استراتژی هرم سئو SEO pyramid strategy چیست؟

استراتژی هرم سئو چیست؟ این استراتژی با ساخت یک هرم با توجه به اولویت های ساختاری کارآمد را می سازد که علاوه بر مشخص کردن تاکتیک ها و ایجاد نظم بهترین پاسخ را خواهیم گرفت.

سئو یک فرآیند پیچیده برای بهینه سازی وب سایت شما است. هدف نهایی این است که محتوای شما در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شود تا مخاطبان شما بتوانند وب سایت شما را به راحتی پیدا کنند. روشی برای ساده سازی و سازماندهی فرآیند سئو، استفاده از هرم سئو است.

هرم سئو یک چارچوب استراتژیک گام به گام است که به فرآیند کار سئو شما کمک می کند. اجزای اصلی در استراتژی هرم سئو عبارتند از سئوی فنی، تولید محتوا، سئو داخلی و سئو خارج از صفحه. به عبارت ساده، می توانید وب سایت خود را با پیروی از چهار سطح هرم سئو بهینه کنید.

نسخه های زیادی از هرم وجود دارد. اما به طور کلی، فعالیت‌های ضروری در پایین هرم (سئوی فنی) قرار می‌گیرند، در حالی که آنهایی که اهمیت کمتری دارند در بالا قرار دارند.

هرم سئو نقطه شروع شما در یادگیری سئو است زیرا در یک نگاه توضیح می دهد که سئو چیست. بیایید ببینیم که هرم سئو شامل چه چیزی است و چگونه می توانید از آن در استراتژی سئوی خود استفاده کنید.

استراتژی هرم سئو چیست؟

هرم سئو یک مرور استراتژیک از تمام مفاهیم و زمینه هایی است که باید در فرآیند سئو به آنها توجه کنید. استفاده از هرم سئو به شما کمک می کند تا رتبه وب سایت خود را به صورت استراتژیک افزایش دهید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

انجام سئو می تواند یک چالش باشد، به خصوص اگر در این زمینه تازه کار هستید. منابع ارزشمند زیادی وجود دارد که به شما در فرآیند سئو کمک می کند. هرم سئو یکی از مدل هایی است که شما را در درک سئو راهنمایی می کند و یک نمای کلی منحصر به فرد از عناصر ضروری که باید روی آنها تمرکز کنید ارائه می دهد.

هرم سئو

هرم سئو به چهار سطح تقسیم می شود و هر سطح شامل مؤلفه های خاصی است که ارزش کار روی آنها برای بهینه سازی وب سایت شما را دارد:

  • سئو فنی
  • محتوا
  • در صفحه
  • خارج از صفحه

بیایید سئو را به بخش هایی تقسیم کنیم – چهار سطح سئو. همانطور که در بالا ذکر شد، هرم سئو شامل سئو فنی، محتوا، بهینه سازی درون صفحه و سئو خارج از صفحه است. هر بخش اصلی شامل اجزایی است که باید در فرآیند سئوی خود روی آنها کار کنید. این را به عنوان چک لیست دقیق سئوی خود در نظر بگیرید.

سئو فنی هرم سئو

به عنوان یک قاعده کلی، اولین گام در فرآیند سئو این است که قبل از ایجاد محتوا و جذب بازدیدکنندگان به آن، مطمئن شوید که وب سایت شما از نظر فنی مناسب است.

بنابراین اولین سطح در هرم سئو سئو فنی است.

هدف از سئو این است که وب سایت شما در رتبه بالایی قرار گیرد و برای مخاطبان هدف و موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. و اینجاست که سئوی فنی وارد عمل می شود: شما باید مطمئن شوید که وب سایت شما از نظر فنی برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو و بازدید توسط افراد آماده است.

من می دانم که سئو فنی در ابتدا می تواند ترسناک باشد. با این حال، هرم سئو یک رویکرد گام به گام برای سهولت سئو ارائه می دهد.

انجام سئوی فنی به این معنی است که شما مطمئن شوید که وب سایت شما:

  • توسط موتورهای جستجو خزیده و نمایه می شود
  • دارای اتصال HTTPS ایمن است
  • سرعت بارگذاری بیش از 2 ثانیه نیست
  • سازگار با موبایل است
  • ساختار سایت مناسب سئو دارد

 

محتوای هرم سئو

پس از مراقبت از سئو فنی، زمان آن رسیده است که به سطح بعدی هرم سئو بروید و محتوا را بهینه کنید. محتوا جوهره سئوی شماست زیرا موتورهای جستجو صفحات وب را که حاوی اطلاعات مرتبط با جست و جوی افراد است را پیدا و نمایش می دهند. بازدیدکنندگان به وب سایت شما می آیند تا محتوایی را بخوانند که برای آنها ارزش دارد. محتوا در قالب‌های مختلفی مانند متن، تصویر، ویدئو، فایل‌های پی‌دی‌اف و موارد دیگر می‌آید، و همانطور که بیل گیتس در مقاله‌اش در سال 1996 گفت: «محتوا پادشاه است».

هرم سئو، سئو داخلی

سئوی درون سایت فرآیند بهینه سازی محتوای وب سایت شما با جزئیات است. این به معنای نگاه کردن به عناصر کوچک در وب سایت شما است که به طور قابل توجهی بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد. سئو درون صفحه سومین مرحله در هرم سئو است.

فرض کنید وب سایت خود را از نظر فنی بهینه کرده اید و محتوای سئو پسند ایجاد کرده اید. اکنون وقت آن است که به جزئیات دقیقی بپردازید که می تواند وب سایت شما را کاملاً بهینه کند. در سطح سوم هرم سئو، شما بر روی بهینه سازی وب سایت خود با موارد زیر تمرکز خواهید کرد:

  • بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا
  • بهینه سازی اندازه تصویر و متن جایگزین
  • ادغام سرفصل های H1-H3 در کپی خود
  • افزودن لینک های داخلی
  • ارزیابی قابلیت استفاده وب سایت شما (UX و UI)

 

سئوی خارج از صفحه هرم سئو

آخرین مرحله در هرم سئو، انجام سئو خارج از صفحه است. همانطور که از نام آن پیداست، اکنون زمان آن رسیده است که بر روی کارهایی که باید خارج از وب سایت خود انجام دهید تمرکز کنید. سئو خارج از سایت شامل:

  • لینک بیلدینگ
  • فهرست کردن وب سایت خود در فهرست های کسب و کار محلی
  • ادغام سرفصل های H1-H3 در کپی خود
  • استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ ارگانیک محتوای خود

هرم سئو را می توان حتی بیشتر زیربخش کرد. با این حال، هر فعالیت سئو دیگری تحت یکی از دسته بندی های اصلی قرار می گیرد: سئوی فنی، محتوا، سئو داخلی یا سئو خارج از صفحه.

استراتژی میانی مهم است؟
یک نقطه شروع خوب در برنامه ریزی استراتژی سئو، استفاده از هرم سئو است. این روش روشی سازمان یافته برای بهینه سازی موتورهای جستجو است. چه در زمینه سئو تازه کار باشید و چه قبلاً در این زمینه تجربه داشته باشید، هرم سئو می تواند روند کار شما را در بهینه سازی وب سایت شما راهنمایی کند.

سئو یک فرآیند پیچیده و مداوم است، اما هرم سئو یک نمای کلی ساده از عناصر ضروری که باید روی آنها کار کنید ارائه می دهد. همراه با ابزار ما، هرم سئو می تواند فرآیند بهینه سازی موتور جستجوی شما را سرگرم کننده و ساده کند.

استراتژی هرم سئو مهم است زیرا رویکردی سیستماتیک به سئو ارائه می دهد. چهار سطح هرم به عنوان راهنمای گام به گام در انجام سئو عمل می کنند. هرم سئو یک نمای کلی از تمام عناصر ضروری برای بهینه سازی وب سایت شما ارائه می دهد.

سطح پایین هرم برای کمک به شما در دستیابی به بهینه سازی اولیه وب سایت است. در اینجا، شما بر انتخاب CMS مناسب برای وب سایت خود، بهبود سرعت بارگذاری و سایر جنبه های فنی سئو که در بالا ذکر شد تمرکز می کنید. در سطح “محتوا” هرم، باید بر درک گروه هدف و رقبای خود تمرکز کنید و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهید. همه اینها شما را به ایجاد محتوای مرتبط و منحصربفرد سوق می دهد که در صفحه نتایج جستجو (SERP) در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

سطح بالای هرم با سئو داخلی و خارجی سروکار دارد. برای شما، این بدان معناست که وقت آن رسیده است که وب سایت خود را از نظر عنوان صفحه، توضیحات متا، استفاده از H1 – H3 بهینه کنید و از تجربه کاربری خوبی برای بازدیدکنندگان خود اطمینان حاصل کنید. پس از مراقبت از این عناصر، می توانید به سئو خارج از سایت بروید. اکنون تمرکز شما بر ترویج ارگانیک محتوای خود از طریق لینک سازی، رسانه های اجتماعی و ثبت وب سایت خود در فهرست های کسب و کار محلی است.

چگونه با استفاده از استراتژی هرم سئو رتبه بندی را بهبود دهیم؟

هرم SEO به وب سایت شما کمک می کند تا در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد زیرا رویکردی سازمان یافته برای سئو به شما ارائه می دهد. وقتی سطوح هرم سئو را دنبال می کنید و هر عنصر سئو را تکمیل می کنید، به طور سیستماتیک وب سایت خود را بهینه می کنید. بررسی کنید که چگونه می توانید به طور خاص رتبه SERP خود را با استفاده از هرم SEO بهبود بخشید.

17 روش برای بهبود سئو با استراتژی Pyramid:

1. مطمئن شوید که صفحات شما در فهرست گوگل قرار دارند

اولین گام در فرآیند سئوی شما این است که وب سایت شما توسط موتورهای جستجو خزیده و ایندکس شود. موتورهای جستجو پس از خزیدن و نمایه سازی صفحات وب سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهند. موتورهای جستجو از عنکبوت ها برای خزیدن در اینترنت و جمع آوری اطلاعات در مورد وب سایت هایی که با آنها برخورد می کنند، با استفاده از فایل ها و تکه های کد موجود در آن صفحات استفاده می کنند.

چگونه وب سایت ها خزیده و ایندکس می شوند

2. مطمئن شوید که وب سایت شما با SSL ایمن است

داشتن HTTPS ایمن یکی دیگر از جنبه های مهم بهینه سازی وب سایت شما است. موتورهای جستجو مانند وب سایت ها از طریق یک اتصال امن ارائه می شوند. ناگفته نماند که بازدیدکنندگان وب سایت شما نسبت به مواردی که در آن با اخطار «ایمن نیست» مواجه می شوند، آن را قابل اعتمادتر می یابند.

3. سرعت بارگذاری خود را بهینه کنید

سرعت بارگذاری وب سایت شما بر رفتار بازدیدکنندگان شما تأثیر می گذارد. مهم نیست که محتوای خوبی داشته باشید، اگر صفحه وب خیلی کند بارگذاری شود (بیش از 2 ثانیه)، کاربران وب سایت شما را ترک خواهند کرد. گوگل و سایر موتورهای جستجو نیز وب سایت هایی را ترجیح می دهند که سریع بارگذاری شوند و در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کنند. یکی از کارهایی که می توانید برای بهبود سرعت وب سایت خود انجام دهید این است که تصاویر خود را قبل از آپلود بهینه سازی و فشرده سازی کنید.

 

4. یک طراحی وب مناسب برای موبایل ایجاد کنید

وقتی نوبت بهینه سازی وب سایت شما می رسد، پاسخگویی (موبایل دوستی) بیش از هر زمان دیگری مهم است. محتوای وب سایت شما باید به خوبی در همه دستگاه ها – دسکتاپ، تلفن های همراه و تبلت ها نمایش داده شود. اکنون، زمانی که بیش از نیمی از کل ترافیک وب موبایل است، باید در نظر داشته باشید که وب سایت شما در هنگام دسترسی به دستگاه تلفن همراه چقدر پاسخگو است.

محتوای وب سایت شما باید به طور خودکار با صفحه نمایش دستگاه های مختلف تنظیم شود تا کاربران بتوانند دکمه ها را بخوانند، بزرگنمایی کنند و به سرعت روی دکمه ها کلیک کنند. یک وب‌سایت سازگار با موبایل عملکرد بهتری دارد و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در حال حرکت در صفحات وب شما حرکت کنند و ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهند.

بیشتر از آن، بسیاری از طراحان تجربه کاربری در هنگام ایجاد یک وب‌سایت، از موبایل اول دفاع می‌کنند. در نظر گرفته می شود که وب سایتی که در تلفن همراه عملکرد خوبی داشته باشد، در تمام دستگاه های دیگر نیز خوب عمل خواهد کرد. فرض کنید کنجکاو هستید که ببینید مخاطبان شما از کدام نوع دستگاه به وب سایت شما دسترسی دارند. در این صورت، می توانید حساب Google Analytics خود را بررسی کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

5. ساختار وب سایت خود را بهینه کنید

ساختار سایت (نقشه سایت) آخرین اما کم اهمیت ترین عنصر سئوی فنی شماست. ایجاد یک معماری وب سایت سازگار با سئو به این معنی است که موتورهای جستجو و افراد به طور یکسان وب سایت شما را به درستی درک می کنند. معماری سایت روشی است که صفحات وب شما ساختار یافته و به هم مرتبط می شوند.

هدف شما ایجاد یک نقشه سایت است که به کاربران و خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند.

آنچه را که به دنبالش هستند بیابند یک وب سایت بهینه شده با یک نقشه سایت بهینه شده شروع می شود که به عنکبوت های موتورهای جستجو اجازه می دهد تمام صفحات وب سایت شما را بخزند و فهرست کنند. علاوه بر این، یک معماری اطلاعاتی خوب به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی مطالب لازم را در وب سایت شما پیدا کنند.

6. رتبه بندی و کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید

تولید محتوا با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود. شما باید آنچه را که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند را پیدا کنید و موضوعات مرتبط با صنعت خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که هدف و زمینه جستجوی افراد هنگام تصمیم گیری برای استفاده از کلمات کلیدی ضروری است. ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی در بازار وجود دارد که می توانید از آنها برای کشف کلمات و عباراتی که مخاطبان شما به دنبال آنها هستند استفاده کنید.

7. تحقیقات رقبای سئو را انجام دهید

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، همچنین لازم است که به شرایط رقبای خود توجه کنید تا از کلمات کلیدی که رتبه بندی آنها بسیار دشوار است اجتناب کنید. در عین حال، انجام تجزیه و تحلیل رقبا می تواند شما را تشویق کند که کلمات کلیدی مرتبط را برای مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. اگر رقبای شما از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که این کلمات هستند که می توانند افراد را به وب سایت شما بیاورند.

8. محتوای منحصر به فرد و مرتبط ایجاد کنید

اگر محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید، احتمالاً وب سایت شما در صفحه نتایج جستجو (SERP) رتبه بالاتری خواهد داشت. موتورهای جستجو به وب سایت هایی علاقه دارند که محتوای آنها آنچه را که اکثر سایت ها در مورد آن نوشته اند تأیید می کند و در عین حال از طریق اطلاعات جدید به خواننده ارزش بیشتری می بخشد.

محتوایی که ایجاد می کنید باید با علایق مخاطبان شما مرتبط باشد. ارتباط نقش مهمی در نوشتن برای سئو دارد. اگر محتوای وب سایت شما با جستارهای جستجوی افراد مطابقت داشته باشد، وب سایت شما در نتایج جستجو عملکرد خوبی خواهد داشت.

9. عنوان صفحات و توضیحات متا را بهینه کنید

عنوان صفحه و توضیحات متا تگ هایی هستند که در هدر هر صفحه وب قرار می گیرند. موتورهای جستجو از اینها برای ایجاد قطعه برجسته ای که در صفحه نتایج موتور جستجو پیدا می کنید استفاده می کنند. عنوان صفحه بر رتبه بالای صفحه وب شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. توضیحات متا حاوی پاسخ کوتاه به عبارت جستجوی کاربر است، بنابراین بر نرخ کلیک تأثیر می گذارد.

هم عنوان صفحه و هم توضیحات متا باید بهینه شوند و هدف جستجوی افراد را در نظر داشته باشید. نکته: از افزونه وردپرس YOAST استفاده کنید تا شما را در ایجاد یک توضیحات متا خوب راهنمایی کند.

عنوان صفحه و توضیحات متا را با YOAST بهینه کنید

10. از قالب بندی خوب محتوا استفاده کنید

هنگام قالب بندی محتوای خود، مهم است که از سرفصل های H1 – H3 استفاده کنید تا متن خود را آسان کنید. روش معمول این است که از یک عنوان H1 به عنوان عنوان صفحه خود استفاده کنید، در حالی که H2 و H3 باید به عنوان زیر عنوان برای بخش های مختلف محتوای شما استفاده شوند. علاوه بر عنصر زیبایی شناختی، موتورهای جستجو از تگ های H1-H3 برای شناسایی هدر یک صفحه یا تشخیص بخش های مختلف در همان صفحه وب استفاده می کنند.

11. اندازه تصویر و متن جایگزین را بهینه کنید

بهینه سازی تصویر بخش مهمی از بهینه سازی وب سایت شما است. هر بار که تصاویری را در بدنه یک صفحه وب آپلود و درج می کنید، باید آنها را از قبل فشرده کنید تا سرعت بارگذاری سایت شما کاهش پیدا نکند.

به خاطر داشته باشید که اندازه تصاویر شما بر سرعت وب سایت شما نیز تاثیر می گذارد. به عنوان یک قاعده کلی، باید از آپلود تصاویر بزرگتر از 1 مگابایت خودداری کنید. می‌توانید از یک تغییر اندازه‌دهنده تصویر آنلاین برای تغییر اندازه تصاویر و فشرده‌سازی تصاویر با ابزارهایی مانند TinyPNG استفاده کنید.

متن جایگزین (متن جایگزین) توضیح کوتاهی از تصویری است که در صفحه وب خود آپلود می کنید. استفاده از متن جایگزین به سئوی وب سایت شما کمک می کند زیرا به موتورهای جستجو می گوید که تصویر در مورد چیست. علاوه بر این، متن جایگزین روی تصاویر، تصاویر را برای کاربران نابینا که در غیر این صورت تنها «تصویر» را هنگام استفاده از صفحه‌خوان می‌شنوند، در دسترس قرار می‌دهد.

12. پیوندهای داخلی بین مطالب مهم ایجاد کنید

پیوندهای داخلی یکی دیگر از عناصر مهم و ظریف سئوی درون صفحه هستند. پیوند داخلی به شما امکان می دهد محتوای خود را با سایر صفحات وب مرتبط در وب سایت خود مرتبط کنید. به این ترتیب کاربران می توانند روی متن هایلایت شده (انکر تکست) کلیک کرده و به صفحه دیگری در سایت شما هدایت شوند. پیوندهای داخلی قابلیت استفاده وب سایت شما را بهبود می بخشد تا مخاطبان شما تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

13. نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید

نشانه گذاری طرحواره (معروف به داده های ساختاریافته) نحوه دریافت اطلاعات دقیق در مورد محتوای شما توسط موتورهای جستجو است. این تکه‌های کد همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا با در نظر گرفتن زمینه، صفحات وبی را نشان دهند که بیشترین ارتباط را با جستجوی جستجوی کاربر دارند.

14. وب سایت خود را برای پیمایش آسان کنید (UX و UI)

قابلیت استفاده (UX و UI) نقش اساسی در سئو دارد. به زبان ساده، کاربردپذیری به آسانی استفاده از وب سایت شما اشاره دارد. اگر وب سایت شما به خوبی کار می کند (UX) و ظاهر خوبی دارد (UI)، مخاطبان شما تجربه خوبی خواهند داشت و به کاری که قصد انجام آن را داشتند دست می یابند.

رابطه قوی بین SEO و UX وجود دارد. سئو عمدتاً با بهینه سازی وب سایت شما برای جستجو مرتبط است.

 

موتورها در عین حال، UX با بهینه سازی وب سایت برای بازدیدکنندگان شما سروکار دارد. SEO و UX در بهینه سازی وب سایت شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای افراد دست به دست هم می دهند.

شایان ذکر است که رعایت برخی از اصول UX هنگام طراحی وب سایت بسیار مهم است. یکی از آنها، به نام قانون Jakob، بیان می‌کند که «کاربران زمان زیادی را در سایت‌های دیگر صرف می‌کنند، بنابراین ترجیح می‌دهند سایت شما مانند سایر سایت‌هایی که قبلاً می‌شناسند کار کند». هنگامی که تصمیم می گیرید چگونه محتوا در وب سایت خود ارائه شود، این را در نظر داشته باشید.

 

15. بک لینک های با کیفیت بالا بسازید

لینک هایی که افراد را به وب سایت شما هدایت می کنند، بخش ارزشمندی از استراتژی سئوی شما هستند. هر چه وب سایتی که به محتوای شما لینک می دهد اهمیت بیشتری داشته باشد، وب سایت شما اعتبار بیشتری کسب می کند. دانستن این نکته مهم است که وب‌سایت‌های دارای اعتبار بالا در صفحه نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند.

بک لینک ها این قدرت را دارند که قدرت را از یک وب سایت به وب سایت دیگر منتقل کنند، بنابراین ارزش ایجاد لینک برای وب سایت خود را دارد. با استفاده از جستجوگر بک لینک، می توانید لینک های ورودی خود (لینک های سایر وب سایت ها به سایت خود) را مشاهده کنید.

 

16. در صورت لزوم روی جستجوی محلی تمرکز کنید

ایجاد نمایه های جستجوی محلی باعث ایجاد اعتماد برای وب سایت شما می شود و یافتن آن را برای مخاطبان شما آسان تر می کند. اولین و ساده ترین کار این است که کسب و کار خود را در Google My Business فهرست کنید. به این ترتیب وب سایت شما برای موتورهای جستجو و مخاطبان شما بیشتر قابل مشاهده است.

جستجوی محلی

17. سیگنال های اجتماعی بیشتری دریافت کنید

رسانه های اجتماعی می توانند برای سئوی شما معجزه کنند. اکثر بازدیدکنندگان شما احتمالاً وب سایت شما را از طریق پروفایل های رسانه های اجتماعی شما پیدا می کنند. بنابراین یک نقطه شروع خوب این است که در محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین یا فیس بوک حضور داشته باشید و محتوای مرتبط را برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت خود ارسال کنید. علاوه بر مزایای سئو، داشتن پروفایل های رسانه های اجتماعی نیز یک گام اساسی در ایجاد آگاهی از برند برای کسب و کار شما است.

صفحات  اجتماعی در سئو

 

به خاطر داشته باشید که قبل از اینکه به تولید محتوا، لینک سازی و بقیه ادامه دهید، باید پایه های فنی را در جای خود داشته باشید. هرم سئو به منظور کمک به شما در ساده سازی فرآیند سئو، بهبود رتبه بندی و ایجاد کسب و کار بیشتر از جستجوی ارگانیک است. این یک راه عالی برای انجام سئو به شیوه ای سرگرم کننده و ساده است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید