محتوا پادشاه است

ممیزی محتوا چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید؟

چه خودتان ممیزی محتوا را انجام دهید و چه شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، ممیزی محتوا می تواند اطلاعات ارزشمند زیادی در مورد سایت شما در اختیار شما قرار دهد.

محتوا پادشاه است
محتوا نقش مهمی در جذب مخاطب دارد، به این فکر کنید که چه چیز را می خواهید سئو کنید ؟ پاسخ آن محتوای سایت است .

 

ممیزی (حسابرسی یا بررسی )  محتوا Content Audit دقیقاً چیست؟

ممیزی محتوا دقیقاً همین است – ممیزی از محتوای وب سایت شما. این یک تجزیه و تحلیل کیفی از تمام محتوای سایت شما است که به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا محتوای شما مرتبط، دقیق و سازگار است یا خیر. اگر برای خوانندگانتان ارزشی نداشته باشد، مهم نیست که چه مقدار محتوای در وب سایت خود دارید. خیلی ساده، گوگل از محتوایی که مملو از کلمات کلیدی، عبارات تکراری است یا ارزش واقعی ارائه نمی دهد، طرفداری نمی کند. اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در رتبه‌بندی گوگل خوب عمل کند، باید محتوای خود را به خوبی اجرا کند و ممیزی محتوا به شما کمک می‌کند تا احساس کنید که وب‌سایتتان در حال حاضر چقدر خوب کار می‌کند و به شما مسیری می‌دهد تا برای بهبودها حرکت کنید.

مزایای حسابرسی محتوا چیست؟

  • شناسایی مشکلات محتوای فعلی ممیزی محتوا کمک می کند تا مناطقی از وب سایت شما که به درستی کار نمی کنند آشکار شوند. ممکن است پیوندهای شکسته، مشکلات عملکرد یا حتی دسترسی کلی باشد – مهم نیست که چه مشکلاتی وجود دارد، رفع آنها فقط می تواند به سایت شما کمک کند.
  • تعیین روش های جدید برای استفاده از محتوای فعلی. شما همیشه مجبور نیستید محتوای جدیدی ایجاد کنید – گاهی اوقات می توانید محتوای موجود را برای ایجاد ترافیک جدید تغییر دهید.  می توانید عکس ها و یا مدیای جدید استفاده کنید، مطالب کهنه شده را به روز کنید و یا مطالب دیگری ( حتی در حد یک پاراگراف یا چند سطر  ) را اضافه کنید .
  • پیدا کردن حفره هایی برای پر کردن محتوای ، خود ممیزی محتوا نه تنها محتوای وب سایت شما را ارزیابی می کند، بلکه ممکن است به شناسایی شکاف هایی که می توانید با محتوای جدید پر کنید کمک کند.
  • ارزیابی کیفیت محتوای فعلی شما هدف وب سایت شما فقط ارائه محتوای زیاد نیست، بلکه ارائه محتوای با کیفیت بالا است. ممیزی محتوا به شما نشان می دهد که آیا محتوای فعلی شما برای خوانندگان ارزشمند است یا خیر و در غیر این صورت، به شما کمک می کند تا نحوه بهبود آن را تعیین کنید.
  • شناسایی راه های بهبود ساختار اگر ساختار سایت شما آنقدر ضعیف باشد که کاربران نتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، اهمیتی ندارد که محتوای شما چقدر عالی است. ممیزی محتوا شامل داده های تحلیلی است که از ارتباط و مناسبت محتوای شما و همچنین ابزارهای یافتن آن صحبت می کند.
  • ارزیابی عملکرد سئو فعلی گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را تغییر می دهد، به این معنی که ممکن است مجبور شوید تغییرات مکرری در سئو سایت خود ایجاد کنید تا عملکرد خوبی داشته باشد. ممیزی محتوا به شما کمک می کند تا سئوی فعلی خود را ارزیابی کنید و مواردی را که می توان بهبود بخشید اشاره کرد.
  • بهبود دید جستجوی ارگانیک فعلی. ممیزی محتوا به شما کمک می کند رتبه بندی فعلی موتور جستجوی خود را تعیین کنید تا بتوانید با استفاده موثرتر از کلمات کلیدی دید خود را افزایش دهید. فقط مراقب باشید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید، در غیر این صورت ممکن است تأثیری معکوس داشته باشد. حتی اگر می بینید در جاهایی از محتوای سایت خود اشتباه کرده اید و ناخواسته مرتکب تکنیک های کلاه سیاه به ویژه کیورد استافینگ شده اید ، آنها را تصحیح کنید.
  • افزایش قابلیت استفاده سایت شما ممیزی کامل محتوا جزئیاتی را در مورد مواردی مانند بازدید از صفحه، نرخ پرش bounce rates، میانگین زمان صرف شده average time در سایت و موارد دیگر ارائه می دهد. همه این موارد می تواند به شما کمک کند تا نحوه عملکرد محتوای فعلی خود را ارزیابی کنید و به شما بینشی در مورد چگونگی بهبود ارائه دهد.
  • به حداکثر رساندن نرخ تبدیل conversion rates شما هدف نهایی محتوای وب سایت شما فروش است – که به آن تبدیل می گویند. ممیزی محتوا content audit به شما کمک می کند تا دریابید که کدام بخش از وب سایت شما واقعاً کار می کند تا بتوانید روی آن چیزها تمرکز کنید. ممیزی همه چیز را از خود محتوا گرفته تا طراحی سایت شما و دعوت به عمل ارزیابی می کند.

اینها تنها تعدادی از مزایای متعدد مرتبط با ممیزی محتوا هستند. به خاطر داشته باشید که تمام کاری که ممیزی محتوا می تواند انجام دهد این است که اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد – این شما هستید که باید آن اطلاعات را در ایجاد تغییرات در سایت خود به کار ببرید تا ترافیک بیشتری به دست آورید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

نحوه انجام ممیزی محتوا

اگر واقعاً می خواهید درک درستی از نحوه عملکرد سایت خود و نحوه بهبود آن به دست آورید، باید خودتان ممیزی محتوا را انجام دهید. ممکن است مدتی طول بکشد، اما به خاطر میزان بینش شما ارزشش را دارد. در اینجا مراحل انجام ممیزی محتوا آمده است:

یک موجودی محتوا ایجاد کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که تمام محتوای خود را در یک صفحه گسترده سازماندهی شده بر اساس URL یا عنوان صفحه با تعداد زیادی ستون برای پر کردن با داده های خاص ثبت کنید.
ستون های خود را با نقاط داده ای که می خواهید ارزیابی کنید برچسب بزنید. این ممکن است شامل مواردی مانند عنوان صفحه، کلمه کلیدی هدف، توضیحات متا، لینک های ورودی، برچسب های ALT تصویر، بازدید از صفحه، نرخ پرش، میانگین زمان در صفحه و موارد دیگر باشد.
از Google Analytics یا ابزار آنلاین دیگری برای جمع آوری داده ها استفاده کنید. تعدادی از منابع آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، اما Google Analytics به شما امکان می دهد داده ها را مستقیماً به CSV صادر کنید تا بتوانید آنها را به صفحه گسترده خود وارد کنید.
داده های خود را بررسی کنید و به هر صفحه در مقیاس A تا F امتیاز دهید. برای صفحاتی که عملکرد بسیار خوبی دارند، به آن‌ها رتبه A بدهید – برای آن‌هایی که اصلاً عملکرد مؤثری ندارند، به آن‌ها امتیاز F بدهید. شما باید از قضاوت خود برای رتبه بندی در این بین استفاده کنید.
برای تعیین مراحل بعدی به داده های خود نگاه دقیق تری بیندازید. هنگامی که رتبه بندی را به هر یک از صفحات خود اختصاص دادید، باید تصمیم بگیرید که در مرحله بعد چه اقداماتی را انجام دهید. دوباره لیست خود را مرور کنید و به هر صفحه یک عمل اختصاص دهید – Keep، Update، Remove یا Consolidate اقدامات خوبی هستند که باید روی آنها تمرکز کنید.
هنگامی که ممیزی محتوای خود را کامل کردید، تنها کاری که باقی می ماند این است که برنامه خود را عملی کنید. اگر واقعاً می خواهید همه چیز را مرتب نگه دارید، فهرستی از 5 تا 10 اقدام خاص را که می خواهید انجام دهید تهیه کنید. یک مثال ممکن است بازنویسی تمام صفحات محتوایی باشد که رتبه C یا پایین‌تر دریافت کرده‌اند. مثال دیگر ممکن است تلاش بیشتر برای تبلیغ صفحات دارای رتبه A در رسانه های اجتماعی برای سرمایه گذاری از ترافیک سایت و به حداکثر رساندن تبدیل باشد. پس از اینکه فهرست اقدامات خود را تهیه کردید، برای خود ضرب الاجل هایی تعیین کنید تا در مسیر اهداف خود بمانید. اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، حتی ممکن است یک ممیزی محتوا در یکی از سایت‌های رقیب خود انجام دهید تا ببینید چگونه این دو در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این ممکن است به شما کمک کند تا راه های بیشتری برای بهبود سایت خود شناسایی کنید.

زمانی که ممیزی محتوا به درستی انجام شود، می تواند به شما بگوید که کدام جنبه های سایت شما بهترین عملکرد را دارند و کدام یک به بیشترین کار نیاز دارند. همچنین بینش هایی در مورد موضوعاتی که مخاطبان شما با آنها بیشتر ارتباط دارند و اینکه کدام پست ها باید بازنشسته شوند، به دست خواهید آورد. همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا محتوای فعلی خود را بهبود بخشید، محتوای جدید تولید کنید و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.

 

منبع :

https://seositecheckup.com/articles/what-is-a-content-audit-and-why-should-you-care

دیدگاه‌ خود را بنویسید