7 نکته برای بهینه سازی سئو داخلی که همه باید بدانند

7 نکته برای بهینه سازی سئو داخلی که همه باید بدانند

همچنان باید گفت که سئو در حال تغییر است. از زمانی که گوگل به‌روزرسانی‌های Google Panda و Google Penguin را معرفی کرد، تمرکز تا حد زیادی بر روی سئوی خارج از صفحه تغییر کرده است. و در حالی که بک لینک ها و سایر فاکتورهای سئوی خارج از صفحه مهم هستند، به این معنی نیست که شما فقط باید بهینه سازی سئو داخلی را فراموش کنید.

بهینه سازی سئو داخلی (On-page SEO optimization)، همانطور که از نامش پیداست، به بهینه سازی محتوای پست وبلاگ، ساختار URL آن، و سایر مسائل بهینه سازی جلویی که باعث بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو می شود، اشاره دارد.

در حالت ایده آل، شما باید بهینه سازی سئو داخلی را با بهینه سازی سئو خارج از صفحه ترکیب کنید تا بهترین نتایج ممکن را بدست آورید. در این پست قصد داریم به 7 نکته بسیار مهم بهینه سازی سئو در صفحه بپردازیم که همه باید بدانند.

 

1. ساختار URL

بهینه سازی کلمات کلیدی و چگالی کلمات کلیدی از جنبه های سئوی داخلی صفحه مهم هستند، اما بهینه سازی ساختار URL صفحات وب شما نیز همینطور است.

به گفته گوگل، این یک عامل مهم رتبه بندی موتور جستجو است.

چگونه می توانید ساختار URL صفحات وب خود را بهینه کنید؟

در اینجا چند نکته ساده وجود دارد:

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در URL

اول از همه، مطمئن شوید که کلمات کلیدی اصلی و مرتبط را در URL پست قرار داده اید.

هنگامی که نوبت به خزیدن ربات‌های موتور جستجو در وب‌سایت شما می‌رسد، این مزیت بیشتری به شما می‌دهد.

ساده نگه داشتن URL

در مرحله دوم، ساده نگه داشتن آن مهم است. می‌توانید پوشه‌ها و دسته‌های زیادی را اضافه کنید، اما توصیه نمی‌شود.

2. کلمات کلیدی دم بلند (Long-Tail Keywords)

کلمات کلیدی دم بلند آینده سئو داخلی هستند.

رقابت سخت‌تر می‌شود و رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی محبوب سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. علاوه بر این، حتی اگر بتوانید رتبه مناسبی را در موتورهای جستجو کسب کنید، فقدان نرخ تبدیل، بقای هر کسب و کار آنلاین را بسیار دشوار می کند.

بنابراین، راه حل چیست؟ بدون هیچ شکی، این کلمات کلیدی دم بلند هستند.

استفاده از کلمات کلیدی دم بلند دارای سه مزیت متمایز است:

این به شما فرصتی می دهد تا برای کلمات کلیدی رقابتی تر رتبه بندی کنید – که تقریباً غیرممکن است اگر فقط یک کلمه کلیدی “سر” را هدف قرار دهید.

کلمات کلیدی دم بلند پاسخ ها و راه حل های خاص تری را به مخاطبان هدف شما ارائه می دهند. این منجر به مخاطبان وفادارتر و افزایش تعداد مشترکین ایمیل می شود.

آخرین، اما نه کم اهمیت ترین، کلمات کلیدی دم بلند مسلما بهترین نرخ تبدیل را دارند.

اگر می خواهید محتوای سئوی درون صفحه را بهینه کنید، راه هوشمندانه استفاده از کلمات کلیدی طولانی است.

 

3. کلمات کلیدی LSI مترادف

LSI یا Latent Semantic Indexing یکی دیگر از جنبه های مهم سئو داخلی و بهینه سازی کلمات کلیدی است. ممکن است در مورد این موضوع ندانید، اما این یکی از ترفندهای اصلی برای رتبه بندی پست های وبلاگ شما برای کلمات کلیدی مختلف است.

به عبارت ساده، کلمات کلیدی LSI مجموعه ای از کلمات کلیدی مختلف هستند که به گوگل کمک می کنند تا موضوع اصلی شما و آنچه که می خواهید رتبه بندی کنید را درک کند.

چندین ابزار رایگان وجود دارد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی خوب LSI را پیدا کنید. سپس این به شما بستگی دارد که کلمات کلیدی LSI را به عنوان بخشی از استراتژی بهینه سازی سئوی داخلی خود در محتوای اصلی ادغام کنید.

در اینجا برخی از ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای یافتن کلمات کلیدی LSI از آنها استفاده کنید:

 

4. تگ های عنوان یا هدرها (Heading Tags)

بهینه سازی محتوای روی صفحه با تگ های عنوان یک روش معمول است. اما اگر این کار را انجام نداده اید، وقت آن رسیده است که از تگ های عنوان مناسب در محتوای خود استفاده کنید.

اساساً 6 تگ عنوان وجود دارد که استفاده می شود:

H1

H2

H3

H4

H5

H6

اگر در مورد بهینه سازی سئوی درون صفحه جدی هستید، مهم است که از تگ های عنوان مناسب استفاده کنید. این تگ‌های عنوان نه تنها محتوای شما را برای کاربران خواناتر می‌کنند، بلکه به موتورهای جستجو نیز نشان می‌دهند که چگونه آن را تقسیم کرده‌اید.

علاوه بر این، قرار دادن کلمات کلیدی مهم در تگ های H1 و H2 نیز مهم است.

این باعث می شود موتورهای جستجو رتبه بندی وب سایت های شما را برای آن کلمات کلیدی آسان تر کنند.

5. پیوندهای خروجی به وب سایت های مرجع

هیچ تعریف واحدی از محتوای خوب وجود ندارد. اما چند ویژگی وجود دارد که معمولاً با محتوای خوب و باکیفیت وب سایت مرتبط است. مثلا:

محتوا عمیق و جامع است – معمولاً بیش از 2000 کلمه.

فاقد کرک و پرکننده است.

این شامل اطلاعات منحصر به فرد و واقعا مفید برای خوانندگان است.

همچنین دارای محتوای بصری (تصاویر و فیلم) برای خوانندگان است.

محتوا دارای پیوندهای خروجی زیادی به وب سایت های معتبر است. این نشان می‌دهد که تنها تمرکز شما این است که تا جایی که می‌توانید ارزش ارائه دهید، و این شامل ارائه مسیرهای مستقیم به کاربرانتان به سمت محتوای مفیدتر است.

ایجاد چنین پیوندهای خروجی به وب سایت های معتبر اکنون بخش مهمی از فرآیند بهینه سازی سئو داخلی صفحه است. اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ 2000 کلمه ای هستید، ایده خوبی است که به 10-15 وب سایت مفید دیگر و پست های وبلاگ با کیفیت بالا پیوند دهید.

با توجه گفت که مهم است که این لینک ها را فقط به خاطر آن ایجاد نکنید. پست‌های وبلاگ و وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها پیوند می‌دهید باید برای شما بسیار باکیفیت و جالب باشند

خوانندگان به طور خلاصه، آنها باید به محتوای شما ارزش دهند.

وقتی به موتورهای جستجو ثابت کنید که محتوای شما مرکز اطلاعات مفید برای کاربرانشان است، تبلیغ می شود.

 

6. عناوین کاملا بهینه شده (erfectly Optimized Titles)

آیا عنوان پست های وبلاگ خود را بهینه می کنید؟ این بخش بسیار مهمی از فرآیند بهینه سازی سئو داخلی صفحه است و باید توجه زیادی به آن داشته باشید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند عنوانی کاملاً بهینه برای پست وبلاگ بعدی خود ایجاد کنید:

عنوان  یا Title پست باید کلیدواژه اصلی را در خود داشته باشد. و باید طبیعی باشد.

باید برای خوانندگان بسیار جالب باشد تا شاید منجر به کلیک بیشتر شود.

برچسب عنوان را کمتر از 55 کاراکتر نگه دارید.

عنوان پست وبلاگ باید در تگ عنوان H1 پیچیده شود.

گوگل فقط 55 تا 60 کاراکتر اول تگ عنوان را در موتور جستجو نمایش می دهد. بنابراین سعی کنید آن را زیر این حد نگه دارید. علاوه بر این، شما همچنین می توانید از یک افزونه رایگان وردپرس مانند SEO Yoast برای پیش نمایش نحوه نمایش گوگل آن استفاده کنید.

7. سرعت بارگذاری وب سایت

گوگل رسما اعلام کرده است که سرعت بارگذاری وب سایت شما در حال حاضر یک عامل مهم رتبه بندی موتور جستجو است.

در حالت ایده آل، وب سایت شما باید در ۲ ثانیه اول بارگذاری شود. اگر بیش از این طول بکشد، باید آن را بهبود بخشید. بر اساس یک تخمین، 75 درصد از کاربران وب‌سایتی را که بارگذاری آن بیش از 4 ثانیه طول می‌کشد، دوباره بازدید نمی‌کنند.

بنابراین، چگونه می توانید سرعت بارگذاری وب سایت خود را افزایش دهید؟

شما می توانید این کار را با فشرده سازی اندازه فایل تصویر، حذف کدهای بد، خدمات میزبانی برتر یا استفاده از CDN انجام دهید.

علاوه بر این، نکته دیگر ثبت نام در Google PageSpeed ​​است. این واقعا می تواند به شما کمک کند!

در همین حال، از ابزاری مانند GTMetrix برای بررسی سرعت بارگذاری وب سایت خود استفاده کنید.

ما می توانیم کمک کنیم

اگر تصمیم گرفته اید که رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید و سئو حرفه ای داشته باشید، ما می توانیم کمک کنیم. به خاطر داشته باشید که سئو یک رقابت است و برای افزایش توان رقابتی خود می توانید از خدمات سئو ما بهره بگیرید، ما هر سایت را به صورت اختصاصی سئو می کنیم و به نرخ های تبدیل نیز توجه ویژه داریم. یعنی بازدید از سایت خود را افزیش دهید و بازدیدها را به درآمد تبدیل کنید.

 

کلمات پایانی

بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند ثابت است. فرقی نمی کند سئوی خارج از صفحه باشد یا سئو داخلی. شما باید دائماً روی آن کار کنید تا سایت شما در موتورهای جستجو بهتر عمل کند.

در حالی که شما بر روی ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا به وب سایت خود و قوی تر کردن بک اند آن متمرکز هستید، استفاده از نکات ذکر شده در بالا و انجام بهینه سازی سئو در صفحه به همان اندازه مهم است. به هر دو صورت کار می کند و هیچ کدام بدون دیگری کار نمی کند.

موفق باشید!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید