keywords”>:

این تگ منسوخ شده است ، تنها برای یادآوری ذکر شده است .

از آنجا که این جنبه قدیمی سئو SEO  است ، بسیاری از سایت ها دیگر از این برچسب استفاده نمی کنند ، اما باید بررسی کنید که آیا رقبای شما از آن استفاده می کنند یا خیر.

در برخی موارد ، وب سایت ها ممکن است از برچسب کلمات کلیدی متا برای پیگیری کلمات کلیدی که صفحه به طور خاص روی آنها تمرکز می کند ، استفاده کنند که می تواند بینش بسیار خوبی در مورد استراتژی آنها ارائه دهد.
با استفاده از برچسب های بالا می توانید نسبت به نوع کلمات کلیدی که رقبای شما برای تبلیغ وب سایت خود استفاده می کنند و به طور خاص آنچه که آنها سعی در رتبه بندی دارند استفاده کنید.

بررسی سایت رقبا

راه ساده و پر زحمت آن است که وارد سایت رقبا بشوید ، صفحات آنها را مشاهده کنید و به عنواین توجه کنید، آنها همان کلمات کلیدی است که آنها به کار برده اند .
برای دیدن کلیه صفحات یک سایت شما می توانید کلمه

site:

را در ابتدای آدرس یک سایت در URL قرار بدهید. مانند:

site:https://webbartar.com/

فهرست صفحات سایت را می توانید مشاهده کنید و از کلمات کلیدی استفاده شده، استفاده کنید.

 

پنل تبلیغات گوگی Google AdWords Keyword Planner

راه بعدی – و اغلب نادیده گرفته می شود – برای اینکه بدانید رقبای شما از چه کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده می کنند ، استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی Google AdWords است.

اگر قبلاً برای حساب های Google AdWords ثبت نام نکرده اید – انجام این کار رایگان است و به مجموعه ابزار Google AdWords دسترسی می دهد.

پس از ثبت نام در حساب Google AdWords ، از https://adwords.google.com/ دیدن کنید و روی پیوند “جستجو برای کلمات کلیدی جدید و ایده های گروه تبلیغات” کلیک کنید.

این کادر معمولاً برای وارد کردن یک کلمه یا عبارت استفاده می شود ، اما می توانید URL یک وب سایت (خود یا رقبای خود) را وارد کنید و سپس Google ایده های کلمه کلیدی آن سایت را بر اساس کلمات کلیدی که پیدا کرده است به شما نشان می دهد.

این کلمات کلیدی “ایده ها” باید به شما بسیار خوب نشان دهد که رقبای شما برای استراتژی SEO خود کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می دهند.

 

اکسپلورر سایت Ahrefs

سایت Ahrefs یک مجموعه ابزار محبوب سئو SEO است که شرکت های سئو SEO برای تحقیقات کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل بک لینک و موارد دیگر استفاده می کنند. Ahrefs می تواند اطلاعات زیادی در مورد سایت شما و وب سایت رقبای شما ارائه دهد.

اگر یک کاربر مشترک هستید ، با ایجاد یک حساب رایگان یا ورود به سیستم شروع کنید. یک دوره آزمایشی هفت روزه رایگان وجود دارد ، که باید زمان زیادی را برای استخراج بینش عمیق در مورد کلمات کلیدی مورد نظر رقبای شما فراهم کند.

پس از ورود به سیستم ، به ابزار Site Explorer بروید ، سپس URL خاصی را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید و enter را بزنید. در نوار بالا ، اطلاعات کلی در مورد سایت را مشاهده خواهید کرد – تعداد پیوندهای پشتیبان به صفحه ، دامنه های ارجاعی و به طور خاص کلمات کلیدی ارگانیک.

روی شماره زیر عنوان کلمات کلیدی ارگانیک کلیک کنید و بتوانید دقیقاً بگویید که این صفحه در حال حاضر برای چه اصطلاحاتی رتبه بندی می کند و حجم جستجوی ماهانه برای هر عبارت.

این اطلاعات می تواند به شما در تشخیص کلمات کلیدی سایت (و سایت رقبا) کمک کند – به شما این امکان را می دهد تا استراتژی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

 

وب سایت SEMRush

سایت SEMRush هم  ، یک مجموعه ابزار سئو SEO است که مقدار استثنایی اطلاعات سئو SEO را ارائه می دهد. برای استفاده از این ابزار ، ورود به سیستم ایجاد کرده و به داشبورد اصلی بروید. آدرس اینترنتی خود را وارد کنید ، اجازه دهید ابزار کار کند ، سپس به پایین بروید تا “کلید واژه های ارگانیک برتر” را مشاهده کنید.

این نشان می دهد که ترافیک برتر تولید کننده کلمات کلیدی در URL مورد نظر و همچنین نمره دشواری (رتبه بندی برای این کار چقدر آسان است)

مدت) و حجم جستجوی ماهانه.

اگر روی دکمه “مشاهده همه کلمات کلیدی ارگانیک” کلیک کنید ، می توانید به راحتی همه کلمات کلیدی را که این صفحه در حال حاضر برای آنها رتبه بندی کرده است ، صادر کنید – و از آن برای ایجاد استراتژی های جدید یا یافتن کلمات کلیدی جایگزین جدید برای هدف استفاده کنید.

خلاصه مطلب

بهینه سازی موتورهای جستجو هنوز عامل مهمی در اطمینان یافتن از این است که گوگل وب سایت شما را پیدا کرده و به نوبه خود ، مشتریان می توانند شما را از طریق Google پیدا کنند.

اگر مطمئن نیستید که باید بر روی کدام کلمات کلیدی تمرکز کنید ، پس چرا با مشاهده کد منبع در وب سایت آنها ، Google AdWords Keyword Planner ، Ahrefs یا SEMRush برای کسب ایده های بیشتر ، به وب سایت های رقبای خود توجه نکنید.

در حالی که کپی کورکورانه از رقبای خود و رقابت مستقیم با آنها برای کلمات کلیدی هرگز ایده خوبی نیست ، آگاهی از آنچه که آنها روی آن تمرکز می کنند ممکن است به شما کمک کند تا بفهمید که کسب و کار شما باید بر چه چیزی تمرکز کند – و ارزش آن را دارد که بدانید رقبا تقریباً از آنها استفاده می کنند. تکنیک های مشابه برای بررسی وب سایت خود!

دو سایتی که در آخر معرفی شد ، سرویس های غیر رایگان هستند . ما در پست های آینده راه کارهای رایگان دیگری را هم برای جستجوی کلمات کلید معرفی می کنیم. ما را دنبال کنید.

 

کلمات کلیدی بی مصرف

چرا این پست را منتشر کردیم . گاهی شما روزها یا ماه ها روی کلمات کلیدی کار می کنید یا رسیدن آنها به صفحه اصلی خیلی سخت می باشد و یا از کلمات کلیدی بی مصرف هستند.
کلمات کلیدی بی مصرف کلماتی هستند که شما به عنوان کلمات کلیدی از آنها استفاده کرده اید ، اما کسی آنها را جستجو نمی کند. در واقع ترافیک آنها بسیار کم و شاید صفر است و این می تواند بزرگترین مشکل باشد ، زحمت شما را بر باد می دهد .
پس همیشه روی انتخاب کلمات کلیدی مناسب دقت بیشتری داشته باشید .

شناخت مخاطبان

برای جستجوی کلمات کلیدی مناسب مخاطبان خود را بشناسید
این بهترین است ، شما مخاطبان خود را بهتر بشناسید و بدانید آنها دنبال چه محصولات و خدمات شما هستند و آنها را با چه عباراتی جستجو می کنند . کمی بیشتر وقت بگذارید و مخاطبان خود را بررسی کنید.
برای سئو SEO موفق باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و برای آنها مطلب و تولید محتوا کنید. محتوای مفید، سرگرم کننده و مطابق سلیقه مخاطب .

دیدگاه‌ خود را بنویسید