اثرات بک لینک های DA بالا برای سئو

در مقاله اخیر خود در مورد افزایش Domain Authority (DA)، در مورد راه های مختلف برای داشتن یک DA قوی صحبت کردیم. اما، اگر به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارد، افزایش DA شما چه فایده ای دارد؟ اثرات بک لینک های DA بالا برای سئو چیست؟

متخصصان سئو، بک لینک های DA بالا را فرصتی برای ارتقای استراتژی سئوی خود به سطح بعدی می دانند. با این حال، سوء استفاده از این فرصت می تواند منجر به جریمه های دستی از سوی گوگل شود.

در این مقاله، ما بحث خود را بر روی بک لینک های DA بالا و ارتباط آنها با کمپین سئو (SEO campaign) شما متمرکز خواهیم کرد. ما همچنین محدودیتی را برای دریافت بک لینک های DA بالا تعیین می کنیم تا از سوء ظن عنکبوت های موتورهای جستجو جلوگیری کنیم.

به این ترتیب، یک کمپین لینک بیلدینگ قوی بدون آسیب رساندن به سئوی خود ایجاد خواهید کرد.

در اینجا مزایای سئو وجود دارد که می توانید از داشتن بک لینک های DA بالا در سایت خود به دست آورید:

  • بهبود اعتبار دامنه اختصاصی Improve Own Domain Authority
  • افزایش اعتماد از موتورهای جستجو Increase Trust from Search Engines
  • بک لینک های ارگانیک بیشتر از وب سایت های نیچ Niche Websites
  • بک لینک های DA بالا بر معیارهای سئو تأثیر می گذارند High DA Backlinks Affect SEO Metrics

بیایید هر مزیت را یکی یکی بررسی کنیم.

چه چیزی می توانید از بک لینک های DA بالا دریافت کنید؟

بهبود اعتبار دامنه

یکی از تاثیرگذارترین مزایای داشتن سایت های DA بالا در پروفایل لینک شما، بهبود Domain Authority شماست. یک پروفایل پیوند خوب منجر به یک DA خوب برای وب سایت شما می شود. به همین دلیل است که متخصصان سئو بدون وقفه برای بهینه سازی استراتژی های لینک سازی خود تلاش می کنند.

سایت های DA بالا به طور خودکار بخشی مفید از پروفایل بک لینک شما در نظر گرفته می شوند. اگر می‌خواهید رتبه‌بندی سئوی خود را افزایش دهید، این بخش‌های جدایی‌ناپذیر استراتژی شما هستند.

اما آیا بهتر نیست که فقط وب سایت های DA بالا را هدف قرار دهید و از آنها لینک دریافت کنید؟ داشتن بک لینک های DA بالا معادل رتبه بالاتر SERP است، درست است؟

اشتباه.

در طول سال‌ها، گوگل با تکنیک‌های کلاه سیاه متفاوتی که سئوکاران به کار می‌برند سازگار شده است. می تواند الگوهای پیوند نامعقول را تشخیص دهد، که می تواند دلیل جریمه دستی باشد. بنابراین، گوگل می‌تواند تشخیص دهد که برای رتبه‌بندی، از وب‌سایت‌های دارای DA بالا بک لینک دریافت می‌کنید یا خیر.

اگر از انجام این استراتژی کلاه سیاه خودداری کنید، گوگل به شما اعتماد و اعتبار بیشتری برای بک لینک های DA بالا شما خواهد داد. این درست است، به خصوص اگر آنها را به صورت ارگانیک به دست آورده باشید. می توانید مقاله ما را در مورد لینک بیلدینگ یک طرفه بخوانید تا تاثیر این بک لینک های ارگانیک را به حداکثر برسانید.

 

افزایش اعتماد از موتورهای جستجو

موتورهای جستجو می دانند که چگونه به یک وب سایت اعتماد کنند اگر ثابت کند که بک لینک های ارگانیک خود را کسب می کند.

تصور کنید که به طور طبیعی بک لینک های مرتبط با DA بالا را دریافت می کنید. اگر آن وب سایت های معتبر تصمیم بگیرند به دلیل محتوای شما به طور طبیعی به سایت شما پیوند بزنند، گوگل هیچ مشکلی با سایت شما نخواهد داشت.

با این حال، دستیابی به پیش نیازهای ذکر شده در بالا آسان نیست.

اگر بگویم بک لینک های با کیفیت، تک شاخ های لینک بیلدینگ هستند، متخصصان سئو می توانند با من موافق باشند. دریافت بک لینک های DA بالا به طور طبیعی دشوار است.

شما باید برای استراتژی بازاریابی محتوای خود تلاش زیادی کنید.

به همین دلیل است که موتورهای جستجو به وب سایت هایی که به این سطح از قدرت در جایگاه خود دست می یابند اعتماد زیادی دارند.

بک لینک های ارگانیک بیشتر از وب سایت نیچ (تأکید بر موضوعاتی خاص)  Niche Websites

بک لینک های DA بالا مانند آهنربا برای بک لینک های خاص با DA نسبتا پایین تر عمل می کنند. از آنجایی که اعتبار از نظر DA تصویب می شود، داشتن بک لینک های DA بالا باعث می شود وب سایت شما معتبرتر شود. این باعث می‌شود محتوای شما منبع معتبری برای سایر وب‌سایت‌های جدید استارت‌آپ پایین DA باشد.

اگر بدانید معیارهای سئوی شما رقابتی هستند، داشتن ساختاری برای کمپین لینک بیلدینگ آسانتر است.

اگر بک لینک های DA بالا از وب سایت های شناخته شده در صنعت خود دارید، می توانید وب سایت های تخصصی بیشتری را هدف قرار دهید. داشتن بک لینک های DA بالا به شما برتری در برابر رقبای خود می دهد.

بک لینک‌های ارگانیک از وب‌سایت‌های خاص، صرف نظر از اعتبار دامنه، برای سئوی شما مفید هستند. اگر این سایت‌هایی که به محتوای شما پیوند می‌دهند مرتبط هستند، در این صورت می‌توانید از این بک لینک‌ها دریافت کنید.

بهتر است سایت‌های مرتبط با DA کم به محتوای شما اشاره کنند تا وب‌سایت‌های نامربوط با DA بالا.

بک لینک های DA بالا بر معیارهای سئو تأثیر می گذارند

بک لینک های DA بالا به طور مستقیم بر معیارهای SEO شما تأثیر می گذارد. برخی از این معیارهای سئو عبارتند از:

  • Domain Authority (DA) – اعتبار دامنه
  • Domain Rating (DR) – رتبه بندی دامنه
  • PageRank (PR) – پیج رنک یا رتبه صفحه
  • Trust Flow – جریان اعتماد

از آنجایی که DA مستقیماً بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارد، بر سایر معیارهای سئو تأثیر می گذارد. این معیارها نشان دهنده عملکرد وب سایت شما در موتورهای جستجو هستند. بنابراین، معیارهای بالاتر فرصت های لینک بیشتری را برای محتوای شما جذب می کند.

این برای سئو خوب است، به خصوص برای کمپین ساخت لینک شما. معیارهای قابل توجه سئو همچنین اعتبار صفحه شما را در SERP بهبود می بخشد. اگرچه مستقیماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد، اما یک واکنش زنجیره ای را ایجاد می کند که در نهایت منجر به افزایش رتبه می شود.

نکات مهم در مورد بک لینک های DA بالا

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام برخورد با بک لینک های DA بالا بدانید:

  • همه وب سایت های DA بالا وب سایت های معتبر نیستند.
  • همه بک لینک ها بسته به کیفیت سئوی شما را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • هر دو بک لینک dofollow و nofollow high DA برای سئو مهم هستند.
  • دریافت بک لینک با کیفیت بالا

می تواند طاقت فرسا باشد

تعداد بک لینک های DA بالا را بر اساس محبوبیت وب سایت خود محدود کنید.

ابتدا وب سایت را بررسی کنید که آیا واقعاً یک وب سایت معتبر است. شما بک لینک از مزارع پیوند نمی خواهید.

وب سایت های High DA پروفایل های بک لینک خوبی دارند. این باعث افزایش روابط عمومی شما از دریافت بک لینک از آنها می شود.
اینها تنها برخی از یادآوری هایی هستند که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی ساخت لینک بدانید. افسانه های سئو نیز وجود دارد که مردم معتقدند درست هستند اما در واقع نادرست هستند. مراقب این موارد باشید و گول نخورید.

کلمه پایانی
بک لینک های DA بالا در مورد سئو مهم هستند. با تاثیر قابل توجهی که بر سئو دارد، به عنوان یک بک لینک کلیدی در پروفایل لینک شما در نظر گرفته می شود. بنابراین، داشتن بک لینک های DA بالا در پروفایل لینک شما در حال حاضر در وضعیت سئو و موتورهای جستجو یک ضرورت است.

با این حال، زیاده روی در این استراتژی کمکی به شما نمی کند. این فقط باعث می شود که وب سایت شما برای مزایای یک بک لینک DA بالا به نظر برسد. ما آن را برای وب سایت شما نمی خواهیم.

امیدواریم این مقاله شما را با تأثیرات بک لینک های DA بالا برای سئو آشنا کرده باشد. اگر در مورد بک لینک های DA بالا سوالی دارید، در زیر برای ما کامنت بگذارید. ما خوشحال می شویم که در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

source:https://linkdoctor.io/effects-of-high-da-backlinks

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید