5 خطای مرگبار بازاریابی آنلاین

علیرغم این واقعیت که بسیاری از کارآفرینان از بازار آنلاین برای ایجاد مشاغل پرسود و ساختن سبک زندگی رویاهای خود استفاده کرده اند، برای هر بازاریاب موفق ده ها نفر وجود دارند که حتی برای ماندن در تجارت حتی به اندازه کافی پول به دست نمی آورند. خوشبختانه، شما می توانید با درس گرفتن از شکست آنها و تکرار استراتژی هایی که باعث موفقیت بازاریاب های دیگر قبل از شما شده است، از عضویت در این اکثریت تاسف بار اجتناب کنید. این مقاله پنج خطای مهلک را که کارشناسانی مانند میچ میرسون، فرانک رومباوسکاس، علی براون و تیموتی فریس به عنوان عوامل اصلی شکست در بازاریابی آنلاین می‌دانند، تشریح می‌کند.

توسعه محصول بدون یافتن مخاطب

این اشتباهی است که می تواند برای شما هزینه های بالایی داشته باشد و باعث شود کسب و کار شما حتی قبل از شروع به کار شکست بخورد.

مهم نیست که چقدر خلاقانه یا جالب است که محصول خود را باور دارید، اگر کسی مایل به خرید آن نباشد، همچنان می توانید زمان و پول خود را برای ایجاد آن تلف کنید.

اگر علاقه کافی مشتری برای پشتیبانی از محصول شما وجود نداشته باشد شکست حتمی است. این اشتباهی است که با تحقیقات مناسب و تست تبلیغاتی به راحتی می شو از آن جلوگیری کرد.

از آنجایی که بیشتر کارآفرینان استارت آپی پول زیادی برای دور ریختن ندارند، ضروری است که قبل از صرف زمان و هزینه برای تولید محصول خود، تحقیقات مناسبی برای کلمات کلیدی و حتی آزمایش تبلیغات برای محصول خود انجام دهید. اگر این فرآیند به درستی انجام شود، می توانید تعداد زیادی مشتری واجد شرایط را برای خرید محصول خود قبل از عرضه به بازار داشته باشید.

دنبال فرصت به جای اشتیاق

موفقیت در بازار آنلاین بسیار بیشتر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند، به تلاش، پشتکار و پشتکار نیاز دارد. مهم نیست که قبل از شروع کسب و کار خود چقدر تحقیق و مطالعه انجام می دهید، همیشه درجاتی از آزمون و خطا وجود دارد که صبر و پشتکار حتی سختکوش ترین کارآفرینان را آزمایش می کند.

همچنین صدها و حتی هزاران جزئیات خسته کننده در ساخت و بهینه سازی یک وب سایت، ایجاد یک محصول و اجرای یک کمپین بازاریابی موثر وجود دارد.

مطلب مرتبط: طراحی سایت حرفه ای

وقتی این اتفاق می‌افتد، تنها اشتیاق شما به کسب‌وکاری است که راه‌اندازی می‌کنید و سوختی برای ادامه کار شما فراهم می‌کند.

بازار آنلاین نیز بسیار رقابتی است و شما را ملزم می کند که دائماً در مورد جایگاه خود بیاموزید و مشتریان خود را درک کنید.

اگر در حال ساختن نوع تجارتی نباشید که واقعاً به آن علاقه دارید، حفظ این نوع تعهد دشوار است.

بنابراین مطمئن باشید که هنگام انتخاب کسب و کار آنلاین خود، این موارد را در نظر بگیرید و بهترین فرصت ممکن را برای موفقیت در اختیار خود قرار دهید.

عدم کنترل هزینه های تبلیغات

با ارزش ترین سرمایه گذاری که تا به حال در کسب و کار آنلاین خود انجام داده اید، تبلیغات هوشمند است.

مهم نیست که محصول شما چقدر دیدنی است یا وب سایت شما چقدر جالب است، هیچ کس به این موضوع اهمیت نمی دهد که هرگز این شانس را نداشته باشد که در مورد کاری که انجام می دهید بشنود.

مشکل این است که موثرترین استراتژی‌های بازاریابی آنلاین مانند بازاریابی پرداخت به ازای کلیک، بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی مقاله و بازاریابی ایمیلی نیز بالقوه پرهزینه‌ترین راهبردهای بازاریابی آنلاین هستند.

