بهینه سازی محتوا بر اساس الگوریتم UX گوگل

Content Optimization According to Google’s UX Algorithm

بازار فعلی به برآوردن نیازهای مصرف کنندگان اختصاص دارد. رقابت دائمی بین فروشندگان و تولیدکنندگان برای برآورده کردن این انتظارات وجود دارد، و کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای را مجبور به ایجاد تجربیات آنلاین درخشان برای مخاطبان خود می‌کند. و در مرکز این تجربه وب سایت شما قرار دارد.

هدف اصلی هر موتور جستجو ارائه یک تجربه کاربری برجسته (UX) است و این دقیقاً همان چیزی است که آنها از وب سایت شما انتظار دارند. تجربه صفحه، همراه با عوامل دیگر، به محرک نهایی برای رتبه بندی جستجو تبدیل شده است. شما به عنوان یک برند چگونه از این موضوع استفاده می کنید؟

چگونه محتوای خود را بر اساس الگوریتم تجربه صفحه گوگل بهینه کنیم؟

به منظور بهینه سازی وب سایت خود بر اساس آخرین به روز رسانی الگوریتم تجربه صفحه، ابتدا اصول اولیه را درک کنید. اساساً، الگوریتم با دو عنصر اصلی یک صفحه مرتبط است: محتوا و پاسخگویی. این بر اساس این اصل عمل می کند که کاربران به سمت سرعت بارگذاری سریع و محتوای آسان برای خواندن که حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز آنها است، کشیده می شوند. یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به همراه محتوای عالی، چیزی است که برای دریافت این به روز رسانی به آن نیاز دارید.

در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:

تست های قابلیت استفاده Usability Tests

ابتدا تست های قابلیت استفاده را در صفحات وب خود اجرا کنید. این تست به شما ایده ای از عملکرد سایت شما می دهد و دلایل افزایش نرخ پرش شما را مشخص می کند. آیا محتوای نامربوط یا زبان پیچیده ای است که استفاده می کنید؟ هنگامی که تست به درستی انجام شود، به شما کمک می کند تا صفحه وب خود را بهینه کنید و بهترین تجربه صفحه را برای کاربران خود ارائه دهید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا Use of Content Management Systems

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند تا محتوای جدید تولید کنند یا موارد منتشر شده را ویرایش کنند و در عین حال کدنویسی پیچیده‌ای را که در نوشتن متون دخیل است حذف کنند. اطمینان حاصل کنید که از CMS مناسب برای صرفه جویی در زمان و منابع هنگام ساخت محتوای خود استفاده می کنید.

استفاده از شبکه های تحویل محتوا Use of Content Delivery Networks

یک شبکه تحویل محتوا (CDN) چیزی نیست جز دسته‌ای از سرورها که در نزدیک‌ترین مکان‌های شما ایجاد شده‌اند. CDN ها به عنوان یک پیام رسان برای محتوای شما کار می کنند. هرچه از CDN های بیشتری استفاده کنید، محتوای شما سریعتر بارگذاری می شود.

فرض کنید صاحبان وب سایت محتوا را از نقطه A منتشر کرده اند و کاربری که هزاران مایل از نقطه A فاصله دارد آن محتوا را جستجو می کند. با کمک CDN، محتوا از نقطه A به نزدیکترین سرور آن کاربر می رسد. این به طور قابل توجهی زمان بارگذاری را کاهش می دهد و تجربه صفحه کاربر را بهبود می بخشد.

بدون مطالب مزاحم No Intrusive Interstitials

بینابینی ها تبلیغات پاپ آپ مزاحمی هستند که در یک صفحه وب ظاهر می شوند و مانع از مشاهده محتوا می شوند. به منظور بهینه سازی تجربه کاربری، استفاده از بینابینی در صفحات خود را به حداقل برسانید. آنها نه تنها تجربه صفحه را تضعیف می کنند، بلکه می توانند کاربران را وادار کنند تا در حالی که سعی می کنند از شر تبلیغات خلاص شوند، روی پیوندهای دیگر کلیک اشتباه کنند.

با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را نگه دارید، معمولاً زمانی که از آنها به عنوان درخواست ورود به سیستم یا اشتراک رایگان استفاده می شود. اما اگر این بینابینی بی جهت محتوا را مسدود کند، تأثیر منفی بر روی کاربران و به تبع آن گوگل خواهد داشت.

استراتژی های بهینه سازی صفحه وب برای بهینه سازی تجربه کاربری Webpage Optimization Strategies To Increase UX

 

تجربه صفحه همه چیز در مورد ارائه بهترین اطلاعات ممکن به کاربران در کمترین زمان است. برای اطمینان از این امر، گوگل دستورالعمل های خود را به روز کرده و صدها سیگنال را که یک صفحه وب باید داشته باشد، اضافه کرده است. در اینجا چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید:

1. Core Web Vitals

Core Web Vitals استانداردهایی را اندازه گیری می کند که عمدتاً بر روی کاربران متمرکز است. آنها شامل سه جنبه اساسی از تجربه کاربر هستند: سرعت صفحه، پاسخگویی و ثبات بصری. ارضای این معیارها، نرخ پرش شما را کاهش می دهد، به این معنی که بازدیدکنندگان خود را طولانی تر در صفحه خود نگه می دارید، و در نهایت، یک تجربه صفحه عالی برای همه خوانندگان شما ایجاد می کند.

 

2. بهینه سازی برای موبایل Mobile-Friendliness

70 درصد مواقع برای دسترسی به اینترنت از دستگاه های تلفن همراه استفاده می شود. برای برندها، ساخت صفحات وب برای موبایل‌پسند فقط یک مزیت نیست – یک امر ضروری است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در همه دستگاه ها قابل دسترس و پاسخگو باشد: دسکتاپ، تلفن های هوشمند و تبلت. با استفاده از تست موبایل فرندلی گوگل می توانید پاسخگویی سایت خود را برای موبایل بررسی کنید.

 

3. مرور ایمن Safe Browsing

اگرچه مرور ایمن اخیراً به عنوان سیگنال رتبه‌بندی تجربه صفحه حذف شده است، وب‌سایت شما همچنان باید برای مرور امن باشد. این بدان معناست که محتوای شما نباید گمراه کننده باشد و یا هیچ نوع اطلاعات محرمانه ای را از کاربران بخواهد. هدف محتوای شما باید کاملاً واضح باشد. عدم رعایت این دستورالعمل ها می تواند منجر به عواقب بزرگی شود. یکی، اعتماد خواننده را از دست خواهید داد. و دوم، گوگل هر زمان که بخواهند به سایت شما دسترسی پیدا کنند، یک هشدار DECEEPTIVE SITE AHEAD را برای کاربران نمایش می دهد. برای اطمینان از اینکه کاربران می‌دانند سایت شما قابل اعتماد است، حفاظت مرور ایمن Google باید فعال شود.

 

4. HTTPS

مطمئن شوید که صفحه وب شما با پروتکل ایمن انتقال ابرمتن (HTTPS) بارگیری می شود. اختلاط صفحات وب خود با هر دو تگ HTTP و HTTPS باعث نمی شود وب سایت شما به طور کامل رمزگذاری شود و فعالیت های کاربر ممکن است غیرمجاز برچسب گذاری شود و حتی منجر به حمله در مسیر شود.

ks این پدیده به عنوان محتوای مختلط شناخته می شود که گوگل به شدت از آن جلوگیری می کند. با داشتن HTTPS در تمام منابع سایت خود به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا اتصال سایت شما ایمن است یا خیر.

نتیجه 

گوگل مصمم تر از همیشه است تا تجربیات عالی را به جستجوگرانش ارائه دهد. تنها راه برای رقابت و تسلط بر رتبه بندی این است که وب سایت خود را مطابق با انتظارات گوگل نگه دارید. و این به معنای افزایش کیفیت محتوا و سرعت سایت و ترکیب این عناصر با هم برای ارائه بهترین تجربه صفحه برای خوانندگان شما است. موفق باشید!

 

https://www.seoblog.com/content-optimization-google-user-experience-algorithm/

دیدگاه‌ خود را بنویسید