انواع محتوای نازک و رفع مشکلات آنها در سئو

از آنجایی که وب سایت شما نقش اساسی در جذب مشتریان جدید ایفا می کند، ممکن است نگران یک اصطلاح محبوب در صنعت سئو به نام «محتوای نازک» باشید. در حالی که نام خود کاملاً آشکار است، ظرافت های بیشتری در پشت آن پنهان شده است. به همین دلیل، در پست امروز، معنای محتوای نازک و نحوه عملکرد آن را تعریف خواهیم کرد.

در سئو، محتوای نازک به طور کلی به عنوان محتوای وب سایتی تعریف می شود که ارزشی برای بازدیدکنندگان ایجاد نمی کند. چنین محتوایی می تواند کوتاه، کم عمق، غیر اصلی، خراشیده شده، تکراری، درگاه، یا محتوای وابسته با کیفیت پایین باشد. به عنوان یک قاعده کلی، محتوای نازک در جستجوی گوگل رتبه خوبی ندارد، زیرا گوگل آن را دوست ندارد.

اساساً، هر محتوایی که برای جستجوگر ارزش افزوده نداشته باشد، می‌تواند به معنای واقعی کلمه و معنای مجازی آن، نازک در نظر گرفته شود. از یک طرف، محتوای نازک به این معنی است که به سادگی متن کافی در صفحه شما برای رضایت جستجوگر وجود ندارد. از سوی دیگر، این بدان معناست که صفحات شما محتوای با کیفیت کافی برای پاسخگویی به نیازهای جستجوگر ندارند.

محتوای نازک یک مشکل رسمی است که اگر روی وب سایت شما تأثیر بگذارد در کنسول جستجوی گوگل ظاهر می شود. با این حال، اگر برخی از صفحات شما به طور مداوم محتوای با کیفیت پایین ارائه می‌دهند، می‌توانند به نوعی «سایه‌بان» شوند – بدون هیچ هشدار قابل مشاهده از طرف گوگل. هنگامی که دوره‌های طولانی بدون بهبود رتبه‌بندی را تجربه می‌کنید، حتی اگر به طور مداوم سایت خود را بهینه کنید، دلیل آن می‌تواند محتوای نازک و با کیفیت پایین باشد.

تشخیص و بهبود صفحاتی که از این مشکل رنج می برند برای سئوکاران با تجربه تر آسان تر است. اما به عنوان یک یادگیرنده جدید سئو، ممکن است برای شما مشکل باشد که دقیقاً چه چیزی را بهبود ببخشید. به همین دلیل، در زیر سیزده عاملی را که می‌توانید برای رفع محتوای نازک خود یا اجتناب از جریمه به آنها توجه کنید، بیان کرده‌ایم.

محتوای نازک چیست؟

همانطور که ما مشخص کردیم، محتوای نازک معمولاً محتوایی است که ارزشی برای کاربران ایجاد نمی کند. به عبارت دیگر، این بدان معنی است که کمیت و کیفیت محتوای صفحه شما رضایت بخش نیست. به عنوان یک قانون کلی، برای تشخیص سریع محتوای نازک، این نوع محتوای صفحه را در زیر به خاطر بسپارید.

 

6 نوع رایج محتوای نازک:

 

محتوای وب سایت که فاقد عمق یا مفید است

فقط به این دلیل که یک صفحه دارای محتوای زیادی است، آن را خوب نمی کند. به طور مشابه، فقط به این دلیل که یک صفحه اطلاعات عمیقی دارد، به این معنی نیست که شایسته رتبه بالا است. محتوای باکیفیت که شایستگی رتبه‌بندی را داشته باشد، به همه سؤالات پاسخ می‌دهد و به همه تردیدهایی که کاربر ممکن است داشته باشد، پاسخ می‌دهد. به عبارت دیگر، صفحات زمانی نازک نیستند که حاوی محتوای کاملی باشند که با نیازهای کاربر مطابقت داشته باشد (و به طور بالقوه از آن فراتر رود).

محتوای وب سایت تکراری

محتوای تکراری یا تکراری یک سیگنال قوی برای محتوای با کیفیت پایین است که در زیر «محتوای نازک» قرار می‌گیرد. محتوای وب‌سایت در یک صفحه ممکن است اضافی باشد، یا ممکن است چندین صفحه در سایت شما محتوای تکراری داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر یک مقاله طولانی 2000 کلمه ای دارید که همان اطلاعات را تکرار می کند، همچنان می توان آن را نازک در نظر گرفت. این به این دلیل است که با خواندن طولانی‌تر کاربران، ارزش بیشتری ارائه نمی‌کند.

به طور مشابه، وقتی بسیاری از صفحات شما حاوی اطلاعات مشابه یا بسیار مشابهی هستند، هم گوگل و هم کاربران نهایی در مورد اینکه کدام صفحه منبع اصلی اطلاعات است سردرگم می شوند.

صفحات با محتوای سندیکایی یا خراشیده شده

وقتی صحبت از سئو به میان می‌آید، سرقت محتویات بدون هیچ مشکلی بزرگ است. این به این دلیل است که محتوای خراشیده شده و سندیکایی ارزش بیشتری نسبت به منبع برای کاربران فراهم نمی کند. به همین دلیل، گوگل هیچ هدفی از نمایش چنین صفحاتی به کاربر نمی بیند. علاوه بر این، دریافت مکرر محتوا از وب‌سایت‌های دیگر می‌تواند اعتماد شما را کاهش دهد و از ایجاد روابط با سازندگان محتوا جلوگیری کند. به نوبه خود، این می تواند برای موفقیت طولانی مدت وب سایت شما وحشتناک باشد.

درگاه یا صفحات وابسته با کیفیت پایین

صفحات Doorway و صفحات وابسته با کیفیت پایین وب سایت هایی هستند که اساسا سعی در مخفی کردن یا دستکاری کاربر دارند. آنها محتوای وب سایت را با هدف قرار گرفتن در رتبه بالاتر در گوگل مخفی می کنند، پنهان می کنند یا تغییر مسیر می دهند. همه این دستکاری‌ها به این ترتیب اتفاق می‌افتد که کاربر باور کند که به یک نتیجه جستجوی “به اندازه کافی خوب” رسیده است. اینها می توانند وب سایت هایی باشند که فقط مقداری محتوا را به موتورهای جستجو نشان می دهند یا کاربر را مستقیماً به وب سایت دیگری هدایت می کنند تا کمیسیون وابسته را جمع آوری کند. چنین اقداماتی برای گوگل یک نه بزرگ است، زیرا قصد پشت آنها گمراه کننده و بدخواهانه است.

این “صفحات کلاهبرداری” آن چیزی نیستند که قبلا بودند، زیرا الگوریتم های گوگل بسیار پیشرفته تر هستند. آنها همچنین چندان رایج نیستند – با این حال، گاهی اوقات می توانید نمونه هایی را مشاهده کنید. به عنوان مثال، در سال‌های 2020 و 2021، گوگل با چندین وب‌سایت جعلی دانمارکی که به سرعت رتبه‌بندی می‌کردند مبارزه کرد و سعی کرد از کلاهبرداری بیت‌کوین سوء استفاده کند.

محتوای نازک در صفحات دسته، برچسب یا نویسنده

صفحات دسته بندی، برچسب یا نویسنده برخی از رایج ترین نمونه های محتوای نازک هستند. این به این دلیل است که اگر وب سایت شما برای مدتی در حال اجرا بوده است، احتمالاً چیزهایی از کارهای قبلی شما باقی مانده است. به عنوان مثال، وب‌سایت‌هایی با وبلاگ‌های فعال که به مهمانان اجازه ارسال  را می‌دهند، اغلب صفحات نویسنده بسیار کم عمقی دارند. یا شاید شما تعداد زیادی یونی ایجاد کرده اید

صفحات تگ وبلاگ، ساختار وب سایت شما را به معمایی برای موتورهای جستجو تبدیل می کند. به طور مشابه، با تکامل سهام در هر فروشگاه تجارت الکترونیک، وب سایت اغلب با ده ها (اگر نه صدها) صفحه خالی دسته بندی یا محصول باقی می ماند.

برای مدیریت صفحاتی مانند این، همیشه بهتر است صفحات وب سایت خود را به صورت دوره ای مرور کنید. اجرای اسکن وب‌سایت (یا بررسی برگه «پوشش» در «موتور جستجوی Google») می‌تواند به شما کمک کند صفحات نازکی را پیدا کنید که با گذشت زمان مشکل‌سازتر می‌شوند. از آنجا، می توانید صفحات را احیا کنید، آنها را حذف و تغییر مسیر دهید، یا به سادگی آنها را از فهرست گوگل خارج کنید.

صفحات بسیار زیاد با تبلیغات یا پنجره های بازشو

صفحاتی با محتوای کم عمق که عمدتاً با تبلیغات و پنجره‌های بازشو پر شده‌اند، اغلب می‌توانند توسط گوگل محتوای ناچیز در نظر گرفته شوند. محتوا کاملاً برای کاربر نهایی رضایت بخش نیست و تبلیغات مزاحم و پنجره های بازشو بیشتر تجربه کاربر را بدتر می کند.

در برخی از سناریوها، بسته به فناوری مورد استفاده، گوگل نیز می‌تواند توسط پنجره‌های بازشو مسدود شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، فقط پنجره بازشو را به عنوان محتوای اصلی صفحه نمایش می دهد، که می تواند بر رتبه بندی آن صفحه تأثیر منفی بگذارد.

چرا محتوای نازک برای سئو مضر است؟

به طور طبیعی، زمانی که شما یک تجربه کاربری کمتر از حد مطلوب ارائه می کنید، رتبه شما آسیب می بیند. محتوای نازک نقش اصلی را در این معادله ایفا می کند. بلافاصله خوانندگان شما را وادار می کند تا به دنبال منبع دیگری باشند تا نیازهای جستجوی خود را برآورده کنند.

به طور کلی، محتوای نازک به عنوان غیر ارزشمند تلقی می شود و به عملکرد سئوی شما آسیب می زند. صفحاتی با محتوای نازک قدرت کلی وب سایت شما را پایین می آورند، کلمات کلیدی را آدمخوار می کنند یا از فهرست خارج می شوند. حل مشکلات محتوای نازک با حذف، بهبود یا ادغام صفحات می تواند رتبه بندی SEO شما را بهبود بخشد.

محتوای نازک به طور بالقوه می تواند قدرت کلی وب سایت شما را در چشم مصرف کنندگان کاهش دهد. به نوبه خود، این می تواند بر برند شما در کوتاه مدت و بلند مدت تأثیر منفی بگذارد. احتمال بازگشت مشتریان ناراضی به وب سایت شما کمتر است. برعکس، آنها به احتمال زیاد فعالانه از تجارت با شما اجتناب می کنند.

در برخی موارد، محتوای کم عمق در صفحات نازک نیز می تواند باعث آدمخواری کلمات کلیدی شود، جایی که صفحات مهم در صورت همپوشانی با صفحات نازک تر، از فهرست خارج می شوند. این موضوع نباید زیاد خود را نشان دهد زیرا محتوای کم عمق شما شانس کمتری برای رتبه بندی دارد. با این حال، به طور بالقوه می تواند گوگل را گیج کند و باعث نوسانات موقتی در رتبه بندی شما شود.

هنگام تلاش برای حل مشکل، بهترین راه برای رسیدگی به صفحات نازک این است که تعیین کنید آیا می توانید از آنها برای هر کاری استفاده کنید یا خیر. مواردی که به طور بالقوه می توانند مزایایی را برای شما به ارمغان بیاورند، برای بهبود و بهبود بهترین هستند. به عنوان مثال، صفحات واقعا بی ارزش مانند برچسب های وبلاگ قدیمی را می توان به راحتی حذف و هدایت کرد.

به نوعی، انجام این کار به گوگل می گوید که وب سایت شما به خوبی نگهداری می شود – به جای اینکه 404 لینک شکسته را روی هم انباشته کنید و بودجه خزیدن خود را هدر دهید. در نهایت، فرض کنید برخی از صفحات نازک شما از نظر موضوعی با هم همپوشانی دارند. در این صورت، شما همچنین می توانید آنها را در یک منبع واحد ترکیب کنید تا در نهایت کیفیت صفحه را بهبود بخشید.

چگونه محتوای نازک را تشخیص دهیم؟

شناسایی محتوای نازک را می توان به صورت دستی انجام داد اما برای مدیریت چنین پروژه ای به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، راه های سریع تری برای بررسی و شناسایی محتوای نازک در وب سایت شما با استفاده از ابزارهای متعدد وجود دارد. ما به پنج مرحله برای کشف اکثر محتوای نازک و مشکلات محتوای تکراری نگاه خواهیم کرد.

5 راه برای یافتن و شناسایی محتوای نازک:

 

1. صفحات نازک را در کنسول جستجوی گوگل آنالیز کنید

کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین ابزارهایی است که با آن می توانید محتوای نازک را شناسایی کنید. این به این دلیل است که داده‌های خوب و بصری را در اختیار شما قرار می‌دهد – اما همچنین به این دلیل است که به شما نشان می‌دهد که گوگل دقیقاً چگونه وب‌سایت شما را می‌بیند، چیزی که بیشتر ما به آن اهمیت می‌دهیم.

یک شاخص عالی از محتوای نازک، محتوای وبلاگ یا صفحات فرود است که هیچ ترافیک جستجویی دریافت نمی کنند، اگرچه معمولاً این کار را می کنند. یعنی باید به دنبال پست ها و صفحاتی بگردید که قبلاً به آنها زمان کافی برای رتبه بندی دقیق داده اید. اگر صفحاتی را پیدا کردید که قرار است رتبه بندی کنند اما رتبه بندی نمی شوند، این می تواند نشان دهنده نازک بودن محتوا باشد – یا حداقل کمتر از حد.

علاوه بر این، برگه «عملکردهای دستی» را کاوش کنید تا متوجه شوید که آیا قبلاً به نوعی جریمه نشده اید یا خیر. اگرچه نام این ابزار به جریمه‌های دستی اشاره دارد که تیم بازبینی گوگل از آن استفاده می‌کرده است، اما طبق درک من، اکثر مجازات‌های مدرنی که در آنجا ظاهر می‌شوند الگوریتمی هستند.

در نهایت، ابزار Coverage اطلاعات بسیار خوبی را در مورد نحوه درک و مدیریت صفحات شما توسط گوگل نشان می دهد. پس از ورود به آن، برگه «Excluded» را کاوش کنید تا همه صفحاتی را که Google تصمیم گرفته است در فهرست خود قرار ندهد – و چرا. برخی از بهترین گزارش ها برای بررسی عبارتند از:

خزیده شده – در حال حاضر نمایه نشده است
تکراری بدون استاندارد انتخاب شده توسط کاربر
تکراری، URL ارسالی به عنوان متعارف انتخاب نشده است
تکراری، گوگل متعارف متفاوت از کاربر را انتخاب کرد

2. پارامترهای URL که باعث تکرار می شوند را بررسی کنید

از آنجایی که شما در حال حاضر در کنسول جستجوی گوگل هستید، بیایید یک مشکل بالقوه بزرگ را حل کنیم، به خصوص برای فروشگاه های تجارت الکترونیک.

در Google Search Console، به تنظیمات تنظیمات در پایین o بروید

f نوار کناری سمت چپ. پس از رسیدن به آنجا، روی «باز کردن گزارش» در بخش Crawl Stats کلیک کنید. در آمار خزیدن خود، به پایین بروید تا به «Crawl requests breakdown» بروید و روی «OK (200)» در زیر برگه «By answer» کلیک کنید.

با انجام این کار، فهرستی از تمام URL های معتبر که توسط Google خزیده شده اند، همراه با یک مهر زمانی ارائه می شود. در اینجا، شما به دنبال URL هایی هستید که حاوی پارامترهایی هستند که معمولاً محتوای صفحه را تغییر نمی دهند. در اینجا نمونه‌ای از پارامتری است که ما حتی از آن استفاده نمی‌کنیم و هنوز به نحوی توسط Google خزیده می‌شود (ربات‌ها و وب‌سایت‌های هرزنامه می‌توانند باعث آن شوند).

پارامترهای url که باعث تکرار می شوند را بررسی کنید
هنگامی که پارامترهای URL (اصلاح کننده ها) را شناسایی کردید، می توانید از ابزار “پارامترهای URL” برای مدیریت آنها استفاده کنید. می‌توانید آن را در قسمت «ابزارها و گزارش‌های قدیمی» در نوار کناری سمت چپ در کنسول جستجوی Google پیدا کنید. برای درک بهتر نحوه پیکربندی پارامترهای URL، من این توضیح را توسط explanation by Google  و این راهنما this guide by Seer Interactive.  را توصیه می کنم.

3. کلمات کلیدی اصلی خود را در یک ردیاب رتبه rank tracker تنظیم کنید

راه اندازی یک ردیاب رتبه می تواند به سرعت شما را از مشکلات محتوای خود آگاه کند. انجام این کار می تواند به شما کمک کند هر دو مسائل مربوط به محتوای نازک یا آدمخواری کلمات کلیدی را پیدا کنید. با چنین هشدارهایی، می توانید به سرعت ببینید که آیا یک صفحه در رتبه بندی افت می کند یا به طور کامل از فهرست خارج می شود.

به عنوان مثال، مدتی پیش، با کمک ردیاب رتبه ما، به سرعت توانستم یک مشکل مهم را در یکی از مقالات خود پیدا کرده و برطرف کنم. در آن زمان، گوگل تصمیم گرفت یکی از پست های ما را به زبان آلمانی برای کلمات کلیدی انگلیسی فهرست کند. از آنجا که ما قبلا یک نسخه انگلیسی داشتیم، آن پست اصلی رتبه خود را از 3 به صفحه آخر برای کلمه کلیدی اصلی خود کاهش داد.

همانطور که می بینید، اگر الگوریتم گوگل اشتباه کند، نظارت و رفع سریع چنین مسائلی می تواند حیاتی باشد.

4. عناوین تکراری و توضیحات متا را پیدا کنید

با استفاده از یک ابزار خزنده وب سایت مانند Screaming Frog، می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا هر یک از برچسب های عنوان صفحه یا توضیحات متا تکراری هستند یا خیر. داشتن عناوین اصلی صفحه و توضیحات متا اهمیت دارد زیرا در غیر این صورت، می توانید گوگل و خوانندگان خود را گیج کنید. داشتن دو صفحه که به نظر یکسان به نظر می رسند نیز می تواند پیمایش در محتوای وب سایت شما را دشوارتر کند.

اگرچه Screaming Frog بدون درک فنی گسترده می‌تواند پیچیده باشد، اما نسخه رایگانی دارد که به شما امکان می‌دهد 500 صفحه وب‌سایت خود را واکشی کنید. در اینجا، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد وب سایت خود شوید، منتظر بمانید تا اسکن کامل شود و برگه های زیر را برای عناوین تکراری و توضیحات متا بررسی کنید:

عنوان 1
عنوان 1 طول
توضیحات متا 1
توضیحات متا 1 طول
محتوای نازک عناوین تکراری و توضیحات متا را پیدا کنید

5. از خزنده وب سایت برای یافتن محتوای تکراری استفاده کنید

آخرین مرحله حیاتی در شناسایی محتوای کم و تکراری این است که در واقع وب سایت خود را با ابزاری که می تواند خود محتوا را با هم مقایسه کند، خزیدن کنید. باز هم، ابزارهای قدرتمند خزنده وب سایت مانند Screaming Frog راه های زیادی برای عیب یابی مشکلات وب سایت شما دارند. برای یافتن محتوای تکراری در صفحات مختلف، خواندن این راهنمای دقیق توسط خود Screaming Frog را توصیه می کنم.

از طرف دیگر، اگر قبلاً مشکوک هستید که چندین صفحه شما محتوای نازکی دارند، ابزارهای ساده تری وجود دارد. در چنین مواردی، می توانید از بررسی کننده سرقت ادبی برای آزمایش و تایید فرضیه خود استفاده کنید. ابزارهای رایگان مانند DupliChecker و Siteliner می توانند به شما در انجام سریع این کار کمک کنند.

چگونه محتوای نازک را رفع کنیم؟

محتوای نازک به معنای محتوای کم ارزش است. به همین دلیل، هنگامی که به دنبال اجتناب از هر نوع جریمه محتوای نازک هستید، هدف شما این است که صفحات خود را هم در نظر کاربر و هم در نظر گوگل به روشی مثبت برجسته کنید.

به طور کلی، بسته به نوع محتوایی که ارائه می‌دهید، به این معنی است که مثلاً محتوای عمیق‌تری را که کاربران مفید می‌دانند، نظرات بصری‌تر، نظرات متخصصی که از ادعاهای شما پشتیبانی می‌کند، تحقیقات اصلی و غیره اضافه کنید. حالا بیایید به موارد خاص نگاه کنیم. تاکتیک‌هایی که می‌توانید برای تولید محتوای فوق‌العاده مورد علاقه کاربران پیاده‌سازی کنید – بنابراین از محتوای نازک اجتناب می‌کنید.

13 روش برای رفع و اجتناب از محتوای نازک

 

1. نشان دهید که یک شرکت یا برند واقعی هستید

بسیاری از مسائل اخیر سئو مربوط به عدم اعتماد است. گوگل می‌داند که بسیاری از افراد بی‌صلاحیت یا کلاهبرداران واقعی، وب‌سایت‌هایی را برای جمع‌آوری پول از مردم ایجاد می‌کنند. خوشبختانه، گوگل به طور فعال با هرزنامه‌ها و کلاهبرداران در اینترنت با به‌روزرسانی‌های مداوم الگوریتم در طول سال‌ها مبارزه می‌کند. به طور مشابه، این نشان دهنده احساس کاربران در مورد رفتار دیجیتالی خود و به ویژه خرید است.

هیچ‌کس نمی‌خواهد مورد کلاهبرداری قرار گیرد و مردم به دنبال سیگنال‌های اعتماد در وب‌سایتی می‌گردند. این به آن‌ها می‌گوید که آیا از یک شرکت واقعی خرید می‌کنند یا کسی سعی می‌کند راهی یواشکی به کارت اعتباری خود پیدا کند. در نهایت، گوگل می‌خواهد نشان دهد که کاربران چقدر محتوا را پیدا می‌کنند – اگر کاربران به این منبع بیشتر اعتماد کنند، محتوا باید رتبه خوبی داشته باشد.

به همین دلیل، هدف شما از وب سایت خود نشان دادن این است که شما یک شخص واقعی پشت یک شرکت واقعی هستید که برای رضایت مشتری ارزش قائل است. شما می توانید این کار را با نمایش اطلاعات شرکت خود در وب سایت خود، داشتن یک صفحه “درباره” به خوبی نوشته و بهینه سازی شده انجام دهید.

 

و برخی از کارهای خود را به نمایش بگذارید.

در نهایت، شما همچنین می‌خواهید درباره کار و تخصص خود در سایر رسانه‌ها ذکر شود – زیرا گوگل آنها را عینی‌تر از توصیفی خودخواهانه در مورد خودتان می‌داند. با این حال، منشن ها و لینک ها را خریداری نکنید یا در طرح های پیوند شرکت نکنید، زیرا این امر می تواند به اعتبار شما نزد گوگل لطمه بزند.

2. از یک طراحی وب سایت تمیز، مدرن و قابل استفاده استفاده کنید

طراحی و رنگ های وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر روانشناسی خریداران شما دارد. رنگ‌ها واکنش‌ها و انتظارات خاصی را در بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کنند که برخی از آنها باعث می‌شود کاربر شرکت شما را کمتر قابل اعتماد بداند. همین امر را می توان در مورد طرح بندی های قدیمی که دارای قالب بندی بد هستند نیز گفت. برای مثال، وب‌سایت‌هایی که شبیه به وب‌سایت‌های اوایل دهه 2000 هستند، می‌توانند توسط بازدیدکنندگان شما به‌عنوان هرزنامه دیده شوند. در چنین حالتی، در بهترین حالت، نرخ تبدیل شما کمتر از آنچه که باید باشد، خواهد بود و در بدترین حالت، این امر می تواند تمام اعتماد مشتریان بالقوه جدید را از بین ببرد.

3. تعداد تبلیغات و لینک های وابسته را محدود کنید

یکی دیگر از عواملی که بر اعتماد بازدیدکنندگان شما تأثیر می گذارد می تواند نمایش بیش از حد تبلیغات یا پیوندهای وابسته باشد. به هر حال، اگر تمام تلاش شما فروش باشد، مردم این کار را دوست نخواهند داشت. علاوه بر این، گوگل به صراحت گفته است که محتوای وابسته غیرمفید تحت «محتوای نازک» قرار می گیرد. در نهایت، بارگیری بیش از حد اسکریپت های خارجی از شبکه های تبلیغاتی می تواند به شدت وب سایت شما را کند کند و در نتیجه رتبه شما را کاهش دهد حتی اگر محتوای شما نازک نباشد.

4. از قالب بندی سایه مانند پنهان کردن یا پنهان کردن پیوندها خودداری کنید

به منظور ایجاد اعتماد و روابط با مشتریان بالقوه خود، باید از شیوه های مبهمی که سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند دوری کنید. برای نام بردن از چند مورد، چنین مواردی می تواند پنهان کردن پیوندهای شما یا قالب بندی پیوندها به همان رنگ پس زمینه وب سایت باشد. شرکت‌های شفاف و باز اعتماد بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند – و شانس بسیار بالاتری برای رتبه‌بندی خوب در گوگل دارند.

 

5. همیشه محتوای اصلی بنویسید که ارزش افزوده داشته باشد

اولاً، محتوای اصلی توسط کاربران شما بهتر دریافت می شود. علاوه بر این، به Google می گوید محتوای شما به هیچ وجه از جای دیگری گرفته نشده است.

محتوای اصلی می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. در اصل، از خود بپرسید که آیا محتوای شما چیز جدیدی به موضوع اضافه می کند یا خیر. لازم نیست همیشه اطلاعات کاملاً جدیدی در مورد موضوع ارائه دهید – صرفاً ارائه بهتر آن، مفیدتر کردن آن و اتصال نقاط به روشی جدید می تواند برای ایجاد محتوای شما به اندازه کافی اصلی باشد.

برخی از موضوعات به سادگی دارای اطلاعات بیش از حد در مورد آنها نوشته شده است. در همین حال، دیگران اطلاعات کمی دارند یا اصلاً اطلاعاتی ندارند – به ویژه اطلاعاتی که در قالب جذاب ارائه شده است. این موضوعات معدن طلایی برای بهینه سازی شما هستند – زیرا تقریباً مطمئن هستید که می توانید رتبه خوبی برای آنها کسب کنید.

در نهایت، از آزمایش‌های شخصی، دیدم که محتوای اصلی نیز سریع‌تر و آسان‌تر توسط Google ایندکس می‌شود – حتی در وب‌سایت‌های جدید.

6. با نوشتن مقالات عمیق از محتوای نازک خودداری کنید

هدف شما همیشه این است که سعی کنید موضوع را عمیقاً توضیح دهید. برای انجام این کار، سعی کنید پیش‌بینی کنید که کاربر پس از جستجوی آنچه نوشته‌اید، چه سؤالاتی دارد. هدف شما در اینجا این است که مانند نتفلیکس باشید، جایی که هر قسمت با یک cliffhanger به پایان می رسد و باعث می شود بیشتر تماشا کنید. به همین ترتیب، محتوای شما باید به گونه ای ارائه شود که خواننده شما را بیشتر بخواند.

به عنوان مثال، این مقاله را با عنوان «چرا رقبای من در رتبه بالاتری قرار دارند» در نظر بگیرید. در اینجا هدف ما این است که سریع پاسخ دهیم تا سریعا رضایت کاربر را جلب کنیم. با این حال، انجام این کار به این معنی است که صفحه محتوای نازکی خواهد داشت – و در گوگل رتبه ای نخواهد داشت. بنابراین، در زیر پاسخ اولیه، تصمیم گرفتیم تا هر مشکل را فهرست کرده و توضیح دهیم. اگر SEO را درک کنید، می توانید هر یک از این نکات را در قالب های مختلف در سراسر وب پراکنده پیدا کنید. با این حال، از تحقیقات ما، دیدیم که هیچ کس آنها را به این شکل ترکیب و توضیح نداده است – که برای ما انگیزه بزرگی برای انجام این کار بود.

در نهایت، هدف جستجو در پشت هر موضوع را یادداشت کنید. اگر کاربر در جستجوی عبارت «دلفین‌ها چقدر طول می‌کشند» را جستجو می‌کند، احتمالاً روی محتوایی درباره «مدت زمانی که دلفین‌ها می‌توانند شنا کنند» کلیک نمی‌کنند. بنابراین، مطمئن شوید که محتوای خود را در محل نگه می دارید. به عنوان مثال، در این مثال خاص، اینها می توانند موضوعات فرعی مانند “طول دلفین متوسط ​​در سنین مختلف”، “طول دلفین بر اساس نژاد” و غیره باشند. این برای صفحات فرود نیز قابل انجام است – اما در مورد آن در نکات زیر بیشتر توضیح داده شده است.

7. مطالب را ترجمه کنید اما هرگز آن را سرقت ادبی نکنید

قابل درک است، گاهی اوقات می خواهید از محتوای موجود در صفحات دیگر استفاده کنید. هر زمان که این اتفاق می افتد، اطمینان حاصل کنید که هر جا که ممکن است محتوا را بازنویسی می کنید. گوگل می تواند محتوای سرقت شده را شناسایی کند – و وقتی آن را پیدا می کند از آن خوشحال نمی شود.

اگر آن متن نقل قولی از وب سایت شخص دیگری است که قابل ترجمه نیست، مطمئن شوید که بخش بزرگی از محتوای شما نیست. چقدر زیاد است؟ اگرچه هیچ عدد واحدی وجود ندارد، توصیه می کنیم به عنوان یک قاعده کلی، آن را زیر 10٪ نگه دارید. به این موضوع فکر کنید – هر چه محتوای بیشتری را از وب سایت دیگری کپی کنید، دلیل ضعیف تر شدن شما برای رتبه بندی بالاتر است.

درعوض، تجزیه محتوای صفحه دیگر، توضیح

بهتر یا ساده تر، و افزودن چیز جدیدی به موضوع، دلیلی کاملا قابل قبول برای شما برای رتبه بالاتر است.

در نهایت، اگر واقعاً نیاز به استفاده از محتوای زیادی از سایر وب‌سایت‌ها دارید، با اضافه کردن آن به‌عنوان تصویر به جای متن ساده، آن را به‌عنوان تصویر مورد بررسی قرار دهید. در زیر هر تصویر، فرصتی خواهید داشت که آن محتوا را از طریق کلمات خود بازنویسی کنید و منظور نویسنده اصلی را توضیح دهید.

8. از منابع پیوند به ناشر اصلی استفاده کنید

یکی از راه‌های اطمینان از اینکه هنگام استفاده از محتوای دیگران، سیگنال‌های درست را به گوگل  می‌دهید، ایجاد پیوندهایی به منبع اصلی است. در اینجا، می‌توانید از پیوندهای متنی استفاده کنید (به عنوان مثال، «این وب‌سایت گزارش می‌دهد که…») یا بسته به سبک محتوا، از استاندارد استناد خاصی (و، به عنوان مثال، پیوند از کلمه «منبع») پیروی کنید.

پیوندهای خارجی یک سیگنال عالی برای گوگل هستند زیرا اغلب ثابت می کنند که محتوای شما دارای پایه است. اساساً، شما نشان می‌دهید که آنچه می‌نویسید ثابت شده است، و فقط آن را درست نکرده‌اید (به ویژه در برخی از صنایع مانند بهداشت و امور مالی صادق است).

برای اینکه همه چیز را در چشم انداز قرار دهید، تصور کنید که در حال نوشتن مقاله ای در مورد «10 میوه برتر» هستید. شما فرصت های زیادی برای پیوند دادن به منابع دیگر برای هر مورد (به عنوان مثال، میوه ها) در لیست خود در چنین پست هایی دارید. به عنوان مثال، فرض کنید که یکی از آن اقلام “موز” است. در آن شما ذکر می کنید که آنها حاوی مقدار زیادی پتاسیم، حاوی آنتی اکسیدان و دارای مقدار زیادی فیبر هستند. اکنون به سادگی هر یک از این ادعاها را به مقالاتی که از آن کلمات خاص حمایت می کنند (یا رد می کنند) پیوند دهید.

9. حداقل 1000 کلمه روی مقالات بنویسید

ببخشید عدد را بالا بردم در بسیاری از مقالات سایتهای معتبر (مانند الکسا) حدود 300 کلمه را حداقل می دانند، اما اینجا بحث کیفیت و محتوای با کیفیت است که به خودی خود باید بیش از 1000 کلمه شود.
اولاً، ما باید ثابت کنیم که طول محتوا به خودی خود لزوماً چیزی نیست که شما را در رتبه بالاتر قرار می دهد. بیانیه رسمی گوگل دارای یک عدد جادویی نیست که شما باید آن را دنبال کنید تا از جریمه های ناچیز مرتبط با محتوا جلوگیری کنید. با این حال، طول محتوا و رتبه‌بندی صفحه با هم ارتباط دارند، زیرا معمولاً محتوای طولانی‌تر نیز بهتر و عمیق‌تر است.

تنها بهترین راه برای جلوگیری از مشکل محتوای نازک ناشی از داشتن صفحات کم عمق، افزودن محتوای عمیق تر در مورد موضوع خاص است. هیچ قانون دقیقی توسط گوگل در مورد طول صفحات شما ارائه نشده است. با این حال، قانون سرانگشتی این است که هرچه صفحات شما دقیق تر و عمیق تر باشند، محتوای بیشتری خواهید داشت، و بنابراین در درازمدت برای شخص دیگری سخت تر خواهد بود که از شما بالاتر باشد. علاوه بر این، هر چه محتوای مفیدتر و عمیق‌تر ارائه دهید، شانس شما برای ماندن در صدر بیشتر است.

بنابراین، توصیه می کنیم هنگام نوشتن مقالات، حدود 1000 تا 1300 کلمه را هدف قرار دهید. برخی از قطعات رقابتی تر به چیزهای بیشتری نیاز دارند. با این حال، این عدد می تواند به عنوان معیاری برای شما باشد که شما را به سمت جزئیاتی که باید بنویسید راهنمایی می کند.

علامت هزار کلمه نیز زمانی معنا پیدا می کند که به اطلاعاتی که در مقالات خود از منظر هدف جستجو نشان می دهید فکر می کنید. یعنی یک پست وبلاگ منظم و با رتبه خوب که کاملاً با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد معمولاً دارای 2 تا 5 عنوان فرعی است. اگر هر عنوان را به پست‌های وبلاگ کوچک‌تر تقسیم کنید، می‌بینید که هر یک از آنها تقریباً شامل 200-400 کلمه است – که معمولاً برای پوشش آن موضوع کافی است.

اگر به این فکر می کنید که چه چیز بیشتری می توانید در مورد موضوع خود بنویسید، راه حل ساده این است که بیشتر یا بهتر تحقیق کنید. هر متخصص در هر صنعت همیشه می تواند حداقل 1000 کلمه در مورد هر موضوعی بنویسد. اگر زمان سختی دارید، خودتان را بهتر با موضوع آشنا کنید. همراه با درک خوبی از هدف جستجو – یعنی اینکه چه زمانی و چه محتوایی باید ترکیب و تقسیم شود – شما یک فرمول برنده برای اجتناب از محتوای نازک در طولانی مدت دارید.

10. حداقل 700 کلمه در صفحات فرود بنویسید

برای جلوگیری از داشتن محتوای نازک در صفحات فرود مهم، مطمئن شوید که محتوای عمیق کافی به آنها اضافه می کنید. هنگام ایجاد صفحات فرود، ابتدا برنامه ریزی کنید که چه محتوای مفیدی را می توانید به آنها اضافه کنید که به فرآیند تصمیم گیری بازدیدکنندگان کمک می کند. پس از آن، بررسی کنید که چگونه می توانید آن محتوا را به صفحات خود اضافه کنید. مثلا:

ویژگی ها یا ویژگی های فرعی را با محتوای اصلی در هر یک از آنها فهرست کنید
یک جدول (مقایسه) اضافه کنید
سوالات متداول مرتبط را به محصول، ویژگی یا خدماتی که صفحه درباره آن است اضافه کنید.
ویدیویی را جاسازی کنید که محصول خود را نشان می دهد
ابعاد و مشخصات محصول یا خدمات را مشخص کنید
به عنوان یک قانون کلی، شما باید حداقل 700 کلمه را در صفحات فرود مهم خود هدف قرار دهید. هر زمان که یک محصول درگیر شود، رقابت سئو افزایش می یابد زیرا جستجوی گوگل یک کانال قدرتمند در جذب غیرفعال مشتریان است. حتی اگر محتوای کمتر مستقیماً به معنای جریمه محتوای ناچیز نیست، احتمالاً برای کسب رتبه بالا در بالا کافی نیست.

به همین دلیل، حتی اگر خود را در جایگاهی با رقبای کمتر می بینید، به یاد داشته باشید که همیشه وب سایت های جدیدی ظاهر می شوند. در حالی که ممکن است در کوتاه مدت رتبه خوبی کسب کنید، یک رقیب ممکن است در بلند مدت از شما بالاتر باشد.

11. صفحات کم عمق بدون ترافیک را تغییر مسیر دهید

برای جلوگیری از صفحات محتوای نازک، باید وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و یادداشت کنید کدام صفحات با معیار مطابقت ندارند.

 

آیا صفحاتی دارید که کلمات کلیدی مهم را هدف قرار می دهند؟ احتمالاً ارزش آن را دارد که مجدداً محتوا را در آنجا مرور کنید و آن را طبق مراحل بالا ارتقا دهید.

آیا صفحاتی را شناسایی کرده اید که هیچ هدفی ندارند؟ اینها را حتما حذف کنید. ب

ا این حال، به سادگی صفحه را حذف نکنید. در عوض، هنگامی که آن را حذف کردید، یک تغییر مسیر 301 به آن اضافه کنید و URL را به مرتبط ترین صفحه بعدی نشان دهید. این به گوگل می‌گوید که صفحه حذف شده است و باید به جای آن صفحه دیگر را ارائه دهد. در غیر این صورت، هنگام بازرسی سایت شما، گوگل یک صفحه شکسته (404) را می بیند که به آن اطلاع می دهد که چیزی درست نیست.

همانطور که تا به حال دیده اید، گوگل وب سایت هایی را دوست دارد که به خوبی نگهداری شوند. داشتن صفحات 404 زیاد می تواند دلیل دیگری باشد برای اینکه آنها شما را در نتایج جستجو بالاتر نبرند.

در نهایت، آیا صفحاتی وجود دارند که در مورد آنها مطمئن نیستید؟ ببینید آیا آن صفحه ترافیک دریافت می کند یا خیر و از خود بپرسید که آیا یک سال بعد مرتبط خواهد بود یا خیر. اگر پاسخ هر دو منفی است، با روشی که در بالا توضیح داده شد، آن را حذف کنید.

12. صفحات با محتوای تکراری را تغییر مسیر دهید

هنگامی که تجزیه و تحلیل را از بالا انجام دادید، باید مطمئن شوید که صفحاتی با محتوای تکراری ندارید. محتوای تکراری یکی از شدیدترین عواملی است که گوگل آن را محتوای نازک در نظر می گیرد – چه از وب سایت های دیگر گرفته شده باشد و چه از وب سایت های شما.

حتی اگر گوگل محتوای تکراری شما را جریمه نکند، ممکن است از رتبه بندی صفحات خود به همان اندازه که باید جلوگیری کنید. این به این دلیل است که گوگل از محتوای هر صفحه برای استخراج معنایی برای آن صفحه استفاده می کند. داشتن چندین صفحه با محتوای تکراری اساساً گوگل را در مورد اینکه کدام صفحه مرتبط‌تر است سردرگم می‌کند. این می تواند باعث ایجاد مشکل آدمخواری کلمات کلیدی شود. و در سناریوهای بدتر، صفحات شما می توانند به سرعت از فهرست خارج شوند و باعث کاهش رتبه شما شوند.

با این حال، گاهی اوقات شما همچنان می خواهید یک صفحه را زنده نگه دارید، زیرا هدف خاصی دارد – حتی اگر نباید برای چیزی رتبه بندی شود. در این موارد، می‌توانید با تغییر تگ متا روبات‌ها به «noindex»، صفحه را از فهرست گوگل حذف کنید. از طرف دیگر، می‌توانید یک تگ متعارف به صفحه مهم‌تری که قرار است در گوگل رتبه‌بندی شود، به آن اضافه کنید.

برای اینکه به شما مثالی بزنم که چقدر آسان است که چنین چیزی گاهی اتفاق بیفتد، داستانی از تجربه خود را به اشتراک می‌گذارم. چند سال پیش، پستی در مورد “بازاریابی فشاری و کششی” نوشتم. ما دیدیم که این پست برای کلمات کلیدی هدف ما در رتبه بالایی قرار گرفت و تصمیم گرفتیم این استراتژی را در سایر بازارها نیز مقیاس بندی کنیم – یعنی گوگل آلمان.

در حالی که محتوا در هر زبان به اندازه کافی اصلی بود، چند ماه بعد، ناگهان پست آلمانی ما برای عبارت انگلیسی ایندکس شد – و صفحه انگلیسی از فهرست خارج شد. ما یک شبه رتبه بندی آن کلمات کلیدی را از دست دادیم – و من ناگهان وظیفه رفع آن را بر عهده گرفتم.

13. پارامترهای URL که باعث تکرار می شوند را حذف کنید

بیشتر اوقات، گوگل در درک ساختار وب سایت شما بسیار باهوش است. با این حال، گاهی اوقات همه چیز پیچیده می‌شود و باعث می‌شود که باور کنیم صفحات خاصی وجود دارند در حالی که وجود ندارند. این اغلب به دلیل پارامترهای URL مورد استفاده برای ردیابی و عدم تغییر محتوای صفحه رخ می دهد (به عنوان مثال، “fbclid=”).

با این حال، پس از یافتن، Google همچنان می‌تواند آنها را به‌عنوان «صفحه‌های فردی» حاوی محتوای تکراری ببیند – در حالی که واقعاً چنین نیستند.

معمولاً پارامترهای URL با علامت “؟” نشان داده می شوند. (نماد علامت سوال) قبل از نام هر پارامتر در URL وب سایت شما. به روشی مشابه، “=” (برابر کاراکتر) نشان می دهد که رشته زیر مقدار آن پارامتر است. اگرچه گوگل کار بسیار خوبی برای گرفتن آنها انجام می دهد، اما گاهی اوقات ممکن است آنها را از دست بدهد، زیرا معتقد است که URL های منحصر به فرد هستند.

برای جلوگیری از تبدیل شدن این مشکل، می توانید از ابزار پارامترهای URL در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید. افزودن پارامتر در ابزار به شما این امکان را می دهد که به گوگل بگویید تمام URL های حاوی آن رشته را نادیده بگیرد. انجام این کار می تواند از مشکلات محتوای نازک جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که Google به درستی بودجه خزیدن شما را در صفحات مهم خرج می کند. با این حال، قبل از انجام این کار، طبق توصیه گوگل، مراقب باشید که صفحات ضروری را از فهرست آنها حذف نکنید.

چه زمانی محتوای نازک به یک موضوع تبدیل شد؟

در گذشته، رتبه بندی در گوگل بسیار متفاوت بود. صرفاً استفاده مجدد از محتوای مرتبط از سایر وب سایت ها به شما امکان می دهد برای کلمات کلیدی مهم در بالای صفحه ظاهر شوید. به طور طبیعی، گوگل از آن راضی نبود – زیرا بر کاربران نهایی آنها تأثیر گذاشته است. چنین محتوای بازیافتی اغلب با کیفیت پایین بود و هیچ چیز جدید یا مفیدی به کاربرانی که به دنبال پاسخ به یک سوال یا حل مشکل بودند ارائه نمی داد. این عمل در طول سال ها به آرامی از کنترل خارج شد و سئوکاران به راحتی الگوریتم را برای سود خود یا مشتری خود بازی می کردند.

به‌روزرسانی الگوریتم پاندا گوگل در سال 2011 با حذف وب‌سایت‌های با کیفیت پایین که رتبه خوبی در نتایج جستجو داشتند، جستجو را مرتبط‌تر کرد. این الگوریتم صفحاتی را با محتوای کم یا بدون محتوا و همچنین صفحات تکراری و سرقت شده (خراشیده شده) همراه با پر کردن کلمات کلیدی و محتوای اسپم تولید شده توسط کاربر هدف قرار می دهد.

 

تی

در حال حاضر، احتمالاً یک الگو را می بینید – اساساً، هدف جلوگیری از ایجاد صفحات بی ارزش با محتوای کم کیفیت است. حالا بیایید با بررسی دقیق عواملی که برای جلوگیری از راه اندازی الگوریتم پاندا گوگل باید در نظر بگیرید، یک قدم جلوتر برویم. در زیر به شما توضیح داده‌ایم که دقیقاً چگونه می‌توانید از جریمه محتوای نازک جلوگیری کنید.

مشکلات محتوای نازک را شناسایی و برطرف کنید
محتوای نازک موضوعی نیست که امروزه بیشتر وب سایت ها باید نگران آن باشند. این به این دلیل است که افراد بازاریابی مدرن، نویسندگان محتوا و سئوکاران به طور یکسان درک می کنند که تقاضا برای محتوای با کیفیت بالا افزایش یافته است.

با تعداد بی‌شماری وب‌سایت‌های معتبر که در جستجو با یکدیگر رقابت می‌کنند، گوگل شیوه‌های سئو را منتشر کرده است که در نهایت بهترین خدمات را به کاربر نهایی می‌دهد. بنابراین، اگر از آخرین بهترین روش‌ها در سئو پیروی می‌کنید، بعید است که با چنین خطایی مواجه شوید.

برای رفع مشکلات سایت خود می توانید از خدمات سئو ما استفاده کنید.

لینک : خدمات سئو سایت

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید