تاریخچه سئو و تاثیر سئو بر کسب و کارها

تاریخچه سئو و علت اهمیت آن در کسب و کارها

در اینجا یک تاریخچه مختصر از سئو SEO وجود دارد و چرا باید آن را برای ارتقاء کسب و کار خود بدانید

تلاش برای ردیابی تاریخچه سئو SEO  مانند ردیابی تاریخچه اولین نان است – همه ما می دانیم که در یک لحظه از تاریخ بشر متوجه شده است که پختن مخلوطی از غلات آسیاب شده و آب بسیار خوب است. در نهایت ، ما خیلی به ریشه آن و نحوه تأثیر امروز آن روی ما فکر نمی کنیم ، فقط از شیرینی ها لذت ببرید.

تاریخچه سئو و تاثیر سئو بر کسب و کارها
تاریخچه سئو و تاثیر سئو بر کسب و کارها

سئو SEO بسیار جوان است و تقریباً هر روز تغییر می کند. ما می توانیم بگوییم سئو حدود 30 سال قدمت دارد و در آن زمان کوتاه ، مانند هر الگوریتم دیگری ، بسیار سریع تکامل یافت-فقط ببینید چقدر الگوریتم های گوگل در 10-20 سال گذشته تغییر کرده اند.

تاریخچه SEO از کجا شروع شد و چگونه اینقدر مهم شد؟ در این راهنمای کوچک ، ما تاریخچه SEO را به شما معرفی می کنیم و هر آنچه را که باید در مورد اهمیت آن بدانید توضیح می دهیم.

سئو چیست؟
همانطور که همه ما می دانیم بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان SEO شناخته می شود ، یک روش بازاریابی دیجیتال بسیار محبوب و مداوم در حال پیشرفت است که صدای نام تجاری را تقویت می کند و ترافیک وب سایت و ROI (بازگشت سرمایه) را افزایش می دهد. این بسیار ارزان است ، اما بسیار م ،ثر است ، و SEO را محبوب و توصیه می کند که بخشی از هر استراتژی بازاریابی است – اما هیچ کس هرگز نمی پرسد که چگونه این همه شروع شد.

SEO از آن زمان به بعد تکامل یافته است زیرا اینترنت و رفتار کاربران در اینترنت هر روز تغییر می کند ، بنابراین این تغییرات منجر به تکامل تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو شد تا بتواند با همه نیازهای مختلف مطابقت داشته باشد.

سابقه نیاز به بایگانی داده ها

اولین ایده برای ایجاد آرشیو متصل به همه داده های جهان در سال 1945 به وجود آمد زمانی که دکتر ونوار بوش ، مدیر دفتر تحقیقات و توسعه علمی مقاله ای در The Atlantic منتشر کرد و در آن «مجموعه ای از داده ها و مشاهدات ، استخراج مواد موازی از پرونده موجود ، و درج نهایی مواد جدید در بدنه عمومی پرونده مشترک. ” وقتی امروز درباره آن فکر می کنیم ، می توانیم چیزی را که امروزه به گوگل اشاره دارد ، تشخیص دهیم.

پس از چند دهه ، دقیقاً در سال 1990 ، آلن امتاژ ، دانشجوی دانشگاه مک گیل چیزی شبیه به اولین موتور جستجو ایجاد کرد و آن را آرچی نامید. Archie بهترین راه برای جستجوی اطلاعات از سرورهای دیگر در آن زمان بود.

از سال 1990 تا این سالها موتورهای جستجو تحولات مهمی را به دنبال داشتند – از اختراع موتورهای جستجوی تجاری  تا یک سیستم پیچیده که بتواند همه پارامترهای مهم بازاریابی را که امروزه می شناسیم اندازه گیری کند.

در فوریه 1993 گروه شش نفره از دانشجویان دانشگاه استنفورد Architext را ایجاد کردند که بعداً به موتور جستجوی Excite تبدیل شد. Excite انقلابی بود زیرا می توانست نتایج را بر اساس کلمات کلیدی موجود در محتوا مرتب کند.

در ژوئن 1993 ، متیو گری اولین بار در دنیای وب سرگردان ظاهر شد که بعداً به عنوان Wandex معروف شد. این یک خزنده وب مبتنی بر پرل بود که برای اندازه گیری شبکه جهانی وب استفاده می شد.

در سال 1994 موتورهای جستجوی Alta Vista ، Infoseek ، Lycos و Yahoo نور روز را مشاهده کردند.

در سال 1996 لری پیج و سرگئی برین بنیانگذاران گوگل شروع به ساخت یک موتور جستجو کردند که در ابتدا آن را BackRub نامیدند.

در سپتامبر 1997 تاریخ نوشته شد – Google.com به عنوان نام دامنه ثبت شده است.

البته ، با محبوبیت بیشتر موتورهای جستجو و استفاده گسترده ، صاحبان سایت متوجه مزایای متعدد آن شدند. مشخص شد که از برخی اقدامات واقعاً ساده ، نتایج موتورهای جستجو می توان در کسب درآمد در اینترنت استفاده کرد.

دهه 2000 – عصر تغییرات

بر اساس منابع متعدد ، اصطلاح SEO در سال 1997 ابداع شد. هنگامی که مدیر گروه جفرسون استارشیپ ، یک گروه راک محبوب می خواست رتبه بهتری برای گروه خود در اولین SERP داشته باشد. با این حال ، در سال 1999 ، به عنوان بخشی از کنفرانس استراتژی های موتورهای جستجو ، اولین رویداد بازاریابی جستجوی رسمی برگزار شد.

اولین متخصصان SEO بیشتر بر روی کلمات کلیدی پر شده و حذف پیوندهای ناخواسته تمرکز کردند تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند. امروزه SEO از هر زمان دیگری پیچیده تر است و در عوض نتایج بهتری نیز به دست می آورد.

گوگل در حال پیشرفت است

امروزه ، گوگل دائماً در حال توسعه روشهای هوشمندانه ای برای تولید نتایج جستجوی واقعی ، مفید و مرتبط است که می تواند هم به کاربران و هم به صاحبان وب سایت رفاه بدهد. هدف جستجو به یکی از اولویت های مهم تبدیل شد ، زیرا تکنیک های نمایه سازی Google بر اساس سابقه جستجوی کاربر ، دستگاه ، مکان ، سن ، جنس و غیره نتایج جستجوی مرتبط ایجاد می کند ویدئوها و تصاویر به دلیل محتوای بصری که به وب سایت ها کمک می کند اهمیت بیشتری پیدا کنند در گوگل بهتر است

در 10-15 سال گذشته ، رسانه های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد یک بازار برای مشاغل و کاربران ایفا کردند-تبلیغات استراتژیک فیس بوک ، اینستاگرام یا یوتیوب می تواند بازدیدکنندگان بیشتری را برای شما ایجاد کند و بازدیدکنندگان بیشتری از وب سایت شما داشته باشد. بعید است که هیچ کانال دیگری ، با آخرین ارتقاء ، سئو احتمالاً کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی بازاریابی است که امروزه وجود دارد و می توانید بدون پشیمانی پول خود را در آن سرمایه گذاری کنید.

شما می توانید درک کنید که چقدر برای وب سایت شما مهم است که به آن اعتماد کنید – Google از وب سایت های سفارشی خوشش می آید.

مانند موارد دیگر ، و لحظه بهینه سازی وب سایت شما برای بهترین عملکرد وجود دارد ، زیرا بخش مهمی از رتبه بندی جستجو است. اگر وب سایت شما کند باشد به احتمال زیاد رتبه ضعیفی دارد و در این صورت SEO نمی تواند کاری انجام دهد.

قبل از شروع به ایجاد یک استراتژی سئو SEO ، یک ارائه دهنده میزبانی مطمئن انتخاب کنید – طبق وب سایت Planet Hostinger که بهترین زمان کار را در همه بسته ها تضمین می کند و همچنین بسیار مقرون به صرفه است. هدف گذاری دقیق SEO می تواند مشتریانی را برای شما به ارمغان آورد که به دنبال یافتن آنچه شما ارائه می دهید – محصول ، خدمات ، هرچه باشد .

بنابراین ترکیبی از میزبانی خوب و استراتژی SEO خوب می تواند بهترین کاری باشد که می توانید برای تجارت خود انجام دهید. با یک استراتژی خوب ، زمان و مقدار کمی پول ، سئو می تواند به شما کمک کند تا مشتریان بیشتری را نسبت به سایر تاکتیک های بازاریابی به کسب و کار خود بیاورید.

نتیجه
دوره طولانی توسعه و اهمیت آن ، سئو SEO را به یکی از قدرتمندترین سلاح های بازاریابی تبدیل کرده است. امروزه تعمیر و نگهداری سئو SEO یک کار تمام وقت است که گاهی از تیم های متخصص درخواست می کند تا همه چیز را به درستی و به طور کارآمد انجام دهند. اجرای خوب آن به مهارت ، اخلاق و حفظ فن آوری بالا نیاز دارد. اگر به ایجاد سئو برای وب سایت خود فکر می کنید ، به فکر استخدام فردی باشید که بتواند این کار را برای شما انجام دهد ، با تجربه و نمونه کار خوب. موفق باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید