مهارت های بازاریابی محتوا که برای گرفتن نتایج بهتر در سئو

مهارت های بازاریابی محتوا که برای گرفتن نتایج بهتر در سئو باید داشته باشید، این مهارت باعث می شود که در سئو موفق باشید.

بازاریابی محتوا هنری است که با تلاش و تمرین به کمال می رسد. این مهارتی نیست که یک شبه آموخته شود. در واقع، این نیاز به مقدار زیادی از آماده سازی و سازگاری دارد.

محتوا حیاتی است زیرا پیوندی بین نام تجاری و مشتری است: هر چه محتوای آنلاین کیفیت بالاتری داشته باشد، تبدیل‌های بیشتری خواهد داشت – و اعتماد بیشتری به دست می‌آید.

بنابراین،

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع داده های مربوطه برای هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است.

مزایای بازاریابی محتوا عبارتند از:

  • افزایش فروش
  • آوردن مشتریان بهتر
  • افزایش وفاداری مشتری

شروع حرفه ای در بازاریابی محتوا مستلزم دستیابی به بهترین مهارت ها است که در این راهنما به آنها خواهیم پرداخت. بیا شروع کنیم.

مهارت های تسلط بر هنر بازاریابی محتوا

همانطور که شراب با گذشت زمان بهتر می شود، بازاریابی محتوا نیز بهتر می شود. هر چه بیشتر سعی کنید درک کنید، تمرین کنید و تلاش کنید، بازاریاب محتوای بهتری خواهید شد.

محتوا باید قابلیت دسترسی به مخاطب را داشته باشد. در زیر مهارت های مورد نیاز برای توسعه و اصلاح هنر بازاریابی محتوا آورده شده است.

1. مهارت های برنامه ریزی استراتژی

هر کسب و کاری دارای یک برند منحصر به فرد است. بنابراین، یک نویسنده محتوا باید نیازهای مختلف و مخاطبان هدف خود را درک کند. برنامه ریزی استراتژیک محتوا نقش اساسی در ایجاد محتوایی ایفا می کند که به طور مثبت تأثیر می گذارد و نتایج مطلوب را به همراه دارد.

در زیر مراحل برنامه ریزی استراتژیک محتوا آمده است که پایه و اساس قوی برای هر محتوای موفقی را تشکیل می دهد.

  • کسب و کار خود را بشناسید
  • مخاطب خود را بشناسید
  • سبک منحصر به فرد خود را پیدا کنید
  • در کفش مخاطب خود قدم بزنید
  • اندازه گیری و تجزیه و تحلیل

2. مهارت های ویرایش

ویرایش باعث می شود یک سند عالی به نظر برسد. این محتوا را صیقل می دهد و بهبود می بخشد، اما کار آسانی نیست. این نیاز به تلاش و فداکاری مداوم دارد.

در حین ویرایش، می توان موارد زیر را بررسی کرد:

  • اشتباهات املایی
  • اشتباهات گرامری
  • قاب بندی جملات
  • جملات پراکنده
  • کپی آگهی/تماس برای اقدام (CTA).

ویراستاری یک رشته است. شخص باید این فرآیند را با دقت انجام دهد زیرا به برندسازی موثر محصول کمک می کند.

3. درک مهارت ها

هدف نهایی بازاریابی محتوا تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما به سرنخ و سرنخ ها به مشتریان است. بازاریابان محتوا از قیف های فروش استفاده می کنند که شامل مراحل مختلف سفر خریدار است تا سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنند.

مراحل قیف فروش شامل موارد زیر است:

  • بالای قیف فروش
  • وسط قیف فروش
  • پایین قیف فروش

هر مرحله به محتوای متفاوتی نیاز دارد که به دنبال کردن سرنخ های بیشتر و در نهایت مشتریان بیشتر کمک می کند.

4. مهارت های مدیریت پروژه

ترکیب مهارت ها و دانش با ابزارها و تکنیک ها همان چیزی است که به آن مدیریت پروژه می گوییم و فرد باید بداند که چگونه این کار را به درستی و کارآمد مدیریت کند.

مهارت های مدیریت پروژه منجر به تکمیل به موقع کارها و همچنین بهبود کیفیت کار می شود.

نرم افزارهای مختلف مدیریت پروژه موجود است که به مدیریت وظایف کمک می کند، مانند:

 

5. مهارت های کپی رایتینگ

مهارت‌های کپی‌نویسی تکنیک‌هایی هستند که مشتریان را متقاعد می‌کنند تا اقدام کنند. مهارت کپی رایتینگ به تدریج با بازتاب مقالات نوشته شده توسط نویسندگان موفق آموخته می شود. سبک نوشتن شما باید دیگران را وادار کند که به خواندن مقاله شما ادامه دهند. برای تسلط بر هنر کپی رایتینگ نیاز به صبر است. می توانید با این موارد شروع کنید:

  • تجزیه و تحلیل مخاطبان
  • آشنایی با انواع کپی تبلیغات
  • یافتن بهترین کلمات و افعال قوی برای کمک به خوانندگان در تصور آنچه می نویسید
  • مطالعه نویسندگی تاثیرگذار
  • تماشای ویدیوها توسط کپی رایترهای متقاعد کننده

 

6. مهارت های سئو

سئو پیچیده و پویا است. حتی کمی دانش در مورد سئو می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. این عملی است که کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت را بهبود می بخشد، به کاربران آنچه می خواهند ارائه می دهد و پاسخ به سؤالاتی را که مردم می خواهند بپرسند را می دانند. به زبان ساده سئو مربوط به افراد و خواسته ها و خواسته های آنهاست. به عنوان یک نویسنده ماهر در سئو، باید درک درستی از موارد زیر داشته باشید:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • قرار دادن کلمات کلیدی
  • سئو روی صفحه
  • تحلیل رقبا
  • برچسب های متا

 

7. مهارت های ارتقاء

تبلیغ محتوا به اندازه نوشتن محتوا ضروری است.

اگر محتوای شما به مخاطب مناسب دسترسی پیدا نمی کند، چگونه نتیجه دلخواه را به شما می دهد؟

بنابراین، تبلیغ محتوای شما بسیار مهم است.

تحقیقات نشان داده است که بازاریابان باید 20 درصد از زمان خود را برای نوشتن محتوا و 80 درصد از زمان خود را صرف تبلیغ آن کنند. روش های تبلیغ مقاله شما عبارتند از:

رسانه های اجتماعی، انجمن های وبلاگ نویسی، پست الکترونیک و …

و یکی از جدیدترین و محبوب ترین استراتژی ها این است که یاد بگیرید چگونه اینفلوئنسرها را پیدا کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید و آنها را متقاعد کنید تا محتوای شما را تبلیغ کنند.

 

8. مهارت قصه گویی

داستان سرایی یک تاکتیک بازاریابی است که به جذب مشتریان از طریق یک روایت کمک می کند. این تاکتیک باید شما را به‌عنوان یک «حکیم» قرار دهد که به مشتری‌تان آموزش می‌دهد چگونه بر دشمنی که با آن روبروست غلبه کند. محتوای خوب فقط در مورد داستان سرایی نیست، بلکه به شما نیز می گوید

 

داستان شما خوب است داستان سرایی یک برند را به یاد ماندنی تر و مرتبط تر می کند. در اینجا پنج مرحله برای ایجاد محتوای ویدیویی وجود دارد که داستانی را بیان می کند – و می فروشد:

  • اهداف و مخاطبان خود را مشخص کنید
  • یک روایت ایجاد کنید
  • در مورد فرمت ویدیویی تصمیم بگیرید
  • یک تیم تولید جمع کنید
  • روی یک استراتژی تبلیغاتی کار کنید

 

9. مهارت های طراحی گرافیک

ترکیب محتوای نوشتاری با تصاویر مرتبط می تواند معجزه کند. گرافیک قدرت جذب دارد و محتوای شما را چشم نوازتر می کند. یک نویسنده محتوا لزوما نباید در طراحی گرافیک متخصص باشد، اما ابزارها و قالب های مختلفی برای طراحی آسان تصاویر مرتبط با محتوای شما وجود دارد. ابزارهای اساسی که باید به آنها تسلط داشته باشید عبارتند از:

  • فتوشاپ
  • کانوا
  • Picsart
  • فوتور
  • نمودار پیکتوچارت

 

10. مهارت های همکاری

کار تیمی و همکاری همیشه برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری بوده است. آدم باید راحت با تیم کار کند. وقتی شرکت‌ها در عصر امروزی از راه دور کار می‌کنند، به تیم‌هایی نیاز دارند که بتوانند به طور موثر با هم کار کنند. ب
نکته: زمانی در بازاریابی محتوا برنده خواهید شد که خواننده احساس کند محتوا به طور خاص برای او نوشته شده است.

 

چگونه با بازاریابی محتوا شروع کنیم

شما باید محتوای خود را به گونه ای بسازید که مکمل سئوی شما باشد و وب سایت شما را تحسین کند. محتوا یک سلاح قدرتمند است که به زندگی بسیاری از افراد ارزش می بخشد. برای توسعه محتوای خوب، باید منتظر باشید و روی موارد زیر کار کنید:

1. رسالت و هدف شرکت را درک کنید

برای طراحی یک استراتژی بازاریابی محتوا برای یک کسب و کار، درک اهداف و ماموریت کلی آن ضروری است. محتوا باید اهداف تجاری را پیش ببرد. در غیر این صورت، چیزی بیش از یک نوشته نیست. نوشتن باید همیشه با اهداف شرکت هماهنگ باشد. نوشتن چیزی که مد روز است اما به کسب و کار شما مرتبط نیست، هدر است.

2. افکار خود را روشن کنید

یک نویسنده محتوا باید در افکار خود در مورد یک تجارت و اهداف آن شفاف باشد. محتوای نویسنده باید اهداف تجاری را منعکس کند و با مخاطبان هدف اصلی صحبت کند. محتوا باید منحصر به فرد باشد و باید قدرت ایستادن به تنهایی را داشته باشد. هر قسمت از محتوا باید نیاز، خواسته یا مشکلی را که مصرف کنندگان دارند را برطرف کند.

3. ماموریت خود را دنبال کنید

تمام محتوا باید منعکس کننده ماموریت و اهداف شرکت باشد. یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق تأثیر طولانی مدتی بر مخاطبان هدف ایجاد می کند و هدف آن ارائه نتایج مطلوب است.

4. محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

محتوا باید مردم پسند باشد. یعنی باید چیزی باشد که مردم می خواهند بشنوند، نه چیزی که ما می خواهیم بفروشیم. ثانیاً، محتوا باید سازگار باشد. پیروی از یک برنامه زمانی مناسب برای محتوای شما باعث می شود مردم آن را پیش بینی کنند و مشتاقانه منتظر آن باشند.

5. تجزیه و تحلیل کنید

به زبان ساده، تجزیه و تحلیل مداوم شما را بهتر می کند. اندازه گیری موفقیت کانال های بازاریابی شما ضروری است. صرف زمان برای اندازه‌گیری اثربخشی منابع و تلاش‌هایی که انجام می‌دهید حیاتی است.

 

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوا بسازیم

طراحی و تعریف یک استراتژی محتوای عالی برای بازاریابی محتوای عالی ضروری است. در اینجا مراحل ساخت یک استراتژی بازاریابی محتوا برای گرفتن نتایج بهتر SEO وجود دارد.

اهداف خود را تعیین کنید

بر بیانیه ماموریت خود تمرکز کنید، سپس نکات مهمی را که باید در استراتژی محتوای خود بگنجانید، یادداشت کنید. این لحن و جهت محتوای شما را تعیین می کند.

اندازه گیری شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)

KPI هایی را ایجاد کنید که به اندازه گیری عملکرد شما کمک می کند. این شاخص ها می توانند به درآمد، فروش، ترافیک یا بهبود سئو مرتبط باشند.

مخاطب خود را درک کنید

این مهم است که بدانید مخاطب شما چه می خواهد. بر اساس سن، جنس، مکان، درآمد و غیره در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید. این اطلاعات به شما ایده دقیقی در مورد مخاطبان هدف خود و نیازهای آنها می دهد. به این ترتیب می توانید محتوایی ایجاد کنید که برای عموم ارزشمند باشد.

ارزیابی کنید که اکنون کجا هستید

موقعیت دقیق خود را در بازار تعیین کنید و همچنین وضعیت رقبای خود را بررسی کنید. سعی کنید نقاط ضعف را پیدا کنید.

محتوای خود را ایجاد کنید

اکنون شما آماده هستید تا بهترین عکس را به آن بدهید. روی نوشتن بهترین محتوای ممکن تمرکز کنید که به شما کمک می‌کند تا مخاطبان را جذب کنید.

محتوای خود را تبلیغ کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، بازاریابی محتوای شما به اندازه نوشتن آن حیاتی است. هر محتوایی که نتواند به مخاطب هدف شما برسد، صرفاً اتلاف وقت و منابع است.

نتایج خود را اندازه گیری کنید

اکنون زمان آن است که بنشینید و پاسخ محتوای خود را ببینید. نتیجه کار سخت شما چه جادویی بوده است؟

 

نکات مهم بازاریابی محتوا برای افزایش نتایج سئو

مطمئن شوید که بهترین کیفیت ممکن را ارائه می دهید – کیفیت چیزی است که مهم است.
اطمینان حاصل کنید که سرقت ادبی صفر است.
با محتوای خود آموزنده باشید تا جایی که می توانید از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.
زیاد تند نباشید
سعی کنید محتوای خود را ترکیب و مطابقت دهید و محتوای خود را برای ویدیوها، وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی تغییر دهید.
آنچه مشتریان شما می خواهند بشنوند را بنویسید. تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید که آنها با چه مشکلی روبرو هستند و محتوای خود را بر اساس آن ایجاد کنید.
شامل محتوای جذاب مانند جستجوی آنلاین باشید

سعی کنید از فرمت های محبوب استفاده کنید.
کانال رسانه اجتماعی مناسب را برای ارائه محتوای خود انتخاب کنید.
آماده تغییر و یادگیری باشید

نتیجه

نوشتن محتوای عالی مهارتی نیست که بتوان آن را یک شبه یاد گرفت و موفقیت آنی را دید. این یک روند تدریجی است که با فداکاری و فداکاری زیادی همراه است. سال 2021 در حال تحول در پویایی تولید محتوا است – محتوا بیش از حد شخصی می شود.

مردم خواهان محتوای آموزنده و سازنده‌تر هستند، زیرا اگرچه اینترنت مجموعه بی‌پایانی از محتوا است، تعداد کمی از آنها انتظارات کاربران را برآورده می‌کنند. با تمرکز بر وضوح، مختصر بودن و تکمیل محتوا به منبع قابل اعتمادی از محتوای با کیفیت برای مخاطبان هدف خود تبدیل شوید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید