چگونه محتوا بر رتبه بندی سئو تاثیر می گذارد

محتوا – اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که برای جذب ترافیک و حرکت کاربران در طول قیف ایجاد می شود – سنگ بنای SEO موثر است. وب‌سایت‌ها بدون محتوا – چه در قالب پست‌های وبلاگ، ویدیو، تصاویر، صفحات محصول و غیره، شانس کمی برای نمایش در نتایج جستجو دارند. بازاریابان موتورهای جستجو محتوای SEO را ایجاد می کنند که نیازهای کاربران و خزنده ها را برآورده می کند.

مطلب مرتبط: سئو چیست؟ راهنمای جامع سئو وب سایت

برای ایجاد محتوایی که نیازهای جستجوگر را برآورده کند، باید هدف جستجو را درک کنید.

پیشنهادی برای بازاریابان جستجو

محتوا نقش مهمی در سئو دارد، در واقع مهمترن چیز در سئو محتوا است، محتوا آن چیزی است که بر مبنای کلمات کلیدی تشکیل می شود. محتوا باید مخاطب و موتورای جستجو را جذب کند.

محتوا در قلب بهینه سازی خوب برای موتورهای جستجو قرار دارد، اما برای موفقیت، باید در برنامه ریزی و بهبود محتوای سئو هم فعال و هم واکنش پذیر باشید. استراتژی محتوای خود را برای ایجاد محتوایی که 80 درصد جستجوهای اطلاعاتی در مورد کلمات کلیدی شما را برآورده می‌کند، وزن کنید و صفحات فرود را برای عبارت‌های جستجوی تراکنش‌هایی مانند «خرید» یا «خرید» بهینه کنید.

تجربه کاربری (UX) چیزی است که به عنوان تأثیر ثانویه بر SERP شناخته می شود. این بدان معناست که اگرچه UX یکی از عوامل اصلی رتبه بندی موتورهای جستجو نیست، اما همچنان در تعیین ارتباط و اعتبار سایت نقش دارد.

متغیرهای دقیقی که موتورهای جستجو برای قضاوت در مورد قابلیت استفاده از آنها استفاده می کنند، قابل بحث هستند. با این حال، معیارهای تعامل یک سایت به بازاریابان موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند آیا صفحات آنها مطابق با استانداردهای کاربر محور گوگل است یا خیر. نرخ کلیک (CTR)، طول جلسه، تعداد جلسات و نرخ پرش همگی به شما می گویند که جستجوگران چگونه به سایت شما واکنش نشان می دهند و آیا آنها اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا می کنند یا خیر.

همانطور که گوگل توصیه می کند ، بازاریاب هایی که قصد دارند “صفحه ها را در درجه اول برای کاربران بسازند، نه برای موتورهای جستجو” ، باید با موارد زیر شروع کنند:

 

  • قالب بندی محتوا: اکثر مردم به صورت آنلاین به طور عمیق مطالعه نمی کنند. با قرار دادن سرفصل ها و عنوان های فرعی، کوتاه نگه داشتن پاراگراف ها و پراکندگی تصاویر در متن، اسکن محتوا را آسان کنید.
  • از محتوای تکراری اجتناب کنید: تکرار محتوا در مکان‌های متعدد برای کاربران مضر است و نمایش نتایج مرتبط را برای موتورهای جستجو سخت‌تر می‌کند. اگر نمی توانید از محتوای تکراری جلوگیری کنید، از یک تگ rel=canonical استفاده کنید.
  • ناوبری را ساده کنید: عناصر UI مانند خرده‌های نان تضمین می‌کنند که کاربران هنگام پیمایش در سایت شما به بن‌بست برخورد نمی‌کنند.
  • استفاده از کلمات کلیدی در محتوا: استفاده از کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو و مشخص کردن موضوع اصلی و موضوعات فرعی برای مخاطبان بسیار مهم است، برای نگارش محتوای مناسب باید از کلمات کلیدی در عنوان و عناوین به درستی استفاده کنید، استفاده کلمه کلیدی در تگ های عنوان (title) و شرح صفحه (Description) . استفاده از کلمات کلیدی اصلی در اولین و آخرین پاراگرافت. میزان کلمات کلیدی به کل متن باید حدود 2 درصد باشد.
  • طول محتوای مناسب: محتوا حدود 100 کلمه را حذف یا به آن مطالبی اضافه کنید، 350 کلمه حداقل است اما با 250 کلمه نمی توانیم در سئو پیشرفتی داشته باشیم، متن های 500 تا 1000 کلمه بد نیست اما باز هم ناکافی است، 1000 تا 5000 خوب است . بهترین تعداد با توجه به بهترین متن و محتوای موجود و با بررسی رقبا رصد می شود.

تجربیات مثبت کاربر به این معنی است که بازدیدکنندگان سایت بیشتر از یک صفحه بازدید می‌کنند، زمانی که این کار را انجام می‌دهند مدت بیشتری می‌مانند، به صفحه پیوند می‌دهند و آن را در شبکه‌های خود به اشتراک می‌گذارند. همه اینها بر نحوه رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو تأثیر مثبت خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید