آینده استراتژی های سئو

The Future of SEO Strategies

بهینه سازی موتور جستجو یا  سئو (SEO) یکی از اساسی ترین عناصر بازاریابی دیجیتال موفق است. استراتژی‌های سئو مستحکم می‌توانند دید مورد نیاز را به شما بدهند، درست همانطور که یک کمپین سئوی ضعیف اجرا شده چیزی جز هدر دادن بودجه  و زمان بازاریابی شما نیست.

با این حال، سئو همیشه در حال تغییر است و هر سال روندهای جدیدی ظاهر می شود. به همین دلیل، مهم است که با تمام رویکردهای نوآورانه در سئو همراه باشید تا وضعیت فعلی صنعت – و آینده آن را درک کنید. در اینجا چند پیش بینی وجود دارد:

هوش مصنوعی بخش اصلی سئو خواهد بود
هوش مصنوعی (AI) مدتی است که وجود داشته است، اما بازاریابان اخیراً به طور گسترده از آن استفاده کرده اند. این بدان معنا نیست که در گذشته از آن استفاده نشده است. در واقع، دلیل محبوبیت سریع آن، کشش قابل توجهی است که در حدود یک دهه اخیر به دست آورده است. جالب‌تر این است که هوش مصنوعی احتمالاً بخش عمده‌ای از سئو خواهد بود و تنها در چند سال آینده به توسعه خود ادامه می‌دهد.

شاید بزرگترین مزیت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تطبیق پذیری آنها باشد. هوش مصنوعی تنها برای یک هدف استفاده نمی شود – می تواند در جنبه های مختلف بازاریابی دیجیتال شما اعمال شود و می تواند به طرق مختلف به سئو کمک کند. محتوای بصری باید به اندازه متن برای موتورهای جستجو بهینه شود و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل انواع مختلف محتوا برای کمک به بهینه سازی بیشتر مهم می کند.

علاوه بر همه اینها، RankBrain گوگل با محتوای مورد علاقه خود حساس است. الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی تمایل دارد محتوایی با کیفیت و مرتبط انتخاب کند، به همین دلیل است که به طور فزاینده ای مهم است که این موارد را در کنار عناصر خاص سئوی خود، مانند کلمات کلیدی، ترکیب کنید. به عبارت دیگر، شما باید محتوایی بسازید که با کلمات کلیدی مناسب و در عین حال ارزشی برای مخاطبان خود فراهم کند.

تمرکز حتی بیشتر روی سئوی موبایل خواهد بود
درست مانند نحوه تغییر الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی در نحوه رتبه بندی محتوا، عادات مصرف کننده نیز رویکرد بازاریابان به تولید محتوا را تغییر می دهد. بخش بزرگی از تمام جستجوها در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و به عناصر مختلف یک وب سایت برای موبایل بهینه سازی می شود، از جمله محتوا.

بهینه سازی وب سایت خود فقط برای رایانه های رومیزی نتیجه معکوس خواهد داشت. نه تنها تجربه مشتری ضعیفی را به کاربران تلفن همراه ارائه می دهید، بلکه از نمایش سایت خود در نتایج جستجوی موبایل نیز جلوگیری می کنید.

برعکس، اگر وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه کنید، از سه طریق سود خواهید برد:

همه رقبای شما سایت های بهینه شده برای موبایل نخواهند داشت، و داشتن یک ویترین پاسخگو و پاسخگو برای موبایل می تواند به راحتی شما را از بقیه متمایز کند.
با حضور در جستجوهای موبایلی، قرار گرفتن در معرض دید خود را افزایش خواهید داد و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی خواهید داشت.
شما سئوی خود را بر اساس آخرین استانداردها به روز می کنید و از رکود در استراتژی سئو خود جلوگیری می کنید.
محتوا همه چیز درباره خریدار خواهد بود
ناگفته نماند که محتوای شما باید با علایق، نیازها و نکات دردناک مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد. با این حال، بسیاری از بازاریابان محتوا پیام های خود را بر برند یا محصولاتی که تبلیغ می کنند متمرکز می کنند. خطر در آن نهفته است. محتوایی که بیش از حد پرفروش باشد، سریع‌ترین راه برای دور کردن مشتریان بالقوه شماست.

این فقط در مورد پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی مرتبط یا تلاش برای پیشی گرفتن از موتورهای جستجو با استفاده از تاکتیک های مشکوک SEO نیست. برعکس، هرچه بیشتر روی کیفیت محتوای خود سرمایه گذاری کنید، مخاطبان هدفتان بهتر از آن استقبال خواهند کرد. هرچه محتوای شما بهتر دریافت شود، عملکرد بهتری دارد و افراد بیشتری آن را خواهند دید. و هرچه افراد بیشتری آن را ببینند، به طور کلی برای استراتژی بازاریابی شما بهتر است.

اگر تحقیقات خود را انجام داده باشید، متوجه خواهید شد که مشتریان شما با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. به این نقاط درد توجه کنید. آنها را حل کنید. چیزی با ارزش ارائه دهید که مخاطب شما قادر به مقاومت در برابر آن نخواهد بود. به آنها نشان دهید که نمی توانند پیشنهاد شما را از دست بدهند.

محتوای ویدیویی همچنان جلو و مرکز خواهد بود
همانطور که قبلا ذکر شد، گوگل در تجزیه و تحلیل انواع محتوا هوشمندتر می شود. از آنجایی که محتوای بصری محبوب شده است، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به تجزیه و تحلیل محتوای بصری و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو پدید آمده اند. در حال حاضر، ویدئو ترجیح داده شده ترین شکل محتوا است و پیش بینی می شود که این روند در آینده نیز ادامه یابد.

اگر در مورد آن فکر کنید، یوتیوب خود یک موتور جستجو است. با توجه به تعداد جستجوهایی که روزانه در YouTube انجام می شود، می توان گفت که یکی از بزرگترین جستجوها نیز هست. اما ویدیوها می توانند در استراتژی شما حتی بدون دخالت یا اتکای شدید به YouTube به عنوان پلتفرمی برای تبلیغ یا میزبانی ویدیو استفاده شوند. به یاد داشته باشید که می توانید محتوای بصری را در کمپین کلی خود بگنجانید بدون اینکه کل استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را صرفاً بر روی ویدیو متمرکز کنید.

همانطور که کارشناسان محتوا از یک سایت بررسی سفارشی نوشتن توضیح می دهند، “من مهم است که به نوعی ویدیو را به عنوان بخشی از استراتژی خود داشته باشید. شما باید محتوای ویدیوی خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، درست مانند سایر موارد – کلمات کلیدی و موارد مشابه. جاسازی ویدیوها روی کلید را در نظر بگیرید.

صفحاتی را در وب سایت خود قرار دهید و از آنها در صفحات فرود برای کمپین های مختلف استفاده کنید.”

جستجوی صوتی کشش بیشتری به دست خواهد آورد
جستجوی صوتی ترکیبی از دو گرایش اصلی سئو است که به آنها اشاره کردیم. این هم به استفاده گسترده از هوش مصنوعی و هم بهینه سازی موبایل مرتبط است. کاربرانی که به طور منظم در دستگاه های تلفن همراه خود جستجو می کنند، همان افرادی هستند که امروزه بیشتر از جستجوی صوتی استفاده می کنند. طبیعی است که جستجوی صوتی روند صعودی مشابهی با استفاده از هوش مصنوعی و تلفن همراه داشته باشد.

جالب اینجاست که محبوبیت جستجوی صوتی مستقیماً با دستیارهای صوتی مرتبط است. از سیری اپل گرفته تا دستیار گوگل، الکسای آمازون تا کورتانای مایکروسافت، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که تقریباً هر کسی می‌تواند بلافاصله از دستیار مجازی استفاده کند. و هنگامی که شخصی شروع به استفاده از دستیار صوتی می کند، معمولاً شامل هر چیزی از “پخش آهنگ X” تا “آب و هوا فردا چیست؟”

بدیهی است که عملکرد دوم همان چیزی است که شما باید به آن هدف داشته باشید. وقتی شخصی اطلاعاتی را از دستیار مجازی می‌خواهد، دستیار جستجو را انجام می‌دهد (به عنوان مثال، Google Assistant اطلاعات را در گوگل جستجو می‌کند). شروع به بهینه سازی محتوای خود نه فقط برای کلمات کلیدی مانند “خمیر دندان برای دندان های حساس”، بلکه برای سوالاتی مانند “کدام خمیر دندان برای دندان های حساس خوب است؟”

بک لینک ها بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت
یکی از عناصر اصلی سئو که برای سال ها وجود داشته است، بک لینک است. با داشتن یک پروفایل پیوند قوی، وب سایت شما و صفحات وب جداگانه آن می توانند در نتایج جستجو رتبه بسیار بالایی داشته باشند. با هوشمندتر شدن الگوریتم های موتورهای جستجو، بک لینک ها توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد.

هم قدرت تجمعی تعدادی بک لینک و هم تاثیری که یک بک لینک با کیفیت بالا می تواند داشته باشد را در نظر داشته باشید. حتی یک بک لینک از یک سایت معتبر و معتبر در جایگاه شما می تواند نمایه سئوی وب سایت شما را تقویت کند. به جای اینکه سعی کنید تا جایی که می توانید بک لینک های بیشتری را از وب سایت های بدگمان دریافت کنید، سعی کنید تعداد کمی از سایت های با کیفیت بالاتر را دریافت کنید.

همچنین ایده خوبی است که در مورد ساخت لینک خود انتخابی بیشتری داشته باشید. اگر برای لینک هایی که انتخاب می کنید استانداردهای بالاتری تعیین کنید، چه این لینک ها بک لینک باشند و چه لینک های خارجی، می توانید مواردی را انتخاب کنید که به طور موثر نمایه سئوی شما را بهبود می بخشد. این امر به ویژه برای پیوند دادن به منابع خارجی مهم است زیرا پیوند به منابع غیرقابل اعتماد فقط به اعتباری که برای ایجاد آن زحمت کشیده‌اید آسیب می‌زند.

بازاریابی چند کاناله رواج بیشتری خواهد داشت
آخرین اما نه کم اهمیت، سئو در حال متنوع‌تر شدن است و راه را برای تسلط بازاریابی چند کانالی هموار می‌کند.

وقتی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را حول چندین کانال ساختار می دهید، این فرصت را خواهید داشت که در این کانال ها تبلیغ متقابل کنید. به عبارت دیگر، می توانید سئوی وب سایت خود را با کمک رسانه های اجتماعی خود افزایش دهید و در عین حال بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را با کمپین های ایمیلی خود بهبود بخشید.

بازاریابی چند کاناله نیاز به برنامه ریزی و سازماندهی بیشتری دارد. اما زمانی که به خوبی اجرا شود، می تواند مزایای زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

نتیجه گیری

از آنجایی که سئو همچنان پایه و اساس بازاریابی دیجیتال برای سال‌های آینده است، همیشه برای روندهایی که در این مسیر ظاهر می‌شوند آماده باشید. توانایی تطبیق با تغییرات تنها راهی است که کمپین های سئوی خود را در آینده اثبات می کند و موفقیت کسب و کار آنلاین شما را تضمین می کند.

 

منبع :

The Future of SEO Strategies

دیدگاه‌ خود را بنویسید