15 سوالی که باید قبل از اینکه اشتباهات کوچک سئو به اشتباهات بزرگ تبدیل شوند پاسخ دهید

شما یک وب سایت را ارزیابی می کنید و با پرسیدن سوالات درست، اشتباهات سئو را برطرف می کنید.

با این حال، اغلب بسیاری از صاحبان مشاغل و متخصصان سئو فراموش می کنند که این سوالات مهم را بپرسند. در نتیجه، آن مسائل و اشتباهات به ظاهر کوچک به اشتباهات بزرگ تبدیل می شوند.

تقریباً هر وب سایتی دارای نقص هایی است. نکته مهم این است که این نقص ها را شناسایی کنید – آن اشتباهات سئو که ناخواسته مرتکب شده اید – و در اسرع وقت آنها را برطرف کنید.

در این پست وبلاگ قصد داریم 15 سوالی را که باید از خود بپرسید را لیست کنیم. این سوالات به شما کمک می کند تا وضعیت وب سایت خود را ارزیابی کنید و به شما امکان می دهد هر مشکل احتمالی SEO را که می تواند پیشرفت وب سایت شما را در آینده مختل کند برطرف کنید.

شروع کنیم.

1. آیا هر صفحه وب دارای چندین تگ H1 است؟

به عنوان یک قانون کلی، نباید چندین تگ H1 در یک صفحه وب وجود داشته باشد. ممکن است چندین تگ H2 وجود داشته باشد، اما هرگز چندین تگ H1 وجود ندارد.

مفهوم پشت سر این است که تگ H1 نشان دهنده موضوع صفحه است. از آنجایی که هر صفحه دارای یک موضوع است، نمی توان چندین تگ H1 وجود داشته باشد.

 

2. آیا از جاوا اسکریپت برای پیمایش استفاده می کنید؟

به طور کلی، برای پیمایش به جاوا اسکریپت نیاز ندارید. با این حال، اگر از جاوا اسکریپت برای پیمایش استفاده می کنید، ممکن است با مشکلات سازگاری بین پلتفرم و بین مرورگرها مواجه شوید.

به جای جاوا اسکریپت، بیشتر به کدنویسی CSS3 تکیه کنید.

یک ساختار ناوبری بد می تواند منجر به تجربه کاربری بد شود – که به نوبه خود منجر به رتبه بندی ضعیف در SERP ها می شود.

 

3. آیا در URL ها یکنواختی وجود دارد؟

برخی از صاحبان وب سایت های مبتدی و حتی SEO ها از این موضوع غافل هستند، اما باید مقداری یکنواختی در URL ها وجود داشته باشد.

در حالت ایده آل، همه چیز باید با حروف کوچک باشد. در غیر این صورت، URL ها در موارد متعدد می توانند باعث مشکلات محتوای تکراری شوند. به این دلیل است که خزنده های موتورهای جستجو ممکن است همه این نمونه های مختلف URL ها را به طور همزمان ببینند.

4. ساختار وب سایت شما چگونه است؟

آیا تمام صفحات شما در دایرکتوری ریشه ریخته شده است؟

ساختار محتوای وب سایت مسطح  flat website content structure سازماندهی موضوعی ایجاد نمی کند. اگر یک وبلاگ فعال با دسته ها و مقالات زیاد دارید، این ایده خوبی نیست.

به طور مشابه، در مورد فروشگاه تجارت الکترونیک، برای بهترین تجربه کاربری به سلسله مراتب و سازماندهی موضوعی نیاز دارید.

به جای یک ساختار مسطح flat structure ، از معماری siloed architecture  استفاده کنید تا بتوانید صفحات وب را بر اساس موضوعات، دسته ها و مضامین سازماندهی کنید.

این نه تنها خزیدن وب سایت شما را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان تر می کند، بلکه یک معماری siled نیز باعث می شود تا بازدیدکنندگان انسانی بتوانند در وب سایت شما حرکت کنند و محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

5. آیا همچنان بر محتوای نازک thin content تکیه می کنید؟

آیا محتوای با کیفیتی( quality content) دارید؟

برعکس محتوای باکیفیت، عموماً به عنوان محتوای نازک شناخته می‌شود که موتورهای جستجو اصلاً آن را دوست ندارند.

مهم است که به یاد داشته باشید که محتوای “کم” را نمی توان با تعداد کلمات آن قضاوت کرد. در عوض، با کیفیت، منحصر به فرد بودن، اعتماد، اقتدار و سایر عوامل مشابه سنجیده می شود.

محتوای نازک گوگل پاندا را فعال می کند که در نهایت می تواند منجر به جریمه موتور جستجو شود.

6. آیا از کد کپی پیست شده مجدد استفاده می کنید؟

تا حد امکان از کپی پیست شدن کد خودداری کنید.

کدهای استفاده مجدد توسط توسعه دهندگان اغلب منجر به مشکلات زیادی در تقریباً هر خط کد می شود. کد بد منجر به یک وب سایت کند می شود که در نهایت بر تجربه کاربر و رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر منفی می گذارد.

برای بررسی کیفیت کد و خطاهای احتمالی می توانید از اعتبارسنجی W3C استفاده کنید.

 

7. آیا نقشه سایت Sitemap.xml دارید؟

اگرچه اکثر وب سایت ها در حال حاضر نقشه سایت XML دارند، هنوز هم ایده خوبی است که دوباره آن را بررسی کنید. این بسیار مهم است زیرا نقشه سایت XML می تواند به طور چشمگیری خزیدن وب سایت شما را بهبود بخشد.

 

8. آیا وب سایت شما واکنش گرا website responsive  است؟

امروزه، برای نسخه موبایلی وب سایت خود، به عنوان مثال m.yourwebsite.com، به یک زیر دامنه جداگانه نیاز ندارید.

اکنون به دلیل فناوری‌های طراحی واکنش‌گرا، کارها بسیار ساده‌تر شده‌اند.

راه جدید استفاده از CSS3 و HTML5 برای ایجاد یک طراحی وب سایت واکنش گرا است که می تواند برای همه اندازه های صفحه نمایش (رومیزی، تبلت، موبایل و غیره) به خوبی کار کند.

داشتن یک وب سایت واکنش گرا بسیار مهم است. هر چه بیشتر و بیشتر افراد شروع به استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای گشت و گذار در اینترنت و خرید آنلاین می کنند، اهمیت وب سایت های واکنش گرا به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

علاوه بر این، گوگل یک شاخص موبایل اول را اعلام کرده است که فقط ارزش یک وب سایت واکنش گرا و سازگار با موبایل را افزایش می دهد.

9. آیا Robots.txt جاوا اسکریپت یا CSS را مسدود می کند؟

چیز کوچکی است اما باید دوباره بررسی شود.

Robots.txt نباید منابع CSS یا JS را مسدود کند. مطمئن شوید که اینطور نیست.

10. آیا انکر تکست خاصی را تکرار می کنید؟

این اشتباه بسیار رایج است.

ممکن است چند کلمه کلیدی در ذهن داشته باشید که بخواهید برای آنها رتبه بندی کنید. بنابراین، در تلاش برای رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی اولیه، شروع به تکرار آنها به عنوان متن های لنگر هنگام ایجاد پیوند می کنید.

با این حال، بهینه سازی بیش از حد لینک ها برای یک متن لنگر خاص می تواند برای گوگل هرزنامه و غیر طبیعی به نظر برسد. در نتیجه می تواند منجر به جریمه موتور جستجو شود.

در اینجا یک الگوی خوب برای ایجاد انکر تکست برای li وجود دارد

nks:

لنگرهای مارک = 20-30 درصد
تطابق دقیق = 20-30 درصد
تطابق موضعی = 20-30 درصد
URL های برهنه = 20-30 درصد
یک تعادل خوب پیدا کنید، و شما باید خوب باشید.

11. آیا از تگ های کانیکال canonical tags  استفاده می کنید؟

متعارف سازی می تواند مهم باشد – به خصوص اگر محتوای ارزشمند زیادی ایجاد می کنید و درگیر انتشار و انتشار مجدد محتوا هستید.

اگر نمی‌دانید، متعارف‌سازی اولویت‌هایی را برای Google تنظیم می‌کند. یک قطعه کوچک از کد متعارف سازی می تواند به گوگل اطلاع دهد که منبع محتوا کدام منبع اصلی است.

به عنوان مثال، اگر پستی را در وبلاگ خود منتشر می‌کنید، سپس آن را در وب‌سایت‌های دیگر منتشر می‌کنید، و در آن‌ها در پلتفرم‌های محتوای دیگر، مانند لینکدین و مدیوم، مجدداً منتشر می‌کنید، باید از برچسب‌های متعارف در وب‌سایت خود استفاده کنید تا به Google منبع ترجیحی محتوا را نشان دهید. .

12. آیا تصاویر سرعت وب سایت شما را کاهش می دهند؟

گاهی اوقات، ما تمایل داریم زیاده روی کنیم و از تصاویر زیادی استفاده کنیم. اگر اندازه آنها خیلی بزرگ نباشد، باید خوب باشید.

با این حال، اگر از تصاویر با اندازه بزرگ استفاده می کنید – به عنوان مثال، یک تصویر 3 مگابایتی – باعث کاهش سرعت صفحه وب شما می شود. این برای وب سایت شما و رتبه بندی موتورهای جستجوی آن خوب نیست.

اگر از تصاویر استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها به درستی برای وب بهینه شده اند.

سرعت بارگذاری وب سایت در حال تبدیل شدن به یک عامل مهم رتبه بندی موتورهای جستجو است. شما باید مطمئن شوید که صفحه وب شما در یک یا دو ثانیه بارگیری می شود. اگر بیشتر از آن طول بکشد، باید اقداماتی را برای حل آن مشکل انجام دهید.

از جعبه ابزار بررسی سایت SEO ما برای بررسی سرعت بارگذاری وب سایت خود استفاده کنید. ابزار رایگان ما همچنین به شما بینش های ارزشمند و نکات عملی در مورد نحوه حل مشکلات را می دهد.

13. آیا هیچ متا تگ meta tags را از دست داده اید؟

متا تگ ها و توضیحات متا چیزهای کوچکی هستند که گاهی اوقات توسط صاحبان وب سایت نادیده گرفته می شوند. با این حال، آنها می توانند تأثیر قابل توجهی ایجاد کنند.

مطمئن شوید که هیچ صفحه‌ای فاقد متا تگ نیست.

 

14. آیا عبارات کلیدی keyword phrases  مهم را هدف قرار می دهید؟

با وجود آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم، هدف‌یابی و بهینه‌سازی کلمات کلیدی همچنان ارزش قابل توجهی دارد.

هر چند مراقب بهینه سازی بیش از حد باشید. هدف گذاری کلمات کلیدی باید طبیعی به نظر برسد.

محتوای بهینه شده به خوبی خوانده می شود و مانع نمی شود خوانندگان اطلاعاتی را که می خواهند از تجربه خواندن خود استخراج کنند.

به طور خلاصه، بیش از حد بهینه سازی نکنید، بلکه کلمات کلیدی مهم و عبارات کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، درج کنید.

15. آیا وب سایت شما امن website secure  است؟

موتورهای جستجو مانند گوگل تمرکز زیادی روی وب سایت های ایمن و ایمن (HTTPS) دارند. در چند ماه آینده، Google Chrome در صورت بازدید از یک وب سایت ناامن، هشدارهایی را نشان می دهد.

بنابراین، مطمئن شوید که با موفقیت از HTTP به HTTPS مهاجرت کرده اید و بازدید از وب سایت شما 100٪ ایمن است.

نتیجه
بنابراین این 15 سوالی بود که هنگام ارزیابی وب سایت خود برای موفقیت در سئو باید به آنها پاسخ دهید. یک وب سایت هرگز ساخته نمی شود، و همیشه چیزهایی وجود خواهد داشت که می توانید آنها را بهبود بخشید.

با این حال، این 15 سوال به شما مسیر درستی را برای شروع سفر خود برای رفع اشتباهات سئو و مشکلات سئو می دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید