5 روشی سئو می تواند تجربه مشتریان (Customer Experiences) را بهبود بخشد

وقتی به بهینه سازی موتور جستجو فکر می کنید، تجربه مشتری احتمالا اولین چیزی نیست که به ذهنتان خطور می کند. اما باور کنید یا نه، بسیاری از اقداماتی که برای بهبود سئوی خود انجام خواهید داد نیز می تواند به شما در ایجاد تجربیات مشتری بهتر کمک کند.

بیایید در مورد نحوه پیوند SEO و تجربه مشتری صحبت کنیم و چگونه برخی از مراحلی که کسب و کارها برای بهبود تجربه مشتری برمی دارند به بهبود SEO نیز کمک می کند.

تجربه مشتری  Customer Experiences چیست؟

تجربه مشتری مجموع تمام تجربیاتی است که مشتری شما در هر نقطه تماس دارد.

به عنوان مثال، هنگامی که یک مشتری از یک خرده فروش محلی بازدید می کند، تجربه او شامل فرآیند کشف فروشگاه، گرفتن قرار، خود قرار و بازدیدهای مجدد است.

بهترین کسب و کارها آنهایی هستند که با تجربیات عالی می توانند خود را متمایز کنند.  بیش از ⅔ از شرکت ها در حال برنامه ریزی برای رقابت بر اساس تجربه مشتری هستند.

به علاوه، مشتریانی که احساس می کنند تجربه خوبی داشته اند، احتمالاً کسب و کار شما را توصیه می کنند. پس از یک تجربه مثبت، 76٪ از مشتریان احتمالاً این تجارت را به دوستان خود توصیه می کنند.

 

سئو و تجربه مشتری چگونه به هم مرتبط هستند؟

سئو و تجربه مشتری در هم تنیده شده اند. شما نمی توانید بدون تجربه مشتری به سئو فکر کنید. شما نمی توانید بدون سئو به تجربه مشتری فکر کنید.

گوگل همیشه در تلاش است تا بهترین نتایج را بدون توجه به جستجوی مشتریان ارائه دهد. چه در جستجوی «بهترین دستور العمل پای سیب» یا «بهترین مشاغل نزدیک من» باشید، این امر صدق می کند. وقتی نوبت به جستجوی دوم می رسد، هدف الگوریتم این است که کاربران را به مشاغلی ببرد که تجربیات فوق العاده ای ارائه می دهند.

در حالی که گوگل نمی تواند مستقیماً تشخیص دهد که تجربه مشتری شما چقدر عالی است، معیارهایی وجود دارد که آنها می توانند برای استنباط خوب یا بد بودن آن، به بررسی آن بپردازند.

می‌تواند به نرخ پرش (bounce rate) نگاه کند تا ببیند آیا پاسخ‌های مرتبط به سؤالات مشتری را ارائه می‌دهید یا خیر. می تواند به رتبه بندی کلی ستاره شما نگاه کند تا ببیند چگونه مشتریان را خوشحال می کنید.

هنگام تمرکز بر سئو، تمرکز بر بهینه سازی یک صفحه برای رتبه بندی جستجو آسان است. در حالی که این به خودی خود چیز بدی نیست، کسب و کارها اغلب زمان زیادی را صرف بهینه سازی می کنند که تصویر بزرگتر را فراموش می کنند: تجربه مشتری.

تجربه مثبت مشتری همان چیزی است که شما انتظار دارید، این عامل موثر و مهمی است که باعث افزایش فروش شما خواهد شد .

بنابراین در حالی که سئو فنی Technical SEO  به همان اندازه مهم است که تجربه کلی مشتری را در ذهن داشته باشید. تعادل بین هر دوی این مفاهیم می تواند منجر به نتایج عالی برای کسب و کار شما شود.

5 روش SEO که تجربه کلی مشتری را بهبود می بخشد

سئو باعث می شود که مشتریان راحت تر بتوانند کسب و کار شما را کشف کنند (و دوباره ببینند).

حتی اگر مردم اغلب به تجربه مشتری بر حسب اقداماتی فکر می کنند که بعداً در فرآیند اتفاق می افتد، مهم است که به یاد داشته باشید که تجربه مشتری با اولین کشف شروع می شود.

این بدان معناست که اقداماتی که برای بیشتر دیده شدن کسب و کار خود انجام می دهید به بهبود تجربه مشتری شما نیز کمک می کند.

سئو به مشتریان کمک می کند تا کسب و کار شما را در موتورهای جستجو راحت تر کشف کنند. این باعث می شود که مشتریان بالقوه راحت تر از برند شما آگاه شوند و اولین گام سفر مشتری را بردارند.

ایجاد محتوای عالی

کسب‌وکارها اغلب محتوایی ایجاد می‌کنند که می‌تواند به رتبه‌بندی برای جستجوهای مرتبط کمک کند. با این حال، این محتوا همچنین می تواند برای کمک به مشتریان با مشکلات مرتبطی که ممکن است داشته باشند استفاده شود.

به عنوان مثال، یک تجارت املاک و مستغلات را در نظر بگیرید. این کسب‌وکار می‌تواند وبلاگ‌هایی در مورد اینکه چگونه خریداران خانه برای اولین بار می‌توانند محدوده قیمت خود را پیدا کنند، انواع خانه‌هایی که باید بر اساس موقعیت منحصر به فرد خود به آنها نگاه کنند و چقدر باید برای پیش‌پرداخت اختصاص دهند، پست کند. اگر یک خریدار خانه در مورد هر یک از موضوعات سؤالی داشته باشد، یکی از اعضای تیم می تواند به سادگی آنها را به سمت منابع موجود در وب سایت خود راهنمایی کند.

یک نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. قبل از شروع تولید محتوا، به یاد داشته باشید که کلید تجربه مشتری عالی ثبات است. وقتی تیم شما شروع به تولید محتوا می کند، مطمئن شوید که همه از نظر لحن، مخاطب و پیام در یک صفحه هستند.

بهبود ناوبری وب سایت

یکی دیگر از مولفه های یک استراتژی سئو قوی این است که مطمئن شوید که وب سایت شما دارای لینک داخلی هوشمند است.

هنگامی که تعداد زیادی لینک داخلی به یک صفحه خاص در وب سایت شما می رود، به گوگل نشان می دهد که صفحات خاصی اهمیت بیشتری دارند. و البته، این ساختار همچنین یافتن منابعی که می تواند به آنها کمک کند را برای مشتریان آسان تر می کند.

اگر خرده‌فروشی هستید که تشک می‌فروشید، بسیاری از مقالات شما که در مورد موضوعاتی مانند «خواب راحت» و «سریع به خواب رفتن» صحبت می‌کنند، ممکن است به مقاله‌ای عمیق درباره «انتخاب تشک مناسب» مرتبط شوند. این به صفحه در رتبه بالاتر در نتایج جستجوی مرتبط کمک می‌کند، اما همچنین به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا در مسیر مشتری حرکت کنند.

کاهش زمان بارگذاری صفحه

هر کسی که سئو کار می کند می داند که سرعت سایت یک عامل مهم است. هر چه صفحات وب سایت شما زمان بیشتری بارگذاری کنند، شانس شما برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو بدتر است.

 

البته، سرعت بارگذاری بد صفحه فقط با موتورهای جستجو به شما آسیب نمی رساند. با مشتریان و سرنخ ها نیز به شما آسیب می رساند. تلاش برای پیمایش در سایتی که زمان بارگذاری وحشتناکی دارد، تجربه لذت بخشی نیست و تقریباً مطمئناً منجر به خروج مشتریان از سایت شما قبل از شروع کاوش خواهد شد.

جمع آوری و نمایش نظرات عالی مشتریان

نظرات مشتریان به کسب و کارها کمک می کند تا در جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشند. اما آنها همچنین به آسان تر شدن سفر مشتری کمک می کنند. پس از همه، بررسی ها تجربیات واقعی مشتریان واقعی را نشان می دهد.

اول از همه، مطمئن شوید که در حال جمع‌آوری نظرات هستید. برای انجام این کار، درخواست‌های بررسی و ایمیل‌هایی ارسال کنید که مستقیماً به نمایه شما در سایت‌هایی مانند Google My Business و Facebook پیوند دارند. این نه تنها به مشتریان بالقوه ایده بهتری در مورد انواع خدماتی که ارائه می‌دهید می‌دهد، بلکه به کسب و کار شما کمک می‌کند تا رتبه بالاتری در جستجو داشته باشد. به گفته Moz، بررسی ها سومین عامل بزرگی است که رتبه بندی جستجوی محلی یک کسب و کار را تعیین می کند.

البته، شما نباید فقط به جمع آوری نظرات بسنده کنید. مطمئن شوید که این نظرات را در وب سایت خود نمایش می دهید. گوگل برای این نوع محتوای تولید شده توسط کاربر ارزش قائل است. اگر مشتری در تلاش است تا کسب و کار شما را امتحان کند، اثبات اجتماعی از بررسی‌ها ممکن است فشار کوچکی باشد که برای از بین بردن آنها نیاز دارد.

اگرچه ممکن است مفاهیم جداگانه ای به نظر برسند، سئو و تجربه مشتری با هم مرتبط هستند. شرکت ها باید مطمئن شوند که به هر دو مورد توجه دقیق دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید