هر آنچه که برای متا تگ های سئو باید بدانید

متا تگ های سئو – آنچه باید درباره متاتگ های سئو بدانیم

هر آنچه که برای متا تگ های سئو باید بدانید
هر آنچه که برای متا تگ های سئو باید بدانید

 

هر آنچه که برای سئوی متا تگ کامل باید بدانید
شما زمانی را صرف ساختن محتوا برای خوانندگان و مشتریان خود می کنید. اما شما باید همین کار را برای موتورهای جستجو انجام دهید. متا تگ سئو Meta Tag SEO یکی از راه‌های کمک به خزنده‌های موتورهای جستجو برای جذب، درک و فهرست‌بندی محتوای شما است.

سئو متا تگ -Meta Tag SEO –  چیست؟
سئوی متا تگ فرآیند افزودن اطلاعات پنهان – یا متا تگ ها – به کد یک صفحه وب است تا به موتورهای جستجو کمک کند بهتر تشخیص دهند که صفحه درباره چه چیزی است. اگر موتورهای جستجو به وضوح تشخیص دهند که یک صفحه در مورد چیست، و تشخیص دهند که آن صفحه برای خوانندگان بسیار ارزشمند است، احتمالاً رتبه خوبی در جستجو خواهد داشت.

متا تگ یک قطعه کد است که محتوای صفحه را توصیف می کند. هر توضیح متا تگ یک عنصر متفاوت در صفحه را توضیح می دهد و به خزنده ها کمک می کند تا در مورد محتوا اطلاعات کسب کنند.

بیشتر اطلاعات متا تگ برای کاربران نامرئی است و فقط توسط خزنده های موتورهای جستجو قابل خواندن است، زیرا به کد صفحه اضافه می شود و نه محتوای قابل مشاهده. اگرچه، برخی از اطلاعات متا در صفحات نتایج موتورهای جستجو مانند برچسب های عنوان و توضیحات متا قابل مشاهده است.

مفیدترین متا تگ ها کدامند؟

از آنجایی که متا تگ ها اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه ارائه می دهند، تأثیر قابل توجهی بر سئو دارند. با این حال، همه متا تگ ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از برچسب ها که چند سال پیش محبوب بودند امروزه تقریباً بی ربط هستند.

به عنوان مثال، زمانی کلمات کلیدی متا تگ، مجموعه ای از کلیدواژه های برتر که یک صفحه را توصیف می کردند و در کد آن صفحه قرار می گرفتند، با سئو و رتبه بندی ارتباط تنگاتنگی داشتند. اما کلمات کلیدی متا بیشتر ارتباط خود را در مقایسه با سایر عناصر سئو متا تگ از دست داده اند.

متا تگ نویسنده نمونه دیگری از یک عنصر قدیمی است. در سال 2013، نویسندگی یک موضوع داغ در دنیای سئو بود، زیرا وبلاگ نویسان در تلاش بودند تا مطمئن شوند نمادهای آنها در صدر فهرست نتایج جستجو قرار می گیرد. چند سال بعد، برنامه نویسندگی متوقف شد، به این معنی که برچسب های نویسنده دیگر همان اهمیت پنج سال پیش را ندارند.

بقیه این مقاله بر روی نمونه‌های متا تگ تمرکز می‌کند که قدرت ماندگاری دارند، بنابراین می‌توانید سئوی خود را بدون دنبال کردن آخرین و بهترین روندها بهبود بخشید.

تگ عنوان صفحه یا Title tag

تگ‌های عنوان یکی از مهم‌ترین متا تگ‌هایی هستند که در محتوای سئو قرار می‌گیرند. تگ عنوان عنوان صفحه را به موتورهای جستجو می گوید که ممکن است با عنوانی که در صفحه ظاهر می شود متفاوت باشد. می‌توانید عنوان را تغییر دهید تا عبارت را ساده‌تر کنید و خواندن و درک آن را برای خزنده‌های موتورهای جستجو آسان‌تر کنید.

آیا تگ های عنوان برای سئو مهم هستند؟

برای پاسخ به سوال، بله. برچسب‌های عنوان به دلایل مختلفی مهم هستند. برچسب‌های عنوان عامل اصلی کمک به موتورهای جستجو برای درک موضوع صفحه هستند. از همه مهمتر، آنها به جستجوگران کمک می کنند تا محتوای صفحه شما را درک کنند، که به آنها کمک می کند تا مناسب ترین نتیجه را برای هر درخواستی که دارند انتخاب کنند. برچسب‌های عنوان همچنین در برگه‌های مرورگر (تصویر بالا را ببینید) و در اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی ظاهر می‌شوند.

متاتگ ها بر CTR تاثیر بالائی دارد و باعث می شود ترافیک و بازدید صفحه افزایش یابد.

چگونه یک برچسب عنوان بنویسیم

1. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید

از آنجایی که برچسب‌های عنوان برای موتورهای جستجو بسیار مهم هستند، باید قبل از ساختن آن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را تکمیل کنید. هنگامی که تحقیقات کلمات کلیدی را کامل کردید، باید درک روشنی از محتوا داشته باشید و بتوانید عنوانی غنی از کلمات کلیدی (بدون استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی) بسازید که محتوا را توصیف کند و جستجوگران را ترغیب به انتخاب نتیجه شما کند.

2. تگ عنوان را که خیلی طولانی ننویسید

برچسب‌های عنوان اغلب در نتایج جستجو با عرض 550-600 پیکسل کوتاه می‌شوند که معمولاً بین 65 تا 75 کاراکتر است. بنابراین توصیه می شود که برچسب عنوان خود را در محدوده آن کاراکتر نگه دارید تا نتایج شما برای جستجوگران جذاب تر شود.

از آنجایی که فضای زیادی برای عنوان خود ندارید، مهم است که کلمات کلیدی با اولویت بالاتر را به ابتدا نزدیک کنید. چارلز تیلور، مدیر SEO در Verizon Fios، یک مطالعه موردی کوچک در مجله SEO PAGES نوشت که این موضوع را به خوبی توضیح می دهد. (لینک: PAGES SEO Magazine)

4. مطمئن شوید که هر صفحه یک تگ عنوان منحصر به فرد دارد

باز هم، عنوان یک سیگنال به جستجوگران و موتورهای جستجوگر است که یک صفحه در مورد چیست. با ایجاد محتوای منحصر به فرد با عناوین منحصر به فرد می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا از سردرگمی و نمایش صفحه اشتباه جلوگیری کنند.

 

 

تگ عنوان در کد صفحه شما گنجانده شده است.

متا تگ ها برچسب عنوان سئو

همچنین در صفحات نتایج موتورهای جستجو برای مخاطبان قابل مشاهده است.

مثال برچسب عنوان

همانطور که یک برچسب عنوان ایجاد می کنید، این نکات نوشتن محتوا را در نظر داشته باشید:

عنوان خود را به 60 کاراکتر محدود کنید.
کلمات کلیدی خود را نزدیک جلوی عنوان قرار دهید.
برای هر صفحه عناوین منحصر به فرد ایجاد کنید.
فقط برای موتورهای جستجو ننویسید؛ اطمینان حاصل کنید که انسان ها در عنوان ارزش پیدا می کنند.
در حالی که می توانید از عناوین طولانی و رنگارنگ در بالای صفحه خود استفاده کنید، برچسب عنوان شما باید تمرکز SEO داشته باشد و به اصل مطلب برسد و به خوانندگان و موتورهای جستجو کمک کند تا بدنه مقاله را درک کنند. یک عنوان مرتبط، توصیفی، اما مختصر به احتمال زیاد تبدیل می شود.

یک عنوان مرتبط، توصیفی، اما مختصر به احتمال زیاد تبدیل می شود. #نکات #SEO برای توییت کردن کلیک کنید

 

توضیحات متا Description Meta

توضیحات متا خلاصه ای از چیزی است که یک صفحه در مورد آن است. این کدی است که از دو تا سه جمله تشکیل شده است که توضیح می دهد محتوا در مورد چیست. در حالی که تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی یک صفحه ندارد، این بدان معنا نیست که ارزش سئو را ندارد.

توضیحات متا Description Meta

مانند تگ عنوان، توضیحات متا سئو برای مشتریان شما رو به جلو است. توضیحات متا همان چیزی است که خوانندگان در SERP می بینند، بنابراین بازاریابان باید از این تار به عنوان فرصتی برای هدایت کلیک ها و ترافیک به صفحه خود استفاده کنند.

 

هنگام نوشتن توضیحات متا، این عوامل را در نظر بگیرید.

  • توضیحات متا خود را به کمتر از 320 کاراکتر محدود کنید.
  • یک پیشنهاد ارزشی به خوانندگان ارائه دهید.
  • کلمات کلیدی را وارد کنید، اما از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • یک فراخوان نرم برای اقدام اضافه کنید و خوانندگان برند خود را بفروشید.
  • بهترین توضیحات متا به طور خلاصه محتوا را خلاصه می کند تا به مردم کمک کند ارزش کلیک کردن بر روی نتیجه جستجو را ببینند.

 

متا تگ viewport

بهترین شیوه های سئو متا تگ شامل یک تگ viewport نیز می شود. با افزایش استفاده از تلفن همراه، برچسب viewport ارزش فزاینده ای پیدا کرده است.

Viewport ناحیه ای از پنجره است که در آن می توان محتوای وب را مشاهده کرد. این ناحیه اغلب با آنچه کاربر می بیند متفاوت است و مخاطبان را مجبور می کند برای خواندن محتوا، آن را به هم نزدیک یا اسکرول کنند. تگ viewport به توسعه دهندگان این قدرت را می دهد که به اندازه و مقیاس محتوا بپردازند و وب سایت ها را برای موبایل راحت تر می کند.

تگ های متا سئو نمای

سرعت سایت و سازگاری با موبایل بهترین روش های سئو کلاه سفید مهم هستند که یک تجربه وب سایت خوب را تشکیل می دهند.

اگر سایت شما به کندی بارگذاری می شود یا به دلیل رندر ضعیف مخاطبان شما پرش می کنند، گوگل متوجه می شود و وب سایت شما را به عنوان یک تجربه بد علامت گذاری می کند. یک تجربه بد تلفن همراه به سئوی شما آسیب می رساند در حالی که کاربران شما را دور می کند. گرفتن

زمان اضافه کردن تگ viewport می تواند نمای موبایل و نتایج را بهبود بخشد.

انتخاب ربات ها Robots Selection
یک متا تگ ربات به خزنده های موتورهای جستجو می گوید که چگونه باید (یا نباید) صفحه شما را بخزند و ایندکس کنند. به خزنده ها می گوید که می خواهید چه مواردی را متوجه شوند یا نادیده بگیرند.

اگر می‌خواهید خزنده‌های موتورهای جستجو به طور معمول به همه محتوای شما نزدیک شوند، لزوماً به این برچسب در صفحه خود نیاز ندارید. اما اگر از تصاویر قرض گرفته شده یا محتوای سندیکایی استفاده می کنید، ممکن است بخواهید از برچسب های محدود کننده برای جلوگیری از مشکلات منفی سئو استفاده کنید.

متا تگ انتخاب ربات ها

مانند متا تگ ها، چندین متا تگ ربات وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. با این حال، چند مورد رایج وجود دارد که احتمالاً به آنها روی می آورید:

Noindex: به موتورهای جستجو می گوید که صفحه را ایندکس نکنند
Noimageindex: به موتورهای جستجو می گوید که تصاویر را ایندکس نکنند
None: به موتورهای جستجو می گوید که اصلاً کاری با صفحه انجام ندهند
Nofollow: به موتورهای جستجو می گوید که هیچ پیوندی را در صفحه دنبال نکنند
Noarchive: به موتورهای جستجو می گوید که محتوا را بایگانی نکنند
این دستورات می‌توانند سئوی متا تگ شما را با جلوگیری از جریمه‌های محتوای تکراری یا اینکه صفحه شما شبیه به وب‌سایت‌های اسپم لینک شده است، تقویت کنند. این به عنوان یک ابزار خانه داری برای نحوه ارائه برند خود عمل می کند.

به سرعت سئوی متا تگ خود را بررسی کنید

در حالی که ممکن است همراهی با بهترین شیوه های سئو متا تگ پیچیده به نظر برسد، یک راه ساده برای اطمینان از اینکه شما به درستی صفحه خود را برچسب گذاری می کنید وجود دارد.

 

متا تگ های سئو بخش مهمی از سئو داخلی صفحه می باشد ، این تگ ها می توانند در درک صحیح ربات های گوگل کمک کنند . متا تگ های عنوان و شرح صفحه در فهرست جستجوی گوگل ظاهر می شوند ( نه همیشه ) و می توانند بر نرخ کلیک CTR تاثیر بگذارند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید