راهنمای مبتدی برای SSL و امنیت وب سایت

راهنمای مبتدی برای SSL و امنیت وب سایت

در سال های اخیر، حتما درباره SSL، گواهینامه های SSL، HTTPS، امنیت وب سایت و غیره چیزهای زیادی شنیده اید.

 

منظور ما از آن چیست؟

مهمتر از همه، چگونه هر یک از آنها بر صاحب وب سایت و کسب و کار آنلاین او تأثیر می گذارد؟

در این پست وبلاگ، ما قصد داریم در مورد اینکه SSL چیست، چه تفاوت هایی بین وب سایت های ایمن و ناامن وجود دارد، و چگونه امنیت وب سایت بر رتبه بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربر، درآمد، اعتبار برند و کسب و کار آنلاین کلی تأثیر می گذارد، بحث کنیم.

 

HTTP در مقابل HTTPS

هنگام مرور اینترنت، حتماً متوجه شده اید که برای برخی از وب سایت ها URL با http:// شروع می شود در حالی که برای برخی وب سایت های دیگر، URL مانند «https://» شروع می شود.

این «s» اضافی از کجا می آید و مهمتر از آن، چه چیزی را نشان می دهد؟

s برگرفته از Secure است . در دنیای اینترنت و امنیت آنلاین، “s” نشان دهنده این است که اتصال شما به یک وب سایت خاص رمزگذاری شده و ایمن است، به این معنی که هر اطلاعاتی که تصمیم دارید با آن وب سایت به اشتراک بگذارید، رمزگذاری شده و ایمن است.

این “s” اضافی همچنین نشان دهنده فناوری است که ما معمولاً آن را به عنوان SSL می شناسیم.

 

SSL چیست؟

SSL مخفف Secure Sockets Layer است. به زبان ساده، یک لایه اضافی از ایمنی و امنیت را نشان می دهد که از داده های شما و اطلاعاتی که انتخاب می کنید با یک وب سایت به اشتراک بگذارید محافظت می کند.

SSL.com SSL را اینگونه تعریف می کند:

SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای ایجاد پیوند رمزگذاری شده بین وب سرور و مرورگر است. این پیوند تضمین می کند که تمام داده های ارسال شده بین وب سرور و مرورگر خصوصی باقی می مانند.”

SSL چگونه کار می کند؟

فرض کنید از وب سایتی بازدید می کنید که به اطلاعات کارت اعتباری شما نیاز دارد. ممکن است فرمی داشته باشد که اطلاعات لازم را پر کنید، به عنوان مثال، اطلاعات شخصی در مورد خودتان، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات کارت اعتباری، آدرس، شماره تلفن و غیره.

در یک دنیای ایده آل، اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید 100% ایمن خواهد بود. با این حال، همیشه این اتفاق نمی افتد.

گاهی اوقات، هکرها این داده ها را رهگیری می کنند و تمام اطلاعات را به سرقت می برند.

به عنوان مثال، هکرها اغلب یک برنامه سرقت اطلاعات کوچک را که به طور ناشناخته روی سرور میزبان وب سایت خاصی که شما بازدید می کنید، قرار می دهند. به محض اینکه شروع به تایپ کردن اطلاعات می کنید، آن برنامه های سرقت داده یا “گوش دادن” فعال می شوند.

این برنامه‌ها تمام اطلاعاتی را که شما تایپ می‌کنید (مثلاً آدرس یا اطلاعات کارت اعتباری شما) را می‌دزدند و آن‌ها را برای هکری که آنها را نصب کرده است، می‌فرستند.

همانطور که می توانید حدس بزنید، هکر می تواند از آن اطلاعات هر طور که می خواهد استفاده کند. او می تواند از اطلاعات کارت اعتباری و حساب بانکی شما برای خرید موارد استفاده کند. این یکی از بزرگترین راه هایی است که جرایم سایبری رخ می دهد.

SSL با محافظت از افراد در برابر چنین تلاش های هک و محافظت از اطلاعات شخصی آنها از این امر جلوگیری می کند.

SSL یک اتصال رمزگذاری شده با شما و وب سایتی که بازدید می کنید ایجاد می کند. این بدان معنی است که هر اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید، در حالی که در یک اتصال امن هستید که SSL برای شما ایجاد کرده است، با کسی به اشتراک گذاشته نخواهد شد. هیچ کس نمی تواند به اطلاعاتی که شما به اشتراک می گذارید دسترسی پیدا کند یا ببیند.

به این ترتیب SSL از کاربران آنلاین محافظت می کند – با رمزگذاری اطلاعات حساسی که آنها در اینترنت به اشتراک می گذارند.

کاربران آنلاین چگونه می توانند یک وب سایت امن را شناسایی کنند؟

در اینجا قسمت جالب تر می آید.

تمام هدف SSL این است که مردم بدانند که آیا یک وب سایت به اندازه کافی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی یا حساس ایمن است یا خیر. این بدان معنی است که کاربران آنلاین اکنون می توانند فوراً تشخیص دهند که یک وب سایت دارای گواهی SSL است یا خیر.

گوگل کروم با نشانگرهای قابل مشاهده پیشتاز است. اگر یک وب سایت دارای گواهی SSL باشد:

URL به جای http://، “https://” را نشان می دهد. همانطور که قبلاً گفتیم، “s” اضافی نشان می دهد که وب سایت دارای گواهی SSL است و بنابراین رمزگذاری شده و ایمن است.
همچنین ممکن است یک قفل در نوار URL وجود داشته باشد که نشان می دهد وب سایت امن است. همچنین اغلب به صراحت می گوید که وب سایت “امن” است.
به اسکرین شات زیر نگاه کنید. می توانید https:// و همچنین نماد قفل را که نشان می دهد وب سایت امن است را ببینید.

همچنین می توانید روی نماد قفل کلیک کنید تا جزئیات بیشتری در مورد وب سایت و شرکت ارائه دهنده گواهی SSL دریافت کنید.

گواهینامه های SSL و کاربران آنلاین

گواهی SSL تضمین می کند که یک وب سایت ایمن است. علاوه بر این، کاربران آنلاین نیز در حال حاضر بیشتر به فناوری آگاه می شوند، به این معنی که آنها می دانند گواهی SSL چه چیزی را نشان می دهد.

نشانگرهای بصری Google Chrome نیز آگاهی بسیار مورد نیاز را ایجاد می کنند.

اکنون که کاربران آنلاین تفاوت بین یک وب سایت ایمن و ناامن (تفاوت بین http:// و https://) را درک می کنند، دیگر احساس راحتی نمی کنند که از یک وب سایت http:// بازدید کنند.

HubSpot یک نظرسنجی انجام داد، که نشان داد 82٪ از مردم ادعا کردند که اگر وب سایتی با گواهی SSL ایمن نباشد، آنها را مرور نمی کنند. این رقم در بریتانیا 83 درصد بود.

به عبارت دیگر، اگر گواهینامه SSL ندارید، به این معنی است که تقریباً 83 درصد از ترافیک وب سایت خود را از دست خواهید داد. علاوه بر این، بر اعتبار، اعتبار و به طور کلی برند شما تأثیر منفی خواهد گذاشت

 

سود.

علاوه بر این، این تعداد فقط در آینده افزایش خواهد یافت.

گوگل در حال آماده شدن برای به روز رسانی گوگل کروم است که به صراحت از موج سواران آنلاین می خواهد که از مرور یک وب سایت ناامن خودداری کنند. این اخطار هر زمان که آنها از وب سایتی بازدید کنند که گواهی SSL ندارد – حتی اگر هیچ اطلاعاتی را از بازدیدکنندگان جمع آوری نکند – ظاهر می شود.

گواهینامه های SSL و رتبه بندی موتورهای جستجو
آیا گواهینامه های SSL بر رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو نیز تأثیر می گذارد؟

آره.

SSL در واقع برای SEO خوب است. از سوی دیگر، وب‌سایت‌های بدون گواهینامه SSL ممکن است به سختی رتبه بالاتری را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) داشته باشند.

SSL اکنون بخشی از الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوی گوگل است. علاوه بر این، یک وب سایت بدون گواهی SSL تجربه کاربری ضعیف و نرخ خروج بالایی خواهد داشت. این شاخص ها بر موقعیت وب سایت در موتور جستجو تأثیر می گذارد.

همچنین لازم به یادآوری است که گوگل به طور عمومی اعلام کرده است که اگر دو وب سایت مشابه، که در نتایج جستجو برابر هستند، در مقابل یکدیگر قرار گیرند، وب سایت دارای گواهی SSL نسبت به دیگری برتری جزئی در رتبه بندی خواهد داشت.

همانطور که می بینید، داشتن گواهینامه SSL یک مزیت واضح سئو دارد. برای جزئیات بیشتر، بخوانید که چگونه گواهی SSL بر رتبه بندی موتور جستجوی سایت تأثیر می گذارد.

بعد چی؟
وب سایت های دارای SSL آینده مرور اینترنت هستند. با افزایش روزافزون مرورگرها که هشدارهای صریح تری علیه وب سایت های “ناامن” نشان می دهند، اهمیت سایت های دارای SSL فقط افزایش می یابد.

اگر قبلاً گواهی SSL برای وب سایت خود ندارید، باید در اسرع وقت آن را دریافت کنید. پست وبلاگ ما را در مورد انواع مختلف گواهینامه های SSL بخوانید تا بدانید کدام یک را باید دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید