متا تگ Viewport چیست؟

متا تگ viewport برای دستور دادن به مرورگر مانند کرم Chrome برای نمایش یک صفحه وب در اندازه های مختلف صفحه مانند دسکتاپ، تبلت یا موبایل استفاده می شود.

برای درک این بخش، ابتدا باید یک viewport تعریف کنیم. در ساده ترین شکل آن، viewport ناحیه قابل مشاهده کاربر از صفحه وب است. این می تواند بسته به جایی که شخصی محتوای شما را مشاهده می کند، تغییر کند، با دو گزینه رایج لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه.

با 48.6٪ از جستجوهای اینترنتی انجام شده در دستگاه های تلفن همراه، متا تگ viewport به یکی از بهترین روش های SEO تبدیل شده است. توسعه دهندگان وب از آن برای پرداختن به اندازه و مقیاس محتوا استفاده می کنند، که به وب سایت های سازگار با موبایل اجازه می دهد. متا تگ viewport سپس برای دستور دادن به مرورگر مانند Chrome یا Firefox برای نمایش یک صفحه وب در اندازه های مختلف صفحه مانند دسکتاپ، تبلت یا موبایل استفاده می شود.

کد زیر را به بخش <head> صفحه وب خود اضافه کنید تا آن را روی موبایل پسند تنظیم کنید:

<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>

 

نکات و ترفندهای تگ Viewport

بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است اگر سعی در دسترسی به آن از طریق تلفن همراه داشته باشند و شما فقط نسخه دسکتاپ را داشته باشید، ممکن است سایت شما را ترک کنند. شما نمی توانید آنها را سرزنش کنید، زیرا پیمایش و خواندن آن می تواند دشوار باشد. با این حال، این باعث افزایش نرخ پرش سایت شما می شود و یک علامت منفی برای گوگل است که می تواند مانع از رتبه بندی جستجوی شما شود.

بهترین توصیه در مورد این متا تگ خاص؟ مطمئن شوید که وجود دارد و با موبایل‌پسند کردن سایت شما، تجربه کاربر را افزایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید