سئو چقدر طول می کشد تا کار کند و نتایج را ببیند؟

ما همیشه از صاحبان مشاغل کوچک، استارت آپ ها و حتی سازمان های بزرگتر این سوال را می شنویم:

سئو چقدر طول می کشد تا کار کند و نتایج را ببیند؟”

How long does SEO take to work and to see results

اکنون این یک سوال پر بار است، اما مطمئناً سزاوار پاسخ است.

سئو زمان می برد و به شدت به جایی که کسب و کار و وب سایت شما در حال حاضر در آن قرار دارد بستگی دارد.

با یک وب سایت جدید که به تازگی خریداری کرده اید و یک سایت جدید شروع به کار می کنید؟

اغلب اوقات، حداقل 6 تا 12+ ماه را در نظر می گیرید تا شاهد ترافیک ارگانیک باشید.

دامنه ایجاد شده با تعداد زیادی صفحه که قبلاً در پایین صفحه اول یا صفحه دوم گوگل قرار دارند؟

ممکن است بتوانیم تغییرات سریع تنها چند هفته ای را در رتبه بندی صفحه اول  مشاهده کنیم.

همش بستگی دارد.

بیایید عمیق‌تر به این سؤال بپردازیم، و آنچه را که باید در طول فرآیند انتخاب به آن توجه داشته باشید، تجزیه و تحلیل کنیم، و بهترین پاسخی را که می‌توانیم در مورد اینکه چقدر طول می‌کشد تا شروع به دیدن نتایج کنیم، بدهیم.

بررسی اجمالی
سئو 101: قانون 80/20 سئو
“نتایج سریع تضمین شده” = اجرا!
سئو در مقابل PPC
نتایج سئو به زمان و بودجه نیاز دارد
بنابراین – واقعا چقدر زمان می برد؟

سئو 101: قانون 80/20 سئو

قبل از اینکه وارد بحث شویم، بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که برای به دست آوردن نتایج در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز است.

این همان چیزی است که ما دوست داریم آن را قانون 80/20 سئو بنامیم.

اگر قبلاً آشنا نیستید، قانون 80/20 یا اصل پارتو بیان می‌کند که 80 درصد نتایج از 20 درصد اقدامات ناشی می‌شود.

شما می توانید قانون 80/20 را برای تقریباً هر چیزی در دنیای تجارت اعمال کنید، و این شامل سئو نیز می شود.

وقتی سئو را به هسته اصلی آن خلاصه می کنیم، واقعاً سه حوزه کلیدی وجود دارد که قانون 80/20 را تشکیل می دهد:

 تجزیه و تحلیل موضوعی، هدف و تحقیق کلمات کلیدی

آیا مخاطبان هدف خود را درک می کنیم، چگونه آنها جستجو می کنند و از چه نوع عباراتی در گوگل و سایر موتورهای جستجو استفاده می کنند؟

آیا ما SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) را برای کلمات کلیدی مهم برای کسب و کارمان، و هدف پشت آن کلمات کلیدی و همچنین انواع صفحات وب که گوگل می خواهد نشان دهد، درک می کنیم؟

 استراتژی محتوا و تولید محتوا

آیا ما محتوای باکیفیتی ایجاد می‌کنیم که به مخاطبان هدف ما امکان می‌دهد کسب‌وکار ما را در جستجو پیدا کنند، به سؤالات آنها پاسخ دهند و در عین حال ارزش ارائه کنند؟

آیا ما به طور فعال درگیر یک استراتژی بازاریابی محتوا هستیم که به طور طبیعی پیوندهای ورودی وب سایت ما را به دست می آورد و محتوایی ایجاد می کند که برای مخاطبان ما قابل اشتراک گذاری باشد؟

بک لینک ها و اعتبار

آیا وب سایت ما از نظر گوگل معتبر است، به این معنی که ما پیوندهای خارجی از وب سایت های شخص ثالث شناخته شده و معتبر در صنعت خود داریم؟

آیا ما لینک بیلدینگ را به روشی کلاه سفید انجام می دهیم که لینک های باکیفیتی را برای ما به ارمغان می آورد که پروفایل بک لینک ما را تقویت می کند و در نتیجه اقتدار کسب و کار و دامنه ما را افزایش می دهد؟

خارج از این سه مورد اصلی، بقیه بیشتر فقط نویز هستند.

بله، فاکتورهای رتبه‌بندی دیگر و مواردی مانند سئو فنی ( تکنیکال سئو یا Technical SEO ) وجود دارد که در مورد یک فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک با 10000 محصول و 40 دسته مختلف مهم است.

بله، سرعت سایت و نمایه سازی نیز نکته مهمی است که باید در مورد پرفروش بودن وب خود در نظر داشته باشید.

اما واقعاً در هسته سئو، سه نکته بالا بزرگترین محرک‌های نتایج هستند و مشخص می‌کنند که آیا هنگام اجرای یک کمپین سئو موفق خواهید بود یا خیر.

برای هر کمپین مشتری که روی آن کار می کنیم، سه مورد بالا از قانون 80/20 سئو دقیقاً همان چیزی است که ما به آن نگاه می کنیم و تجزیه و تحلیل می کنیم تا بفهمیم چگونه می توانیم یک کمپین برنده برای مشتریان خود ایجاد کنیم که ترافیک را افزایش دهد. ، درآمد و در پایان یک تلاش مثبت ROI باشد.

“نتایج سریع تضمین شده” = اجرا!

اگر به دنبال خدمات سئو هستید و با یک مشاور سئو یا یک آژانس سئو که نوید نتایج سریع را می دهد در حال مذاکره هستید، باید تا حد امکان سریع عمل کنید.

هیچ چیز بدتر از ایجاد انتظارات غیر واقعی و از دست دادن اعتماد مشتریان نیست.

مهم نیست که در مورد سئوی محلی یا سئوی ملی صحبت می کنیم، به سادگی هیچ نتیجه سریعی وجود ندارد.

نتایج سریع امیدوار کننده نه تنها یک وعده نادرست است، بلکه گویای کیفیت خدماتی است که قصد خرید آن را دارید.

سئو زمان می برد و هیچ فریلنسر یا آژانس بزرگی به شما قول نتیجه نمی دهد.

بله، شما به یک فریلنسر یا آژانسی اعتماد می کنید که بهترین روش ها و کارهایی که انجام می دهند را می شناسد.

آن‌ها می‌دانند کار کردن با مشتریان بارها و بارها، از طریق پیاده‌سازی استراتژی‌هایی که می‌دانند به رشد ترافیک وب‌سایت و درآمد شما کمک می‌کند.

با این اوصاف، هیچکس کنترلی بر الگوریتم های گوگل ندارد.

همانطور که می دانیم، تغییرات الگوریتم می تواند مکرر باشد، و اغلب غیرقابل پیش بینی است که چه چیزی می تواند باعث کاهش رتبه و از دست دادن ترافیک شود.

با این وجود، یک شرکت بزرگ در اصل می داند که برای رتبه بندی جستجو و دریافت ترافیک جستجوی هدفمند برای شرکت شما چه چیزی لازم است.

رتبه بندی سئو، زمانی که به شیوه ای “کلاه سفید” انجام شود، از آن ناشی می شود

کار سخت و به سادگی در انتظار آن است.

اکثر آژانس ها آنقدر با کار مشتری گره می خورند که واقعاً نمی نشینند و روی استراتژی بازاریابی ورودی تمرکز می کنند، و مطمئناً آژانس ما تفاوتی نداشت.

موفقیت یک شبه در زندگی وجود ندارد و همین امر در مورد جستجوی گوگل نیز صدق می کند.

بنابراین به یاد داشته باشید، اگر شرکتی با نتایج تضمین شده و سریع به شما مراجعه می کند، می خواهید راه دیگری را طی کنید.

مقایسه سئو و تبلیغات کلیکی PPC

در بسیاری از مواقع، کسب و کارها در حال حاضر به سرنخ یا مشتریانی نیاز دارند.

پول مایه حیات هر کسب‌وکاری است، بنابراین در بسیاری از مواقع، ماه‌ها انتظار برای راه‌اندازی سئو باعث کاهش آن نمی‌شود.

اکنون همانطور که می دانیم سئو یک بازی طولانی است.

در روی دیگر سکه، چیزی که PPC یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک نامیده می شود نیز وجود دارد.

پرداخت به ازای کلیک و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی یکی دیگر از تلاش‌های بازاریابی دیجیتال است که راهی عالی برای شروع سریع سرنخ‌ها از طریق درب است.

PPC در قالب یک قیاس مانند این است که بتوانید یک شیر آب را باز کنید و آب بلافاصله شروع به خارج شدن می کند.

با داشتن صفحات فرود مناسب و از طریق همکاری با یک آژانس با تجربه PPC، می توانید کمپین را در کمتر از یک هفته (بسته به پیچیدگی) راه اندازی کنید و تقریباً بلافاصله بازده سرمایه گذاری خود را مشاهده کنید.

یک جنبه منفی PPC این است که به محض اینکه آن را خاموش کنید، یا دیگر هزینه برای تبلیغات را خرج نکنید، این سرنخ ها دیگر از در نمی آیند، زیرا تبلیغات شما دیگر فعال نیست و در لینکدین، گوگل یا هر پلتفرم دیگری نمایش داده نمی شود. شما در حال تبلیغ هستید

از سوی دیگر، سئو یک استراتژی همیشه سبز است که به زمان نیاز دارد، اما به مرور زمان به بازپرداخت کسب و کار شما ادامه می دهد زیرا به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد.

اشتباه نکنید – شما می خواهید به عقب برگردید و بسته به موضوع یا موضوعی که در برخی موارد مرتبط و به روز نگه داشته شود، کار را دوباره ادامه دهید، اما اغلب اوقات نیازی به کل نیست. دوباره بنویس

هر دوی این استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ می‌توانند در یک کمپین بازاریابی ترکیبی به خوبی با هم بازی کنند، زمانی که به صورت منسجم انجام شوند – راه‌اندازی یک کمپین PPC برای شروع ترافیک و سرنخ‌ها، در حالی که به طور همزمان استراتژی سئو و کمپینی را اجرا می‌کند که بازپرداخت خواهد داشت. به خوبی در آینده سود می کند.

نتایج سئو به زمان و بودجه نیاز دارد

ممکن است ناگفته نماند، اما سئو نه تنها زمان می برد، بلکه برای دستیابی به این نتایج به بودجه نیز نیاز است.

ضرب‌المثلی قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «آنچه را برایش می‌پردازی دریافت می‌کنی» که در مورد تلاش‌های سئو که به‌عنوان مشتری برای آن هزینه می‌پردازید، نمی‌تواند بیشتر صادق باشد.

متأسفانه جامعه بهینه‌سازی موتورهای جستجو مملو از «کارشناسان سئو» خودخوانده شده است که چیزی در مورد سئو نمی‌دانند، اما ابتدا بدون تجربه قبلی شروع به جمع‌آوری پول از مشتریان ناشناس می‌کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، باید در سفر خود به جستجوی فریلنسر یا آژانسی بپردازید که تجربه اثبات شده ای داشته باشد و بتواند نتایج را در قالب مطالعات موردی و اظهارات مشتری نشان دهد.

یک کمپین عالی سئو هزینه دارد، هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد.

مطالعات زیادی وجود دارد که هزینه‌های کمپین‌های سئوی معمولی را در سراسر صنعت مقایسه می‌کنند، و یک چیز درست به نظر می‌رسد – شرکت‌های بزرگ پول بیشتری را برای خدمات خود دریافت می‌کنند، زیرا قانونی بودن، نفوذ آنها و نتیجه گرفتن آنهاست.

اگر فردا به عمل جراحی قلب باز نیاز داشتید و در حال تحقیق در مورد بهترین پزشک برای انجام این عمل بودید، نمی‌خواهید پزشکی را از دانشکده پزشکی انتخاب کنید که 10000 دلار ارزان‌تر از بهترین جراح قلب باز موجود است. آیا شما

پس چرا وقتی می‌توانید با یکی از بهترین فریلنسرها یا آژانس‌هایی که می‌دانید نتیجه می‌دهند کار کنید، گزینه ارزان‌تر را انتخاب کنید و یک میانبر برای تجارت خود انتخاب کنید؟

خدمات عالی سئو مانند هر چیزی در زندگی، قیمتی دارند.

به دنبال آژانسی باشید که هم از نظر قیمت‌گذاری و هم در موارد قابل تحویل شفاف باشد تا دقیقاً بدانید که به چه چیزی وارد می‌شوید.

آژانس‌های بزرگ روی نگه‌دارنده‌ها و قراردادهایی کار می‌کنند که از 6 تا 12+ ماه متغیر است، زیرا آنها می‌دانند که برای دستیابی به نتایج هم زمان و هم تعهد مشتری لازم است.

آژانس‌های بزرگ برای خدمات خود حق بیمه دریافت می‌کنند، زیرا شما از برتری تیمی از سئوکاران باتجربه که به خوبی در کار خود مهارت دارند و نه فقط یک کارمند، برخوردار هستید.

در نهایت، آژانس های بزرگ قرار است تیزبین، ارتباطی و در رأس هر دو روابط داخلی خود باشند

مهارت های مدیریت پروژه.

این همه از همان ابتدا در گفتگوهای اولیه و پیشنهاد نهایی آنها قبل از همکاری با یکدیگر مشخص می شود.

هر شرکتی قرار است بودجه بازاریابی داشته باشد و مبلغی را که مایل به خرج کردن است تعیین کند، اما با دقت بررسی کنید و به یاد داشته باشید که در بیشتر موارد آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد.

بین سئوی کلاه سیاه با سئوی ماهانه 199 دلار و شرکتی که به خوبی بررسی شده است که برای خدمات خود حق بیمه دریافت می کند، یک دنیا تفاوت وجود دارد.

بنابراین – واقعا چقدر زمان می برد؟

 چقدر طول می کشد تا نتایج حاصل از سئو را مشاهده کنید؟

پاسخ نهایی: بستگی دارد.

نکته اصلی این است که شما باید انتظار داشته باشید که بین 6 تا 12 ماه منتظر بمانید تا نتایج قابل توجهی را برای تلاش های سئو ببینید.

بهینه سازی یک وب سایت موجود و ایجاد شده و صفحات آن می تواند به نتایج سریعتر توجه کند، اما نه همیشه.

به خاطر داشته باشید که سئو یک بازی طولانی است، اما بازی‌ای است که اگر به درستی انجام شود، می‌تواند دستاوردهای بلندمدتی برای اضافه کاری کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد.

به دنبال یک آژانس دیجیتال مارکتینگ هستید که در زمینه سئو تخصص داشته باشد و از درون با آن آشنا باشد.

شرکت را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها می دانند که چه معیارهایی برای کسب و کار شما مهم است، و اینکه آنها زمان صرف می کنند تا پیچیدگی های کسب و کار شما را درک کنند.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که دیدن نتایج زمان می برد و هیچ موفقیت کوتاه مدتی در سئو وجود ندارد.

حتی اگر اینطور باشد، شما می خواهید با آژانسی کار کنید که شما را در هر مرحله از راه در جریان نگه می دارد و انتظارات واقع بینانه برای دستیابی به اهداف مورد توافق شما تعیین می کند.

شما با برنامه ریزی درست و دوری از اشتباهات رایج می توانید زمان سئو را بهتر و در زمان کوتاهتری به نتیجه برسانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید