وقتی ثانیه ها شمارش می شود: اهمیت زمان بارگذاری سریع

 

وقتی نوبت به تعیین رتبه وب سایت شما و همچنین امتیازات کیفیت PPC می رسد، موتورهای جستجو نسبت به زمان بارگذاری آگاه تر می شوند. با این حال، زمان بارگذاری صفحه برای صاحب وب سایت چقدر مهم است؟ آیا واقعاً وقتی صحبت از هدف نهایی وب سایت شما برای ایجاد ترافیک واجد شرایط و دستیابی به تبدیل می شود، تفاوت زیادی ایجاد می کند؟ در این مقاله، ما به بررسی آماری خواهیم پرداخت که ممکن است شما را در مورد تفاوت زمان بارگذاری صفحه شما شگفت زده کند. ما همچنین به دنبال چند استراتژی برای بهینه‌سازی زمان بارگذاری شما هستیم تا منجر به از دست دادن بازدیدکنندگان و از دست رفتن فرصت‌های کسب درآمد برای وب‌سایت شما نشود.

یک آزمایش شگفت انگیز در گوگل
به گفته مایر، گوگل از برخی از وب گردها نظرسنجی کرد تا دریابد که آیا مایلند نتایج بیشتری در نتایج جستجو برای آنها ارائه شود یا خیر. وبگردهایی که در نظرسنجی شرکت کردند ادعا کردند که از دیدن حداکثر 30 نتیجه به جای 10 مورد قدردانی می کنند.

با این حال، این کاربران روی این واقعیت حساب نمی کردند که صفحه با 30 نتیجه دوبرابر زمان بارگذاری می کند. علیرغم اینکه اختلاف زمان بارگذاری کمتر از نیم ثانیه بود، گوگل متوجه شد که ترافیک صفحات با 30 نتیجه 20 درصد کاهش یافته است.

واضح است که اگر کاربران مایل نباشند در حین بارگذاری صفحات در کنار هم بمانند، گزینه های اضافی در نتایج جستجو معنایی نداشت… و این تنها با نیم ثانیه تفاوت است. اگر سایت شما در نصف زمان فعلی بارگذاری شود چقدر تفاوت ایجاد می کند؟ به طور بالقوه، شما می توانید به افزایش حداقل 10٪ در ترافیک نگاه کنید. با توجه به این موضوع، اجازه دهید به اطلاعاتی نگاه کنیم که می تواند به شما کمک کند زمان بارگذاری صفحات وب خود را افزایش دهید.

چگونه زمان بارگذاری خود را بهتر از حد متوسط ​​کنید

متوسط ​​اندازه صفحه اکثر صفحات وب حدود 130k است، به این معنی که اگر صفحات خود را در این اندازه یا کوچکتر نگه دارید، بهتر از بسیاری از سایت های موجود در اینترنت عمل می کنید. با این حال، این اندازه صفحه فشرده سازی فایل را در نظر نمی گیرد که می توان از آن برای کاهش اندازه یک صفحه وب صرفاً به منظور تحویل سریع آن به کاربر استفاده کرد. هنگامی که صفحه تحویل داده شد، مرورگر کاربر آن را از حالت فشرده خارج می کند تا صفحه به شکل و ظاهر اصلی به کاربر تحویل داده شود. دو گزینه برای فشرده سازی فایل عبارتند از “File Deflation” و فشرده سازی GZIP. اگر سایت شما در حال حاضر از فشرده سازی فایل استفاده نمی کند، این تنظیم جزئی می تواند تفاوت بزرگی در توانایی وب سایت شما برای ارائه یک تجربه کاربری عالی ایجاد کند.

یکی دیگر از گزینه‌های کاهش زمان بارگذاری صفحه، استفاده از طرح‌بندی‌های CSS و شیوه نامه‌های خارجی و همچنین انتقال جاوا اسکریپت به فایل‌های خارجی است. در نهایت، از ابزاری مانند Adobe Photoshop، Fireworks یا Dreamweaver برای کاهش حجم فایل های تصویری خود مانند فایل های JPEG، PNG، GIF و SWIF استفاده کنید.

فایل‌های تصویری بزرگ معمولاً در زمان بارگذاری کند مقصر هستند و آمارهای بازاریابی نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از تصاویر فانتزی تأثیر چندانی در نرخ تبدیل ندارد و در صورت استفاده بیش از حد، در واقع می‌تواند به تبدیل‌های شما آسیب برساند. بنابراین صفحات وب خود را مرور کنید و مشکلات ناشی از فایل های تصویری بیش از حد یا بزرگ را برطرف کنید. نتیجه جمعی مراحل بالا زمان بارگذاری صفحه به میزان قابل توجهی سریعتر خواهد بود.

ردیابی رفتارهای کاربر که ممکن است ناشی از زمان بارگذاری کند باشد

همانطور که اندازه صفحات خود را تنظیم می کنید، می توانید تفاوتی را که در رفتارهای کاربر ایجاد می کند را دنبال کنید. با استفاده از یک ابزار رایگان مانند گوگل آنالیتیکس، می توانید «نرخ پرش» صفحات خاصی را در وب سایت خود ردیابی کنید. نرخ پرش صفحه شما به شما می گوید که چند نفر از بازدیدکنندگان شما بلافاصله پس از ورود یک صفحه را ترک می کنند. همانطور که اندازه صفحات خود را با استفاده از استراتژی های ذکر شده در بالا بهینه می کنید، می توانید تفاوتی را که در نرخ پرش شما ایجاد می کند را پیگیری کنید. این دقیقاً به شما نشان می دهد که زمان بارگذاری سریع چقدر می تواند برای وب سایت شما ارزشمند باشد.

علاوه بر این، می‌توانید از ابزار رایگان دیگری مانند Google Website Optimizer استفاده کنید تا دو نسخه از یک صفحه را آزمایش کنید و بفهمید که کدام یک نرخ پرش بهتر یا نرخ تبدیل (اگر صفحه دارای پیشنهاد خرید یا فروش باشد) است. این می تواند مفید باشد اگر بخواهید تفاوت تاثیر را هنگام حذف فایل های تصویری یا “سبک تر” کردن آنها به منظور افزایش زمان بارگذاری خود، ردیابی کنید. به این ترتیب، بدون دانستن تأثیر دقیق روی رفتارهای کاربر خود، به سادگی برخی ویژگی‌ها را حذف نمی‌کنید یا چیزها را از نظر بصری کمتر جذاب نمی‌کنید. ممکن است متوجه شوید که کاهش خاصی در جلوه‌های بصری به جای بهبود، تبدیل‌ها را کاهش می‌دهد. در هر صورت، بهتر است تأثیر تغییرات خود را بدانید تا بتوانید بهترین اقدام را برای به دست آوردن تبدیل‌های خوب تعیین کنید.

زمان طولانی و بهینه سازی بهتر برای موتورهای جستجو. علاوه بر این، برخی از اقدامات ذکر شده در این مقاله را به کار ببرید و ببینید که چگونه بر اثربخشی وب سایت شما تأثیر می گذارد. موفق باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید