نوع، اندازه، رنگ فونت و تاثیر آن بر سئو سایت

نوع، اندازه، رنگ فونت و تاثیر آن بر سئو سایت

نوع، اندازه، رنگ فونت و تاثیر آن بر سئو سایت
نوع، اندازه، رنگ فونت و تاثیر آن بر سئو سایت

 

بایدها و نبایدهای SEO با اندازه و رنگ فونت ، گاهی فونت های نا خوانا و درهم باعث شلوغی و حس انزجار در مخاطب می شود  ، مخاطب ترجیح می دهد ، وب سایت را ترک کند.

اندازه و رنگ خوانای فونت و فاصل مناسب خطوط از هم حس خوبی در مخاطب ایجاد می کند.

یادمان باشد که ممکن است افراد مسن نیز از سایت ما بازدید کنند، باید اندازه فونت مناسب این افراد باشد، رنگ فونت هم باید خوانا باشد ، محو بودن فونت ها نوشته ها را ناخوانا می کند.

به نظر می رسد از نظر مدیر وب سایت ، رنگ و اندازه فونت هیچ ارتباطی با سئو ندارد.

از دیدگاه طراح ، سئو ارتباط چندانی با انتخاب رنگ برای یک وب سایت موثر ندارد.

از هر دو طرف ، بین طراحی و بهینه سازی گسست وجود دارد.

این ایده که یک سایت بهینه سازی حرفه ای خاکستری خشک و سیاه و سفید است ، اما یک سایت قدرتمند طراحی شده باید  سئو را به نفع خلاقیت فدا کند. در حقیقت ،  سئو از طراحی پشتیبانی می کند و طراحی از SEO پشتیبانی می کند.

چکار باید کرد؟

چه چیزی را نباید انجام دهید؟

 رنگهایی را انتخاب کنید که مناسب فضای کسب و کار شما باشد.

گاهی اوقات ، کسب و کار شما به فضای سیاه و سفید شرکتی نیاز دارد. انتخاب رنگ تنها در زیبایی و جذابیت نیست ، بلکه هدفمند می باشد ، رنگ مناسب می تواند روی عکس العمل کاربر تاثیر بگذارد ، یک طراح خوب در واقع سلایق و باید و نبایدهای اینچنین را می داند.

انجام ندهید : رنگهایی را انتخاب کنید که به طرز زشتی با هم برخورد می کنند.

با این حال ، رنگهای شما باید توسط طراح به گونه ای انتخاب شوند که آنها را به عنوان مکمل جلوه دهند. پس زمینه سبز آهکی با متن صورتی پوشانده شده به نظر می رسد که  را طراح آن  غیر حرفه ای بوده است و مشتری را جذب نخواهد کرد.

در نهایت ، این همه چیز است ؛

بدون اینکه ظاهراً کودکانه و غیرقابل اعتماد طراحی کنیم  ، سایت باید شاد و خوشایند باشد .

انجام بدهید: هر شی قابل کلیک را به گونه ای قالب بندی کنید که قابل کلیک باشد.

اشیایی که می توانید روی آنها کلیک کنید – دکمه ها ، تصاویر ، پیوندهای متنی – باید شبیه پیوندها باشند.

به همین دلیل است که استاندارد صنعت یک متن زیر خط آبی در یک صفحه سیاه و سفید است.

آبی به عنوان چیزی برای کلیک کردن برجسته می شود. شما نیازی به رعایت استاندارد ندارید ، و در واقع احتمالاً نباید آن را رعایت کنید.

باید مطمئن شوید که پیوندها، لینک ها و  دکمه های شما به نحوی باشد که کاربر قصد آن را درک کند . احتمالا شما اگر رنگ لینک ها را مانند مابقی متن مشکی در نظر بگیرید ، کاربر به سختی می تواند لینک های داخل متن شما را پیدا کند.

اندازه لینک ها روی گوشی موبایل نباید آنقدر ریز باشد که با انگشت یک مرد بزرگ سال قابل کلیک نباشد. فضای کافی و اندازه آن باید مناسب باشد .

 

تبدیل پیوندهای شما به یک بازی مخفی کاری مین روبی نامیده می شود ، جستجوی مناطقی که اشاره گر به دست تبدیل می شود. این فقط برای کودکان سرگرم کننده است و برای کاربران بزرگسال بیهوده ناامید کننده است.باید پیوندهای خود را زیبا و قابل مشاهده کنید. علاوه بر این ، همیشه این احتمال وجود دارد که پیوندهایی که شبیه متن شما هستند به عنوان تلاشی برای پنهان کردن آنها ظاهر شوند ، که می تواند مجازات جستجو را در پی داشته باشد.

رنگهای قلم را انتخاب کنید که از پس زمینه برای خوانایی بیشتر برخوردار باشند.

متن سیاه در زمینه سفید دارای کنتراست بالا ، دید بالا و خوانایی آسان است. اگر بخواهید متن را به رنگی نزدیک به سفید – خاکستری یا زرد تبدیل کنید – خواندن سخت تر می شود. یک رنگ فونت انتخاب کنید که برجسته باشد و به راحتی اجازه خواندن مطالب شما را بدهد.

یکی از روشهای رایج قدیمی در مورد هرزنامه ها ، مخفی کردن متن به گونه ای بود که از نظر کاربر پنهان بود اما برای موتور جستجو قابل مشاهده بود. یکسان سازی رنگ فونت – یا بسیار نزدیک – با رنگ پس زمینه برای ایجاد جریمه شدن سایت کافی است .

در صورت نیاز ، روشهای بهتری برای پنهان کردن متن وجود دارد ، اما باید تلاش کنید تا بدون نیاز به مخفی کردن متن ، یک طرح ایجاد کنید.

 ارتباطات رنگی را در فرهنگی که در آن کار می کنید در نظر بگیرید.

فرهنگ های مختلف ارتباطات متفاوتی با رنگ های مختلف دارند. در ایالات متحده ، سیاه رنگ عزاداری است. در ژاپن ، این رنگ معمولاً سفید است. قرمز رنگی برای شور ، عشق یا عصبانیت است. مگر در هند ، جایی که رنگ غرور و خلاقیت است ، یا در چین ، جایی که رنگ خشم و خطر است. وقتی رنگ های اصلی را برای مارک خود انتخاب می کنید ، اگر در بازارهای خارجی تبلیغ می کنید ، به انجمن های فرهنگی آن رنگ ها توجه کنید.

 

رنگ چیزی نیست که از آن بترسیم. رنگ به زیبایی و مدرن بودن طراحی سایت شما کمک می کند ، اگر در حد اعتدال استفاده شود. حتی اگر به سادگی رنگ زمینه یا آبی زرد ، با یک روکش سفید برای متن سیاه باشد ، رنگی است که به صفحه شما زندگی می بخشد.

سیاه و سفید ساده جای خود را دارد ، اما این یک فضای ریاضت است که شاید شما مایل نباشید آن را با تجارت خود منتقل کنید.

اندازه فونت

اندازه فونت را به اندازه ای انتخاب کنید که به راحتی در رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه خوانده شود.
اگر قلم شما چیزی کمتر از اندازه 10 یا 12 داشته باشد ، به سختی می توانید کاربران را برای خواندن مجبور کنید.

آنها نمی خواهند به مانیتورهای خود تکیه داده و یا به تلفن هایشان چشم دوخته باشند تا پیام شما را متوجه شوند. این احتمال بسیار خوب است که آنها فقط عقب نشینی کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را در سایتی که می توانند بخوانند پیدا کنند.

اگر اندازه فونت کوچکی دارید ، آن را چند نقطه افزایش دهید و ببینید کاربران چگونه واکنش نشان می دهند. شاید تعجب کنید.

زیاده روی نکنید! اندازه فونت بسیار کوچک خواندن را غیرممکن می کند ، اما اندازه فونت بیش از حد بزرگ نیز به زیبایی کار شما ضرر می رساند

فونت های بزرگ باید محدود به عنوانها و عنوانها باشد ، یا در تصاویر و اینفوگرافیک استفاده شود. از استفاده از فونت بزرگ – اندازه 20 یا بیشتر – در متن معمولی خودداری کنید. خواندن بیش از یک پاراگراف بدون پیمایش دشوار می شود و کاربران اگر در حال حاضر مشغول نیستند ، پیمایش را دوست ندارند.

از CSS برای اعمال رنگ و فرمت بر روی متن استفاده کنید تا برجسته شود.
اگر می خواهید رنگ و قالب بندی را به متن خود اضافه کنید ، از ویژگی های CSS استفاده کنید. افزودن رنگی که برای هر برچسب H1 استفاده می کنید ، به عنوان مثال ، بسیار آسان است. شما می توانید عناوین مختلف ، سبک های مختلف و قالب های مختلف را برای انواع متن به راحتی با CSS ایجاد کنید. همچنین تمیزتر و آسان تر است – و بعداً تغییر دهید – از افزودن کدها به HTML در صفحه خود.

در روزهای Geocities و اینترنت 1995 ، دیدن صفحات با پس زمینه رنگ روشن ، گرافیک چشمگیر و قالب بندی متن با هر سومین کلمه با اندازه بزرگتر ، رنگ و کج ، پررنگ و خط دار بسیار رایج بود. در اینترنت مدرن ، این فقط باعث می شود سایت شما اسپم به نظر برسد. دیگر هیچ کس از آن تکنیک ها استفاده نمی کند. سعی نکنید چنین قالب بندی های عجیب و غریبی را امتحان کنید.

 

برای استفاده و SEO از برچسب های <h1> و <strong> استفاده کنید.

وقتی می خواهید یک عنوان یا زیرنویس در محتوای خود ایجاد کنید ، دو گزینه دارید. برای افزایش اندازه فونت ، پررنگ و افزودن رنگ می توانید ویژگی هایی را به متن اضافه کنید. یا می توانید از برچسب H1 برای عنوان آن استفاده کنید. نحوه قالب بندی عنوان را دوست ندارید؟ آن را با CSS تغییر دهید. در اینجا مزایای آن در واقع برای SEO است.

از ویژگی های اندازه و رنگ خالص برای ایجاد سرفصل و زیر عنوان استفاده نکنید.
دقیقاً به دلیل بالا ؛ گوگل رنگ و اندازه فونت را در همه موارد به جز شدیدترین موارد نادیده می گیرد. با این حال ، در واقع H1 و سایر برچسب های قالب بندی را برای تأکید بر خوانایی تجزیه می کند.

نوع فونت استاندارد را انتخاب کنید.

خانواده فونت گروهی از فونت ها با ویژگی های مشابه است به طوری که اگر کاربر فونت نداشته باشد ، مرورگر می داند که دیگران را انتخاب کند. استفاده از خانواده فونت استاندارد تضمین می کند که صفحه شما کم و بیش همانطور که می خواهید ظاهر می شود.

اگر فونت سفارشی را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که فونت کاربران آن است. یعنی مطمئن شوید که از قبل با سیستم عامل های رایج بسته بندی شده است. اگر کاربر آن را نداشته باشد ، مرورگر به طور پیش فرض روی یک فونت اصلی تنظیم می کند ، که می تواند سایت شما را بسیار متفاوت نشان دهد.

 

پس نوع فونت ، اندازه ، فاصله ها ، رنگ و رنگ زمینه همگی در طراحی مورد توجه قرار می گیرد، آنچه ایجاد می شود ، سایتی زیبا با متنی خوانا است . این برای کاربر و بازدید کننده سایت یک تجربه کاربری خوشایند را ایجاد می کند. کاربر در این صورت مشتاق است در سایت بماند و مطلب دیگری را هم مطالعه کند.

این استفاده مدرن و حرفه ای ، روی کاربر تا به آنجا تاثیر دارد که برند شما را حرفه ای معرفی می کند .

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید