کارشناس محتوای خود باشید

آیا می خواهید محتوای بهتری ایجاد کنید؟ از کسی که در مورد تجربه کاربری خوب می‌داند، درس بگیرید— خودتان …

کارشناس محتوای خود باشید

چه نویسنده، ویراستار یا استراتژیست محتوا باشید، احتمالاً زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد چگونگی دستیابی موثر به مخاطبان خود می کنید. شاید برای الهام گرفتن به شخصیت ها و مطالعات موردی توجه می کنید. اما احتمالاً یک منبع وجود دارد که شما در نظر ندارید – خودتان! به عنوان یک کاربر وب، می توانید متخصص محتوای خود باشید.

در مورد آن فکر کنید. شما می‌دانید که وقتی با آن مواجه می‌شوید، یک تجربه کاربری مؤثر چه حسی دارد: یک هدف که فوراً قابل شناسایی است. کپی تمیز و مختصر . ناوبری آسان و دستورالعمل های کار واضح و روشن.

مطمئناً، راهنماهای سبک و معیارهای موفقیت ابزارهای مهمی برای ایجاد محتوای بهتر هستند.

اما به عنوان یک نویسنده و ویرایشگر وب، آموخته ام که در نظر گرفتن تجربه کاربری خودم در هر مرحله از راه یکی از بهترین استراتژی ها برای موفقیت است.

در اینجا چند نکته برای توسعه متخصص محتوای درونی شما آورده شده است.

درک خود را از نوشتن تغییر دهید

همه ما چیزهای زیادی در مورد تفاوت بین نوشتن چاپی و نوشتن وب می شنویم.

به طور کلی، نوشتن وب باید:

  • مختصرتر باشد
  • قابل اسکن
  • وظیفه محور
  • ارائه شده در لیست های گلوله ای
  • و غیره

در ظاهر این تفاوت ها بسیار ساده به نظر می رسند. منظورم این است که وقتی نوبت به آن می رسد، نوشتن خوب، نوشتن خوب است، درست است؟

نه دقیقا. وب نویسی جور دیگری است. برای ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه، باید هماهنگ با طراحی و معماری اطلاعات کار کند.

باید به مردم کمک کند کاری انجام دهند. و هنگامی که متوجه شدید، ممکن است لازم باشد رویکرد خود را برای ایجاد محتوا تغییر دهید.

چگونه؟ با پاسخ به این یک سوال ساده – اما بسیار مهم -:

آیا این چیزی است که من می خواهم بخوانم؟

به عبارت دیگر، اگر من در این صفحه باشم و نسخه را بخوانم، آیا توجه من را جلب می کند؟ آیا اطلاعاتی را که برای تکمیل کارم نیاز دارم به دست می‌آورم؟ ممکن است به نظر منطقی برسد، اما این رویکرد می تواند تفاوت زیادی در کیفیت محتوای شما ایجاد کند. به من اعتماد کن.

فضای سفید دوست شماست

شما به احتمال زیاد از یک وب سایت پر از پاراگراف پس از کپی بازدید کرده اید. و شما به احتمال زیاد منطقه‌بندی شده‌اید، خواندن را متوقف کرده‌اید، و شاید حتی سایت را ترک کرده‌اید.

این را هنگام ایجاد محتوای خود در نظر داشته باشید. اگر می توانید ببینید که در یک ماکت طراحی چگونه به نظر می رسد. این پاراگراف ها چقدر متراکم به نظر می رسند؟ آیا طول کپی ترسناک و وقت گیر به نظر می رسد؟ اگر سعی می‌کردید در میان دستکاری میلیون‌ها چیز دیگر، همانطور که کاربران شما احتمالاً انجام می‌دهند، آن را بخوانید؟

مقداری فضای سفید ایجاد کنید. کاربران شما می خواهند هرچه سریعتر آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند تا بتوانند به کار بعدی بروند. آنها نمی خواهند زمان زیادی را صرف جستجوی نسخه های غیر ضروری برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود کنند.

به یاد داشته باشید، فاصله توجه کوتاه است. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما خوانندگان را درگیر می کند.

 

یه چیزی بگو که مهمه

کپی مختصر به تنهایی کافی نیست. لیست های گلوله شده محتوای وب خوب را تضمین نمی کنند. شما هنوز باید مطمئن شوید که کلمات محدود موجود در صفحه واقعاً به کاربران کمک می کند تا کاری را انجام دهند که می خواهند انجام دهند یا آنچه را که می خواهند یاد بگیرند یاد بگیرند. ما در مورد مزایای محصول یا خدمات، نسخه آموزشی واضح، نام‌گذاری ناوبری کاربرپسند و غیره صحبت می‌کنیم.

وقتی می‌خواهید کاری را تکمیل کنید یا محصولی را سفارش دهید، مستقیم‌ترین مسیر ممکن را برای تحقق آن می‌خواهید. و این مسیر را نمی‌توان با بیانیه‌های مأموریتی یا زبان «چرا ما عالی هستیم» مملو کرد – مگر اینکه از کاری که می‌خواهید انجام دهید پشتیبانی کند. آیا این محتوا به شما در تصمیم گیری برای خرید کمک می کند؟ وظیفه خود را کامل کنید؟

محتوای عالی چیزی فراتر از مختصر بودن است. این در مورد انتخاب کلمات مناسب است (و گاهی اوقات نشان دادن به جای گفتن با طراحی خوب) برای پشتیبانی از یک تجربه کاربری موثر که باعث می شود افراد برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.

این را در هنگام ایجاد محتوای خود در نظر داشته باشید. این در مورد داستانی نیست که می خواهید بگویید – بلکه در مورد چیزی است که کاربر می خواهد بداند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید