7 گام سئو برای ساخت استراتژی سئو

بازاریابان برای ایجاد یک استراتژی سئو برای کسب و کار خود با یکدیگر همکاری می کنند
در اینجا یک جمله واقعی وجود دارد که اغلب آن را نمی شنوید: استراتژی SEO شما نباید بر کلمات کلیدی تمرکز کند.

این روزها، اکثر کسب و کارها مفاهیم اولیه سئو و چرایی اهمیت آن را درک می کنند.

با این حال، وقتی نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی سئو مناسب برای کسب و کار شما می‌رسد، ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، هم سخت و هم اشتباه است .

 

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس موضوع برای بهبود احتمال ظاهر شدن در نتایج جستجو است. اساساً، این فرآیندی است که شما برای به حداکثر رساندن فرصت برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو دنبال می کنید.

چرا استراتژی سئو  مهم است

داشتن یک استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود بمانید. به جای اینکه فقط چیزی را ایجاد کنید که فکر می کنید مردم به دنبال آن هستند، استراتژی شما تضمین می کند که محتوایی را ایجاد می کنید که مردم در جستجوی آن هستند .

1 – کلمات کلیدی خود را بشناسید

اول چیزهای مهم. شما نمی توانید کار زیادی انجام دهید بدون اینکه بدانید بازار هدف شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات خود استفاده می کند که شرکت شما آنها را حل می کند.رقبای شما محتوای سایت خود را برمبنای چه کلماتی تولید می کنند. کدامین کلمات بازدید بیشتری دارند و پیشرفت در آن ساده تر است.

این نیاز به کمی تحقیق دارد.  مشتری  بالقوه محصول یا خدمات خود را بهتر بشناسید.

2- محتوای با کیفیت بالا بنویسید (برای بازدیدکننده گان مفید و جالب باشد)

نکته کلیدی در اینجا این است که از حس بازاریابی خود استفاده کنید و محتوای جذاب ایجاد کنیدکه برای بازار هدف شما ارزشمند است.

محتوای ارزشمند شامل محتوایی است که به سؤالاتی که خریداران شما دارند پاسخ می‌دهد، بینش‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌دهد که می‌توانند از آنها استفاده کنند، و به آنها آموزش می‌دهد تا بتوانند در کاری که انجام می‌دهند بهتر عمل کنند.

در محتوای عالی که ایجاد می کنید، به یاد داشته باشید که به طور طبیعی از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. سعی نکنید صفحات خود را پر کنید (یعنی کلمات کلیدی را بارها و بارها در محتوای خود، در متا تگ ها، در توضیحات Alt خود و غیره اضافه کنید) تا رتبه سایت خود را افزایش دهید. این به رتبه بندی جستجوی شما کمک نمی کند (در واقع، می تواند به آن آسیب برساند).

اگر موتورهای جستجو شما را دستگیر کنند (و چون ربات های آنها فوق العاده باهوش هستند!)، می توانند سایت شما را با کاهش رتبه شما یا حذف کامل سایت شما از فهرست خود جریمه کنند. به علاوه، بازدیدکنندگان وب سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

3 – از کلمات کلیدی در آدرس صفحات وب سایت خود استفاده کنید

مطمئن شوید که URL های صفحه خود را نادیده نگرفته اید زیرا برای سئوی شما مهم هستند. اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی شما به کارتان می آید. به عنوان مثال، اگر صفحه ای در مورد محصول تامین مالی خورشیدی شما صحبت می کند، آدرس اینترنتی آن صفحه باید محصولات/تامین مالی خورشیدی باشد.

روی رایج ترین و جستجو شده ترین کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید.

4 – عناوین صفحات را نادیده نگیرید

ایجاد عناوین جذاب و جالب برای صفحات وب بسیار مهم است. مطمئن شوید که آنها بازار هدف شما را جذب می کنند.

اگر این کار را نکنند، مردم تمام محتوای عالی زیر را نخواهند خواند.

من متوجه می شوم که در پاسخ به “چه چیزی برای من وجود دارد؟” برای بازدیدکنندگان من به من کمک می کند تا روی آنچه برجسته کنم تمرکز کنم. از خود بپرسید: مزایای آنها از محتوای این صفحه چیست و چرا باید اهمیت دهند؟ هنگامی که به این نتیجه رسیدید، عنوان خود را کوتاه کنید، از کلمات قوی استفاده کنید، و آن را جذاب کنید (برای سرگرمی کمی همخوانی را امتحان کنید). همانطور که در حال ایجاد این عناوین جذاب هستید، مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در عنوان (H1) و/یا عنوان فرعی (H2) قرار دارد.

5 – هر صفحه را برای قرار دادن کلمات کلیدی اضافی بررسی کنید

اکنون که محتوایی با کیفیت بالا که بازار هدف شما به آن نیاز دارد (و می خواهد) ایجاد کرده اید و سرفصل های جلب توجهی برای جذب آنها و تشویق آنها به خواندن بیشتر دارید، به عقب برگردید و همه چیزهایی را که نوشته اید مرور کنید.

در بررسی خود، به دنبال مکان های دیگری باشید که می توانید به طور طبیعی کلمات کلیدی را در آن قرار دهید.

آیا می توانید یک جمله را تغییر دهید تا یک کلمه کلیدی را شامل شود؟ به عنوان مثال، در صفحه‌ای درباره اتوماسیون بازاریابی، «بهترین مشتریان را شناسایی کنید و بیشتر تبدیل کنید» را می‌توان به «اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می‌کند بهترین مشتریان را شناسایی کنید و بیشتر تبدیل کنید» تغییر کند.

همچنین، در نظر بگیرید که آیا می توانید با افزودن یک کلمه در مقابل یک کلمه کلیدی، یک عبارت کلیدی ایجاد کنید؟ اگر جمله ای در مورد “کمپین های بازاریابی” و “اتوماسیون بازاریابی” یک کلمه کلیدی برای صفحه من باشد، “اتوماتیک” را به “کمپین های بازاریابی” اضافه می کنم. چندین مرتبه بازبینی انجام دهید.

6 – بهبود تجربه کاربری

این فراتر از محتوای وب سایت است، اما تجربه کاربری خوب در رتبه بندی سئو قوی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به گفته رابرت بریس در وبلاگ سه اصل UX که به وب سایت شما کمک می کند کار خود را به درستی انجام دهد ، “در دو سال گذشته، گوگل به گونه ای تکامل یافته است که تاکید بسیار بیشتری بر سایت هایی داشته است که تجربه های کاربری با کیفیتی را در پلتفرم ها و دستگاه ها ارائه می دهند.

اگرچه فاکتورهای رتبه بندی سنتی هنوز هم پادشاه هستند، بهینه سازی موتورهای جستجو به طور فزاینده ای به بهینه سازی کاربر تبدیل می شود.

بنابراین، با توسعه دهندگان وب خود کار کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما برای پیمایش آسان و شهودی است و هر پیوند کار می کند و بازدیدکنندگان شما را به اطلاعات بعدی که به دنبال آن هستند می برد.

با یک متخصص سئو همکاری کنید.

همانطور که قبلاً گفتم، سئو اولیه عمدتاً عقل سلیم است. با این حال، اگر توانایی مالی دارید، عاقلانه است که یک متخصص سئو را استخدام کنید تا مطمئن شوید که سایت شما واقعاً بهینه شده است.
یک مشاور یا آژانس سئو می تواند سایت شما را بررسی کند و عملکرد آن را در برابر مهمترین کلمات کلیدی شما بررسی کند. آنها لیست اولویت بندی شده ای از موارد اقدام را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما کمک کنند تا سایت خود را به سطح بعدی ببرید.

این خبر عالی است: برای اطمینان از اینکه وب سایت شما برای ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک موقعیت خوبی دارد، لازم نیست که یک جادوگر سئو باشید. به سادگی از عقل سلیم و هفت نکته ساده ذکر شده در بالا استفاده کنید.

آیا نکات اضافی برای ایجاد سئو در وب سایت ها دارید؟ من دوست دارم در مورد آنها در بخش نظرات زیر بشنوم!

خدمات سئو سایت وب برتر

ما هر پروژه سئو را به صورت اختصاصی انجام می دهیم و برای کسب نتایج واقعی آماده ایم. نگاهی به خدمات سئو ما بیندازید.

لینک صفحه خدمات سئو: خدمات سئو حرفه ای سایت

دیدگاه‌ خود را بنویسید