تنها راه برای اطمینان از مقرون به صرفه بودن این روش‌ها برای زمان و هزینه، انجام آزمایش‌های استراتژیک و منسجم برای کمپین‌های بازاریابی و نسخه تبلیغاتی شماست.

ابزارهایی مانند بهینه ساز وب سایت Google، تجزیه و تحلیل گوگل و سایر برنامه های کاربردی مختلف برای آزمایش تقسیم و ردیابی رفتار بازدیدکنندگان ضروری هستند اگر می خواهید مطمئن شوید که زمان و پول شما عاقلانه خرج می شود.

انتظار فروش در اولین بازدید

به گفته میچ میرسون، کارشناس بازاریابی آنلاین، کتاب “تسلط بر بازاریابی آنلاین” 37٪ از مشتریان بالقوه بین 0 تا 3 ماه طول می کشد تا مشتری شوند، 28٪ 3 تا 6 ماه، 18٪ 6 تا 12 ماه، و 17٪ بیش از یک ماه طول می کشد. سال علاوه بر این، تحقیقات عمومی تبلیغات به طور مداوم نشان می دهد که بین 7 تا 12 بار طول می کشد تا مشتری قبل از تبدیل شدن به یک مشتری خریدار، پیامی را ببیند.

به همین دلیل است که از نظر بسیاری از کارشناسان بازاریابی آنلاین، یک استراتژی مؤثر فهرست‌سازی، مهم‌ترین بخش ایجاد یک تجارت آنلاین موفق است.

حتی اگر وب‌سایتی دارید که به خوبی تبدیل می‌شود و استراتژی ترافیکی خوبی دارد، احتمالاً (طبق آمار بالا) 50 درصد از مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد اگر استراتژی بازاریابی ایمیلی خوبی برای ماندن نداشته باشید.

پس از اولین بازدید خود در تماس باشند.

اینها مشتریانی هستند که در نهایت از رقبای شما خرید می کنند و احتمالاً در زمانی که می توانستند مال شما باشند به مشتریان وفادار آنها تبدیل می شوند. به همین دلیل است که ایجاد یک قیف بازاریابی خوب که شامل سیستمی برای بازاریابی ویروسی و ایجاد رابطه با مشتریان بالقوه شما باشد بسیار مهم است.

فقدان تمرکز

عدم تمرکز یکی از دلایل رایج شکست در هر کاری است زیرا شما را از استفاده عاقلانه از منابع زمان و پول خود باز می دارد. همچنین پیگیری مداوم پیشرفت خود و انجام بهبودهای لازم برای افزایش موفقیت را برای شما دشوار می کند.

اگر می‌خواهید روزی با پرداختن به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت خود را بازاریابی کنید، و سپس به طور پراکنده به بازاریابی مقاله و سپس بازاریابی PPC روی آورید، یا با بازاریابی ایمیلی خود ناسازگار باشید، احتمالاً در نهایت توسط شما مورد انتقاد قرار می‌گیرید. رقابت.

اگر احساس می‌کنید که انرژی و توجه کافی برای دنبال کردن همه استراتژی‌های بازاریابی که می‌خواهید مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات Adwords، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی مقاله، بازاریابی ویدئویی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یافتن را دنبال کنید، ندارید.

سرمایه گذاری های مشترک و تبلیغات اینترنتی، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از یک شرکت بازاریابی آنلاین کمک بگیرید. این به شما این امکان را می دهد که بر جنبه هایی از بازاریابی کسب و کار خود تمرکز کنید که بیشتر به آن علاقه دارید و بهترین مهارت را در آن دارید.

هرچه تمرکز بیشتری داشته باشید، سریعتر یاد خواهید گرفت و برتری بهتری در رقابت خواهید داشت. بنابراین اگر عادت کرده اید که در همه جا با بازاریابی آنلاین خود حضور داشته باشید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که موثرترین روش خود را بیابید و فقط بر روی آن تمرکز کنید تا زمانی که پایه محکمی ایجاد کنید که بتوانید روش های دیگر خود را بر اساس آن بنا کنید. .

مهم نیست که در کجای فرآیند راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستید، مهم است که به یاد داشته باشید که همیشه جایی برای پیشرفت وجود دارد. خود را در مورد هر یک از این پنج خطای رایج بررسی کنید، نقاط ضعف خود را بیابید و بر روی برنامه ای برای اصلاح آنها کار کنید. ممکن است فقط تصمیمی باشد که بین شکست و موفقیت تفاوت ایجاد کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید