آنچه باید در مورد استفاده از متن جایگزین برای سئو بدانید

بهینه سازی موتور جستجو یا به اختصار سئو، ترکیبی از استراتژی هایی است که با هم کار می کنند تا ترافیک را افزایش دهند و رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشند.

زمانی بود که تنها کاری که برای بهبود رتبه گوگل خود باید انجام می دادید این بود که سایت خود را پر از کلمات کلیدی کنید، اما دیگر اینطور نیست.

استراتژی های سئو تغییر کرده و تکامل یافته اند و یکی از جنبه های سئو که بسیاری از افراد نادیده گرفته می شوند متن جایگزین است.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد اینکه متن جایگزین چیست و چگونه می تواند به سئوی شما کمک کند بیشتر بدانید.

پرداختن به افسانه های رایج SEO در مورد متن جایگزین

قبل از اینکه بتوانید اصول استفاده از متن جایگزین برای تقویت سئوی خود را بیاموزید، باید یاد بگیرید که متن جایگزین چیست و چه چیزی نیست. متن جایگزین یا تگ‌های جایگزین، از نظر فنی «ویژگی‌های جایگزین تگ تصویر» نامیده می‌شوند – می‌توانید ببینید که چرا اکثر مردم از نسخه کوتاه شده استفاده می‌کنند.

اساساً، تگ alt اصلاح‌کننده‌ای است که توصیفی از یک تصویر ارائه می‌کند و در تگ هر تصویر در کد HTML صفحه‌ای که در آن ظاهر می‌شود ظاهر می‌شود.

هدف از این متن ارائه توضیحاتی در مورد تصویر برای افراد کم بینا است.

این یکی از رایج ترین افسانه ها را در مورد تگ های alt مطرح می کند – اینکه هدف اصلی آنها SEO است.

در واقع، این برچسب ها برای بهبود دسترسی برای کاربران کم بینا استفاده می شود.

یکی دیگر از افسانه های مرتبط با متن جایگزین این است که همه تصاویر موجود در سایت به ویژگی های alt نیاز دارند.

اگر در مورد آن فکر کنید، احتمالاً سایت شما از تعدادی تصویر استفاده می کند که به فرمت سایت کمک می کند – مواردی مانند گلوله ها، فاصله ها و خطوط – این تصاویر به متن جایگزین نیاز ندارند.

اگر شما یک کاربر کم بینا هستید، تصور کنید که باید ویژگی های alt را برای هر تصویر در سایت بررسی کنید.

نه تنها زمان دسترسی کاربر به محتوای مهم را بسیار افزایش می دهد، بلکه می تواند به راحتی خسته کننده شود و در واقع کاربر را از سایت شما دور کند.

ویژگی‌های Alt می‌توانند مزایای بسیار مفیدی را برای سایت شما به ارمغان بیاورند، اما بر خلاف تصور عمومی، آنها چیزی نیستند که شما باید فوراً با آن مقابله کنید.

از نظر چیزهایی که سئوی شما را تقویت می کند، متن جایگزین نباید در بالای لیست شما باشد – قبل از نگرانی در مورد ویژگی های جایگزین، باید نگران چیزهایی باشید که ارزش سئوی بیشتری ارائه می دهند.

به عنوان مثال، مواردی مانند توضیحات متا و تگ‌های عنوان تأثیر بیشتری بر سئوی شما نسبت به چند ویژگی alt دارند. با این حال، چند استثنا برای این قاعده وجود دارد.

اگر به هر حال تصویر جدیدی را آپلود می‌کنید، می‌توانید ویژگی‌های alt را در حالی که در آن هستید به‌روزرسانی کنید.

اگر برای بهبود دسترسی به سایت خود تلاش می کنید، ویژگی های alt نقش مهمی ایفا می کنند. و در نهایت، اگر جستجوی تصویر محرک اصلی ترافیک به سایت شما است، ویژگی های alt مهم هستند.

مبانی متن جایگزین برای سئو

همانطور که قبلاً آموختید، متن جایگزین صرفاً بخش کوچکی از کد HTML است که تصویری را که در سایت ظاهر می‌شود، توصیف می‌کند – این به کاربران کم‌بینا کمک می‌کند تا بفهمند تصویر چه چیزی را نشان می‌دهد.

برای افزودن متن جایگزین برای یک تصویر، می توانید آن را در تگ alt یا متن alt عنصر تصویر وارد کنید.

وقتی نوبت به نوشتن متن جایگزین می شود، قوانین ساده ای وجود دارد که باید از آنها پیروی کرد.

برای یک چیز، شما می خواهید متن را برای اهداف نمایه سازی کوتاه و شیرین نگه دارید.

استثنا در این قاعده این است که تصویر نقش مهمی در ایجاد زمینه مقاله ایفا کند – در این مورد می توانید کمی جزئیات بیشتری اضافه کنید.

افزودن متن جایگزین به تصاویر شما ممکن است سایت شما را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو افزایش ندهد، اما مطمئناً می تواند رتبه شما را تا حدودی افزایش دهد.

برای مثال، اگر موضوع صفحه خود را در متن جایگزین قرار دهید، می تواند رتبه شما را کمی افزایش دهد. همانطور که گفته شد، سایت خود را با تصاویر و متن جایگزین تکراری بارگذاری نکنید – که می تواند تأثیری برعکس با نتایج مطلوب در رتبه بندی شما داشته باشد – دلیلی برای استفاده از چندین نسخه از یک کلمه کلیدی وجود ندارد. در واقع، اگر درگیر پر کردن کلمات کلیدی باشید، ممکن است با جریمه گوگل مواجه شوید.

نکاتی برای بهینه سازی تصاویر برای سئو

چه صاحب کسب و کار، چه وبلاگ نویس یا ویراستار مجلات آنلاین باشید، استفاده از تصاویر می تواند مزایای جدی را در صورت استفاده صحیح از آنها به همراه داشته باشد.

گنجاندن تصاویر می تواند محتوای شما را از نظر بصری جذاب تر کند و همچنین می تواند SEO شما را تا حدودی بهبود بخشد. با این حال، باید بدانید که چگونه می توان تصاویر را به درستی با استفاده از تگ های alt بهینه کرد. در اینجا چند نکته کلی برای بهینه سازی تصویر آورده شده است:

افزودن نمودار، نمودار یا تصویر راهی ساده برای تثبیت یک نقطه و افزودن مقداری علاقه به یک موضوع کسل کننده یا دشوار است.
برای یافتن تصویر مناسب وقت بگذارید – تصویر باید با موضوع مقاله شما مطابقت داشته باشد یا باید هدفی گویا در محتوا داشته باشد.
از هر فرصتی برای بهینه سازی تصویر استفاده کنید – این به معنای انتخاب نام فایل مناسب، مقیاس بندی مناسب تصویر و کاهش اندازه فایل است.

نام فایل یک فرصت عالی برای گنجاندن کلمه کلیدی شما است – به گوگل می گوید که تصویر در مورد چیست.
کوچک کردن تصویر شما باعث می‌شود که سریع‌تر بارگذاری شود که باعث افزایش سرعت سایت و روابط عمومی شما می‌شود

 

کاربران رویداد از ناامید شدن و رفتن.

هنگام کاهش اندازه فایل، مطمئن شوید که وضوح و کیفیت به خطر نیفتد – ابزارهای آنلاینی وجود دارد که می توانید برای انجام این کار از آنها استفاده کنید.
یک عنوان را با تصاویر خود اضافه کنید – بسیاری از افراد به جای خواندن مقالات، آنها را اسکن می کنند و تصاویر/عنوان ها 300٪ بیشتر از بدنه خود محتوا مشاهده می شوند.
به این فکر کنید که آیا افزودن یک ویژگی عنوان به یک تصویر ممکن است مفید باشد – ویژگی‌های عنوان مکان خوبی برای ارائه اطلاعات غیر ضروری مانند زمینه یا حالت تصویر هستند.
اکنون که درک عمیق تری از نقش تصاویر در سئو بازی می کنید، باید نگاهی دیگر به سایت خود بیندازید و به دنبال راه هایی باشید که بتوانید آن را بهبود بخشید.

نوشتن ویژگی‌های alt فقط چند لحظه طول می‌کشد، زیرا تا زمانی که تصاویر خود را هوشمندانه انتخاب کنید، ترکیب کلمه کلیدی و موضوع صفحه آسان خواهد بود.

به یاد داشته باشید، تگ‌های alt خود را کوتاه و شیرین نگه دارید و فقط بر روی تصاویری تمرکز کنید که نقش تشریحی در سایت شما دارند – از گلوله‌ها، خطوط و فاصله‌گذارها صرفنظر کنید.

اگر فقط کمی از زمان خود را به به روز رسانی ویژگی های alt خود اختصاص دهید، ممکن است از تاثیر آن بر سئوی شما شگفت زده شوید.

تسلط بر هنر سئو می تواند وب سایت شما را بسازد یا خراب کند.

هنگامی که کاربران آنلاین کلمات کلیدی برتر شما را جستجو می کنند، با صدها، حتی هزاران نتیجه بمباران می شوند، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که سایت شما متمایز است.

استفاده موثر از کلمات کلیدی و به روز رسانی توضیحات متا و تگ عنوان یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود SEO خود انجام دهید، اما نباید تصاویر را فراموش کنید.

استفاده موثر از تصاویر و به‌روزرسانی ویژگی‌های alt می‌تواند به ارتقای رتبه شما کمک کند و حتی به تلاش زیادی از طرف شما نیاز ندارد!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید