امتیاز سئو SEO Score چیست؟

در این راهنما، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد که “امتیاز SEO چیست؟”

ما همچنین به فاکتورهای برتر امتیازدهی سئو، نحوه بررسی امتیاز وب سایت خود می پردازیم و توضیح می دهیم که نمره سئو خوب از 100 چیست.

در پایان این پست، همه چیز را در مورد امتیازدهی سئو و تاثیر آن بر رتبه بندی ارگانیک و ترافیک سایت خود خواهید دانست.

شما همچنین با دانش تخصصی در مورد عوامل سئو که می توانند برای افزایش رتبه SEO برای وب سایت شما بهبود یابند، کنار می آیید.

امتیاز سئو چیست؟

امتیاز سئو معیاری است که نشان می دهد جنبه های فنی و عناصر رو به رو کاربر وب سایت شما چقدر در بهینه سازی موتور جستجو کمک می کند. امتیازدهی سئو در مقیاس 100 رتبه‌بندی می‌شود و امتیازات سئو بر اساس چهار حوزه است که بر خزیدن و عملکرد رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد: فنی (تکنیکال)، محتوا، تجربه کاربر و موبایل.

امتیاز سئو بالا به این معنی است که وب سایت شما استانداردهای کیفی را برای بهینه سازی موتور جستجوی خوب رعایت می کند در حالی که امتیاز سئو پایین نشان دهنده مشکلات فنی و تجربه کاربر است.

اگرچه الگوریتم گوگل امتیاز سئوی شما را هنگام نمایه سازی و رتبه بندی وب سایت شما در نظر نمی گیرد، امتیاز سئوی خوب به طور ذاتی با رتبه های بالاتر و دیده شدن موتورهای جستجو مرتبط است.

اما سئو دقیقاً چگونه برای افزایش امتیاز شما کار می کند؟

بهینه سازی برای چهار حوزه امتیازدهی سئو (سئو فنی، محتوا، تجربه کاربر و قابلیت استفاده از تلفن همراه) اغلب برای رتبه بندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مفید خواهد بود و جزء اصلی فرآیند نحوه انجام تجزیه و تحلیل سئو سایت است. یک وبسایت.

نمره خوب سئو چیست؟

نمره خوب سئو بین 80 تا 100 است. امتیازات سئو در این محدوده نشان می دهد که وب سایت شما دارای استانداردهای کیفیت برتر برای بهینه سازی موتورهای جستجو در زمینه های سئو فنی، محتوا، تجربه کاربر و قابلیت استفاده از تلفن همراه است.

فاکتورهای امتیازدهی سئو

امتیاز نهایی سئوی وب سایت شما با عملکرد آن در این چهار دسته تعیین می شود:

سئو فنی

اولویت وزنی: زیاد

سئو فنی بخش مهمی از امتیازدهی سئو است، زیرا بر میزان دسترسی، خزیدن و فهرست بندی سایت شما توسط خزنده های وب موتورهای جستجو مانند Googlebot تأثیر می گذارد.

اگر سایتی دارای مشکلات فنی شدید باشد، مهم نیست که محتوا، تجربه کاربری یا قابلیت استفاده از تلفن همراه چقدر خوب باشد، در SERP ها رتبه بالایی نخواهد داشت.

مشکلات فنی سئو می تواند مانع بزرگی برای افزایش ترافیک ارگانیک از گوگل، یاهو یا بینگ باشد و اغلب تا زمانی که از بررسی کننده امتیاز سئو یا ابزار ممیزی فنی سئو برای اندازه گیری عملکرد سایت استفاده نکنید، مورد توجه قرار نمی گیرند.

خوب است که این نوع بررسی ها و تجزیه و تحلیل ها را بخشی از فرآیند تعمیر و نگهداری معمول وب سایت خود قرار دهید تا بتوانید امتیاز سئوی خود را در زمینه های زیر افزایش دهید:

  • آدرس های اینترنتی مناسب برای موتورهای جستجو
  • معماری وب سایت
  • سرعت صفحه
  • پاسخ سرور
  • شاخص ناپذیری
  • لینک های خراب
  • و …

 

محتوا

اولویت وزنی: متوسط

کیفیت محتوای وب سایت شما یکی دیگر از عوامل مهم در امتیاز کلی سئو شما است.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو میزان استفاده محتوای شما از بهینه‌سازی سئوی درون صفحه، ساختار صفحه، نحوه پیوند صفحات با یکدیگر و اینکه آیا نیازهای بازدیدکنندگان شما را از طریق اندازه‌گیری معیارهای مختلف در سایت برآورده می‌کند، در نظر می‌گیرند.

وب‌سایت‌هایی با سئوی خوب، اطلاعات مرتبط و تعامل با بازدیدکنندگان معمولاً توسط گوگل در صفحات نتایج موتور جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظرشان رتبه بالاتری دارند.

زمینه های زیر امتیاز SEO برای محتوای وب سایت را تشکیل می دهند:

  • عناوین متا و توضیحات برای هر صفحه وب
  • تعداد لینک های داخلی و لینک های خراب
  • وجود محتوای تکراری در سراسر سایت
  • عوامل سئو روی صفحه مانند تگ های سرفصل بهینه، کلمات کلیدی در محتوا و بهینه سازی تصویر
  • معیارهای کاربر مانند نرخ پرش، زمان در صفحه و میانگین صفحات در هر جلسه

 

تجربه ی کاربر

اولویت وزنی: کم

اگرچه این اولویت پایینی برای امتیازدهی به سئو است، موتورهای جستجو مانند گوگل هنوز هم تجربه کاربر را هنگام رتبه بندی محتوای وب سایت در نظر می گیرند.

بنابراین خوب است که بدانید امتیاز سئوی شما برای تجربه کاربری چقدر است و به دنبال راه هایی برای بهبود این بخش از استراتژی سئوی خود باشید.

عوامل زیر امتیاز SEO برای تجربه کاربر را تشکیل می دهند:

  • تصاویر قابل بازیابی هستند و به سرعت بارگذاری می شوند
  • پیمایش شامل تعداد زیادی لینک نیست و عمق کلیک 3 کلیک یا کمتر برای دسترسی به هر صفحه در سایت دارد.

 

قابلیت استفاده از موبایل

اولویت وزنی: متوسط

گوگل در حال حاضر از نمایه سازی یا ایندکس موبایل اول (mobile-first indexing) برای محتوای وب سایت استفاده می کند. این بدان معناست که وب سایت شما باید محتوای مناسب برای موبایل داشته باشد، در غیر این صورت از نظر پرس و جوهای هدف خود رتبه بالایی نخواهد داشت.

بررسی های سئوی موبایل اندازه گیری می شود.

سرعت رندر وب سایت شما در طیف وسیعی از دستگاه ها و جنبه های زیر بر امتیاز SEO شما تأثیر می گذارد:

  • طراحی واکنش گرا
  • سازگاری با صفحه لمسی برای ضربه زدن و پیمایش
  • سرعت صفحه به سرعت برای کاربر بارگذاری می شود

 

چگونه امتیاز سئو سایت خود را بررسی کنیم

برای بررسی امتیاز سئوی خود باید نام دامنه یا URL را در فیلد مشخص شده جستجوگر سئو وارد کنید و روی «بررسی امتیاز سئو» کلیک کنید. این ابزار وب سایت شما را اسکن می کند و جنبه های کاربری و فنی بهینه سازی موتور جستجو را اندازه گیری می کند و امتیاز را در قالب عددی گزارش می دهد.

Ahrefs Site Audit Tool

ابزار حسابرسی سایت Ahrefs
Ahrefs تجزیه و تحلیل کامل سئو را انجام می دهد تا به شما یک امتیاز سئوی دقیق برای وب سایت شما بدهد.

خزنده جستجو به عمق سایت شما می رود و آن را برای بیش از 100 مشکل فنی که می تواند بر رتبه بندی ارگانیک شما تأثیر بگذارد آزمایش می کند.

 

Semrush Site Audit Tool

Semrush به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را برای بیش از 130 اشتباه فنی و سئو اسکن کنید و به مهمترین مشکلاتی که برای بهبود امتیاز بهینه سازی موتور جستجوی سایت شما نیاز به رفع دارند اشاره می کند.

SERanking

SERanking یک بررسی کننده امتیاز SEO است که می تواند به شما بینش فوری در مورد سلامت وب سایت شما بدهد.

شما می توانید نمره کلی سلامت را تجزیه و تحلیل کنید، Core Web Vitals را بررسی کنید و لیستی از مشکلات شناسایی شده برتر را بر اساس سطح اهمیت و شیوع آنها در وب سایت دریافت کنید.

SEO Analyzer

SEO Analyzer به سایت شما یک بررسی کامل می دهد تا خطاهایی را که مانع از دستیابی محتوای شما به رتبه های برتر در گوگل می شود را کشف کند.

همچنین هر اصلاح را بر اساس تأثیر ترافیک احتمالی و سهولت اجرا اولویت بندی می کند تا بتوانید بهبود رتبه خود را سرعت بخشید.

Siteimprove SEO Score Checker

Siteimprove عملکرد وب سایت شما را در تعدادی از فاکتورهای کلیدی SEO مانند محتوا و تنظیمات فنی اندازه گیری می کند و به شما توصیه هایی می کند که چگونه می توانید امتیاز سئوی خود را افزایش دهید و در گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید.

Website Grader

وب سایت گریدر چیزی بیش از یک بررسی کننده امتیاز SEO است. این یک ابزار آنلاین رایگان است که سایت شما را بر اساس معیارهای کلیدی مانند عملکرد، آمادگی موبایل، سئو و امنیت رتبه بندی می کند.

Woorank SEO Score Checker

WooRank سایت شما را در یک مقیاس 100 امتیازی که بر اساس 70 معیار مختلف است، امتیاز می دهد.

این جستجوگر به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را برای کلمات کلیدی که بیشترین اهمیت را برای بهینه سازی موتور جستجوی شما دارند، اندازه گیری و ارزیابی کنید.

خلاصه امتیاز SEO
امیدوارم از این راهنمای در مورد نمره سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، پاسخ به این سوال، “امتیاز SEO خوب چیست؟” 80 – 100 است. و اگر برای بهبود سئو فنی، محتوا، تجربه کاربری و قابلیت استفاده از موبایل در وب سایت خود تلاش می کنید، می توانید امتیاز را به آن سطوح افزایش دهید.

همچنین تعدادی از ابزارهای جستجوگر امتیاز SEO در دسترس هستند که می توانند به شما کمک کنند تا بینش هایی را که برای تصمیم گیری دقیق برای بهینه سازی موتور جستجوی بهتر نیاز دارید، به دست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید