10 مشکل فنی برتر SEO (و نحوه رفع آنها)

کارشناسان سئو بینش هایی را در مورد رایج ترین مسائل فنی وب سایت به اشتراک می گذارند که می تواند بر رتبه بندی جستجو تأثیر منفی بگذارد و مشاوره ارائه دهد.
در عصر «پنگوئن»، «پاندا»، «مرغ مگس خوار» و دیگر به‌روزرسانی‌های الگوریتم بزرگ گوگل، برنده شدن در بازی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به معنای انتشار محتوای باکیفیت است که باعث کسب لینک می‌شود. اما اگر سایت شما دارای مشکلات ساختاری یا فنی دیگر باشد، تمام محتوای با کیفیت در جهان به رتبه بندی جستجوی شما کمک نمی کند.

ما از جامعه سئو خواستیم تا در مورد رایج ترین مسائل فنی که می توانند بر رتبه بندی جستجوی سایت شما تأثیر منفی بگذارند، توجه کنند. بسیاری از این چالش های فنی، مانند محتوای تکراری، سال هاست که وجود دارند. اما با رشد و تکامل بازی سئو، پاکسازی آشفتگی سایت اهمیت بیشتری پیدا می کند. به گفته بیل سبالد، صاحب بازاریابی جستجوی گرین‌لین، بالاخره سئوی موفق یک سوم بهینه‌سازی درون صفحه، یک سوم بهینه‌سازی خارج از صفحه (مانند بک لینک‌ها) و سومین ساختار وب‌سایت تمیز است که عاری از مسائل فنی است.

در اینجا 10 مشکل فنی برتر SEO در سال 2014، به گفته نزدیک به 30 کارشناس، همراه با نکاتی در مورد نحوه رسیدگی به آنها آورده شده است.

1) محتوای تکراری

تقریباً همه متخصصان سئو که از آنها سؤال کردیم، محتوای تکراری را به عنوان یک نگرانی فنی بالا ذکر کردند. به عبارت ساده، محتوای تکراری به هر محتوایی گفته می‌شود که «به‌طور قابل ملاحظه‌ای مشابه» یا دقیقاً مشابه محتوایی است که در سایت شما وجود دارد، طبق ابزار Google Webmaster.

 

مایکل استریکر، مدیر بازاریابی ایالات متحده برای SEMrush می‌گوید: «خزنده‌های Google باید زمین‌های زیادی را پوشش دهند. «گوگل نمی‌تواند همه داده‌ها را مصرف کند، به‌ویژه وقتی فکر می‌کنیم که Google باید هر صفحه را بارها و بارها برای یافتن تغییرات یا مطالب جدید بازبینی کند. هر چیزی که کشف یا خزیدن گوگل در وب را کند کند، ناخواسته است. وب‌سایت‌هایی که به‌صورت پویا ایجاد می‌شوند و صفحات وب را به سرعت از پایگاه‌های داده ایجاد می‌کنند، اغلب از نقطه نظر SEO پیکربندی اشتباهی دارند. این سایت‌ها ممکن است بارها و بارها صفحات یا URLهای زیادی ایجاد کنند که اساساً محتوای یکسانی دارند.

سایر منابع محتوای تکراری شامل استفاده از URLهای پروتکل ساده و امن (HTTP و HTTPS) است. هیچ ترجیحی برای www.domain.com در مقابل domain.com (بدون www). برچسب های وبلاگ; و فیدهای RSS مشترک.

به گفته جانی اوتون، تحلیلگر وب برای Delegator.com، محتوای تکراری همچنین می‌تواند ناشی از عملکردهای رایج سیستم مدیریت محتوا (CMS) از جمله پارامترهای مرتب‌سازی باشد.

Stricker می گوید راه حل این است که سایت خود را به دنبال موارد تکراری خزیده و “دستورالعمل های خزیدن” را اعمال کنید تا ارزش نسبی URL های متعدد را به گوگل اطلاع دهید. می‌توانید از «robots.txt» (فایلی که به شما امکان می‌دهد نحوه خزیدن ربات‌های Google و فهرست‌بندی صفحات وب عمومی خود را کنترل کنید) استفاده کنید تا پوشه‌ها و فهرست‌های خاصی را که ارزش خزیدن ندارند به Google بگویید.

همچنین ایده خوبی است که با استفاده از عنصر پیوند rel=”canonical” برای اشاره به URL ترجیحی، به گوگل بگویید کدام یک از چندین URL را برای فهرست خود ترجیح دهد. اسکات بنسون، بنیانگذار و رئیس بنسون، می گوید: تگ های متعارف می توانند به مشکلات محتوای تکراری کمک کنند، زیرا به موتورهای جستجو می گویند که یک صفحه تکراری از صفحه دیگر است، و همچنین اینکه کدام یک از صفحات تکراری را باید به عنوان صفحه اصلی برای نمایه سازی توسط ربات های گوگل در نظر بگیرند. سئو.

به گفته مت ناگر، معاون اجرایی استراتژی دیجیتال مرکل، سایت‌های بین‌المللی که چندین کشور را با محتوایی به زبان‌های مختلف هدف قرار می‌دهند، می‌توانند با محتوای تکراری زیادی نیز مواجه شوند. در این سناریو، Naeger استفاده از کد rel=”alternate” hreflang را توصیه می کند.

از هر صفحه برای شناسایی موقعیت جغرافیایی محتوا به زبانی مشابه، اما هدفمندتر. استفاده از شناسایی IP برای ایجاد زبان صحیح و ارز پیش فرض برای یک صفحه راه حل دیگری است.

به گفته رامون خان، مدیر بازاریابی آنلاین، National Air Warehouse، یک مشکل رایج محتوای تکراری زمانی رخ می دهد که یک سایت دارای نشانی اینترنتی با «www» باشد یا نشانی اینترنتی که حاوی «www» نباشد. خوشبختانه، یک راه حل آسان وجود دارد.

خان می‌گوید: «سعی کنید URL خود را با URL غیرwww تایپ کنید و ببینید آیا به نسخه www می‌رود یا خیر، سپس برعکس آن را امتحان کنید. “اگر هر دو بدون تغییر مسیر هیچ یک از آنها کار کنند، شما به درستی تنظیم نشده اید. اگر چنین است، به Google Webmaster Tools خود بروید. به تنظیمات و سپس تنظیمات سایت بروید. ببینید آیا نسخه ای را که ترجیح می دهید مشخص کرده اید یا خیر. اگر مطمئن نیستید، از یک متخصص کمک بگیرید تا در تعیین نسخه ای که باید راه اندازی کنید و به استفاده از آن ادامه دهید.”

به طور مشابه، به‌طور پیش‌فرض، اکثر وب‌سایت‌ها با نسخه‌های متعددی از صفحه اصلی به پایان می‌رسند که از طریق URL‌های مختلف به آنها دسترسی پیدا می‌کند. داشتن چندین نسخه از صفحه اصلی می تواند مشکلات محتوای تکراری زیادی ایجاد کند، و به این معنی است که هر گونه ارزش لینکی که سایت دریافت می کند در سراسر تفاوت پخش می شود.

 

کالین چنگ، مدیر بازاریابی MintTwist می گوید URL ها را اجاره کنید.

به گفته استیون ولدلر، معاون بازاریابی آنلاین CardCash، می‌توانید این مشکل را «با انتخاب یک URL که می‌خواهید به عنوان URL اصلی خود انتخاب کنید» برطرف کنید. «این کاملاً یک موضوع ترجیحی است، اما وقتی یکی را انتخاب کردید، به آن پایبند باشید. همه URL های دیگر باید به طور خودکار با استفاده از تغییر مسیر 301 به URL اصلی اشاره کنند.”

2) تجربه ضعیف تلفن همراه

اگر وب‌سایت شما تجربه کاربری ضعیفی در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ارائه می‌دهد و به کندی در دستگاه‌های تلفن همراه بارگیری می‌شود، بازدیدکنندگان احتمالاً کلیک می‌کنند و نرخ پرش سایت شما را افزایش می‌دهند. مت کاتس، رئیس وب هرزنامه گوگل، در یک کنفرانس جستجو در سال 2013 خاطرنشان کرد: «این مهم است که مطمئن شوید سایت شما نازک است و سریع بارگذاری می شود، زیرا این موضوع در تلفن همراه مهم است.

برخی از شرکت‌ها کاربران را به سایت‌های تلفن همراه مجزا هدایت می‌کنند، اما طبق SEMrush’s Stricker انجام این کار می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. به عنوان مثال، استفاده از یک زیر دامنه تلفن همراه (مانند http://m.domain.com) می تواند ارزش لینک شما را تقسیم کند، نگرانی هایی را در مورد منحرف کردن ترافیک از URL اصلی بدون اطلاع کاربر و ارائه گزینه ها ایجاد کند، و مصرف منابع و نگهداری را افزایش دهد. او خاطرنشان می کند.

استریکر می‌گوید: «گوگل ممکن است به سایت‌هایی که محتوای متفاوتی را در دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند مشکوک شود، بسته به نحوه انجام آن».

گرافیک عنکبوتی جستجوگر سئو
اعتبار تصویر: ویلیام وریل
استریکر می‌گوید: طراحی واکنش‌گرا (زمانی که یک وب‌سایت به‌طور خودکار و مناسب برای دستگاه‌های موبایل و دسک‌تاپ نمایش داده می‌شود) «تجربه‌ای سفارشی برای دستگاه ارائه می‌کند، اما محتوا برای همه کاربران یکسان است». بنابراین، می‌تواند سیگنال‌های ثانویه‌ای را که گوگل برای رتبه‌بندی جستجو در نظر می‌گیرد، از جمله بازدید از صفحه، زمان صرف شده در یک صفحه، مدت زمان بازدید و نرخ پرش، بهبود بخشد.

3) Shady Link Building

به‌روزرسانی‌های پنگوئن گوگل، سایت‌هایی را که درگیر شیوه‌های لینک‌سازی مشکوک هستند، در معرض خطر قرار می‌دهد. به گفته جاستین اندرسون، مدیر عامل HKSEO.us، برای جزئیات بیشتر، به «راهبردها و نکات لینک سازی برای سال 2014» مراجعه کنید.) لینک بیلدینگ می تواند به کسب و کار کمک کند «در ترافیک وب دستاوردهای قابل توجهی ببیند، اما سطح ریسک را نیز به همراه دارد». .

مایک والر، مالک SEO Zones، Inc. می‌افزاید که بک لینک‌های غیرطبیعی، اسپم‌مانند، نامربوط و «کلاه سیاه» یا «فقط بد» می‌توانند باعث شوند که سایت شما در رتبه‌بندی ضربه بخورد. با سرعت طبیعی انجام شود، باید متنوع و متنوع باشد و طبیعی به نظر برسد.» لینک‌هایی که در سایت خود قرار می‌دهید و به سایت‌های معتبر پیوند می‌دهند، مهم هستند، و پیوند متقابل بین صفحات نیز برای کمک به خزنده‌های گوگل برای ورود عمیق به سایت شما مهم است.

 

اگر به‌روزرسانی‌های پنگوئن به سایت شما آسیب می‌زند، ممکن است لازم باشد بک لینک‌های مشکوک به آن را رد کنید و در صورت لزوم، از مدیران وب‌سایت‌ها بخواهید که این لینک‌ها را به سایت شما حذف کنند.

4) ناوبری ضعیف

اگر بازدیدکنندگان به سایت شما بیایند و نتوانند به راحتی به آنجا بروند زیرا ناوبری ضعیف تنظیم شده است، با سایت شما درگیر نخواهند شد.

Ashley M. Orndorff، مدیر بازاریابی ParadoxLabs، می گوید: «آمار تعامل ضعیف همراه با مسائل «خزیدن» و سایر مسائل فنی، همگی نشانه های قدرت پایین هستند. «اگر سایت شما نامربوط در نظر گرفته شود و برای بازدیدکنندگان مفید تلقی نشود، در موتورهای جستجو رتبه ای نخواهد داشت. موتورهای جستجو نیز کسب و کار هستند و کسب و کار آنها مرتبط ترین منابع را به کاربران خود نشان می دهد.

5) تصاویری که جستجوی دوستانه نیستند

امروزه بسیاری از طراحی‌های وب‌سایت بر روی تصاویر خیره‌کننده تاکید می‌کنند، بدون اینکه در نظر بگیرند که چگونه این تصاویر می‌توانند بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر منفی بگذارند.

اسلم می‌گوید: «بسیاری از مردم از تصاویر با فونت‌های زیبا و رنگ‌های قوی برای جذاب‌تر کردن صفحه استفاده می‌کنند، اما برای گوگل این فقط یک تصویر است. با استفاده از ترکیبی از فونت‌های وب، HTML و CSS، می‌توان زیبایی را حفظ کرد و با ایجاد تمام عناصر متنی در یک بنر به‌عنوان «متن زنده»، به SEO خوب رسید.

6) تغییر مسیرهای نادرست

گاهی اوقات یک صفحه وب یا کل سایت باید به URL دیگری منتقل شود. به گفته گوگل، تغییر مسیر 301 “بهترین راه برای اطمینان از اینکه کاربران و موتورهای جستجو به صفحه صحیح هدایت می شوند” است.

ریکی شاکلی، متخصص بازاریابی جستجو، می‌گوید: «اگر تا به حال وب‌سایت خود را بدون استفاده از یک سئوی معتبر بازسازی کرده‌اید، پس احتمال زیادی وجود دارد که لینک‌ها و URLهای سایت قدیمی شما به درستی برای اتصال به وب‌سایت جدیدتان تنظیم نشده باشند». برای آژانس موفقیت وب “وبمستر شما باید 301 تغییر مسیر از صفحات قدیمی به صفحات جدید را تنظیم کند” تا به کاربران کمک کند صفحات سایت قدیمی را پیدا کنند و اطمینان حاصل کنند که آن صفحات “آب پیوند” را به سایت فعلی شما ارسال می کنند.

Sebald از Greenlane Search Marketing اضافه می کند که باید هر 404 «خطای یافت نشد» را در سایت خود پیدا کنید و از 301s برای هدایت کاربران به صفحات صحیح استفاده کنید. «ابزارهای وب مستر گوگل یافتن 404 های شما را آسان می کند، بنابراین می توانید 301 آنها را به صفحات مرتبط تر هدایت کنید. در سایت های بزرگ

 

این یک کار دلهره آور اما بسیار مفید است.»

7) URL های نامرتب

CMS و پلتفرم های وبلاگ گاهی اوقات URL های ناخوشایندی را برای محتوای جدید ایجاد می کنند. برای مثال، ممکن است با صفحه‌ای مواجه شوید که در انتهای URL آن عبارت «index.php?p=283581» وجود دارد. شاکلی می‌گوید: «اینگونه URL‌های نامرتب می‌توانند به اعتماد و اعتبار شما نزد موتورهای جستجو و کاربران لطمه بزنند و به کاهش نرخ کلیک منجر شوند». “این URL های نامرتب را پاک کنید تا حاوی کلمه کلیدی باشد که توضیح دهد صفحه درباره چه چیزی است، مانند “dentist.com/dentures”. مطمئن شوید که 301 تغییر مسیرهای مناسب را روی URL های قدیمی تنظیم کرده اید.”

مایک ماتنر، بنیانگذار و مدیر عامل آژانس بازاریابی جستجوی Wpromote، می گوید: «URLهای دوستدار سئو حاوی کلمات کلیدی هستند و خواندن و درک آنها برای موتورهای جستجو و کاربران آسان است. از آنجایی که ایندکس کردن و رتبه بندی سایت شما تا حد امکان بسیار مهم است، داشتن URL های سازگار با سئو بسیار مهم است.

او اضافه می کند که بسته به CMS سایت خود، ممکن است بتوانید “الگوهای پیوند” ایجاد کنید که می تواند در کل سایت شما اعمال شود.

8) بارگذاری آهسته صفحه

سرعت صفحه نه تنها برای تجربه کاربری خوب بلکه برای دستیابی به رتبه بندی جستجوی خوب نیز مهم است. Oleg Korneitchouk، مدیر بازاریابی دیجیتال و توسعه SmartSites می‌گوید: «اگر وب‌سایت شما دارای عناصر زیادی مانند تصاویر، ویدیوها، شیت‌های سبک CSS، کد جاوا اسکریپت و موارد مشابه است، مطمئن شوید که تا حد امکان برای سرعت بهینه‌سازی شده است.

Korneitchouk می‌گوید: «من توصیه می‌کنم چندین صفحه خود را از طریق یک آزمایش سرعت صفحه مانند GTmetrix اجرا کنید و پیشنهاداتی را که ارائه می‌دهند، اجرا کنید. استفاده از حتی چند پیشنهاد آنها می تواند چند ثانیه زمان بارگذاری سایت شما را کاهش دهد.

بر اساس Delegator.com’s Ewton، Google همچنین ابزارهای Google PageSpeed ​​Tools را برای کمک به تست و افزایش سرعت کلی سایت خود ارائه می دهد.

سرویس میزبانی وب شما می تواند بخشی از مشکل سرعت شما باشد. والر از SEO Zones Inc. می‌گوید: «من به پرداخت هزینه برای خدمات میزبانی مطمئن، مطمئن و سریع اعتقاد دارم. «اگر کار میزبانی مشترک را انجام می‌دهید، از شروع کار خوب است. اما اگر شما رشد می کنید یا یک سازمان بزرگ هستید، به یک سرور اختصاصی تبدیل شوید. این به شما کنترل بیشتری بر تمام جنبه‌های وب‌سایتتان می‌دهد، که به هر حال چیزی است که می‌خواهید.»

9) جستجوی محلی و نشانه گذاری داده های ساخت یافته

اوتون می‌گوید اگر از داده‌های جستجوی محلی یا نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته استفاده نمی‌کنید، فرصت‌های بزرگی را از دست داده‌اید.

Google هدف جستجوی محلی را بهتر از همیشه تشخیص می‌دهد و سایت‌هایی که اطمینان می‌دهند در تمام ارائه‌دهندگان داده‌های جستجوی محلی مانند Yelp، Foursquare، Facebook، Bing و Yellow Pages حضور دارند، می‌توانند در محدوده شهری خود افزایش جستجوهای محلی را مشاهده کنند. ”

 

جیسون اسکواردو، معاون اجرایی بهینه‌سازی و عضو موسس ZOG Digital، می‌گوید: «برای سئوی محلی، رایج‌ترین مشکلی که با مشتریان پیدا می‌کنم مربوط به صفحات وب مکان خاص آنهاست. «بسیاری اوقات، مشاغل اصلاً آنها را ندارند. با ایجاد یک صفحه وب جداگانه برای هر مکان، کسب و کارها می توانند به طور مؤثرتری از سئوی محلی استفاده کنند، که در جهت ارائه نتایج محلی به مشتریانی است که به دنبال اطلاعات مربوط به مشاغل محلی هستند. با افزایش تعداد جستجوهای دستگاه همراه، این موضوع نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

استفاده از Structured Data Markup می تواند به نتایج جستجوی سایت شما از طریق “ریچ اسنیپت” کمک کند. نمونه‌ای از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته در محل کار می‌تواند فهرستی از رویدادهای آتی در یک کلوپ شبانه باشد که مستقیماً در زیر فهرست نتایج جستجوی اصلی آن کلوپ شبانه قرار دارد. به گفته Korneitchouk، اگرچه قطعه‌های غنی و نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته ممکن است بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیری نداشته باشند، می‌توانند به بهبود نرخ کلیک کمک کنند.

10) فلش خیلی زیاد

اگرچه فلش در وب‌سایت‌های امروزی کمتر رایج است، اما هنوز هم وجود دارد – و همچنان می‌تواند مانع روبات‌های موتورهای جستجویی شود که سعی در فهرست کردن محتوای سایت شما دارند.

سامیپ شاه، بنیانگذار SimpleWebDesign، می گوید: «اگر ربات های موتور جستجو نتوانند وب سایت شما را بخوانند یا درک کنند، برای اینکه بفهمند آن را برای چه رتبه بندی کنند، مشکل خواهند داشت. بهترین توصیه برای حل این مشکل این است که از فلش استفاده نکنید یا از آن کم استفاده کنید. فن آوری هایی مانند HTML 5، CSS 3 و جاوا اسکریپت وجود دارد که می توان به جای آن از آنها استفاده کرد، و اگر واقعاً به انیمیشن نیاز دارید، از یک ویدیو استفاده کنید.

James A. Martin یک مشاور SEO و رسانه های اجتماعی است و CIO.com Martin را در وبلاگ Mobile Apps می نویسد. او را در توییتر دنبال کنید. همه چیز را از CIO.com در Twitter @CIOonline، در فیس بوک و در Google + دنبال کنید.

بعد اینو بخون
10 قطعنامه فناوری اطلاعات برای سال 2022
11 دروغ که CIOها در سال 2022 به خود خواهند گفت
15 پیشنهاد برتر رهبران فناوری اطلاعات از سال 2021
7 سرمایه گذاری داغ در بودجه فناوری اطلاعات – و 4 مورد سرد
7 اشتباه معماری سازمانی که باید از آنها اجتناب کرد
13 سخت ترین شغل IT
7 روند تبدیل دیجیتال داغ – و 3 روند سرد
7 معیار فناوری اطلاعات که بیشترین اهمیت را دارند
7 رفتار سمی تیم که رهبران فناوری اطلاعات باید ریشه کن کنند
10 مهارت کلیدی برای یک استراتژی ابری موفق

دیدگاه‌ خود را بنویسید