ترندهای سئو: شما واقعاً باید از این 5 چیز پیروی کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو به هیچ وجه یک علم دقیق نیست، بلکه بیشتر نوعی هنر در حال تکامل است که به روندها و نیروهای خود گوگل و اقدامات سایر سئوکاران وابسته است.

جنبه بزرگی از سئو حول تجزیه و تحلیل رقبا و تعیین عوامل رتبه بندی دقیق در پشت هر کلمه کلیدی معینی می چرخد. این امر باعث می‌شود که ترندها به بخش مهمی از کل تمرین تبدیل شود. این یکی از چیزهایی است که زندگی را برای متخصصان سئو سخت می‌کند – آن‌ها باید انگشت خود را روی نبض تغییر چشم‌انداز سئو نگه دارند، زیرا زمان بسیار کوتاهی طول می‌کشد تا بهترین شیوه‌های آنها به شیوه‌های قدیمی تبدیل شوند.

در این مقاله، ما دانش و تخصص خود را با هم ترکیب کرده‌ایم تا مقدمه‌ای در مورد روند سئو را به شما ارائه دهیم. از این ها برای کمک به توسعه استراتژی های خود برای سال پیش رو استفاده کنید و در صدر رقابت باقی بمانید.

شاید گوگل تنها بازیکن نیست

برای سال‌ها، این یک «شوخی» بسیار معتبر بوده است که بهینه‌سازی موتور جستجو باید به «بهینه‌سازی گوگل» تغییر نام دهد. به هر حال، رقابت هرگز اعتماد زیادی را برانگیخته است. یاهو سایه‌ای از چیزی است که قبلا بود، و بینگ (که در حال حاضر به یاهو قدرت می‌دهد) پس از یک دهه حضور در بازار، پیشرفت چندانی نکرده است.

اما اکنون، موتورهای جستجوی جایگزینی وجود دارد که نگاه شما به جستجو را تغییر می دهد.

به عنوان مثال، وقتی صحبت از تجارت الکترونیک و خرید کالاهای آنلاین می شود، آمازون در واقع پادشاه است نه گوگل. مطالعه ای توسط پلتفرم Adtech Kenshoo نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران اگر به دنبال خرید محصول هستند ابتدا به آمازون مراجعه می کنند.

این به این معنی است که برندهایی که محصول اصلی آنها را می توان از خرده فروشان آنلاین خریداری کرد، باید سریعاً با آمازون و نه فقط با Google دوست شوند.

به عنوان یک بازاریاب سئو،  وسواس یک‌جانبه برای رسیدن به صفحه اول گوگل را کنار می‌گذارید و شروع به بهینه‌سازی برای سایر کانال‌های جستجوگر و جمع‌آوری محتوا می‌کنید.

بهینه سازی برای موبایل

مطمئن شوید که سایت شما برای نمایه سازی Google Mobile-First آماده است

شما بدون شک علائم را در چند سال گذشته دیده اید. ابتدا، گوگل شروع به جریمه کردن وب سایت ها در صورت عدم سازگاری با موبایل کرد. سپس، آنها رتبه بندی سایت های سازگار با موبایل را برای جستجوهایی که از تلفن همراه انجام می شود، افزایش دادند.

اکنون، با توجه به اینکه اکثر جستجوهای گوگل از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، این نسخه های موبایلی سایت ها هستند که اکنون برای فهرست بندی استفاده می شوند. ایندکس اول موبایل برای اولین بار یک سال پیش اعلام شد و سرانجام در حال انتشار است – و به عنوان یک متخصص سئو، این یکی از بزرگترین چیزهایی است که در حال حاضر باید به آن نگاه کنید.

به عنوان یک چک لیست سریع برای نحوه برخورد با این موضوع، باید اطمینان حاصل کنید که:

  • سایت شما اصلا موبایل فرندلی است
  • سرعت بارگذاری صفحه موبایل شما بهینه شده است
  • UX موبایل شما بهینه شده است

 

برای شروع، از تست موبایل دوستانه خود گوگل (Mobile-Friendly Test ) استفاده کنید تا صفحه خود را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که آیا تلفن همراه دوست هستید یا خیر. این حداقل آزمونی است که باید برای آماده شدن برای نمایه سازی موبایل اول قبول کنید.

سپس، از PageSpeed Insights   برای سایت خود استفاده کنید و تعیین کنید که آیا گلوگاه خاصی برای عملکرد وجود دارد یا خیر.

 

قطعه های ویژه Featured Snippets

نمونه قطعه ویژه گوگل
در گذشته جام مقدس بازاریابی موتورهای جستجو برای رسیدن به رتبه اول SERP های گوگل بود. با این حال، اکنون اسلاتی وجود دارد که حتی بالاتر از رتبه برتر است.

تکه‌های ویژه چند سالی است که وجود دارند، اما اخیراً آنقدر برجسته شده‌اند که در هر جستجوی دیگری ظاهر می‌شوند. آنها به سؤالات خاصی پاسخ می دهند و فقط مستقیماً با الگوریتم ارتباط جستجوی Google مطابقت ندارند. به همین دلیل است که قطعه‌های برجسته لزوماً از نتایج رتبه‌بندی بالا گرفته نمی‌شوند.

سه نوع قطعه برجسته وجود دارد.

اولین مورد، پاراگراف‌هایی است که معمولاً بلوک‌هایی از متن هستند که مستقیماً به سؤالی که در جستجو پرسیده می‌شود پاسخ می‌دهند. اگر در جستجوی صوتی سؤالی بپرسید، اولین قطعه پاراگراف چیزی است که دستیار Google برای شما خواهد خواند.

دومی، تکه‌های فهرست است که اغلب از سرصفحه فهرست‌ها گرفته می‌شوند. آنها همچنین می توانند هر زمان که دستور العمل ها را جستجو می کنید ظاهر شوند.

سومین تکه‌های جدول است که اغلب به صورت پویا از جداول مرتبطی که در نتایج جستجو یافت می‌شوند تولید می‌شوند. این بدان معناست که نتایج جدولی که به دست می آورید با هر چیزی که به دنبال آن هستید سفارشی می شود.

بهینه سازی برای قطعه های برجسته نتایج بسیار محسوسی در رتبه بندی شما دارد. ممکن است نگران باشید که دریافت یک قطعه برجسته به این معنی است که کاربران دیگر نیازی به خواندن صفحه شما ندارند. با این حال، در یک مورد، قطعه های برجسته در واقع CTR ها را 2-8٪ افزایش دادند و حتی درآمد ارگانیک را تا بیش از 600٪ افزایش دادند. در مورد دیگر، ترافیک خام 20-30٪ افزایش یافت. قرار است به یکی از روندهای بزرگ سئو در سال 2019 تبدیل شود که باید مراقب آن باشید.

داده های ساخت یافته Structured Data

متوجه خواهید شد که یک دوست قدیمی بار دیگر در دنیای سئو موج ایجاد می کند. داده های ساختاریافته بار اهمیت بیشتری پیدا می کنند – اما به دلیل بسیار جالبی در مقایسه با قبل.

پیاده‌سازی نشانه‌گذاری طرحواره در محتوای شما زمانی عمدتاً به منظور به دست آوردن تکه‌های غنی بود. با این حال، اکنون چندین متخصص بر این باورند که داده های ساخت یافته در آینده جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی مفید خواهد بود.

از آنجایی که داده‌های ساخت‌یافته تفسیر معانی و روابط اطلاعات در محتوای شما را برای ماشین‌ها آسان‌تر می‌کند، داشتن آن نشانه‌گذاری طرحواره، سایت شما را برای آینده‌ای آماده می‌کند که هوش مصنوعی قبل از تعیین ارتباط آن، در وب می‌خزد و محتوا را درک می‌کند.

جستجوی صوتی

تکثیر گوشی‌های هوشمند و وجود بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی در خانه‌های بیشتر و بیشتر، هر دو منجر به پیدایش یک کودک جدید در بلوک – جستجوی صوتی شده است.

زمانی که مردم کلمات کلیدی را در کادرهای جستجو تایپ می‌کردند، اکنون سؤالات زبان طبیعی را می‌پرسند، و کل فلسفه تحقیق کلمات کلیدی ممکن است در پاسخ تغییر کند.

ما قبلاً برای مدت طولانی می دانیم که راهبردهای کلیدواژه دم بلند راهی برای رفتن هستند. آنها در جایگاه‌ها رقابتی‌تر هستند، بسیار هدفمند هستند و حتی نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشند. در حال حاضر، با افزایش جستجوی صوتی، مردم در واقع کلمات کلیدی دم بلند را در جستجوهای خود قرار می دهند و این بر عهده بازاریابان موتورهای جستجو است که از آن بهره ببرند.

علاوه بر این، با بازگشت به قطعه‌های برجسته، جستجوی صوتی تبدیل شدن به نتیجه عدد صفر در Google و تبدیل شدن به پاسخ پاراگراف برجسته را ضروری می‌کند. به یاد داشته باشید که اگر سؤالی بپرسید، دستیار صوتی معمولاً قطعه پاراگراف مشخص شده را بازخوانی می کند – و هیچ چیز دیگری. این بدان معناست که بهینه سازی برای صدا اغلب به معنای رقابت دقیقاً برای یک نقطه است.

بهینه سازی روی صفحه

پیوند بیلدینگ همیشه مهم خواهد بود، باید تمرکز بیشتری بر روی به روز نگه داشتن فاکتورهای درون صفحه خود داشته باشید. تغییرات عظیمی در چشم انداز جستجو در حال رخ دادن است، و اگر می خواهید رتبه بندی خود را حفظ کنید، می خواهید به سرعت پاسخ دهید.

همانطور که صفحات دیگران سریعتر و پاسخگوتر می شوند، کاربران نسبت به زمانی که به هر سایت اختصاص می دهند خسیس تر می شوند. آن‌ها نمی‌خواهند صفحاتی که بارگذاری آن‌ها برای همیشه طول می‌کشد یا پیمایش آن‌ها باعث دردسر شود. شما می خواهید فرآیند مصرف محتوای خود یا دریافت اطلاعات را تا حد امکان ساده کنید.

ربات‌های چت، سفر مشتری کارآمدتر، جستجوی داخلی بهتر سایت برای محتوا و پاسخ‌ها، و نقشه سایتی که تا حد امکان کمترین اصطکاک را ایجاد می‌کند.

سئو فنی

سایت‌ها در سالهای اخیر  پیچیده‌تر از همیشه می‌شوند، و بنابراین مهم‌تر از همیشه نگه داشتن این فاکتورهای بارگذاری صفحه می‌شود.

بازاریابان سئو مدتی است که می دانند گزارش های تجربه کاربر کروم توسط گوگل برای نظارت بر عملکرد سایت استفاده می شود. همین سال گذشته، رسمی شد: PageSpeed ​​Insights اکنون یک معیار اضافی برای Speed ​​دارد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی معیار سرعت قرار است رابطه مستقیم با رتبه بندی SERP داشته باشد، اما مطمئناً ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است.

سپس جاوا اسکریپت وجود دارد. یک دسته کامل از روندهای جدید جاوا اسکریپت در راه است، مانند محبوبیت Vue.js و اینکه توسعه دهندگان از REST دور شده و به GraphQL فیس بوک می روند. اگر جاوا اسکریپت زیادی در سایت خود دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که دانش و مهارت های فنی خود را برای سال جدید به روز کنید.

برنامه های وب پیشرو

برنامه های وب پیشرفته را به عنوان واسطه ای بین وب سایت و اتصال اینترنت خود در نظر بگیرید. آنها می توانند ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به سایت معمولی شما نمایش دهند، نرخ پرش کاهش یافته، نرخ تبدیل بالاتر و توانایی بارگذاری صفحات به صورت آفلاین را ارائه دهند.

آنها تمام ویژگی ها و عملکرد برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهند و در عین حال مزایای صفحه وب را در زمان بارگذاری سریع و نیازهای ذخیره سازی کوچک حفظ می کنند.

استفاده از PWA به معنای یافتن راه‌هایی است که سایت شما به اندازه کافی معنی‌دار باشد تا بازدیدکنندگان را در صفحه نگه دارد و آنها را بازگرداند. با توجه به اینکه ثابت شده است که PWA ها در فاکتورهای رتبه بندی SEO پیشرفت هایی را نشان می دهند، این موضوعی است که می خواهید به آن توجه داشته باشید.

 

محتوا پادشاه است

شما این را میلیون‌ها بار شنیده‌اید، اما  نمی‌توانید در مورد استراتژی محتوای خود به موفقیت‌های خود نادیده بگیرید.

الگوریتم جستجوی گوگل اکنون از کیفیت محتوا به عنوان یک فاکتور اصلی رتبه بندی و شاید به عنوان مهم ترین عامل برای سئو استفاده می کند. آن را در پیوندهای ارگانیک، اشتراک‌گذاری و بحث‌هایی که در سرتاسر وب درباره محتوای باکیفیت تولید می‌کنید مشاهده خواهید کرد.

ساخت محتوای با کیفیت بالا، همیشه سبز و معتبر یکی از روندهای برتر سئو  خواهد بود که باید در اسرع وقت به آن پاسخ دهید.

نام تجاری یا برندینگ
تحلیلگر روندهای وب مستر گوگل، گفت: «اشاره به برندهای آنلاین به گوگل کمک می کند تا درباره برندها و آنچه باید با آنها مرتبط شود آشنا شود.

فاکتور رتبه بندی ترکیبی که ذکر نام تجاری بدون پیوند خام را با بک لینک ترکیب می کند. این روند خاص سئوی یکی از مواردی است که برای مشاغل محلی بسیار تأثیرگذار است.

برای درک اینکه چگونه آنها نام تجاری شما را به عنوان یک مرجع معرفی می کنند، ذکرهای غیرپیوندی از Google می خواهند تا به جایی که اتفاق می افتد نگاه کند و آن را با کسانی که نام تجاری را ذکر می کنند و کسانی که در بحث شرکت می کنند مرتبط کند. اگر می‌خواهید به Google در مورد میزان مرتبط بودن خود به عنوان یک برند تجاری ایده بدهید، باید هر زمان و هر کجا که ممکن است این بحث‌ها را برانگیخت. ممکن است بخواهید با استفاده از ابزارهای گوش دادن، نام های تجاری را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید تصویری از احساسات مشتری دریافت کنید.

از طرف دیگر، بک لینک ها به شما کمک می کنند تا به طور مستقیم شهرت و اعتبار خود را بسازید. شما فقط به بک لینک های زیادی نیاز ندارید، بلکه به بک لینک های باکیفیت نیز نیاز ندارید – لینک هایی از نهادها و وبلاگ های معتبر در جایگاه شما. و اگر به خرید لینک فکر می کنید؟ نکن گوگل شما را زیر نظر دارد

نتیجه

ترندهای سئو طبق تعریف خود چرخه ای هستند. با این حال، آنها همچنین محصول پیشرفت های مداوم چشم انداز SEO هستند.

مطمئناً، می‌توانید به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل و اخبار وب‌مستر را تماشا کنید یا کارهایی را که رقبای خود در هر زمان انجام می‌دهند دنبال کنید. این مطمئناً به شما ایده می‌دهد که در حال حاضر چه کاری باید انجام دهید، اما این بدان معناست که شما به رقبای خود شروع کرده‌اید.

برای اینکه قادر به رهبری دانشی باشید که می تواند این روندها و شیوه ها را پیش بینی کند، باید فناوری پشت آن را تماشا کنید.

به عنوان مثال، استفاده از دستیار صوتی حداقل از سال 2014، زمانی که گوگل نشان داد که بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان در یک مطالعه از جستجوی صوتی استفاده می کنند، نظارت شده است. برای نوجوانان، این رقم بیش از 50 درصد بود. با ارتباط روند رو به افزایش استفاده از تلفن همراه با افزایش بلندگوهای خانه هوشمند، دیدن اینکه جستجوی صوتی در نهایت به یک چیز بزرگ تبدیل خواهد شد، اصلاً سخت نبود.

سرمایه گذاری در این نوع تحقیق و گرایش بیشتر از ارزش آن است. شما قادر خواهید بود به سرعت به تغییرات در صنعت واکنش نشان دهید و از رقبا پیشی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید