محتوای نازک یا Thin Content

امتیاز کلیدی
Google می خواهد با ارزش ترین مطالب را به کاربران نشان دهد و محتوا را در کل دامنه شما ارزیابی می کند.
محتوای نازک به عنوان ارزشمند تلقی نمی شود و به عملکرد SEO شما آسیب می رساند.
حذف محتوای نازک از یک وب سایت می تواند نتایج SEO را افزایش دهد. به عنوان مثال ، حذف 85 درصد آدرس های اینترنتی یک سایت ، جلسات ارگانیک را در مدت 8 ماه 425 درصد افزایش داد.
محتوای نازک را می توان با حذف ، بهبود یا تجمیع صفحات ثابت کرد.
اوایل دهه 2000 غرب وحشی جستجوی گوگل بود. قبل از روزهای به روزرسانی الگوریتم پاندا و دستورالعمل های ارزیابی کیفیت ، محتوای نازک یک هنجار بود. در آن زمان ، وب سایت های با کیفیت پایین به راحتی می توانستند با صفحات بی مورد پر از کلمات کلیدی به بالای صفحات نتایج جستجو بپردازند.

خوشبختانه برای کاربران ، گوگل اقدامی انجام داد.

الگوریتم Google Panda و در نهایت Phantom برای کاهش محتوای بی کیفیت در موتورهای جستجو راه اندازی شد. در نتیجه ، بسیاری از سایت ها حجم زیادی از ترافیک خود را از دست دادند و SEO ها سال ها در ترس از بروزرسانی بعدی Panda زندگی می کردند. اما توجه به این نکته ضروری است که الگوریتم گوگل صفحات واحد را هدف قرار نمی دهد. در عوض ، محتوا را در کل دامنه شما ارزیابی می کند.

چرا باید اهمیت بدهی؟

زیرا گوگل می خواهد محتوای ارزشمندی را به کاربران نشان دهد. بنابراین برای پاداش گرفتن توسط خدایان Google ، باید محتوای مفید ، مرتبط و اصلی را که نیازهای کاربران را برآورده می کند ، منتشر کنید. اگر استراتژی محتوای شما حجم را بر ارزش ترجیح داده است ، باید کارهای بیشتری را انجام دهید تا چند صفحه را اصلاح کنید.

درباره نحوه انجام ممیزی محتوا بیشتر بیاموزید یا از تیم متخصصان SEO شرکت ما کمک بگیرید.

محتوای نازک چیست؟
محتوای نازک
تعریف

محتوای نازک به طور گسترده به عنوان محتوای وب سایت تعریف می شود که ارزش بسیار کمی برای کاربران فراهم می کند.

در اینجا چند نوع صفحه محتوای نازک آورده شده است:

کپی فاقد عمق یا مفید بودن
محتوای تکراری یا تکراری
محتوای خراشیده یا توزیع شده
دسته بندی پراکنده ، برچسب یا صفحات نویسنده
صفحات Doorway یا صفحات وابسته
آشنا بنظر رسیدن؟ بیایید آن نمونه ها را دقیق تر ببینیم.

عدم عمق یا مفید بودن
آیا بیشتر محتوای شما یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد؟ آیا آن صفحات و پست ها هدف جستجوی عبارت را برآورده می کند و موضوع را به طور کامل پوشش می دهد؟ موتورهای جستجو ممکن است محتوای شما را نازک تلقی کنند اگر سطح موضوعی مهم را به سختی بررسی کرده اید ، به ویژه اگر بر سلامت یا وضعیت مالی خواننده تأثیر بگذارد. (اگر مسئول SEO شرکت های خدمات مالی هستید بهتر است این مطلب را بخوانید)

در حالی که نیازی به نوشتن مقاله 4000 کلمه ای در مورد همه چیز ندارید ، مطمئن شوید که خوانندگان شما برای کسب اطلاعات بیشتر نیازی به بازگشت به نتایج موتور جستجو (SERP) ندارند.

مسائل محتوایی تکراری
اصطلاح “محتوای تکراری” اغلب در زمینه صفحات یکسان استفاده می شود ، اما اکثر موارد کمی ظریف تر هستند.

بیایید صفحات تکراری را از طریق لنز SEO با محتوای نازک بررسی کنیم.

اگر وبلاگ شما ده ها پست دارد که همه آنها کلمه کلیدی یکسانی را هدف گرفته اند ، احتمالاً آن صفحات بسیار شبیه به هم هستند. اگرچه ممکن است نسخه های کربنی نباشند ، اما موتورهای جستجو به اندازه کافی هوشمند هستند تا بفهمند که در اصل یکسان هستند.

مطمئن شوید که هر صفحه کلمات کلیدی منحصر به فرد را هدف قرار می دهد.

غرق در تبلیغات
صادق باشیم ، نسخه شما باید برای شما درآمد کسب کند. با این حال ، اگر صفحات شما تبلیغات و CTA بیشتری نسبت به اطلاعات مفید داشته باشند ، ممکن است در معرض خطر مجازات محتوای نازک گوگل باشید. این امر به ویژه اگر تبلیغات در بالای صفحه ظاهر شوند ، محتوا را پوشش دهند یا برای رد آنها نیاز به اقدامات کاربر داشته باشند ، صادق است.

میانجی گری ها را به حداقل برسانید و مطمئن شوید که در درجه دوم محتوای شما هستند.

صفحات دسته پراکنده
آیا وب سایت شما دارای تعداد زیادی صفحه نویسنده با تنها یک مقاله است؟ شاید سال ها برچسب های وبلاگ را جمع آوری کرده اید که فقط چند بار از آنها استفاده کرده اید یا شاید سایت شما صدها صفحه محصول تجارت الکترونیک خالی داشته باشد؟ اگر آدرس های اینترنتی محتوای کمی یا بدون کیفیت داشته باشند ، مطمئناً محتوای نازک محسوب می شوند.

به صورت دوره ای صفحات دسته بندی تجارت الکترونیک خود را مرور کنید. بهتر است چند دسته سطح بالا پر از محتوا باشد تا صدها برچسب که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر نمی توانید صفحات نویسنده قدیمی را حذف کنید ، حداقل باید آنها را بی نمایه کنید.

صفحات درب ورودی
صفحات Doorway وب سایت ها یا صفحاتی با کیفیت پایین هستند که به طور خاص برای رتبه بندی کلمات کلیدی طراحی شده اند. چرا آنها بد هستند؟ زیرا اغلب کاربران را به محتوای کمتر مفید یا سایتهای وابسته هدایت می کنند. در برخی موارد ، چندین صفحه وب مختلف ممکن است در واقع کاربران را به یک دامنه تغییر مسیر دهند.

در اینجا می توان نتیجه گرفت: صفحات بی ارزش تجربه کاربری وحشتناکی را ایجاد می کند. اما محتوای نازک واقعاً چقدر می تواند آسیب برساند؟

پاسخ: بسیار.

محتوای نازک چقدر به SEO شما آسیب می رساند
شما بک لینک دریافت نخواهید کرد
لینک های پشتیبان ممکن است مانند گذشته قدرتمند نباشند ، اما همچنان یکی از سه سیگنال رتبه بندی برتر هستند. و اگر امیدوار هستید که بتوانید آنها را به دست آورید ، باید به مردم دلیلی بدهید تا با شما ارتباط برقرار کنند.

به این فکر کنید: شما متا برچسب های جذابی نوشتید ، از جمله یک عنوان جذاب و توضیحات متا جذاب. کسی آن را در SERP ها می بیند و فکر می کند ، “وای ، این دقیقاً همان چیزی است که من برای مقاله خود نیاز دارم!” بنابراین آنها کلیک می کنند … و هیچ چیز ارزشمندی پیدا نمی کنند.

آن کاربر ممکن است هرگز به سایت شما بازنگردد و قطعاً به آن پیوند نمی دهد.

افزایش نرخ پرش
این که آیا محتوای شما n جستجوگرها را برآورده نمی کند

eeds یا آنها را با تبلیغات منفجر کنید ، آنها روی دکمه برگشت کلیک می کنند.

در نهایت ، نرخ پرش بالا ممکن است به Google بگوید که صفحه شما تجربه خوبی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. اگر چنین اتفاقی در اکثر صفحات شما رخ داد ، تعجب نکنید اگر شاهد افت شدید رتبه ها و ترافیک ارگانیک باشید.

کلمه کلیدی آدم خواری
یک تصور اشتباه SEO وجود دارد که می گوید اگر محتوای زیادی را منتشر کنید که همه آنها کلمه کلیدی یکسانی را هدف قرار دهند ، در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهید داشت. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. اگر بارها و بارها یک موضوع را تکرار کنید ، اعتماد را از بین خواهید برد ، Google را گیج کرده و ترافیک را قربانی کنید.

محتوای نازک = بد فهمیدم. اما در این مورد چه کاری می توانید انجام دهید؟

آیا باید محتوای نازک را حذف کنید؟
سئوکاران دائماً از گوگل می پرسند “آیا حذف محتوای بی کیفیت خوب است؟” گوگل معمولاً با توصیه ای برای بهبود محتوا به جای حذف آن پاسخ می دهد. اما این خیلی راحت تر از انجام دادن آن گفته می شود ، بنابراین اکثر مارک ها تصمیم می گیرند هیچ کاری انجام ندهند.

حتی اگر سایت شما با مجازات محتوای نازک گوگل برخورد نکند ، کپی با کیفیت پایین ممکن است بر سلامت دامنه شما و همچنین ترافیک و تبدیل تأثیر بگذارد. صادقانه می گویم ، ایجاد این تغییرات آسان نخواهد بود. اما کاملاً ارزشش را دارد.

نگاهی به این نمودار ترافیک برای یکی از مشتریان ما در یک فضای بسیار رقابتی بیندازید. ما 85 درصد آدرس های وب سایت را حذف کردیم (بله ، شما آن را درست خواندید) و شروع به بهبود بقیه کردیم.

حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟

جلسات ارگانیک تنها در 8 ماه 425 درصد افزایش یافت. و نه ، به این دلیل نبود که آنها محتوای جدیدی منتشر کردند. در حقیقت ، آنها فقط پنج پست جدید در آن دوره منتشر کردند.

تاثیرگذار است ، درست است؟ با من همراه باشید و من استراتژی SEO شرکت خود را در پشت آن نتایج نشان خواهم داد.

نحوه شناسایی و رفع محتوای نازک
قبل از اینکه بتوانید مسائل مربوط به محتوا را حل کنید ، باید دامنه مشکل را تشخیص داده و یک برنامه عملی ایجاد کنید. وقتی محتوا را ارزیابی می کنم ، دوست دارم آدرس های اینترنتی را برچسب گذاری کنم: بهبود ، تثبیت ، حذف یا ترک. این طبقه بندی ها بسیار مفیدتر از برچسب های بله یا بله دوتایی هستند.

اولین قدم این است که یک وب سایت را با استفاده از ابزاری مانند DeepCrawl یا Screaming Frog اجرا کنید.

معیارهای سئو مربوطه را از Google Analytics و Google Search Console ، از جمله نمایش ، جلسات ارگانیک ، نرخ بازگشت ، تعداد کلمات و تبدیل ها استفاده کنید. سپس این داده ها را به کاربرگ Google وارد کنید و ستون هایی را برای “کلمه کلیدی هدف” و همچنین “اقدام” اضافه کنید.

توجه به کلمه کلیدی مورد نظر بسیار مهم است زیرا این اساس نحوه ارزیابی بیشتر محتوای شما است. پس از همه ، چگونه می توانید یک موضوع را به طور کامل پوشش دهید اگر نمی دانید دیگران در مورد آن چه چیزی منتشر می کنند؟

در اینجا یک ابزار تجزیه و تحلیل محتوا نازک وجود دارد:

نکته حرفه ای
اگر نمی توانید یک کلمه کلیدی هدف را با عنوان صفحه یا حتی محتوا تعیین کنید ، می توانید از Search Console برای پیدا کردن بهترین مورد استفاده کنید. یک آدرس اینترنتی را وارد کنید و سپس روی برگه “queries” کلیک کنید. در مرحله بعد ، داده های “برداشت” و “موقعیت” را نشان دهید. اکنون بر اساس “برداشت” از بالا به پایین مرتب کنید. مرتبط ترین عبارت با بیشترین برداشت را به عنوان کلمه کلیدی مورد نظر خود انتخاب کنید. اما به موقعیت خود توجه داشته باشید ، زیرا اگر در صفحه اول رتبه نداشته باشید ، برداشت ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

خوب ، حالا بیایید محتوای نازک پیدا کنیم و آن را برطرف کنیم! هنگام تجزیه و تحلیل داده های خود ، سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا چندین پست یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند؟
آیا برخی از پست ها خارج از مارک تجاری هستند یا کلمات کلیدی بی ربط را هدف قرار می دهند؟
آیا تعداد پست ها به طور غیرمعمول کم است؟
آیا برخی از پستها بدون بازدید یا بازدید کم می شوند؟
آیا برخی از صفحات دسته بندی دارای محتوای کمی هستند یا خیر؟
اگر به هریک از آنها پاسخ مثبت دادید ، ممکن است با محتوای نازک سروکار داشته باشید. اما هنوز اره برقی خود را شروع نکنید. مهم این است که وقت خود را بگیرید و هرس را عاقلانه و با احتیاط انجام دهید تا بیشتر از فایده شما آسیب نرسانید.

در مرحله بعد ، من هر یک از چهار عمل را مرور می کنم تا به شما در طبقه بندی مطالب و رفع مشکلات خاص به روش صحیح کمک کند.

محتوایی را که نمی توانید اصلاح کنید حذف کنید
شاید به خاطر داشته باشید که ما 85 درصد آدرس های url را از سایت مشتری حذف کردیم و با گذشت زمان شاهد پیشرفت چشمگیری بودیم. بنابراین دقیقاً چه چیزی را هرس کردیم؟

پست هایی که کلمات کلیدی خارج از مارک یا نامربوط را هدف قرار داده اند
محتوایی که کلمه کلیدی هدف نداشت و بر مبنای تبدیل متمرکز نبود
پست های منسوخ شده ، مانند داستان های ترند و اخبار قدیمی شرکت
دسته بندی ها ، برچسب ها یا صفحات نویسنده که چند مورد استفاده نشده و خارج از موضوع هستند
اما صبر کنید!

فقط لیستی از آدرس های اینترنتی را برای حذف به توسعه دهنده خود تحویل ندهید. همچنین باید 301 تغییرمسیر مناسب را برای آن آدرس های اینترنتی به او ارائه دهید ، مخصوصاً اگر صفحه دارای پیوندهای بک لینک باشد. از آنجا که تغییر مسیرها در صورت انجام نادرست می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند ، مهم است که قبل از ایجاد تغییرات عمده با یک شرکت SEO متخصص صحبت کنید.

محتوای دارای ارزش را بهبود بخشید
همیشه بهتر است محتوا را ذخیره کنید تا اینکه آن را به Davy Jones’s Locker ارسال کنید ، به ویژه اگر به مرحله خاصی از سفر خریداران شما مربوط باشد. علاوه بر این ، می توانید از خوشه های موضوعی برای رتبه بندی کلمات کلیدی بلند استفاده کنید و به Google نشان دهید که متخصص موضوع هستید.

در اینجا خلاصه ای از کاربردی ترین کارهایی که می توانید برای رفع محتوای نازک و بهبود سئوی وب سایت خود انجام دهید آورده شده است:

ربط را شناسایی کنید

کلید واژه t برای تمرکز مجدد پست
هدف جستجوی آن عبارت را برآورده کنید
تا جایی که لازم است موضوع را به طور کامل پوشش دهید
آمار یا پیوندهای مربوطه را به محتوای پشتیبانی کننده اضافه کنید
تبلیغات و CTA های غیر ضروری را حذف کنید
پیوندهای شکسته را برطرف کنید
نشانی وب ، برچسب های عنوان و عنوان صفحه را برای کلمه کلیدی خود بهینه کنید
محتوای بصری مانند فیلم ، تصاویر یا ابزارهای تعاملی را اضافه کنید
آیا می خواهید یک استراتژی وبلاگ قاتل ایجاد کنید که ترافیک ارگانیک را جارو کند؟ این مقالات را بررسی کنید:

نحوه نوشتن محتوای جذاب و جذاب
29 ایده محتوای شگفت انگیز که باعث افزایش ترافیک و مخاطبین می شود
محتوای تکراری را ادغام کنید
ممکن است چندین صفحه مفید پیدا کرده باشید که دقیقاً محتوای تکراری نیستند ، اما همه آنها تا حدی به یک موضوع می پردازند. محتوای مشابه کلمات کلیدی شما را همخوار می کند و از رتبه بندی بالا در SERP های Google جلوگیری می کند.

راه حل: ادغام

به عنوان مثال ، تصور کنید که من چندین پست برای Terakeet در مورد محتوای نازک نوشتم:

محتوای نازک چیست؟
4 مثال از محتوای نازک
چرا محتوای نازک برای SEO مضر است
نحوه اصلاح محتوای نازک
اینها واقعاً باید همه یک پست جامع باشند ، بنابراین من باید آنها را اینگونه تجمیع کنم…

از آنجا که هدف جستجو برای “محتوای نازک” قطعی است ، من آن پست را به عنوان “بهبود” علامت گذاری می کنم ، و سپس سه پست تقسیم شده دیگر را در یک محتوا قوی ادغام می کنم. همانطور که حدس زده اید ، ادغام دو عمل اول را ترکیب می کند: حذف و بهبود. بنابراین ، برای انجام هر چیزی که در تجزیه و تحلیل شما مشخص شده است ، باید این مراحل را اجرا کنید.

بعدش چی؟
هنگامی که محتوای با کیفیت پایین را بهبود بخشید ، یکپارچه کرد یا حذف کردید ، ممکن است این سال برای شما پیش آمده باشد که در مرحله بعد چه باید بکنید.

نکته: برنامه بازاریابی محتوایی خود را به روز کنید.

اگر کارها را به روش قدیمی ادامه دهید ، به همان جایی که شروع کرده اید ، خواهید رسید. بنابراین قبل از انتشار هرگونه محتوای جدید با کیفیت بالا ، نحوه تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ترسیم استراتژی جدید SEO خود را بیاموزید.

اگر کلمات کلیدی خود را زودتر می شناسید ، می توانید محتوای بی نظیری بنویسید که خوانندگان شما – و Google – آن را دوست خواهند داشت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید