نقش سئو در رشد کسب و کارها

نقش سئو در رشد
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از بزرگترین اهرم هایی است که یک کسب و کار می تواند در استراتژی خرید خود به عنوان بخشی از اهداف رشد خود استفاده کند.

احتمالاً با چارچوب‌های مختلف رشد مانند AARRR (اکتساب، فعال‌سازی، حفظ، ارجاع، درآمد) آشنا هستید. همه چیز با Acquisition شروع می شود. آشنایی کاربران با محصول خود با بازدید از آنها در سایت یا برنامه. یکی از بزرگترین کانال ها برای انجام این کار، از طریق ترافیک جستجوی ارگانیک است. در سال‌های گذشته، تیم‌های مختلف بازاریابی و رشد (SEO) را رهبری کرده‌ام که بر هدایت ترافیک (مرتبط) تا حد امکان از جستجو متمرکز بودند. این چیزی است که من یاد گرفته ام.

TLDR; تیم‌های سئو بخشی از یک سازمان در حال رشد هستند تا ترافیک اضافی (رایگان) و دید در جستجوی ارگانیک را برای تقویت کسب‌وکار هدایت کنند. آنها تحقیق محتوا/لینک/کلمه کلیدی، ممیزی های فنی، ایجاد محتوا و توانایی انجام کمپین های گسترده روابط عمومی/آگاهی/برند را برای کمک به تقویت این موضوع اعمال می کنند. بهترین تیم های سئو با عملکرد متقابل (طراح، محتوا، سئو، مهندس) تشکیل می شوند.

بیشترین حمایتی که آنها نیاز دارند از ابزارها، بودجه و سطح C (از بالا به پایین) است. با همه اینها، آنها می توانند در کمک به شما در ایجاد محصولات جدید زیبا، آزمایش و استفاده از مجموعه داده های عظیم برای کمک به رشد کسب و کار، کار بزرگی انجام دهند. آنها روی سئوی قدیمی مدرسه متمرکز نیستند: دنبال کردن پیوندها، ایجاد محتوای ناقص. اما با حمایت از تیم‌های دیگر و استفاده از ایده‌های آن‌ها برای ایجاد راه‌های جدیدی برای افزایش دید جستجوی ارگانیک.

سئو در کجای تصویر رشد بزرگتر قرار می گیرد
در اکثر شرکت‌های «جدید» که دارای تیم رشد هستند، تیم SEO یکی از چند تیم است. معمولاً بقیه به کانال های بازاریابی دیگر (پرداخت / ارجاعات) یا یکی از قسمت های دیگر قیف (نگهداری / چرخه عمر) مربوط می شوند. وجه اشتراک همه این تیم های رشد این است که همه آنها روی یک چیز متمرکز هستند: کمک به رشد هر چه سریعتر شرکت با فعال کردن داده های بیشتر و فرصت های جدید.

سئو چگونه می تواند به رشد کمک کند؟
مشتریان جدید: مردم هنوز در همه جا در اینترنت جستجو می کنند و سئو گاهی اوقات خارج از مرزهای معمول موتور جستجویی مانند Google/Bing/Yahoo است. به Quora، Instagram، Facebook یا اینکه چگونه چیزها را واقعاً در YouTube قابل مشاهده می کنید فکر کنید. یک تیم سئو اساساً تا حد امکان به دنبال کاربرانی است که محصول/خدماتی را که شما می‌سازید کاوش نکرده‌اند.

ترافیک برند/افزایش CLTV: برخی از شرکت‌ها به تازگی از جستجوهایی استفاده می‌کنند که هدف برند عمیقی دارند (به Apple، Airbnb فکر کنید) زیرا مردم قبلاً با محصول/خدمات آنها آشنا هستند و احتمالاً قبلاً یک حساب یا حساب دارند. به همین دلیل است که این تیم‌ها بیشتر بر این تمرکز دارند که مطمئن شوند کاربر در صنعت/طاقچه می‌تواند محصولات خود را تا حد امکان دوباره پیدا کند تا ترافیک برند خود را افزایش دهد و ارزش طول عمر خود (CLTV) را افزایش دهد.

بهبود دید جستجوی ارگانیک
بنابراین چگونه این تیم ها واقعاً رشد را برای شرکت های خود هدایت می کنند و این روند چگونه متفاوت است؟

 

چگونه می توانید آزمایش را اعمال کنید؟

هرچه پیشرفته‌تر شوید، سئوی بیشتری در محصول ادغام شده است، بنابراین احتمالاً زمان بیشتری برای سرمایه‌گذاری برای کشف آنچه واقعاً می‌تواند به حرکت معیارهای شما کمک کند، خواهید داشت. برای سایت‌های بزرگ‌تر با ترافیک زیاد، این روزها آسان‌تر می‌شود، زیرا می‌توانید از آزمایش سئو استفاده کنید تا بفهمید چه چیزی کار می‌کند یا نه (احتیاط، برای این کار به یک راه‌اندازی قوی نیاز دارید و روزانه بیش از ۵ هزار بازدیدکننده از جستجو دارند). اما با اعمال تغییرات مختلف در یک صفحه، می‌توانید در طول زمان بیاموزید که چه پیاده‌سازی‌هایی کار می‌کنند و کدام‌ها نه.

“این در مورد مقیاس است..”

تا اینجا به نظر می رسد که این روند معمولی سئو شما باشد، درست است؟ در بیشتر موارد اینطور است، چیزی که کار را پیچیده‌تر می‌کند این است که شما در شرکت‌هایی با سرعت فوق‌العاده کار می‌کنید، معمولاً در صنعتی که حتی سریع‌تر در حال حرکت است. در حالی که در حال افزایش منابع، رشد تیم و همچنین تلاش برای پیشبرد معیارهای خود از سقف هستید، سعی کنید با آن همراه باشید. این بزرگترین تفاوت را با سایر شرکت ها ایجاد می کند. شما مقیاس چیزی را خواهید داشت که در حال رشد است و باید مطمئن شوید که سئو حداقل به همان سرعت در حال رشد است.

چه چیزی را می توانید بهبود بخشید؟ / روی چه چیزی می توانید کار کنید؟
تحقیق کلمات کلیدی: آیا می دانید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند؟ از اینجا شروع کنید، می خواهید بدانید که آیا برای شرایط خاصی در جایگاه خود رتبه بندی می کنید یا خیر، اما همچنین می خواهید در مورد فرصت های خود بیشتر بدانید. هرچه سایت شما بزرگتر باشد، اگر یک تیم رشد داشته باشید، احتمالاً بزرگتر خواهد شد، می توانید کار بیشتری برای این کار انجام دهید تا بفهمید پتانسیل چقدر است.
ممیزی فنی: آیا تشخیص داده اید که آیا همه چیز در سایت شما آنطور که باید ایندکس می شود یا خیر و آیا تمام پیاده سازی های فنی/محصولی که می توانید به آن فکر کنید پیاده سازی شده اند؟ به احتمال زیاد نه. معمولاً در اینجا فرصت های زیادی برای بهبود ساختار پیوندها در داخل یا اضافه کردن برچسب مناسب به t وجود دارد.

 

او صفحاتی که به آنها اهمیت می دهید
تجزیه و تحلیل و گزارش: شما بخشی از یک سازمان بزرگتر هستید، شرط می بندم که باید گزارش دهید تا پیشرفت، فرصت ها و کارهایی که می توانید انجام دهید تا بر همه این اعداد تأثیر بگذارید. در برخی از سازمان‌ها این بدان معناست که شما مسئول ابزار تجزیه و تحلیل (وب) هستید.
تحقیقات رقابتی/پیوندی: به نوعی پیوند و اشاره می خواهید آیا واقعاً برای شکست دادن رقبا نیاز دارید؟ آیا پیوندهای فعلی شما تمیز هستند، چه فرصت هایی برای ذکر محتوا و رسانه وجود دارد؟ آیا می توانید خودتان به دنبال آنها بروید؟ آیا برای انجام این کار به تیم روابط عمومی و بازاریابی خود نیاز دارید؟ تمام سوالاتی که باید به آنها پاسخ داده شود که می توانید به عنوان یک تیم سئو به آنها کمک کنید. در بیشتر سازمان‌ها، بینش بهتری در مورد آنچه در جایگاه شما اتفاق می‌افتد و فرصت‌های بالقوه برای محتوا کجاست، دارید. از داده های تحقیق و تجزیه و تحلیل/گزارش کلمات کلیدی خود از مراحل قبلی برای پیشبرد این کار استفاده کنید.
ایجاد محتوا: اگر توانایی ایجاد محتوا برای کاربران بالقوه جدید یا صفحات فرود را دارید، به مرور زمان زمان زیادی را صرف خواهید کرد زیرا می توانید از این طریق جستجوهای جستجو و کاربران بالقوه بیشتری را هدف قرار دهید. من می بینم که تیم های بیشتر و بیشتری بخش بزرگی از استراتژی محتوای شرکت خود را تشکیل می دهند. به جای تعقیب کورکورانه کاربران، می‌توانید با هدایت تیم‌های دیگر به سمت درخواست‌های کاربر، به آنها کمک کنید.
ساختار یک تیم SEO
چگونه یک تیم SEO راه اندازی می کنید و چگونه می تواند به رشد بیشتر شما کمک کند؟ ما کمی بیشتر به آنچه برای یک تیم سئو برای دستیابی به اهدافش نیاز است و یک سازمان برای دستیابی به آن چه نیازی دارد، عمیق تر خواهیم پرداخت؟

هک رشد، بازاریابی رشد، برند، فناوری اطلاعات، کسب مهندسی، کجا می نشینید؟

وقتی در مورد تیم های سئو صحبت می کنید، بحث داغی است که آنها در کجای سازمان حضور دارند. این بسته به شرکت متفاوت خواهد بود. اگر شما یک پخش کننده وب خالص هستید، احتمالاً در بخش دیگری از تجارت خواهید نشست و سپس اگر یک سازمان سخت افزاری هستید. برای اکثر تیم‌های سئوی سبک جدید، این بدان معناست که آنها بخشی از تیم رشد واقعی هستند زیرا در جذب بیشتر برند کمک می‌کنند. از آنجایی که آنها در اکثر موارد دارای عملکرد متقابل هستند، توانایی مستقل بودن و قدرت و مسئولیت تغییر هر چیزی را که برای دستیابی به رشد سئو لازم است را دارند (به طور طبیعی، بدیهی است که این به معنای ارسال هرزنامه نیست) .

یک تیم SEO در Growth روی چه چیزی کار می کند؟

در هر شرکتی این متفاوت خواهد بود، آیا این پاسخ مفیدی نبود. اما حقیقت دارد. در The Next Web تیم من انواع کارهای بازاریابی را انجام می داد، اما تیم SEO ما بسیار روی جنبه فنی کارها متمرکز بود. جای تعجب نیست زیرا قسمت محتوای سئو قبلاً توسط تیم تحریریه عالی ما مراقبت شده است. برای اکثر تیم ها به این معنی است که آنها روی تنظیمات فنی سایت/پلتفرم کار می کنند. این بدان معنی است که آنها روی تعمیر معماری کار می کنند و مطمئن می شوند که همه چیز همانطور که باید اجرا می شود.

یک تیم سئو چه نقش هایی باید داشته باشد؟
یک کلمه در اینجا کلیدی خواهد بود: cross functional. بهترین تیم هایی که من در زمینه سئو کار می کنند توسط متخصصان سئو و مهندسان، افراد محتوا و طراحان تشکیل شده اند. وقتی آنها را در یک اتاق قرار می دهید، می توانند محصولات و محتوای شگفت انگیزی ایجاد کنند که به افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک کمک می کند. بیایید فهرست کنیم که چرا به آنها نیاز دارید:

متخصص SEO: عنوان شغلی آن لازم نیست تخصصی باشد، می تواند مدیر، رهبر، هر چیزی باشد. نکته این است که این فرد باید تیم را هدایت کند و بر اساس داده هایی که در دسترس است، فرصت را شناسایی کند. این داده‌ها مربوط به ترافیک احتمالی جستجو، داده‌های رتبه‌بندی فعلی یا ممیزی‌های فنی باشد.
مهندس/توسعه‌دهنده: شرکت‌هایی که یک تیم سئو دارند، اکثراً خود را در حال کار در یک سایت بزرگ می‌بینند که به این معنی است که احتمالاً برای کمک به سایت باید تغییراتی ایجاد شود. به همین دلیل است که شما به توسعه دهندگان بزرگ نیاز دارید تا تغییراتی را برای شما ایجاد کنند.
طراح: بسته به تیم های دیگر شما، در ترکیب با بازاریابی، به عنوان مثال، ممکن است همیشه لازم نباشد که یک طراح به صورت تمام وقت در کارمندان حضور داشته باشد. اما می‌خواهید مطمئن شوید که محتوا یا ویژگی‌هایی که در فضای باز منتشر می‌کنید شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند. مطمئن نیستم مهارت های طراحی شما چیست، اما مهارت های من در سطح آنها نیست (متاسفانه).
محتوا: سئو به محتوا نیاز دارد، چه در قالب مقالات عالی، پست‌های وبلاگ، ترجمه، سرفصل‌های بهینه‌شده. شما نمی توانید بدون یک کپی رایتر عالی زندگی کنید که بتواند راه های خلاقانه ای برای فرمول بندی آنچه می خواهید بیابد.

تیم های دیگر چگونه می توانند کمک کنند؟
این یک تلاش انحصاری نیست و اگر سعی کنید سئو را به تنهایی در یک شرکت بزرگ اصلاح کنید، احتمالاً شکست خواهید خورد. صرفاً به این دلیل که شما نمی توانید به اندازه کافی انجام دهید که تأثیری بر روی نتیجه خواهد داشت. در شرکت‌های بزرگ‌تر نیز زمانی که به‌عنوان یک تیم متقابل کار می‌کنید، استفاده از دانش، ابزارها و منابع تیم‌های دیگر نیز بسیار مهم است تا به آنها کمک کند سئو را به جلو ببرند.

آنها احتمالاً دانش دامنه بیشتری در زمینه های مختلف خواهند داشت، می توانند به شما در ایجاد محتوای بیشتر کمک کنند یا ممکن است بتوانند از کمپین های در حال اجرا پشتیبانی کنند (اکثر تیم های SEO که من می بینم در رشد هستند، نه در بازاریابی برند.

 

eam).

چه چیزی موفقیت یک تیم سئو را مشخص می کند؟
به پیشبرد اهداف تجاری کمک کنید و در عین حال دید جستجوی ارگانیک (مرتبط) را تا حد امکان افزایش دهید. شما می خواهید در نهایت ترافیک مرتبط را هدایت کنید که به کسب و کار شما کمک می کند. همه ما می‌خواهیم برای این شرایط رتبه‌بندی کنیم: یوتیوب، فیس‌بوک و گوگل (داستان واقعی، چیزی برای یک پست وبلاگ دیگر) اما در نهایت همه چیز به دنبال افزایش درآمد برای یک تجارت است. این احتمالاً همان چیزی است که رئیس شما شنیدن آن را بسیار جالب می داند. چقدر درآمد اضافی برای آنها به ارمغان آورده اید، اگر به این هدف برسید، احتمالاً به معنای موفقیت خواهد بود.

اما چگونه برای تیم سئو تعریف می شود؟
هدف اصلی یک سئو، هدایت ترافیک مرتبط بیشتر از جستجوی ارگانیک است. اما در پشت این هدف، KPIهای بیشتری وجود دارند که به سمت آن هدف حرکت می کنند، اما تاثیری بر کسب و کار ندارند. تیم‌هایی که من با آنها کار کردم ده‌ها KPI دیگر (آمار خزیدن، آمار پیوند، کیفیت صفحات، خطاها و غیره) را از نزدیک زیر نظر داشتند تا مطمئن شوند که هیچ چیزی به هدف اصلی تیم آسیب نمی‌زند.

در اوایل سال جاری، من یک پست وبلاگی در مورد استفاده از معیارهای مناسب و معیارهایی که هنگام تجزیه و تحلیل عملکرد سئو باید به آن توجه کنیم، نوشتم.

ایجاد و مدیریت نقشه راه برای جستجو

روی چه چیزی باید کار کنید؟

شما می توانید روی خیلی چیزها کار کنید، نحوه نگاه من به این موضوع سه حوزه متفاوت است. بسته به کسب و کار، ممکن است عملکردهای دیگری نیز وجود داشته باشد که باید در مورد آنها نیز فکر کنید. اما در بیشتر موارد این سه قسمت بیشتر آن را پوشش می دهند.

محصول: این همه چیز مربوط به سایت شما است که باید اصلاح شود، ممکن است به صفحات اضافی نیاز داشته باشید. ممکن است لازم باشد یک ممیزی فنی گسترده برای رفع تمام نقص های سایت خود انجام دهید یا اصلاً به یک سایت جدید نیاز دارید یا ساختار URL خود را تغییر دهید. این احتمال وجود دارد که برای همه این موارد به حداقل 1 توسعه دهنده نیاز داشته باشید، حدود 100٪ برای موفقیت.
محتوا و تبلیغات: شما به محتوا، داده یا هر آنچه که در تجارت یا محصولات خود انجام می دهید نیاز دارید. گاهی اوقات این به معنای کار با داده های شخص ثالث (بازارها، تجارت الکترونیک) یا به عنوان یک ناشر با محتوای منحصر به فرد است که توسط ویراستاران نوشته شده است. اما مهمترین بخش بعد از آن این است که مطمئن شوید که می توانید آن را نیز تبلیغ کنید. من هنوز باید ببینم که اولین کمپین پس از انتشار آن و عدم انتشار آن به کسی، ویروسی شود. چیزها یک شبه و بدون تبلیغات ویروسی نمی شوند. عادت زنانه.
تجزیه و تحلیل و گزارش: شما واقعا فکر می کنید که می دانید ترافیک SEO شما چه ارزشی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. احتمالا این کار را نمی کنید یا خودتان را مسخره می کنید. برنامه های سئو در شرکت های بزرگ واقعاً تأثیر خود را می دانند و می دانند که چه نوع ارزشی برای سازمان به ارمغان می آورند. بنابراین باید مطمئن شوید که معیارهای درستی را تجزیه و تحلیل می کنید، که ابزار مناسبی برای دو حوزه دیگر برای جستجوی فرصت ها دارید و اینکه می توانید با استفاده از این داده ها به طور بالقوه پیش بینی کنید تا ببینید چه ارزشی می توانید در آینده به ارمغان بیاورید.
چه منابع دیگری نیاز دارید؟
ابزارها: شما نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید، به ابزارهایی برای ممیزی فنی خود نیاز دارید (ScreamingFrog/Botify/Deepcrawl/SEORadar ابزارهای ترجیحی من در این زمینه هستند)، شما باید بتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید (SERPmetrics/AuthorityLabs /Google Ads Keyword Tool و ممکن است به ابزاری نیاز داشته باشید که بتواند داده های پیوند شما را ردیابی کند + گسترش دسترسی. این حتی ساده ترین ابزارهایی را که می توانید از کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای وب مستر بینگ استفاده کنید در نظر نمی گیریم. همانطور که ما قصد داریم در مراحل بعدی بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل صحبت کنید، این را نیز نمی توان فراموش کرد.
بودجه: برای ابزارها، افراد برای ایجاد محتوا یا هر چیزی که در شرکت/سازمان شما موجود نیست به بودجه نیاز دارید. برای اکثر شرکت ها این بدان معناست که بیشتر پول در واقع صرف ابزارهای آنها می شود و پس از آن منابع محتوا (کپی رایترها، طراحان، فیلمبرداران) قرار می گیرند زیرا آنها می توانند محتوای فوق العاده مورد نیاز شما را ایجاد کنند.
پشتیبانی
مهندسان: شما شرط می بندید که نه تنها مهندسان شما نیاز به حمایت خواهند داشت، بلکه احتمالاً در یک سازمان بزرگتر و سازمان رشد، آنها باید با مهندسان دیگری که بخشی از یک سازمان رشد هستند کار کنند.
تیم‌ها: تیم‌های دیگر شرکت شما می‌توانند به طرق مختلف از شما حمایت کنند، این روزها در یک شرکت بزرگتر، من هنوز هر هفته با افرادی ملاقات می‌کنم که برای من جدید هستند، اما به نوعی می‌توانند به سئو کمک کنند. یا پذیرش ما (که در زمان نیاز من نویسنده خوبی بود) به تیم حسابداری شما باشد که می تواند به شما در صرفه جویی در بودجه در یک ابزار کمک کند، تیم زیرساخت شما برای ارائه فایل های گزارش مورد نیاز به شما یا هر کس دیگری که ممکن است به شما کمک کند. مستقیما با آن کار نکنید
سطح C/داخلی: اما بیشتر از همه علاوه بر حمایتی که از جانب دیگران نیاز دارید، به یک تیم مدیریتی و هر کسی که در اختیار مدیرتان باشد نیاز دارید تا از آنچه سئو می‌تواند برای یک استراتژی رشد انجام دهد و چه چیزهایی می‌تواند انجام دهد، نیاز دارید. در حال کار بر روی آن هستند که کسب و کار را به جلو می برند. آنها از شما در مورد اهدافتان می پرسند، بنابراین منطقی است که در ازای آن به آنها بگویید (اگر فراموش کرده اید حقوق شما را نیز می پردازند)

 

در حال کار روی و اینکه چگونه فکر می کنید به استراتژی کلی شرکت/کسب و کار کمک می کند.
چگونه اولویت بندی می کنید؟
بر اساس تحقیقاتی که انجام داده‌اید، باید بدانید چه چیزی از نظر ویژگی‌ها، محتوا کم است، اما بیشتر از چه نوع کلمات کلیدی در جایگاه شما استفاده می‌شود. از این داده‌ها حتی بیشتر استفاده کنید، اگر می‌دانید حجم شما برای این کلمات کلیدی چقدر است، احتمالاً عملکرد فعلی خود را نیز می‌دانید، زیرا آن داده‌ها را در پلتفرم تجزیه و تحلیل خود و در کنسول جستجوی Google/ابزار وب‌مستر بینگ دارید. آن را دریافت کنید؟

 

طرف مقابل این مقیاس این است که شما هم اکنون می دانید فرصت آینده چیست و در کجا رتبه بندی نمی کنید. این به این معنی است که می توانید دوباره گروه بندی کنید و بفهمید که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنید و اولویت بندی کنید.

اما بخش دومی وجود دارد، زیرا این فقط استفاده از فرصتی است که شما آن را لمس نکرده اید. در پایان شما همچنین باید دارایی های فعلی خود (محصولات/محتوا) را بهینه کنید. کاری که می خواهید در آنجا انجام دهید این است که برای تلاش های دیگر وقت بگذارید. چیزی که من در مورد آن فکر می کنم استفاده از سه سطل است (از منابع موجود استفاده کنید، منابع جدیدی بسازید که می دانید کار می کنند، منابع جدیدی بسازید که هیچ سرنخی در مورد آنها ندارید == آزمایش).

چگونه نتایج را تجزیه و تحلیل می کنید؟
تا حد امکان روی معیارهای کسب و کار تمرکز کنید. این چیزی است که برای تیم شما، تیم رشد که بخشی از آن هستید و کسب و کار اهمیت دارد. هنوز اغلب می‌شنوم که سئوکاران درباره ارزش پیوند، تعداد پیوندهای به دست آمده و سایر معیارهایی که هیچ ارزش پولی ارائه نمی‌دهند صحبت می‌کنند. در نهایت این چیزی است که یک تجارت بر آن بنا شده است.

پس چگونه تحلیل می کنید؟ چقدر ترافیک دارید و نرخ تبدیلی که به ارزش پولی که برای کسب و کار شما مهم است نزدیک‌ترین است (شما غیر انتفاعی هستید، به کمک‌های مالی/ اهداکنندگان نگاه کنید). این احتمالاً اعدادی را در اختیار شما قرار می دهد که افراد شرکت شما (مدیر عامل / مدیر عامل / معاون / مدیر / مدیر) واقعاً به آنها اهمیت می دهند.

نتیجه
بنابراین در این مقاله در مورد نقش سئو در استراتژی رشد و اینکه یک تیم سئو در سازمان های رشد چگونه به نظر می رسد صحبت کرده ایم:

تیم‌های سئو بخشی از یک سازمان در حال رشد هستند تا ترافیک (رایگان) و دید بیشتر در جستجوی ارگانیک را برای تقویت کسب‌وکار هدایت کنند و از این طریق می‌توانند به رشد بیشتر شرکت‌ها کمک کنند.
بهترین تیم های سئو با عملکرد متقابل (طراح، محتوا، سئو، مهندس) تشکیل می شوند. بیشترین حمایتی که آنها نیاز دارند از ابزارها، بودجه و سطح C (از بالا به پایین) است.
شما تیمی مانند این می‌خواهید، مطمئن شوید که استعدادهای برتر را برای اداره آنها استخدام می‌کنید، اما بیشتر از آنها حمایت مناسبی برای کار کردن می‌کنید. اینها نباید تیم‌هایی باشند که فقط یک کانال را برای شرکت شما مدیریت می‌کنند، تیم‌های SEO می‌توانند جهت استراتژیک و خلاقانه را ارائه دهند، اگر آنها را راه‌اندازی کنید.
چگونه سئو را در سازمان خود راه اندازی کرده اید، چه نوع افرادی روی سئوی شما کار می کنند و چگونه به استراتژی کلی رشد شما کمک می کنند؟ نظرات خود را در مورد این موضوع با ما در میان بگذارید و اجازه دهید در نظرات در مورد آن صحبت کنیم.

 

 

https://cxl.com/blog/role-seo-growth

دیدگاه‌ خود را بنویسید