10 اصل طراحی تبدیل محور

در این راهنمای عمیق، یاد خواهید گرفت:

طراحی متمرکز بر تبدیل چیست؟
چرا طراحی متمرکز بر تبدیل مهم است؟
10 اصل طراحی وب متمرکز بر تبدیل
و خیلی بیشتر
بنابراین اگر آماده بهینه سازی وب سایت آنلاین خود به یک ماشین تبدیل هستید، این راهنما برای شما مناسب است.

 

تبدیل چیست؟

در بازاریابی، تبدیل اقدامی است که توسط بازدیدکننده وب سایت انجام می شود که برای صاحب وب سایت سودآور تلقی می شود و از طریق پیام های دعوت به اقدام (CTA) تشویق می شود. برای اینکه یک بازدیدکننده عمل مورد نظر خود را انجام دهد، کپی صفحه شما، عناصر طراحی و قابلیت استفاده باید با هم در ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه کار کنند

لینک مرتبط: تبدیل یا conversion چیست؟

طراحی متمرکز بر تبدیل چیست؟

طراحی متمرکز بر تبدیل از اصول و استراتژی‌های طراحی استفاده می‌کند تا کاربران را متقاعد کند تا در وب‌سایت برند شما اقدام کنند.

شما می توانید با به حداقل رساندن حواس پرتی، بهینه سازی تجربه کاربری وب سایت خود و استفاده از محرک های روانی، فروش و تبدیل را به طور تصاعدی افزایش دهید.

 

برای فروشگاه های تجارت الکترونیک، تبدیل زمانی است که یک خریدار آنلاین خریدی انجام می دهد. به این ترتیب، طراحی متمرکز بر تبدیل، تبدیل بازدیدکنندگان آنلاین به مشتریان را در اولویت قرار می دهد.

با این حال، فروش تنها عناصر تبدیل در یک فروشگاه آنلاین نیست. فروشگاه‌های تجارت الکترونیک معمولاً دکمه‌های CTA مانند «ثبت‌نام» و «اکنون خرید کنید» دارند. این CTA ها برای گرفتن ایمیل ها و ترغیب بازدیدکنندگان برای مرور مجموعه های مختلف در فروشگاه شما استفاده می شوند.

علاوه بر این، تبدیل ممکن است با فروش در وب سایت شما متفاوت باشد. هر چیزی که باعث درآمد وب سایت شما می شود، در نهایت تبدیل اصلی شما خواهد بود.

به همین دلیل، هنگامی که به طراحی متمرکز بر تبدیل می روید، CTA های شما به اصل اصلی وب سایت شما تبدیل می شوند. هر عنصر از طراحی وب سایت شما بر جذب بازدیدکنندگان برای تعامل با فراخوان های مختلف تمرکز دارد.

چرا طراحی متمرکز بر تبدیل مهم است؟

به عنوان صاحب وب سایت، شما می خواهید یک وب سایت زیبا و بسیار کاربردی ایجاد کنید.

با این حال، یک حقیقت ساده وجود دارد: آنچه برای کسی خوب به نظر می رسد ممکن است برای شخص دیگری ایده آل نباشد.

به این ترتیب، ایجاد یک وب سایت یکسان که برای هر بازدیدکننده ای جذاب باشد، چالش برانگیز است. اینجاست که طراحی متمرکز بر تبدیل شروع به کار می کند.

طراحی متمرکز بر تبدیل، تحقیقات و آزمایش های اثبات شده کارشناسان طراحی را مهار می کند. اصول طراحی طراحی متمرکز بر تبدیل مبتنی بر داده های غیرقابل انکار و توضیحات علمی در مورد اینکه چرا کاربران به یک طرح بندی خاص به خوبی پاسخ می دهند است.

احتمالاً متوجه شده اید که چگونه اکثر فروشگاه های تجارت الکترونیک، آژانس ها و وب سایت های فروش شبیه به هم هستند.

یک نوار ناوبری در نزدیکی بالا وجود دارد، به دنبال آن بنر (hero banner)، کپی و یک فراخوان برای اقدام وجود دارد. دلیل اینکه اکثر وب سایت های آنلاین از طرح یکسانی پیروی می کنند این است که کارها را برای بازدیدکنندگان ساده می کند.

آنها فوراً می دانند که چگونه آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و در صورت تمایل می توانند مجموعه ها یا تبلیغات ویژه را مرور کنند.

به این ترتیب، اختراع مجدد چرخ و ایجاد یک طراحی منحصر به فرد یا عجیب بسیار ناکارآمد است. با پیروی از یک طرح اثبات شده که کار می کند، شانس بسیار بیشتری برای به دست آوردن تبدیل در فروشگاه تجارت الکترونیک خود دارید.

وقتی به یک طراحی متمرکز بر تبدیل می روید، هرگز به عقب نگاه نخواهید کرد. با طراحی مناسب، فروشگاه تجارت الکترونیک یا برند آنلاین شما به تنهایی فروش خود را انجام می دهد و نرخ تبدیل بالاتری دریافت می کند.

10 اصل طراحی تبدیل محور

اکنون که متوجه شدید طراحی متمرکز بر تبدیل چیست و چرا مهم است، بیایید به فهرست 10 اصل طراحی خود بپردازیم.

این اصول به شما کمک می کند تا وب سایتی بسازید که بازدیدکنندگان شما را متقاعد کند که اقدام کنند.

1. ایجاد تمرکز

هر بار که یک بازدیدکننده صفحه فرود شما را مشاهده می کند، با هر چیزی که ممکن است حواس کاربر را پرت کند رقابت می کنید.

اگرچه نمی‌توانید اعلان‌های اینستاگرام آنها یا کسی که در زندگی واقعی با آنها چت می‌کند کنترل کنید، می‌توانید کنترل کنید که صفحه فرود خود چقدر حواس‌تان را پرت می‌کند. حواس پرتی در صفحه فرود شما شامل پیوندهای داخلی و خارجی و همچنین تعداد گزینه هایی است که به بازدیدکننده می دهید.

به همین دلیل، اولین اصل طراحی متمرکز بر تبدیل، ایجاد تمرکز است. هر عنصر طراحی وب سایت شما باید با یک هدف واحد ایجاد شود.

به این ترتیب، هرچه تماس‌ها و گزینه‌های بیشتری به بازدیدکنندگان خود بدهید، حواسشان پرت‌تر و سردرگم‌تر خواهد شد. این در روانشناسی به عنوان انتخاب بیش از حد یا فلج تحلیل شناخته می شود. این همان احساسی است که وقتی در نتفلیکس غرق می شوید، احساس می کنید.

اگرچه برای بازدیدکننده شگفت‌انگیز است که هر فراخوانی را تکمیل کند، اما افراد می‌توانند به طور واقع بینانه فقط روی یک اقدام در یک زمان تمرکز کنند. وقتی گزینه های زیادی را به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه می دهید، احتمال خروج آنها از وب سایت شما بیشتر است.

2. ثبات پادشاه است

ما اهمیت داشتن موضوع و طراحی برند ثابت را درک می کنیم. به همین دلیل، توصیه می کنیم کل اکوسیستم برند خود را یکدست نگه دارید. به این ترتیب، بازدیدکنندگان هنگام مرور مناطق مختلف وب سایت شما گیج یا غافل نخواهند شد.

نام تجاری شما اساساً در مورد روابطی است که ایجاد می کنید

مخاطب را جذب کند هر نقطه تماسی که با آنها دارید به ایجاد رابطه و دیدگاه آنها در مورد برند شما کمک می کند.

به این ترتیب، توصیه می‌کنیم از فونت‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مشابه در هر صفحه در وب‌سایت خود استفاده کنید. اگرچه آزمایش یا آزمایش با سبک های جدید جذاب به نظر می رسد، اما خطر ایجاد قطع ارتباط با بازدیدکنندگان وب سایت خود را دارید.

از نظر طراحی، باید دستورالعمل های برند را ایجاد کنید تا رنگ ها، فونت ها و سایر عناصر طراحی خود را پیگیری کنید. برای فونت‌ها، توصیه می‌کنیم از دو فونت استفاده کنید: یکی برای متن بدن و دیگری برای هدر. علاوه بر این، شما نباید بیش از سه رنگ اصلی در سراسر وب سایت خود استفاده کنید.

تطابق طراحی یکی دیگر از راه های ضروری برای ایجاد یک طراحی متمرکز بر تبدیل است. این شامل طراحی تبلیغات شما با همان سبک وب سایت شما است. شما باید از طرح های رنگی و عناصر طراحی مشابه در تبلیغات و وب سایت خود استفاده کنید.

این به این دلیل است که مغز ما اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از اطلاعات متنی پردازش می کند. به همین دلیل، طراحی اولین چیزی است که بازدیدکنندگان در سفر خود از تبلیغات شما به وب سایت شما متوجه آن می شوند. استفاده از عناصر طراحی مشابه در تبلیغات باعث می شود وب سایت شما مناسب و راحت باشد.

3. ساخت سازه

طراحی متمرکز بر تبدیل نه تنها باکیفیت به نظر می رسد، بلکه بازدیدکنندگان وب سایت را نیز به صورت نامحسوس راهنمایی می کند تا به پیمایش ادامه دهند و همچنین اقدامی انجام دهند. به همین دلیل، ایجاد ساختار و ایجاد یک جریان طبیعی در وب سایت شما مهم است.

توصیه می کنیم محتوا را به گونه ای متعادل کنید که هم آموزنده و هم از نظر بصری جذاب باشد. برای بازدیدکنندگان شما باید آسان باشد که بفهمند چه کاری باید انجام دهند. به این ترتیب، ایجاد یک چیدمان بهینه، اضطراب ناشی از یک بوم خالی را از بین می برد و شما را از سردردهای آینده نیز نجات می دهد.

اولین قدم در ساخت ساختار در وب سایت شما، طراحی سلسله مراتب اطلاعاتی است. به جای انتخاب کورکورانه یک الگوی صفحه فرود، تصمیم گیری در مورد اینکه چه عناصری را در صفحه خود بگنجانید و آنها را به چه ترتیبی فهرست کنید کمک می کند.

بنابراین، در مورد اجزای مختلفی که باید برای حمایت از هدف صفحه بگنجانید فکر کنید. سپس آنها را به منطقی ترین ترتیب فهرست کنید. در مرحله بعد، انتخاب کنید کدام مؤلفه‌ها مهم‌ترین و چقدر بزرگ هستند تا بخش‌های حیاتی بسازید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید چگونه صفحه فرود خود را سفارش دهید، بررسی جریان از دیدگاه بازدیدکننده مفید است.

چند سوالی که باید از خود بپرسید عبارتند از:

هر بخش چقدر محتوا نیاز دارد؟
تصاویر باید کجا قرار گیرند؟
چگونه می توانید بخش ها را از هم جدا کنید تا صفحه از نظر ظاهری زیباتر باشد؟
مهم است که از پخش محتوا در همه جا خودداری کنید. بنابراین، جریانی ایجاد کنید که در آن هر بخش بعدی ارزش بیشتری به بازدیدکننده اضافه کند. به یاد داشته باشید، هدف نهایی پاسخ به تمام سوالات بازدیدکنندگان و متقاعد کردن آنها برای تکمیل تبدیل است.

4. مزایای ویترین

وقتی نوبت به وب سایت شما می رسد، می توانید از تصاویر بصری خود برای نشان دادن اینکه چرا مخاطبان باید به پیشنهاد شما اهمیت دهند، استفاده کنید. ویدئوها، تصاویر و اینفوگرافیک ها  می‌توانند به بازدیدکنندگان کمک کنند تا در سطح عمیق‌تری با برند شما ارتباط برقرار کنند و مزایای احساسی ناملموس مهمی را که نمی‌توانید به تنهایی با کپی‌رایتینگ به طور کامل بیان کنید، دریافت کنند.

با این حال، فقط انتخاب عناصر بصری که زیبا به نظر می رسند و با طراحی صفحه مطابقت دارند، نیست. در عوض، می‌خواهید از تصاویر بصری برای نشان دادن مزایایی که پیشنهادتان ارائه می‌کند و اینکه پیشنهاد برای بازدیدکنندگانتان انجام می‌دهد، استفاده کنید. هنگامی که بازدیدکنندگان آنلاین در حال بررسی یک پیشنهاد هستند، باید به طور کامل درک کنند که چگونه این پیشنهاد زندگی آنها را بهبود می بخشد.

بنر اصلی یا Hero Banner
تصویر Hero  شما در بالای وب سایت شما قرار دارد و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان می بینند. اگرچه باید توجه آنها را جلب کند، اما همچنین باید مزایای پیشنهاد شما را به وضوح نشان دهد.

از آنجایی که این مهمترین عنصر بصری در وب سایت شما است، توصیه می کنیم زمان بیشتری را برای کامل کردن آن صرف کنید. مهمتر از همه، تصویر قهرمان شما باید واضح باشد. این بدان معناست که بازدیدکنندگان بدون نیاز به خواندن هیچ متنی به راحتی متوجه خواهند شد که وب سایت شما در مورد چیست.

به این ترتیب، بر وضوح و شفافیت تمرکز کنید. اکثر وب سایت ها، تبلیغات و غیره در ارائه یک پیام واضح ناکام هستند. اگرچه این یک اشتباه اساسی است، اما وب سایت ها تمایل دارند تصاویر قهرمان خود را بیش از حد پیچیده کنند.

عکس ها و تصاویر پرکاربردترین تصاویر Hero هستند. عکس افراد و اشیاء واقعی باعث می شود وب سایت شما قابل اعتمادتر و ملموس تر به نظر برسد.

هنگام انتخاب تصاویر خود، توصیه می کنیم از تصاویری استفاده کنید که دارای احساسات مثبتی مانند غرور، شادی یا عشق هستند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تصاویری که دارای عکسی از یک فرد واقعی هستند، بهتر از یک عکس از محصول تبدیل می شوند.

این به این دلیل است که عکس های افراد واقعی همدلی را افزایش می دهد و برای بازدیدکنندگان شما خاطره انگیزتر است.

از سوی دیگر، می‌توانید از تصاویر برای بیان احساسات منفی که بر نقاط درد بازدیدکنندگان شما تأثیر می‌گذارد نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی که مچ بند می‌فروشد، می‌تواند فردی را نشان دهد که در راه رفتن بدون قوزک درد دارد.

شرکت های نرم افزاری معمولاً از تصاویر برای توضیح نحوه عملکرد محصولشان استفاده می کنند. اینها فوق العاده آموزنده هستند و با نشان دادن کامل نحوه عملکرد محصول/نرم افزار به بازدیدکنندگان کمک می کنند.

فیلم های

ویدئوها در تصویر قهرمان چندان رایج نیستند زیرا تولید آنها دشوار است. با این حال، ویدئوها در صورت ایجاد مناسب می توانند بسیار جذاب و تبدیل محور باشند.

5. توجه را به مناطق کلیدی جلب کنید

توجه به صورت رایگان داده نمی شود و باید کسب شود. این به این دلیل است که مردم در طول روز با هزاران حواس پرتی مختلف مواجه می شوند.

به همین دلیل، مهم است که از رنگ ها، فونت ها، اشکال و الگوها به نفع خود استفاده کنید. اگرچه ممکن است ظریف باشند، اما این عناصر طراحی به جلب توجه به نکات کلیدی مورد علاقه در وب سایت شما کمک می کنند. به این ترتیب، می توانید از آنها برای تعامل با بازدیدکنندگان خود استفاده کنید و آنها را به سمت CTA قدرتمند سوق دهید.

رنگ چگونه بر طراحی تأثیر می گذارد؟

اگرچه رنگ می تواند بر نرخ تبدیل وب سایت شما تأثیر بگذارد، هیچ دستورالعمل مشخصی در مورد رنگ هایی که باید استفاده کنید وجود ندارد. با این حال، هنگام تصمیم گیری در مورد طرح رنگ وب سایت خود، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

در مرحله اول، انتخاب رنگ های متضاد بسیار مهم است. Coolors یک وب سایت عالی برای استفاده از طرح های رنگی مختلف یا کشف پالت های پرطرفدار است. در حالی که اکثر وب سایت ها از رنگ سفید به عنوان پس زمینه اصلی خود استفاده می کنند، توصیه می کنیم با رنگ های دیگر آزمایش کنید تا تعامل بصری و قابلیت اسکن وب سایت خود را افزایش دهید.

به طور کلی، بهتر است از حداکثر سه یا چهار رنگ استفاده کنید. این رنگ‌ها شامل رنگ‌هایی نمی‌شوند که در عکس‌ها یا سایر عناصر بصری نشان داده شده‌اند.

علاوه بر این، مهم است که فقط یک رنگ را برای دکمه تماس به اقدام خود رزرو کنید. در حالت ایده آل، این باید جسورترین و چشم نوازترین رنگ در پالت رنگ شما باشد.

از چه نوع فونت و تایپوگرافی باید استفاده کنم؟

در یک دنیای عالی، بازدیدکنندگان شما تک تک خط های متن وب سایت شما را می خوانند. با این حال، این هرگز مورد نیست. درعوض، بازدیدکنندگان وب سایت شما مطالب را مرور می کنند و به تصاویر شما نگاه می کنند.

به همین دلیل، استفاده از یک سلسله مراتب بصری قوی ضروری است تا بازدیدکنندگان شما بتوانند به راحتی اطلاعات مهم را انتخاب کنند. به این ترتیب، توصیه می کنیم تصمیم بگیرید چه محتوایی در صفحه شما مهم است و از هدرها، فونت های پررنگ، فونت ایتالیک و رنگ ها برای کادربندی آن استفاده کنید.

طراحی دکمه های CTA بهینه

هنگامی که دکمه های CTA شما به خوبی طراحی شده باشند، نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالاتری را مشاهده خواهید کرد.

در اینجا نحوه طراحی دکمه های خود را توصیه می کنیم:

اندازه دکمه

از نظر اندازه، دکمه CTA و فونت های CTA شما باید دو برابر اندازه کپی بدن شما باشد. در یک وب سایت ایده آل، دکمه CTA باید دومین عنصری باشد که بازدیدکنندگان پس از خواندن سرفصل بخش ها می بینند.

جلوه های دکمه

می‌توانید از عناصر مختلف سبکی مانند اریب، سایه‌ها، و شیب استفاده کنید تا دکمه‌های خود را جذاب‌تر نشان دهید. با این حال، وب‌سایت‌هایی با طراحی مسطح مدرن‌تر نیز می‌توانند «حالت شناور» را فعال کنند تا زمانی که بازدیدکنندگان روی آن حرکت می‌کنند، دکمه تغییر رنگ می‌دهد.

قرار دادن دکمه

به طور کلی، توصیه می کنیم یک دکمه CTA را بالای تاشو قرار دهید. این بدان معناست که کاربر برای دیدن دکمه نیازی به اسکرول کردن به پایین ندارد. علاوه بر این، شما باید دکمه دیگری را در پایین صفحه برای بازدیدکنندگانی که تا انتها به سمت پایین حرکت می کنند قرار دهید. اگر صفحه شما دارای تعداد زیادی پیمایش است، باید دکمه های CTA بیشتری قرار دهید.

6. با طراحی خود اعتماد ایجاد کنید

هنگامی که یک بازدیدکننده برای اولین بار بر روی وب سایت شما کلیک می کند، با این امید که وب سایت شما قانونی است، یک جهش باور دارد. این به این دلیل است که اینترنت پر از وب‌سایت‌ها و پیشنهادهایی است که برای واقعی بودن بسیار خوب هستند.

برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند، داشتن وب سایتی که برای اعتماد طراحی شده باشد ضروری است. شما می توانید این کار را با گردآوری مدارک اجتماعی معتبر و صادقانه انجام دهید.

گواهی مشتری

اگر وب سایت شما از توصیفات مشتری استفاده می کند، اطمینان از قابل اعتماد بودن و کیفیت بالا بسیار مهم است. اگر توصیفات شامل سیگنال های اعتماد خاصی نباشد، بازدیدکنندگان شما ممکن است تصور کنند که گواهی جعلی است یا توسط خودتان نوشته شده است.

بنابراین، یک عکس هد شات با وضوح بالا از مشتری قرار دهید. علاوه بر این، فرد باید در تصویر خندان باشد و شانه های او نمایان باشد. همچنین مهم است که نام کامل مشتری را درج کنید و چندین گواهی ارائه دهید.

نظرات محصول

اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، می توانید از بررسی های محصول برای ایجاد یک طراحی متمرکز بر تبدیل استفاده کنید. اگرچه داشتن نظرات صادقانه در مورد محصول مهم است، اما گاهی اوقات نظرات مشتریان می تواند ناعادلانه و جانبدارانه باشد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم بررسی‌های محصول خود را مرتباً برای بررسی هرزنامه‌ها و ناصادقانه بررسی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از برنامه‌ای استفاده کنید که یک هفته پس از رسیدن محصول، به‌طور خودکار برای مشتریان ایمیل ارسال می‌کند. این ایمیل از آن‌ها می‌خواهد که یک بررسی صادقانه درباره محصول بنویسند و تصویری از محصول را نیز درج کنند. می توانید آنها را تشویق کنید تا نظر خود را بنویسند

 

فید و اینفلوئنسرهای اینستاگرام

اگر اینفلوئنسر یا شخص مشهور نام تجاری شما را معرفی کرد، مهم است که گواهینامه آنها را در جایی به راحتی در وب سایت خود بگنجانید. علاوه بر این، می توانید فید اینستاگرام برند خود را در وب سایت خود قرار دهید. به این ترتیب، بازدیدکنندگان شما می توانند تعامل برند شما را ببینند و مشروعیت وب سایت شما را افزایش دهند.

7. کاهش اصطکاک

به عنوان صاحبان وب سایت، ما گاهی اوقات بیش از حد روی طراحی تمرکز می کنیم و عملکرد وب سایت را نادیده می گیریم. با این حال، هر گونه ناراحتی یا اشکال جزئی منجر به کاهش نرخ تبدیل وب سایت شما می شود.

طراحی متمرکز بر تبدیل، تجربه کاربر (UX) را به حساب می‌آورد و تا حد امکان اصطکاک را کاهش می‌دهد. اصطکاک زمانی اتفاق می‌افتد که جریان بازدیدکننده شما مختل شود و چیزی حواس آنها را از تکمیل تبدیل منحرف کند.

بیایید در مورد چگونگی کاهش اصطکاک در وب سایت خود بحث کنیم.

فرم های خود را ساده کنید

اگرچه فرم ها یک ویژگی ضروری برای درج در وب سایت شما هستند، هیچ کس از پر کردن آنها لذت نمی برد. به همین دلیل، توصیه می کنیم فقط اطلاعات ضروری را در فرم های خود بخواهید. به این ترتیب، باید فرم های خود را تا حد امکان کوتاه کنید.

 

افزایش سرعت وب سایت

علاوه بر این، داشتن وب سایتی که به سرعت بارگیری می شود بسیار مهم است. وب سایت های کم بارگذاری اولین دلایلی هستند که بازدیدکنندگان از سایت شما پرش می کنند. بنابراین، توصیه می کنیم از GTmetrix برای بررسی سرعت وب سایت خود استفاده کنید. GTmetrix مهمترین مشکلاتی که باعث کندی سرعت و وب سایت شما می شود را توضیح می دهد و نحوه رفع آنها را به شما اطلاع می دهد.

8. از فضای سفید استفاده کنید

فضاهای سفید نواحی خالی در بین مناطق مهم هستند. به این ترتیب، فضاهای سفید به وب‌سایت‌های شما فضایی برای تنفس می‌دهد و به CTA‌های شما اجازه می‌دهد برجسته شوند.

وب سایت شما بسیار درهم و برهم خواهد بود و به سختی می توان بدون فضاهای سفید پیمایش کرد. صفحه اصلی گوگل نمونه کاملی از نحوه استفاده موثر از فضای سفید است. تمام فضای سفید در صفحه اصلی Google توجه شما را به ایجاد یک عبارت جستجو جلب می کند.

علاوه بر این، فضای سفید حواس‌پرتی را از بین می‌برد و بازدیدکننده را آسان می‌کند تا بداند کجا را نگاه کند. با بیش از 40000 جستجو در ثانیه، گوگل به وضوح کار را درست انجام می دهد.

9. تمرکز بر تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری به کیفیت تعامل بازدیدکنندگان با وب سایت شما و احساسی که در آنها ایجاد می کند اشاره دارد. ارائه یک تجربه کاربری عالی به این معنی است که هر بازدید کننده می تواند اقدامات مورد نظر خود را به راحتی انجام دهد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان بدون زحمت قادر خواهند بود دقیقاً آنچه را که در جستجوی آن هستند بیابند.

به این ترتیب، بهترین نکته ای که می توانم برای تجربه کاربری به شما بدهم این است که ناوبری خود را ثابت و مفید کنید. علاوه بر این، توصیه می کنیم مطمئن شوید که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی کار می کند. این به این دلیل است که بسیاری از بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق دستگاه تلفن همراه به وب سایت شما می آیند.

10. از طراحی مینیمال استفاده کنید

یکی دیگر از راه های موثر برای ایجاد یک طراحی متمرکز بر تبدیل، استفاده از یک طرح مینیمالیست است. یک مثال عالی از یک وب سایت مینیمالیستی اپل است. اپل یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است، اما آنها ترجیح دادند از طراحی ساده و تمیزی برای وب سایت خود استفاده کنند.

وب سایت آنها بر روی موارد زیر تمرکز دارد:

کپی رایتینگ کوتاه و موثر
تصاویر محصول با کیفیت بالا
ناوبری قدرتمند
استفاده از فضای سفید

دیدگاه‌ خود را بنویسید