11 اشتباه رایج سئو

آشنایی با ۱۱ مشکل رایج سئو

دنیای سئو دائما در حال تغییر است، اما رایج ترین مسائل سئو در اصول اولیه یافت می شود، چیزهایی که به ندرت تغییر می کنند. بنابراین، چرا برای وب مسترها و صاحبان مشاغل آنلاین اینقدر سخت است که با دنیای سئو بدون انجام این اشتباهات رایج مقابله کنند؟

11 اشتباه رایج سئو
11 اشتباه رایج سئو

تنها پاسخ، عدم درک است. بهینه سازی صحیح یک صفحه وب برای سئو می تواند برای یک وب مستر با تجربه کمی در سئو بسیار سخت باشد. در زیر برخی از رایج ترین مشکلات و اشتباهات سئو را مطرح و توضیح مختصری در مورد نحوه رفع آنها آورده شده است.

1. هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه the Wrong Keywords

این مورد متاسفانه جزء متداول ترین اشتباهات می باشد و البته می توان گفت اشتباهی بزرگ می باشد . اشتباه انتخاب کلمات کلیدی باعث می شود که هزینه و زمان شما به هدر برود . تلاش می کنید در صفحه اول حضور داشته باشید . اما کسی کلمه شما را جستجو نمی کند .

تحقیق کلمات کلیدی بخش پیچیده ای از ساخت و بهینه سازی یک صفحه وب برای موتورهای جستجو است. انتخاب کلمات کلیدی بی ربط به سایت نه تنها اتلاف وقت است، بلکه شما را به جایی در رتبه بندی نمی رساند. مهم نیست که «بازی‌های تلفن هوشمند» کلمه کلیدی محبوبی است که به نظر می‌رسد همه در جستجوی آن هستند، اگر سایت شما بازی‌های گوشی هوشمند را ارائه ندهد، نرخ پرش شما مضحک خواهد بود و این در صورتی است که موتورهای جستجو حتی صفحه شما را ایندکس کنند.

راه دیگری که مدیران وب سایت ها در انتخاب کلمات کلیدی اشتباه می کنند رقابت است. برخی از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی ممکن است برای صفحات آنها عالی باشند، اما اگر رقبای زیادی از آنها استفاده کنند، یا توسط رقبای با بودجه بازاریابی بسیار بزرگتر از خودشان استفاده شوند، وقت خود را در تلاش برای رتبه بندی با این کلمات در هر نقطه ای تلف می کنند. در عوض، به دنبال عبارات کلیدی دم بلند باشید که نزدیک به عبارات بسیار رقابتی هستند، اما به اندازه کافی متفاوت هستند تا رقابت کمتری را ارائه دهند.

کلمات کلیدی دم دراز

کلمات کلیدی طولانی به عنوان عبارات جستجوی کم ارزش شناخته می شوند، و این پرس و جوها حدود 70 درصد از کل پرس و جوها را تشکیل می دهند … بنابراین، بله، این کلمات کلیدی اولیه ترافیک زیادی را به سایت شما وارد می کنند، اما اگر نمی توانید با کلمات بزرگتر رقابت کنید. وب سایت ها برای یک کلمه کلیدی خاص، ایجاد یک عبارت کلیدی دم بلند بهترین چیز بعدی است، و احتمالاً بهترین چیز است!

کلمات کلیدی دم دراز برای یک جستجو خاص تر هستند، و آنها را برای افزایش ترافیک، حتی برای سایت های کوچکتر، بسیار موثر می کند. اگر سعی می‌کردید برای کلمه کلیدی «مبلمان» در جایگاه برتر قرار بگیرید، رقابت بسیار زیاد شما را فرا خواهد گرفت، اما اگر یک کلمه کلیدی یا عبارت طولانی ایجاد کنید که جزئیات بیشتری را در مورد محصول شما ارائه دهد، مانند صندلی نشیمن آرت دکو یا میز ناهار خوری ویکتوریایی، خوب اکنون فرصتی برای شنا با ماهی های بزرگ دارید!

هنگام کار با کلمات کلیدی کوتاه تر، مطمئناً ترافیک بیشتری دریافت می کنید، اما با ایجاد کلمات کلیدی طولانی تر، ترافیک بهتری دریافت خواهید کرد. چرا؟ پاسخ ساده است… زیرا اگر شخصی مبلمان را جستجو کرد… ممکن است به دنبال یک میز قهوه قدیمی باشد و شما آن را ندارید… و این مهم است که شما واقعاً در صفحه اول موتور جستجو رتبه ای داشته باشید تا او شما را پیدا کند. چه فایده ای دارد که آن شخص در صفحه شما قرار بگیرد، اگر آنچه را که او می خواهد ندارید؟ این برای ترافیک، کسب و کار، سود و به خصوص نرخ پرش شما مفید نیست… که برای رتبه بندی کلی شما بد است. بنابراین، اکنون این واقعیت را در نظر بگیرید که شما میزهای قهوه قدیمی را می فروشید و شخصی آن عبارت کلیدی دم بلند را در موتور جستجو وارد کرده است… زمانی که به سایت شما می آیند، متوجه می شوند که شما چیزی را که می خواهند دارید… ممکن است در واقع خرید کنند، و ناگفته نماند که آنها ممکن است بیشتر در صفحه شما کاوش کنند، که شانس شما را برای فروش بالاتر افزایش می دهد، سود بیشتری ایجاد می کند و به افزایش ارتباط صفحه شما کمک می کند … که به رتبه بندی شما کمک می کند. می بینید که من اینجا به چه چیزی می رسم؟

هزینه از طریق گوگل ادوردز برای کلمات کلیدی دم بلند نیز بسیار کمتر است، و آنها را به ابزاری بسیار سودمند برای مشاغل، به ویژه مشاغل کوچکتر تبدیل می کند.

2. نسخه های تکراری صفحه اصلی Duplicate Versions of the Home Page

نسخه‌های تکراری یک صفحه وب که به موتورهای جستجو ارسال می‌شود با سردرگمی تمام می‌شوند، حتی زمانی که موتورهای جستجو تعیین می‌کنند کدام یک را فهرست‌بندی کنند، هیچ تضمینی وجود ندارد که درست باشد. همچنین باید بررسی کنید که صفحه شما بین لینک های داخلی شما با نسخه های مختلف URL سایت شما تقسیم نشده باشد.

روی لوگوی هدر سایت خود کلیک کنید و بررسی کنید که به نسخه واقعی سایت شما می رود، example.com، نه example.com/default.aspx.

3. تگ (برچسب) عنوان بهینه نشده  Un-Optimized Title Tags

تگ عنوان یکی از مهمترین عناصر سئو در صفحه است و نباید نادیده گرفته شود. تگ عنوان صفحه شما چیزی است که به شما کمک می کند در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشید، اما همچنین چیزی است که افراد هنگام نمایش لیست شما در نتایج جستجو می بینند. از بهترین کلمه کلیدی خود در جلوی برچسب یا ترکیبی از کلمات کلیدی مرتبط که صفحه را توصیف می کنند استفاده کنید. به مثال زیر از صفحه این مقاله توجه کنید، می بینید که کلمات کلیدی مناسب، توضیحاتی در مورد محتوا و همچنین یک دسته بندی سازمان یافته وجود دارد.

گوگل به طور کلی 50 تا 60 کاراکتر از یک برچسب عنوان را نمایش می دهد، بنابراین نگه داشتن طول کاراکتر در حدود 55 یک راه عالی برای اطمینان از اینکه تقریباً همه تگ های عنوان شما به درستی نمایش داده می شوند، است.

تگ عنوان مهم ترین عنصر سئوی درون صفحه است، به غیر از محتوا و در سه قسمت، مرورگر (بارها در بالای صفحه به عنوان

و همچنین در برگه ها)، موتورهای جستجو (همانطور که در زیر مشاهده می شود)، و وب سایت های خارجی (مانند سایت های رسانه های اجتماعی که از برچسب عنوان به عنوان متن لنگر پیوند استفاده می کنند). توجه داشته باشید که چگونه در نتایج جستجوی نمایش داده شده در زیر برخی کلمات به صورت پررنگ هستند. این به این دلیل است که جستجو با استفاده از کلمات کلیدی ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو انجام می‌شود، بنابراین همه کلمات کلیدی تطبیق داده شده از جستجو تا برچسب‌های عنوان به صورت پررنگ هستند تا دید بیشتری ایجاد کنند، که به افزایش نرخ کلیک کمک می‌کند.

 

4. تگ های تکراری Duplicate Tags

هر صفحه منحصر به فرد است. بنابراین تگ عنوان و متا تگ برای هر صفحه باید منحصر به فرد باشد. این ممکن است برای متخصص سئو کار بیهوده به نظر برسد، اما بسیاری از مبتدیان و صاحبان مشاغل آنلاین جدید مرتکب این اشتباه می شوند. خوب است که چند صفحه با برچسب عنوان یکسان داشته باشید، به شرطی که آنها همان اطلاعات مربوط به برچسب را ارائه دهند. اگر سایت بزرگی دارید، به احتمال زیاد تعدادی تگ تکراری دارید، اما به عنوان یک قانون کلی، سعی کنید برای هر اندازه سایتی از دو یا سه تکراری تجاوز نکنید.

Google Webmaster Tools یک راه سریع برای بررسی اینکه آیا برچسب عنوان تکراری در سایت خود دارید یا خیر، ارائه می دهد. در قسمت Optimization and HTML Improvements، موارد تکراری شما نمایش داده می شود. می توانید روی پیوندها کلیک کنید تا ببینید چه صفحاتی تکراری هستند.

 

5. فراموش کردن تگ های Alt یا Forgetting Alt Tags

موتورهای جستجو نسبتاً پیچیده هستند، اما آنها متوجه نشده‌اند که چگونه یک تصویر را اسکن کنند و بفهمند که چیست، اینجاست که تگ‌های alt وارد می‌شوند. این روشی است که می‌توانید به موتورهای جستجو بگویید تصویر چیست و مقداری مهمات رتبه‌بندی بیشتری به دست آورید. برای کلمات کلیدی در طول مسیر اطمینان حاصل کنید که برای هر تصویر در سایت خود، عنوان مرتبط و تگ های جایگزین را وارد کرده اید. بنابراین، اگر تصویر مردی در حال کار دارید، به جای image1.jpg نام آن را manworking.jpg بگذارید. تا حد امکان توصیفی باشد.

هنگام ایجاد تگ alt، این 4 قانون ساده را دنبال کنید:

  • آن را ساده نگه دارید Keep it simple
  • توصیفی باشید، نه کلامی Be descriptive, not wordy – باز هم، کمتر، بیشتر است
  • قرار دادن را در نظر بگیرید Consider placement – قرار دادن یک تصویر در نزدیکی متن مربوطه تجربه بهتری برای ترافیک غیر بصری ایجاد می کند
  • از کلمات کلیدی استفاده کنید  Use keywords – کلمات کلیدی به رتبه بندی تصاویر کمک می کنند

6. محتوای تکراری Duplicate Content

محتوای تکراری یک مشکل بزرگ برای صاحبان وب سایت و یک مشکل بزرگ برای موتورهای جستجو است. محتوای سایت شما باید از صفحه ای به صفحه دیگر منحصر به فرد باشد، به این معنی که در هیچ کجای سایت شما یا خارج از آن تکرار نشود. بیشتر صاحبان وب‌سایت‌های جدید فقط فکر می‌کنند که برای سرقت محتوای سایت‌های دیگر جریمه می‌شوند، اما حقیقت این است که می‌توانند برای سرقت محتوای سایت خود نیز جریمه شوند.

آن را بررسی کنید:

بررسی محتوای تکراری در سایت شما ممکن است خسته کننده به نظر برسد، به خصوص برای سایت های بزرگتر … اما واقعاً یک کار ساده است و برای رتبه بندی خوب و همچنین شهرت آنلاین بسیار مهم است.

گوگل سایت‌هایی را که محتوای تکراری ارائه می‌دهند جریمه می‌کند، حتی اگر آن‌ها آن را از سایت خودشان کپی می‌کنند، بنابراین به یاد داشته باشید، حتی اگر محتوا متعلق به شما باشد، به این معنی نیست که می‌توانید از آن در سراسر وب‌سایت خود استفاده مجدد کنید!

دلایل زیادی برای محتوای تکراری وجود دارد:

  • پخش محتوا از طریق فیدهای RSS
  • یک سیستم پیوند داخلی ناسازگار
  • وبلاگ نویسان مهمان Guest bloggers
  • مشکلات توضیحات متا  Meta description با افزونه های سئو
  • محتوای تکراری در چندین صفحه در یک سایت به صورت داخلی یا خارجی

Google Webmaster Tools به شما کمک می‌کند برچسب‌ها، عناوین و سرصفحه‌های تکراری خود را پیدا کنید… اما مکان‌های زیادی برای یافتن محتوای تکراری در سایت خود وجود دارد.

 

Siteliner.com – لیستی از تمام محتوای تکراری، رایج و منحصر به فرد در سایت شما و همچنین مقایسه با سایت های دیگر با اندازه مشابه را ارائه می دهد. این ابزار برای استفاده رایگان است و 250 صفحه شما را اسکن می کند و یک نگاه سریع به محتوای شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تغییراتی را که قبل از جریمه شدن لازم بود ایجاد کنید. برای اسکن کامل تا 25000 صفحه، هزینه پرداخت می شود.

تصویر زیر نمونه ای از مطالبی است که مشاهده خواهید کرد و با کلیک بر روی لینک محتوای تکراری به تجزیه و تحلیل دقیق محتوا پرداخته شده و تکراری بودن یا خارجی بودن آن و همچنین ذکر منبع محتوای اصلی نشان داده شده است. .

 

7. محتوای با کیفیت پایین Low-Quality Content

خوشبختانه روزهای پر کردن کلمات کلیدی در محتوای بی فایده به پایان رسیده است! با آخرین به روز رسانی های گوگل، کیفیت محتوا یکی از مهم ترین جنبه های سئو داخلی است. کلمات کلیدی هنوز باید مورد استفاده قرار گیرند، اما برچسب ها جایی هستند که این روزها بیشترین اهمیت را برای قرار دادن دارند و وقتی در محتوا استفاده می شود، باید به طور طبیعی جریان داشته باشند. گوگل محتوای هر وب سایت را با استاندارد بسیار بالایی ارزیابی می کند، بنابراین آنچه که تصمیم می گیرید در صفحه خود قرار دهید بهتر هدفی دارد، چیزی مفید به خواننده ارائه می دهد و برای موضوع شما هدف قرار می گیرد.

هیچ عصای خاصی وجود ندارد که بتوانید روی محتوای خود تکان دهید تا تشخیص دهید که کیفیت پایین یا با کیفیت است، اما چند چیز وجود دارد که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند…

  • محتوای تکراری  Duplicated content
  • لینک های شکسته Broken links در محتوا
  • تعداد کلمات کم Low word count
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی Over usage of the keyword
  • محتوایی با ترافیک کم یا بدون ترافیک Content with low or no traffic
  • محتوایی با نرخ پرش بالا bounce rates

Google Webmaster Tools یک راه عالی برای نظارت بر ترافیک سایت شما و دریافت یک نگاه اجمالی از صفحاتی است که خیلی داغ نیستند.

آنها اولین کسانی هستند که در جستجوی محتوای با کیفیت پایین شما هدف قرار می گیرند. اکنون، شروع به خواندن کنید…بله خواندن! شما می توانید صفحات با محتوای ضعیف را بر اساس نرخ ترافیک حذف کنید، اما تنها راه برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان شما فقط محتوای با کیفیت بالا را دریافت می کنند این است که آن را بخوانید و خودتان ببینید.

 

8. 404 خطا – 404 Errors

خطاهای 404 زمانی نمایش داده می شوند که سایت دیگر وجود نداشته باشد، هرگز وجود نداشته باشد یا جهت URL نادرستی در پیوند داشته باشد. اگر یک بازدیدکننده روی پیوندی کلیک کند که قرار است او را به صفحه شما برساند، یا روی پیوندی از صفحه شما به سایتی کلیک کند که خطای 404 – page find not found را نشان می‌دهد، مشکل به نظر می‌رسد و ترافیک را از دست می‌دهید. شما باید بک لینک ها و لینک های داخلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که خطای 404 در صفحه شما وجود ندارد. می توانید از ابزارهای مختلفی برای بررسی لینک های بد استفاده کنید، از جمله SEOSiteCheckUp.com و Google Webmaster Tools.

Google Webmaster Tools فهرستی از سایت‌هایی را ارائه می‌دهد که در حین خزیدن سایت شما موفق به تولید نشدند، که راهی سریع برای پیدا کردن مواردی است که باید تعمیر یا فهرست نشده باشند.

 

9. پائین بودن سرعت لود سایت یا صفحه سایت Slow Page

یک صفحه وب با سرعت کم برای کاربر، موتور جستجو و البته شما مشکل ایجاد می کند! تعداد زیاد تصاویر، بدون فشرده سازی، کند بودن سرور و موارد مختلف دیگر می تواند باعث کند بارگذاری صفحه شما شود.

ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما تأخیر ۱ ثانیه‌ای در زمان بارگذاری صفحه منجر به موارد زیر می‌شود:

کاهش 16 درصدی در رضایت کلی مشتری
11٪ صفحات کمتر مشاهده شده است
7 درصد ضرر در تبدیل
تنها با بهبود ۱ ثانیه‌ای سایت، می‌توانید انتظار افزایش درآمد و تبدیل را داشته باشید… بنابراین این بخش ارزش تمرکز شما را دارد!
بنابراین، برای افزایش سرعت سایت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟
درخواست های HTTP را به حداقل برسانید – عناصر صفحه خود را کاهش دهید
زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید – ابزار سرعت صفحه Google می تواند کمک کند
فشرده سازی را فعال کنید – صفحات بزرگ زمان بارگذاری کندی ایجاد می کنند، بنابراین آنها را فشرده کنید
ذخیره مرورگر را فعال کنید – زمانی که بازدیدکنندگان برای بارگذاری سایت شما صرف می کنند، در هنگام بازگشت کاهش می یابد
کوچک کردن منابع – از افزونه Chrome PageSpeed ​​Insights برای به حداقل رساندن کد HTML و کمپرسور YUI برای CSS و جاوا اسکریپت استفاده کنید.
تصاویر را بهینه کنید – اندازه تصویر را کاهش دهید و به فرمت های JPEG، PNG یا GIF بپیوندید
تعداد افزونه‌های استفاده شده را کاهش دهید – افزونه‌های زیاد می‌توانند باعث مشکلات بارگذاری و همچنین مشکلات امنیتی و خرابی سایت شوند.
کاهش تغییر مسیرها – از تغییر مسیر HTTP برای کاربران تلفن همراه استفاده کنید

10. سایت های فلش بدون همتای HTML

وب سایت های فلش جذاب هستند و کاربران از ناوبری آسان لذت می برند، اما موتورهای جستجو نمی توانند آنها را بخزند. زمانی که موتور جستجو نمی تواند سایت شما را ایندکس کند، این مشکل ایجاد می کند. محتوای شما و کلمات کلیدی شما در یک سایت فلش برای موتورهای جستجو بی فایده هستند، بنابراین باید یک سایت جایگزین HTML ایجاد شود تا مشکل را برطرف کند. این همچنین به بازدیدکنندگان شما این امکان را می‌دهد که از بین سایت‌هایی که ترجیح می‌دهند، انتخاب کنند، زیرا اگرچه بسیاری از مردم سایت فلش را دوست دارند، به همان اندازه هستند که این سایت را دوست ندارند.

11. عدم استفاده از ابزارهای سئو SEO Tools

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان مشاغل آنلاین جدید مرتکب می شوند این است که از تمام ابزارهای سئو موجود استفاده نمی کنند. نیازی به داشتن یک متخصص سئو و یا حتی استخدام یک متخصص سئو نیست… بیشتر ابزارها برای استفاده ساده هستند و همیشه اطلاعاتی در مورد معنای هر موضوع سئو وجود دارد، بنابراین برای خواندن، یادگیری، درک و سپس وقت بگذارید. از ابزارهای شگفت انگیز ارائه شده به شما استفاده کنید. SEOSiteCheckUp.com یک جعبه ابزار آسان برای استفاده را ارائه می دهد که به شما نگاهی سریع به مسائل سئو داخلی و خارج از صفحه خود و بهترین از همه می دهد. آنها نکات ارزشمندی را برای تعمیر آنها به شما ارائه می دهند.

شما مجبور نیستید مبلغ زیادی را به یک متخصص سئو اختصاص دهید، حداقل برای اصول اولیه. هنگامی که سایت شما شروع به رشد یا رشد کرد، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را به تجارت خود اختصاص دهید و جنبه های سئو را به یک حرفه ای بسپارید.

سعی کنید مرتکب اشتباهات سئو ذکر شده نشده و مشکلاتی که در سایت وجود دارد را رفع کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید